Autovalmistajien tyhmyydellä ei ole rajoja

695 kommenttia
1679111224
  • Kaasukammioissa myynnin edistämiseksi suoritetut apina- ja ihmiskokeet eivät ilmeisesti passanneetkaan VWG:n julkisuuskuvaan:

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-hyllyttaa-lobbarin-vastenmielisten-pakokaasukokeiden-takia/dGaehetm

      
  • Vw-konserni on läpeensä sairas. Yhtiö teetättää mitä ihmeellisimpiä asioita ja työntekijät jätetään muka syllisinä virumaan vankilaan, kuten se Vw:n yhdysvaltain johtajakin.

    https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/bild-volkswagenin-johdossa-tiedettiin-elain-ja-ihmiskokeista-paastohuijauksesta-tuomittu-pomo-valvoi-ryhman-toimintaa/6750428#gs.OQRnPgY

      
  • Kohtuuden nimessä todettakoon, että kokeita eläimillä, ihmisillä ja kuolleiden ruumiilla on auto- ja monessa muussakin teollisuudessa tehty pian sata vuotta. Tässä ei ole mitään uutta.

    USA:n maajohtajan tasoiset johtohenkilöt eivät kuulu firman työntekijöihin vaan johtoon. ja ovat sitä kautta vastuullisia firman tekemisistä.

      
  • https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-kieltaa-tehneensa-ihmiskokeita-dieselpaastoilla/kvXV2xuj

    Tässäkö tämä koko kauheus nyt sitten on? Ainakin tuulipukujen valintakin näyttää nousseen takaisin 180 euroon ja markkinat ovat monesti oikeassa.

      
  • "Autojätti yritti todistaa, että sen autojen dieselpakokaasujen hengittäminen aiheutti aiempaa vähäisempiä terveysriskejä, mutta tulos oli päinvastainen."

    "Saksalaislehti Bild on saanut tutkimusmateriaaleja haltuunsa ja niiden mukaan VW:n päästöjä hengittäneet apinat kärsivät enemmän. Tulos oli päinvastainen, mitä VW oli toivonut ja asia haudattiin. Lehden mukaan tietojen ei haluttu koskaan päätyvän julkisuuteen, koska ne olivat "liian tuhoisia".

    Volkswagen väitti aiemmin tiedottessa, etteivät tutkijat koskaan onnistuneet julkaisemaan koko tutkimusta."

    "Sittemmin kävi ilmi, että EUGT rahoitti myös tutkimusta typpioksidipäästöjen vaikutuksista ihmisiin."

    http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201801312200710231_ul.shtml

    Mikähän noissa VWG:n kaasukammiotutkimuksissa ihmisille ja apinoille on ollut tutkimusongelmana ja minkähänlaisia tutkimuskysymyksiä on kirjattu ylös?

    VWG:n kaasukammiotutkimusten eettisyyden ja tarpeellisuuden perusteleminen osakekurssin nousulla 180 euroon ei kyllä kestä mitään kritiikkiä eli NHB:ltä taas hänen oman tasoisensa argumentaatio.

      
  • Itse en viitsi vielä päästää sisäistä kettutyttöäni vauhkoontumaan, sillä jos tuo Volkkarin selostus kokeesta pitää paikkansa, niin eihän tuossa ole mitään epäeettistä. Vai mikä on väärin työpaikalla olevien ilmansaateiden vaikutuksien tutkimisessa?

      
  • "Itse en viitsi vielä päästää sisäistä kettutyttöäni vauhkoontumaan..."

    Tämä sinun nykyinen tapasi sortua välittömästi ad hominem -tyyliin on oikeasti virheellinen tapa perustella oma väite.

    "sillä jos tuo Volkkarin selostus kokeesta pitää paikkansa"

    VWG:n Suomen-maahantuojan lausunto korjasi pari pientä asiavirhettä mihin lehdistö oli syyllistynyt, mutta iso kuva säilyi samana.

    "Vai mikä on väärin työpaikalla olevien ilmansaateiden vaikutuksien tutkimisessa?"

    Ei mitään, VWG:n kaasukammiotutkimukset eivät vaan pohjimmiltaan tähdänneet ilmansaasteiden vaikutuksien selvittämiseen.

      
  • "Itse en viitsi vielä päästää sisäistä kettutyttöäni vauhkoontumaan, sillä jos tuo Volkkarin selostus kokeesta pitää paikkansa, niin eihän tuossa ole mitään epäeettistä. Vai mikä on väärin työpaikalla olevien ilmansaateiden vaikutuksien tutkimisessa?"

    Näköjään Kolmas Valtakunta nostaa päätään tälläkin palstalla. Kovin paljon ei tarvitse miettiä sitä kenelle lankeaa luonnostaan propagandaministerin rooli.

      
  • Tikkeri on muuten VOW ja konserni VAG.

    Rohkeita poikia ja tyttöjä pitää olla, että olisivat tohtineet käyttää tutkimuksen tuloksia mainonnassa, olisivatpa tulokset olleet ihan mitä tahansa. Saksassa ei selvästi ole ymmärretty, miltä pakokaasukokeet näyttävät Saksan ulkopuolella, olipa asia kommunikoitu miten tahansa.

    Samaa ideaa on tosin käytetty aiemminkin. Nyt tämä ilman hiukkassuodatinta liikkuneen nokilekan mainos näyttää jo suorastaan hellyttävän antiikkiselta:

      
  • NHB:

    En verrannut Avensista ja Priusta varsinaisesti, se on ihan normaali perspektiivi asiaan, että hybridimallin kehittäminen maksaa, hybridivariaation kehittäminen maksa niin ikään kuten mainitsit, ja hybrivariaation tekeminen polttomoottorista, eri teknologioitten painotuspisteet ei nyt ihan totutta tuo esiin koska esim. Toyotan CVT-vaihteistossa ei ole sinällään mitään ihmeellistä teknologisesti vaan on helpompi soveltaa hybridiin kuin perinteinen automaatti, mitä esim. KIA tekee, joten vertailusi asiasta ei ole totuudenmukanen - hybridien kehittäminen maksaa, ja voi maksaa jopa enemmän eurooppalaisissa varianteissa ;)

    TM:n koeajo E-sarjasta. E-klassella et löydä mitään koska tämä on suomenkielinen sivusto.

    En ottanut kolmea miljardia linkistäsi kun itse tiesin asian. Moottorin käyttö eri malleissa ei poista sitä tosiasiaa että ko. malliin kehitetty moottori kustansi 3 milarjdia, ja siihen päälle pitää kehittää vielä itse auto, se että moottoria sovelletaan myös muihin malleihin, tuo silti moottorinkehityskustannukset sillekkin mallille ;)

    Uberista en puhunut sanaakaan vaan liikenteen digitalisaatiosta, miten se voi olla omani se laskutoimitus kun Volkkari itse ilmoittaa tiedotuksessaan että rahamäärä jaetaan esim. näiden neljän asian kesken? Volkkarin laskutoimitushan se silloin on ja budjetointi, minä vain toistin mitä Volkkari tiedotti. Se on älyllisesti epärehellistä väittää isoja miljardeja menevän sähköautoille kun tiedotuksissa on mainittu monen monta muutakin asiaa mille miljardit jyvitetään, ei ne 0-budjetilla pyöri ne täysitsenäiset autot ja liikenteen digitalisaation kehittäminen, tai sitten ne olisi jätetty tiedotteesta mainitsematta ;)

    Ei sinulla valitettavasit ole lähteitä ollut, eikä ne linkkisi mitä olet pistänyt, ole faktaa tai totuus, ne on vain sinun linkkejä, tieteeliseen arviointiin ne ei kelpaa mietittäessä tulevaisuuden suuntakuvioita. Suomen sähköautoprofessoria on viimeksi haastateltu ihan radiossa, kyllä se on totuus että euroopassa odotetaan kiinan tekemisiä. Ei minun tarvitse etsiä massiivisia investointisuunnitelmia, mutta jos sellasia haluat tarkastella niin sinulle on jo mainittu että VAG omaa jokasesta henkilöautomallistaan metaanimallin ja panostaa niihin kaikkein voimakkaimmin tällä hetkellä sähköautojen ollessa lapsipuolen asemassa ja sen takia sitä yritetään voimistaa halvoilla markkinointitempauksilla ja tiedotteilla, ilman että vähäiset sijotukset näkyisi ja niille saataisiin paras kate.

      
  • NHB: 50 sähköistettyä mallia ei ole sähköautoja, niissä on vain sähköinen polttonesteen syöttö, sähkölasit ja maksimissaan sähkövetoinen voimansiirto ilman latausmahollisuutta. Olet nyt uponnut taas väärinymmärtämisen ansaan jostain kuvitelluista 50:stä tulevasta sähköautosta, kun ainoat oikeat BEV-mallit tuostakin on lukumäärältään tyyliin samat mitä nyt on volkkarilla markkinoilla. Sähköistys ei ole sähköauto.

    Saksalaisissa linkeissä haluttiin sinne sähkötehtaaseen ja sähköauotjen konversiotoimintaa porukkaa, ei akkuteknologian ja sähkömoottorien teknologian kehittelyyn, se tapahtuu muualla eikä VAG:lla ole siihen resursseja, Toyotalla esim. on 30:n viime vuoden mittaan SSD-akkujen suhteen, mutta sellaisetkin tehtaat pitäisi ensin pyöräyttää pystyyn.

      
  • Ford ilmoitti jostain 40:stä hybridi ja sähköautosta, niistä 49 on hybrideitä ja 1 tuttuun turvalliseen tapaan sähköauto, Focus Electric.

    Mersu ilmoitti vain sähköistetyistä malleista linkin mukaan, ei puhunut sähköautoista sanallakaan.

    Joten missä ne autoteollisuuden panostukset sähköautoihin on, kun löydän vain helposti huijattujen harhaanjohtamista ovelilla sanamuodoilla, enkä yhtään pihviä niistä oikeista BEV-autoista ja tulevista sellaisista malleista? Mitään ilmotettuja vuosilukuja tai konseptikuvia autoista ei ole olemassa, vaikka niiden julkaisu pitäisi olla osalla jo tänä vuonna parhaimmillaan - siispä sellaisia autoja ei ole eikä tule, on totuus.

      
  • TM:n koeajo E-sarjasta. E-klassella et löydä mitään koska tämä on suomenkielinen sivusto.
    

    Juurihan kerroin lukeneeni Kohta täällä, Ajettua, Koeajo ja Isot farmarit -jutut. Niissä ei vain kirjoiteta mitään miljardeista. Tuo mainitsemasi Koeajo on alla linkitettynä. Kerrohan missä siinä mainitaan miljardeista. Pahasti näyttää siltä, että tässäkin kirjoittelet ihan omiasi.

    https://tekniikanmaailma.fi/digilehti/11-2016-nakoislehti/koeajo-mercedes-benz-e-220-d-a-premium-business-amg-2

    NHB: 50 sähköistettyä mallia ei ole sähköautoja, niissä on vain sähköinen polttonesteen syöttö, sähkölasit ja maksimissaan sähkövetoinen voimansiirto ilman latausmahollisuutta. Olet nyt uponnut taas väärinymmärtämisen ansaan jostain kuvitelluista 50:stä tulevasta sähköautosta, kun ainoat oikeat BEV-mallit tuostakin on lukumäärältään tyyliin samat mitä nyt on volkkarilla markkinoilla. Sähköistys ei ole sähköauto.
    

    Huh. Volkkari suoraan kertoo, että julkaisevat vuoteen 2025 mennessä 50 puhdasta akkusähköautoja ja niiden lisäksi 30 ladattavaa hybridiä, jonka jälkeen vuoteen 2030 mennessä sähköistys laajenee konsernin kaikkiin noin 300 malliin. Etkö ymmärrä laisinkaan lukemaasi vai mitä ihmettä yrität? Ei ole häpeä tunnustaa olevansa huono germaanisissa kielissä, mutta puhtaan potaskan esittäminen faktana on vähän noloa. Tässä vielä tämä Volkkarin oma tiedote aiheesta:

    Now, at this year’s IAA, Volkswagen is launching the next stage with “Roadmap E” – giving an added boost to product planning to massively accelerate the electrification of the Group-wide vehicle portfolio. The Group brands will bring a total of over 80 new electrified models to customers by 2025, including some 50 purely battery-powered vehicles and 30 plug-in hybrids. This figure will then increase by leaps and bounds over subsequent years until there is at least one electrified version for each of the Group’s 300 or so models across all vehicle classes worldwide by 2030 at the latest, in line with Volkswagen’s commitment. “With ’Roadmap E’, we are opening up a new chapter in our Group’s history. And setting the scene for e-mobility’s final breakthrough. Then it is up to customers to decide how fast it will gain widespread acceptance,” explained Müller.

    https://www.volkswagenag.com/en/news/2017/09/Roadmap_E.html

    Saksalaisissa linkeissä haluttiin sinne sähkötehtaaseen ja sähköauotjen konversiotoimintaa porukkaa, ei akkuteknologian ja sähkömoottorien teknologian kehittelyyn, se tapahtuu muualla eikä VAG:lla ole siihen resursseja, Toyotalla esim. on 30:n viime vuoden mittaan SSD-akkujen suhteen, mutta sellaisetkin tehtaat pitäisi ensin pyöräyttää pystyyn.
    

    Menit sitten kirjoittamaan tuollaista senkin jälkeen, kun esitin sinulle työhakemuksen, jossa haettiin työntekijöitä hyvinkin tarkalla kuvauksella akkujen fysiikan ja kemian kehitykseen. Mykistävää. Kirjoittelet ilmeisesti ihan tosisaan asioita, jotka ovat ihan puhtaita valheita. Väität TM:n artikkelissa olevan lukuja, joita siinä ei ole. Väität, ettei Volkkarilla ole akkujen kehityskeskusta, vaikka sellainen ihan yksiselitteisesti on. Volkkarin suoraan ilmoittamien julkistettavien sähköautojen määrän sijaan keksit päässäsi jotain aivan muuta. Kirjoitat puhtaasti älyvapaata settiä, jokainen voi vain arvella syitä tuollaiseen omituiseen käytökseen. Kaiken tämän sekoilusi jälkeen uskon myös, että OM654:n kehitysbudjetista The Irish Timesillä on tietoa ja sinä sävellät tässäkin omiasi.

    https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/1-mercedes-benz-e-class-money-well-spent-1.2901505

      
  • Ja ai niin miksi mua syytetään jostain muuttuvista miljardiluvuista ja maalitolppien siirtelystä (en ole lausunut mitään tai luvannut mitään edes), kun herra NBG on tehnyt lähdeviittausvirheen 84:sta miljardiseta, välillä se luku onin 40 miljardia ja nyt se olikin sitten taas 50 miljardia, mitä VAG-satsaa sähköautoihin, liikenteen digitalisaatioon, täysitsenäisiin autoihin ja näin? Syyttelemällä muita olemattomista asioista vie kyllä hyvin pois omasta itsestä ja suuresta kompetenssin ja johdonmukausen logiikan puutteesta ;)

    Hymähdin kyllä suuresti kun lupauksia ja tavoitteita lausumattomana mua syytetään maalitolppien siirtelystä.

      
  • Ja ai niin miksi mua syytetään jostain muuttuvista miljardiluvuista ja maalitolppien siirtelystä (en ole lausunut mitään tai luvannut mitään edes), kun herra NBG on tehnyt lähdeviittausvirheen 84:sta miljardiseta, välillä se luku onin 40 miljardia ja nyt se olikin sitten taas 50 miljardia
    
    Hymähdin kyllä suuresti kun lupauksia ja tavoitteita lausumattomana mua syytetään maalitolppien siirtelystä.
    

    Noissa uutisissa on puhutaan välillä dollareista ja välillä euroista. Siksi luvuissa on pientä eroa, mutta itse budjettien arvo pysyy samana. Näytät myös sekaantuvan siitä, että tuo volkkarin koko budjetti sisltää kaksi osaa: tuotannon ja tuotteen kehityksen. Sinua syytä maalitolppien siirtelystä siksi, koska väitteesi elää koko ajan. Alla sinun väitteitäsi tästä keskustelusta:

    Mersun diesel-koneen suunnitteluun meni yli 10 miljardia...
    Se pelkkä diesel-kone oli sen 2.6 miljardia...
    moottori kustansi 3 milarjdia...

    Ja tässä sitten tuo The Irish timesin versio samasta asiasta:

    €2 billion. Just for the engine. That’s how much development cash Mercedes sunk into creating a new range of 2.0-litre diesel engines for the E-Class, and which will eventually trickle through to the rest of its model range.

      
  • Mitäs mieltä olet perussuomalainen tästä Geelyn halusta ostaa Daimlerin osakkeita, jotta Geely pääsisi jakamaan Dainmlerin akkuteknologiaa? Onko tämä mielestäsi uutisankka vai onko Suomen "säköautoprofessorikunta" väärässä? Sinun mukaasihan tuo ei ole mahdollista.

    Löysitkö tuota TM:n koeajosta maintsemiasi lukuja vai tekik vain mielesi teppposet?

      
  • NHB: En minä etsi lukuja enkä mitään koska ei minun tarvitse eikä kiinnosta, näin vain sanottiin E-sarjan uuden dieselmoottorin koeajossa. Jos kuvittelit että etsisin sinulle nyt erikseen jotain niin valitettavasti kyseessä on väärinkäsitys.

    Volkkarin oma lehdistötiedote mikä löytyy heidän omilta sivustoiltaan, käsittää tehtaan rakennuksen, ja sähkövetoiset, hybridit ja sähkömallit, joten rahaa itse sähköautoihin ei juurikaan jäänyt ja ko. tehtaankin pääpointti on lähinä valmistaa näihin pilipalihybrideihin komponentteja ;)

    Valitettavasti sinun linkkiesi pyörittelemät luvut eivät ole kovinkaan uskottavia, tai niiden suuruusluokat ottaen huomioon pelkän E-sarjan mallin tai E-sarjan dieselmoottorin kehityskustannukset. Sorry.

    Muutenkin olisit heti sanonut että sinulla ei ole näistä asioista yhtään mitään tietoa tai raisua, vaan olet lähinnä pelkkä nettisurffari ja sähköautokuplassa elävä joka uskoo kaikki nuo harhaanjohtavat uutiset ja tiedotteet, esim. "Fordin tulevista 50:stä sähköautosta", hyvä kun Fordilla on edes niin montaa mallia portfoliossaan ylipäänsä, mutta ei anneta faktojen haitata. Esim. Suomessakin myydään ehkä jopa Transittia, Mondeoo ja Fiestaa - ei ihan 50. :-)

      
  • "
    Mitäs mieltä olet perussuomalainen tästä Geelyn halusta ostaa Daimlerin osakkeita, jotta Geely pääsisi jakamaan Dainmlerin akkuteknologiaa? Onko tämä mielestäsi uutisankka vai onko Suomen ”säköautoprofessorikunta” väärässä? Sinun mukaasihan tuo ei ole mahdollista."

    Ei ole pelkoa että Mercedes toisi lähitulevaisuudessa 20 000e hintaluokkaan 480km ajomatkaista sähköautoa suurille massoille osana "sähköautojen suurta tulemista", mersulta kun löydy edes fossiilipolttimia tuohon hintaluokkaan joten Mercedes on harvinaisen kiinnostumaton argumentti tässä tapauksessa. Tietysti jos tarkoitus oli vain boostata egoasia ja "olla edes jossain asiassa oikeassa", niin siinä onnistut ilman tätäkin topiccia, mutta totuudesta se vie kauemmas.

      
  • En minä etsi lukuja enkä mitään koska ei minun tarvitse eikä kiinnosta, näin vain sanottiin E-sarjan uuden dieselmoottorin koeajossa. Jos kuvittelit että etsisin sinulle nyt erikseen jotain niin valitettavasti kyseessä on väärinkäsitys.
    

    Aika epätoivoista selittelyä. Linkitin sinulle tuon kyseisen koeajon, eikä siinä sanota mitän sellaista mitä väität. Väitteesi on siis valheellinen, mutta se ei näytä sinua haittaavan. Ja kyllä, tosiaan oletin, että väitteidesi todenperäisyys kiinnostaisi sinuakin, mutta näköjään sinulle ei ole mikään ongelma perustaa väitteitäsi puuhun ja heinään nojaten.

    Volkkarin oma lehdistötiedote mikä löytyy heidän omilta sivustoiltaan, käsittää tehtaan rakennuksen, ja sähkövetoiset, hybridit ja sähkömallit, joten rahaa itse sähköautoihin ei juurikaan jäänyt ja ko. tehtaankin pääpointti on lähinä valmistaa näihin pilipalihybrideihin komponentteja
    

    Sille nyt on aivan sama, miten Volkkari jyvittää kustannukset ja suunnitelkoot uudet sähkäautot vaikka Pyhän Hengen voimalla, mutta luvut ovat selviä ja sinä yritit selittää niitä toiseksi.

    Valitettavasti sinun linkkiesi pyörittelemät luvut eivät ole kovinkaan uskottavia, tai niiden suuruusluokat ottaen huomioon pelkän E-sarjan mallin tai E-sarjan dieselmoottorin kehityskustannukset. Sorry.
    

    Nyt sinun olisi hyvä ymmärtää, että nuo ovat hyvin suurien pörssiyhtiöiden virallisesti ilmoittamia lukemia. Jos niiden suuruuusluokat ovat tietoista huijaamista, niin se olisi johdon itsemurha. Joka tapauksessa ne ovat luotettavuudeltaa aivan eri luokkaa kuin sinun väitteesi, joiden perustelusta kieltäydyt ja hakevat epäloogisuudessaan vertaansa.

    Muutenkin olisit heti sanonut että sinulla ei ole näistä asioista yhtään mitään tietoa tai raisua, vaan olet lähinnä pelkkä nettisurffari ja sähköautokuplassa elävä joka uskoo kaikki nuo harhaanjohtavat uutiset ja tiedotteet, esim. ”Fordin tulevista 50:stä sähköautosta”, hyvä kun Fordilla on edes niin montaa mallia portfoliossaan ylipäänsä, mutta ei anneta faktojen haitata. Esim. Suomessakin myydään ehkä jopa Transittia, Mondeoo ja Fiestaa – ei ihan 50.
    

    Eli kun SINULLA EI OLE YHTÄKÄÄN PERUSTETTA väitteitäsi tukemaan, niin siirryit lapsellisiin kuluneisiin henkilökohtaisuuksiin. Ikävä kyllä tuo vain laskee uskottavuuttasi, mutta tuollainen käytöshän on kyllä iän kaiken ollut tyypillistä niille, joiden argumentit ovat loppuneet.

    Ei ole pelkoa että Mercedes toisi lähitulevaisuudessa 20 000e hintaluokkaan 480km ajomatkaista sähköautoa suurille massoille osana ”sähköautojen suurta tulemista”, mersulta kun löydy edes fossiilipolttimia tuohon hintaluokkaan joten Mercedes on harvinaisen kiinnostumaton argumentti tässä tapauksessa. 
    

    No ei tietenkään maailman johtava premiumbrändi lähde mitään halppisautoa tuomaan markkinoille. Sehän olisi erittäin tyhmää. Tämä ei kuitenkaan liity millään tavalla itse asiaan, joka oli kiinalaisten kiinnostusta Daimlerin akkuteknologiaan. Tämä uutinen taisi totaalisesti ampua alas sen sinun alkuperäisen tai sen mystisen Suomen sähköautoprofessorikunnan väitteen siitä, kuinka Eurooppa ei mittää ja Kiina kaikki, koska väistit kysymyksen kirjoittelemalla jostain aivan muusta.

      
  • ja tiedotteet, esim. ”Fordin tulevista 50:stä sähköautosta”, hyvä kun Fordilla on edes niin montaa mallia portfoliossaan ylipäänsä, mutta ei anneta faktojen haitata. Esim. Suomessakin myydään ehkä jopa Transittia, Mondeoo ja Fiestaa – ei ihan 50.
    

    Eli tässäkin perusteesi on vain se, että Henryn perillinen valehtelee ja esittää suunnitelmia, mitkä eivät ole edes mahdollisia. Tulevaisuus näyttää sen, valehteliko kyseinen johtaja vai oliko arviosi väärä. Ainakin muutit Billin lupaamat 40 mallia jo heti alkuun 50:ksi. En muuten usko Billin tarkoittaneen erityisesti Suomen markkinoita, vaan nämä suunnitelmat ovat globaaleja.

      
  • Et ole pistänyt siihen koeajoon linkkiä koska se on vain tilaajille ;) Mutta johan ne samat faktat löyty netistäkin niin mikä tuossa on ongelmana?

    Niin eihän ne Volkarin luvut riitä sähköautojen suureen tulemiseen, vaan korkeintaan yhden tai kahden mallin konversioon? Onhan ne selvät todellakin - rahat ei riitä.

    Ja ihan tiedoksi, minun ei tarvitse yrittää perustella että miksi sähköautot suuresti tulevat, sinullahan se todistustaakka oli. Sinulla oli vain epämääräisiä ampparit-otsikoita tarjota ja muuta nettisurffausta aiheesta, ei kovia faktoja. Ei se ole henkilökohtainen loukkaus jos vain todetaan asiaintilai että sinulla ei ole kovia faktoja asiasta tai pääsyä sellasiin ja nettisurffailet vaan noita linkkejä. Näinhän sinä teit, joten mikä sinun omissa tekemisissäsi on sitten henkilökohtaista loukkausta? Aika erikoisesti suutuit omista tekemisistäsi. :)

    40 tai 50, suuruusluokka on sama, Fordilta ei tule sähköautojaja sun horinat 40:n ja 50:n eroista vie vain kauemmas totuudesta, koska näet siinä asian pätemisen tärkeäksi. Huom., sinun piti todistaa sähköautojen suuresta tulosta, ei päteä nyansseista.

      
  • JA niin, myönsit itsekkin että Mersulta ei niitä sähköautoja tule, joten mikä tuossa Geely-hommassa hiertää? Miksi koet tärkeäksi jankuttaa jostain Geelystä? Muuttiko se nyt jotakuta asiaintilaa, esim. sitä että Euroopassa ei ole lähteitä sähköautojen suurelle tulemieselle, vaan Kiinalainen Geely Kiinasta käy katsastamassa Mersun tekoset? Sinähän puhuit tällöin jo itseäsi vastaan kun Kiinasta tultiin Eurooppaan, ja todisti faktat oikeaksi. Aika erikoinen ajatusjatkumo tuokin..

      
  • Et ole pistänyt siihen koeajoon linkkiä koska se on vain tilaajille ? Mutta johan ne samat faktat löyty netistäkin niin mikä tuossa on ongelmana?
    

    Linkin laitoi, sinä et vain pääse katsomaan sitä. Kyllä sillä on väliä, perustaako väitteensä puhtaaseen huuhaahan vai faktoihin. Tuossa jutussa ei vain lue sellaista, mitä sinä väität siinä lukevan. Se ei sinua haittaa. Epäilen vahvasti, että netistä ei löydy tukea arvailemillesi luvuille, koska et ole yhtään mitään lähdettä löytänyt arvauksiesi tueksi. Jos olen väärässä, niin ole hyvä ja esitä lähteesi.

    Niin eihän ne Volkarin luvut riitä sähköautojen suureen tulemiseen, vaan korkeintaan yhden tai kahden mallin konversioon? Onhan ne selvät todellakin – rahat ei riitä.
    

    Aika hassu väite, kun VW on jo esitellyt tai kertonut kahdesta eri sähköautojen pohjalevystä ja useista malleista useilla useammalle brändille. No parin vuoden näet sinäkin väitteesi absurdiuden.

    Ja ihan tiedoksi, minun ei tarvitse yrittää perustella että miksi sähköautot suuresti tulevat, sinullahan se todistustaakka oli. Sinulla oli vain epämääräisiä ampparit-otsikoita tarjota ja muuta nettisurffausta aiheesta, ei kovia faktoja. Ei se ole henkilökohtainen loukkaus jos vain todetaan asiaintilai että sinulla ei ole kovia faktoja asiasta tai pääsyä sellasiin ja nettisurffailet vaan noita linkkejä. Näinhän sinä teit, joten mikä sinun omissa tekemisissäsi on sitten henkilökohtaista loukkausta? Aika erikoisesti suutuit omista tekemisistäsi.
    

    Kuka on sinua pyytänyt perustelemaan sähköautojen suurta tulemista. Minä olen pyytänyt sinua perustelemään vain väitteitäsi, joita et koskaan perustele. Ihan yksiselitteisesti valheelliset väitteesikin vain kuittaan olan koheutuksella. Se kuvaa hyvin tilannetta.

    Nytkin sekoilet jotain ampparitlinkeistä, vaikka noista linkeistäni tuskin löydät yhtään amppareista. Isojen pörssiyhtiöiden julkistukset kuittaat vain fakenewseinä. Maailman arvostetuimpien uutistoimistojen uutiset ovat sinulla vain epämääräisiä ampparitlinkkejä. Kiellät kaikki faktat. Se menee jopa sille tasolla, että kun linkitän sinulle tietoa Volkkarin akkujen kehityskeskuksta, niin väität, ettei tuo ole totta. Kehityskusta vain ei ole. Vaikka esitän sinulle työhönottoilmoituksia akkujen kemian ja rakenteen kehittäjille, niin sinä vain suljet silmäsi tuolta ja määrätietoisesti väität, ettei noita työpaikkoja ole olemassa. Määrätietoisuus on hyvä piirre, mutta faktojen ollessa näin selviä, olisi pystyttävä muuttamaan mielipidettään.

    Ja tiedoksi vielä, että en minä ole suuttunut, vaikka muistutinkin argumentointisi vajoamisesta henkilökohtaisuuksiin. Ei sinun argumentointivirheet millään tavalla minua suututa. Itselleni olisin hyvin vihainen, jos alentuisin vastaavaan.

      
  • JA niin, myönsit itsekkin että Mersulta ei niitä sähköautoja tule, joten mikä tuossa Geely-hommassa hiertää? Miksi koet tärkeäksi jankuttaa jostain Geelystä? Muuttiko se nyt jotakuta asiaintilaa, esim. sitä että Euroopassa ei ole lähteitä sähköautojen suurelle tulemieselle, vaan Kiinalainen Geely Kiinasta käy katsastamassa Mersun tekoset? Sinähän puhuit tällöin jo itseäsi vastaan kun Kiinasta tultiin Eurooppaan, ja todisti faktat oikeaksi. Aika erikoinen ajatusjatkumo tuokin.
    

    Pystyit tuonkn ymmärtämään väärin. Mersu jatkaa erittäin suurella todennäköisyydellä tulevaisuudessakin premiunautojen hintakluokassa ja siellä tullaan näkemään Mersun sähköautoja kattava valikoima. Halvimmissa luokissa nähdään taasen monien muiden brändien sähköautoja.

    Viestisi lopusta on vaikea löytää mitään yhtenäistä ajatusta.

      
  • Taas paljon vaan puhetta, mutta kovat faktat ja laskelmat puuttuivat, että miksi sähköautot suuresti tulevat. :) Pyörittelet vain jotain pieniä rahasummia sähköautoille ymmärtämättä että E-Sarjan kehitykseenkin meni jo 10 miljardia. Heh...

    Sitten sanoit myös että pelkästään Teslan akkutehtaaseen paljoi 5 miljardia mikä on enemmän kuin koko Volkkarin sijoittama rahasumma sähköautoihin tai mihinkään tehtaaseen, ja Teslakin ostaa akut Panasonicilta ja akkukehitys tapahtuu siellä Kiinassa päin.

    Missä ne kovat faktat, missä rahasummien suuruusluokan ymmärrys?

    Sorruit argumenttien loppuessa jo ajat sitten henkilökohtaisiin hyökkäyksiin, joten toi sun kielenkäyttö kuvastaa lähinnä jo narsismia jatkuvalla passiivisagressivisuudellaan.

      
  • "Pystyit tuonkn ymmärtämään väärin. Mersu jatkaa erittäin suurella todennäköisyydellä tulevaisuudessakin premiunautojen hintakluokassa ja siellä tullaan näkemään Mersun sähköautoja kattava valikoima. Halvimmissa luokissa nähdään taasen monien muiden brändien sähköautoja."

    Elä viitsi kuule päivänselvien totuuksien edessä. Teki mersu mitä tahansa, vaikka vaihtaisi kaikki tuottamansa autot sähköautoksi - ne ei ole osa "sähköautojen suurta tulemista" pienenä premiumvalmistajana. Ei pitäis olla Mersunkaan tuotesegmentti ja asiakaskunta ja myyntimäärät noin vaikea asia ymmärtää.

      
  • Taas paljon vaan puhetta, mutta kovat faktat ja laskelmat puuttuivat, että miksi sähköautot suuresti tulevat. ? Pyörittelet vain jotain pieniä rahasummia sähköautoille ymmärtämättä että E-Sarjan kehitykseenkin meni jo 10 miljardia. Heh…
    

    Olen jo kertonut sinulle, mikä on ollut Mersun tuotekehitysbudjetti. Se on kovaa faktaa, joka on kaikkien nähtävillä. Tuolla budjetilla ei olisi pidetty yllä kuin paria mallia, jos yhden mallin kehittäminen maksaisi 10 miljardia. Tämä tarkoittaa, että kun E-Klassen yhteydessä kehitettiin pohjalevy ja tekniikka uusiksi samalla, niin tämä kulu jakautuu lukuisien Mersun mallien kanssa, jolloin yhden mallin hinta keskimäärin ei ole lähelläkään tiota 10 miljardia.

    Missä ne kovat faktat, missä rahasummien suuruusluokan ymmärrys?
    

    Suunnitelmat budjetteineen monelta firmalta on kyllä esitetty, mutta sinä ohitat kaiken faktan fake newseinä. Olet linjasi valinnut. Parempi kun katsotaan parin vuoden päästä, kun jo usea väitteesi on osoittautunut täysin vääräksi. Katsotaan uskallatko sitten tulla myöntämään olleesi väärässä vai jatkatko linjallasi.

    Elä viitsi kuule päivänselvien totuuksien edessä. Teki mersu mitä tahansa, vaikka vaihtaisi kaikki tuottamansa autot sähköautoksi – ne ei ole osa ”sähköautojen suurta tulemista” pienenä premiumvalmistajana. Ei pitäis olla Mersunkaan tuotesegmentti ja asiakaskunta ja myyntimäärät noin vaikea asia ymmärtää.
    

    Vastasit jälleen kerran johonkin toiseen kysymykseen kuin omaani. Tuo kysymyksen kiertämisesi kertoo suoraan sen, missä mennään. Kokonpointtisi on turha, koska Daimlerin lisäksi myös maailman isoimmat valmistajat ovat samassa veneessä.

      
  • Sähköautojen läpimurtoa saadaan kyllä vielä odotella jonkin aikaa, menee varmaankin vuoteen 2030 asti kunnes lopullinen läpimurto tapahtuu.

      
  • NHB:

    Missä on kovat selvitykset budjeteista sähköautojen suhteen verrattuna Mercedes Benz E-sarjan tuotekehitysbudjettiin mikä oli 10 miljardia?

    Ei niitä taida olla, kuin pieniä miljoonia vaan missä eurovalmistajat odottavat että akku keksii itsensä, sillä välin vähän konvertoidaan Golfeja sähkölle. :)

    Kyllähän sinä voit puheistasi koostaa tuollasen concluusion.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit