32" äly-TVtestin pähkäilyä ja muutakin!

1 kommentti

Ensinnäkin paneelien tarkkuus: LG:n paneeli on maahantuojan sivustolla tarkuutta 1366x768. Samsung ja ehkä muutkin 1920x1080. Liekö tuolla mitään merkitystä käytännössä, mutta LG ei ole ns. FullHD TV.

Kuva kuvassa toiminnoista ei mainita mitään "Ominaisuus"-taulukossa, miksi? PIP:stä ei kerro myöskään LG sivustollaan. Samsungissa se ainakin on.



Sitten asia, joka ei liity tähän testiin. Televisioiden saatavuus on esim. Päijät-Hämeessä vähän niin ja näin. Jos haluat ostaa vaikkapa jonkin tässä testissä mainitun TV:n, sitä ei voi missään "koekatsoa", koska täkäläiset koneliikkeet pitävät hyllyillään vain joko hinnat alkaen tuotteita, tai sitten on seinällinen 40"-50" "sansungia", kai pitääkseen lokaalin lämpimänä. LG on todella harvinaisuus, ja testin tuotteista missään liikkeessä Lahdessa (5) ei kukaan tiennyt tuon taivaalista, mutta kyllä lupasivat tilata, jos sen haluan. - Aivan, samalla voin sen tilata nettikaupasta satasen halvemmalla???



No - kauppiaillehan tilanne on tietenkin vaikea, mutta maahantuojien nettisivustoja selaillessa näyttää vaikeuksia olevan sielläkin. Digita julkaisee Antenna Ready -listaa, jossa on liuta telkkarita. LG:n ja Samsungin tuotteita on pitkä lista, mutta jos etsit niitä maahantuojan markkinointisivustoilta netistä, ei haku tunnista kuin osan. Mistähän Digita on tv:nsä testiin hankkinut?



Ei sitten muuta, kun kauppaan arpomaan, mikä töllö sieltä satuu mukaan lähtemään!

  
  • Mulla ei tsadissa asuvana oo tollasta ongelmaa,paitsi ei se tarjonta täälkään nyt niin ihmeellistää oo. Aika hassua et kaupat tarjoaa tilaamista kun tosiaan voi tilata halvalla netistä....no minkä ne sille voi...Mä tsekkasin ton Sonyn speksit sonycnteristä ja mul on parempi paneeli kun tossa hx755 jtn sillä perusteella testin kuvanlaadun arvio voi ollakkin oikein., eli että se on aika paska. Pitää käydä tarkistamassa tilanne hx723 vs hx 755. Ja tosiaan, näissäkään töllöissä ei ole pätkääkään enempää älyä kun mun töllössä, eikä sitä oo nimitelty onneksi miksikään älyteeveeksi joten kauhistelen vieläkin tota saatanan älysanan käyttöä...Jos nyt olisin ostamassa telkkaria, niin karttaisin todella kaikkia liikkeitä jotka käyttäisivät mainonnassa äly sanaa, etenkin töllöjen kohdalla...se on vaan niin perseestä, period!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit