Volvolla menee lujaa

591 kommenttia
13468920
  • Derrick tunnetko Auto-m nimimerkin, kun tiedät asiat kuin tuntisit? Auto-m poistui tai poistettiin palstalta ennen kuin sai kyseisen auton.

    "Mitä jos menisit kantamaan vaikka 40 kilon kahvakuulaa 500 metriä niin pahin uhosi laantuisi,"

    Kamppailulajeja harrastaneena en ole tuntenut milloinkaan tarvetta uhota kenellekkään yhtään mistään. Ne on eri "sarjoissa" jotka kokevat tarvetta uhoamiseen. Uhoajat ovat niitä jotka käyvät "treenaamassa" kamppailulajia muutaman kerran ollakseen tämän jälkeen maailman kovimpia. Siinä se ero luuserin ja tekijän välillä.

      
  • Eihän vaan ollut Volvo?

      
  • Kumppani oletko päissäsi vai muuten vain menettänyt järkesi? Jankutus menee pahasti överiksi taas kerran.

      
  • "Derrick tunnetko Auto-m nimimerkin, kun tiedät asiat kuin tuntisit? Auto-m poistui tai poistettiin palstalta ennen kuin sai kyseisen auton."

    Muistaakseni Auto-m ei ole kirjoitellut tälle palstalle pitkään aikaan.

    Nämä tracktestin jatkuvat nimimerkki-utelut antavat viitettä vainoharhaisuudesta.

    Tracktest muun muassa epäili että kolme eri henkilöä käyttää nimimerkkiä Derrick.

      
  • Jatkuvasti nimimerkkiä vaihtavat tekevät kyllä ihan itse tehtävänsä, ei siihen muita tarvita.

      
  • "Jatkuvasti nimimerkkiä vaihtavat tekevät kyllä ihan itse tehtävänsä, ei siihen muita tarvita."

    Tässä ketjussa tavoitteenasi on pelkästään ollut keskustelun sotkeminen.

      
  • Voit jatkaa keskustelua keskenäsi. Tämä riittänee nyt kun lähdit taas tuolle linjalle.

      
  • Muistaakseni NHB väitti että Volvon hybridi olisi paljon kuluttava. No tässä Autoexpressin mittaamat kulutuslukemat (test economy).

    Audi: 47.2mpg

    Volvo: 57.6mpg

      
  • Ensi kokemus V90:sta liikkeellä oli taksin takapenkillä Etelä-Ruotsissa.

    Kivan näköinenhän se on, eikä Vee-tyylisen takapenkillä ollut edes tiloista valittamista mihinkään suuntaan, kun sattui kattoluukuton auto. Turvavöissä on kaksi huomionarvoista piirrettä. Lopultakin myös Volvossa on korkeussuunnassa kuljettajan pituuden mukaan säädettävä turvavyö. Ei iso asia, paitsi Volvolle. Aiempaa "automaattisäätöä" en ole ikinä nähnyt yhdessäkään Volvossa minkäänkokoisella kuljettajalla missään istuimen asennossa kuin aina alimmassa asennossa, joten sen olikin aika mennä. Hieno yksityiskohta on soljen metalliin kaiverrettu "Since 1959", johon eivät muut pysty.

    Tavaratila on aiempaa V70 mallia hieman pienempi, mutta ei pieni edelleenkään, kuten isot matkalaukut osoittavat. Tilaa jää vielä paljon.

    Normaali pakettiauton tavaratila se silti on. En kurkannut auton alla pyörivää rengaskokoa, mutta ei siellä mielestäni nastoja näkynyt. Maantienopeuksissa silti takapenkin takana oleva tyhjä tila tuo rengasäänet esiin. Odotukset olivat suuremmat, koska Volvoa jopa isolla rengaskoolla oli täällä kehuttu hiljaiseksi. Ehkä S90 sitä onkin? Ei tuo pahan meluisa ole, mutta väärin päin menee silti arvaus, jos lähtee korvakuulolta arvioimaan kummassa on nastarenkaat alla, uudessa Volvossa vai vanhassa Mersussani.

    Taksissa oli yllättävää nähdä bluetoothilla puhelimensa ja autonsa parittamisen osaava kuski. Suomessa taksarit räpläävät kännykkänsä kanssa, ruotsalaisvolvon kojetaulussa sanottiin selvästi, että Ahmedin telefooni on käytössä. Kojetaulu näyttää edelleen modernilta ja selkeältä, vaikka jotkut tuon ison näytön käyttöä moittivatkin. Jos kosketusnäyttö on pakko huolia, miksi ei vaikka tuokin.

    Istuimet ovat Volvon tapaan mukavat, ja edessä nyt myös monen kokoiselle sopivat, koska niiden säädöt ovat kovin tutun oloiset. Takatilan erillisestä lämpötilasäädöstä lisäplussaa.

    Ymmärrän hyvin, että kauppa käy. Kiva auto se on. Kun suuri tarjonta tekee tehtävänsä hinnoille, tulee olemaan edullinen ostos käytettynä.

      
  • XC 90:n myynnin lisäys tammikuussa 2018 USA:ssa 38.1 %.

    XC 90:n myynnin lisäys helmikuussa 2018 USA:ssa 58,5 %.

    NHB kertoi että vuoden 2017 alussa tapahtui nopea lasku Volvo XC 90:n myynnissä. Tällaista hän kirjoitteli 5.3.2017.

    ”XC90:n myynnin romahdus Jenkeissä tuli varsin nopeasti."

    Miksi hän ei ole nyt kertomassa että Volvo XC 90:n USA:n myynnissä on tapahtunut räjähtävä kasvu tammikuussa ja helmikuussa 2018 ?

      
  • Kirjoittelinkin jo jossain välissä, että viime alkuvuonna Volvo ei pystynyt toimittamaan tarpeeksi autoja jenkkilään. Syytä en muista. Nyt varmaan ollaan taas normaalilla tasolla, joten siitä viime vuotinen lasku ja tämän vuotinen nousu johtunevat. Myynnissä ei varmaankaan ole tapahtunut normaalia suurempia heilahteluita suuntaan taikka toiseen.

    Mielenkiintoista nähdä, miten uusi XC60 tulee menestymään.

      
  • Auto-m valitsi kyllä autokseen Volvo XC60 T8:n. Auto-m/Ajattelijaxxxx on esiintynyt ainakin neljällä nimimerkillä täällä ja muillakin palstoilla. Auto-Mies-1981 on yksi niistä ja ilmeisesti Mikko-L on tämä viimeisin. Tästä löytyy todisteita jos joku ei asiaa purematta niele. Mikko-L voisi avata asiaa ennen kuin laitan tänne lisää aiheesta. Odotan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää.

      
  • Mitä dramaattista tämä auto-m on palstalla kirjoitellut, kun häntä niin jahdataan?

      
  • Tracktestiltä ihan tarpeetonta suunsoittoa.

      
  • Tämä on todiste valinnasta.

    Auto-m:
    "En ymmärrä kuka hullu ostaisi tällaisen Audin Suomessa, koska 407 hevosvoimalla varustettu Volvo XC60 T8 maksaa lähtöhinnaltaan noin 30 tonnia vähemmän ja myös varustelu on huomattavasti halvempaa. Muualla maailmassa nämä olisivat jokseenkin saman hintaisia, mutta verotuksen vuoksi Volvon hybridi on Suomessa paljon halvempi. Testien mukaan Volvo on myös autona erinomainen, eikä lainkaan kalpene näille saksalaisille. Jos Volvosta ei pidä, niin onhan vielä hieman laimeampi "vain" reilut 300 hv omaava MB GLC hybridi, joka on oikeastaan Volvoakin halvempi, mutta huonommin varusteltu. Itse päädyin Volvoon.

    Se on sitten makuasia mistä pitää, mutta mielestäni Volvo on myös saksalaisia kilpailijoitaan tyylikkäämpi ja modernimpi niin sisältä kuin ulkoa. Etenkin Audin uusi Q5 on oikea floppi muotoilultaan."

      
  • Tracktest siis tekee salapoliisityötä muiden autoista vaikka on roikkunut tällä palstalla vuositolkulla ilman että on viitsinyt omaa autoaan yksilöidä.

      
  • Jos ei ole vielä selvinnyt jo on ihme. Kovin tarkasti en viitsi asiaa kertoa sen verran paska lentää muutenkin. Miten se muuttaa asioita jos ei pelkkä BMW 5-sarja riitä? Useita ollut 30 vuoden aikana, uudempaan mennään yksi kerrallaan. Tosin BMW M5 voi olla mikä sukupolvi tahansa, kaikki ovat ostoslistalla kunnosta riippuen.

    Derrick miksi sinä jauhat paskaa Auto-m:n autosta? Viimeistään nyt pitäisi asia olla selvä.

      
  • "Derrick miksi sinä jauhat paskaa Auto-m:n autosta? Viimeistään nyt pitäisi asia olla selvä."

    En ole perillä nimimerkin Auto-m autosta. Asia ei kiinnosta lainkaan. Muistan vain sen että po. henkilö oli kiinnostunut hybridi-Volvosta ja nimenomaan farmarista. Muuta en tiedä.

      
  • Tällaisia tuumaili Auto-m vuosi sitten, huomattavasti ennen XC60:n julkistusta.

    "Volvosta muuten sellainen tieto, että S90 T8 tulee asiakkaille vasta joskus vuoden päästä kesällä. Omalta osaltani harmillinen tieto, koska tarkoituksena oli vaihtaa autoa piakkoin. "

    "Aluksi kuolasin Volvoakin sedanina, mutta olen alkanut kallistua farkun puolelle."

    "tietyllä rahalla valitaan sopiva auto, on S90 minulle ylivoimainen Mersuun, Audiin ja Bemariin verrattuna"

    "Kuten olen monta kertaa kirjoittanut, Eemeliin ei saa nelivetoista hybridiä. Jos saisi, niin Eemeli kilpailisi Volvon T8:n kanssa minun ostoslistallani."

    "Mutta erinomainen auto hyvään hintaan ainakin minun makuuni on tarjolla, kunhan T8 tulee markkinoille"

    "En muista kuka kysyi, mutta ensimmäiset hybridit toimitetaan kesällä – mitä ikinä se tarkoittaakaan."

    JEV2: "Tulikohan se Volvo sittenkään oikeasti tilattua, kun jo toisaalla kehuit peruneesi tilauksen? Paljonko maksoit peruutuskuluja?"

    "Ja kyllä kerroin alustavasti peruneeni Volvon tilauksen. Huomaa sana alustavasti. Kerroin myös hallituksen tiedonannon jälkeen, että peruin alustavan perumiseni, koska tilauksen perumiselle ei enää ollut tarvetta."

    "Mukautuvat LED-ajovalot eivät ainakaan Suomessa kuulu vakiona Inscriptioniinkaan ja itselleni ne tulevat autoon Technic paketin myötä."

    "Ensimmäisiä testejä V90 CrossCountrysta julkaistu. Hyviä arvosteluja tulee ja itsekin olisin voinut tällaisen tilata, jos olisi julkaistu aikaisemmin."

    "Vielä en kuitenkaan maasturiin päätynyt, mutta ehkä ensi kerralla päädyn."

    "Taidan siis pysyä Inscriptionissa, vaikka R-designin saisi kyllä ilmajousituksella"

    "Enpä taida V90 CC:tä ajaa, jotta ei ala perus V90 kaduttamaan. Tosin CC T8:n odottaminen kestäisi vielä V90:stä kauemmin, joten tuskin olisin jaksanut odottaa."

    "Jos minulle kirjoitit, niin olen jo uuden tilannut. Toimitusaika on vain tavattoman pitkä."

    "NHB, olen vaihtanut nimimerkkiäni tasan kerran, jos vuosilukujen vaihdoksia aikaisemmassa nimimerkissäni ei huomioida, enkä millään tavalla yrittänyt pitää nimimerkin vaihtoani salassa. "

    ja lopuksi se kirsikka kakun päällä joka taitaa estää myöntämästä, että on tullut vaihdettua nimimerkkiä... ;) :

    "Tracktest, olen ennenkin luvannut, että ostan sinulle uuden M5 Bemarin, jos kirjoitan jollain muulla nimimerkillä"

    Itseäni kiinnostaisi tietää mikä V90 T8:ssa oli niin pielessä, että se vaihtui XC60:een? Vai oliko nämä sittenkin leikkiautoja?

      
  • JEV2 Auto-m katosi mystisesti palstalta kun jo tilattu auto vaihtui Volvon toiseen malliin.

      
  • Palstalla on neljä bemari-fania. Kukaan näistä ei ole ilmoittanut oman autonsa merkkiä, mallia ja valmistusvuotta. Sen sijaan ollaan hyvin kiinnostuneita muiden autoista. Onpa tosi miehekästä touhua.

      
  • "En ole perillä nimimerkin Auto-m autosta. Asia ei kiinnosta lainkaan."

    "Kukaan näistä ei ole ilmoittanut oman autonsa merkkiä, mallia ja valmistusvuotta."

    ...asia ei kiinnosta lainkaan... varsinkaan leikkiautot. tirsk.

      
  • Derrick mikä mättää olen ilmoittanut merkin BMW 5-sarja. 30 vuotta sama sedan-mallinen 5-sarjan BMW. Mitä teet tarkemmalla tiedolla esim vuosiluku? Olen kirjoittanut että ostan aina käytetyn elinkaaren lopun facelift-mallin syystä että tyyppiviat jos niitä on ne on selätetty. Onko tässä vielä jotain epäselvää? Tuosta pitäisi pystyä päättelemään jotakin eikä aina jauhaa samaa virttä.

      
  • ”Ja kyllä kerroin alustavasti peruneeni Volvon tilauksen. Huomaa sana alustavasti. Kerroin myös hallituksen tiedonannon jälkeen, että peruin alustavan perumiseni, koska tilauksen perumiselle ei enää ollut tarvetta.”

    Jos tätä asiaa on pakko selvitellä, niin muistan sellaista että tämä "Auto-m" hieman suuttui siitä että hallitus ilmoitti mahdollisesta autoveron poistamisesta sen jälkeen kun Auto-m oli tilannut tuon Volvonsa. Sen takia hän laittoi tilauksensa "lepotilaan". Auto-m muistaakseni sanoi tilaavansa esimerkiksi AMG-Mersun jos autovero poistuu.

    Itselläni oli vähän sama tilanne, koska kun olin tilannut Seat Atecan, niin tämän jälkeen tulivat nämä autoveron poistamispuheet, joihin en kuitenkaan kiinnittänyt huomiota enkä laittanut tilaustani "lepotilaan". Autoveron poistamisesta kun ei koskaan tule mitään.

    Joten oman käsitykseni mukaan "Auto-m" osti Volvon farmarihybridin. Jossakin vaiheessa hän poistui palstalta ennen kuin oli saanut autoon.
    Nyt sitten bemaristit ovat kiihdyksissään lanseeranneet jonkin tieteistarinan nimeltä "Auto-m:en paluu".

    Oman Seat Atecani sain 10 kuukauden odottelun jälkeen eli oli aika pitkä toimitusaika.

      
  • auto-m päätyi myös minun muistini mukaan V90 T8:n. Siitä en tiedä oliko kyseessä leikkiauto, polkuauto vai oikea auto. Tuota Volvo S/V90 ketjua vähän vilkaisin (ei olisi pitänyt) ja kirjoitetusta 100 (sata!) sivusta noin kolmasosan käytti eräs tracktest bemarin mainostamiseen ja kaikkien muiden haukkumiseen. Onneksi nykyään tilanne on toinen.

      
  • Tracktest raivosi tuon ketjun S90/V90 alkuvaiheessa niin paljon että mietin että onko raivotauti rabies iskenyt häneen.

    Ja vaikka siis on riidatonta että nimimerkki Auto-m tilasi hybridifarmarin, niin nyt tämä BMW-iskuryhmä on kehittelemässä ihan tuulesta temmattuja autonvaihtoteorioita ja sotkevat vielä muitakin ihmisiä näihin juttuihinsa.

      
  • 50 ensimmäiseen sivuun mahtuu noin 750 viestä joista minun vastauksia oli 124 kpl. 50-100 viestiin vastauksiani oli 48 kpl lisää joten yhteenlaskettu vastauksieni määrä tuossa ketjussa on 172 kpl. Sata sivua käsittä noin 1500 viestiä. Tämän kyseisen ketjun aloittaja oli Auto-m. Nimimerkin vaihtaja Jokerin valheellisten väitteiden korjaamiseksi kävin ketjun läpi.

    Ketju alkoi 20.10.2015, 15:37 ja päättyi toistaiseksi 12.12.2017, 13:23.

      
  • yhteenlaskettu vastauksieni määrä tuossa ketjussa on 172 kpl.

    Epäilemättä nekin kaikki vaan valheellisten väittämien korjaamiseksi!

      
  • Oletko täysin sekaisin? Kaikkia teitä nimimerkkiä vaihtavia Volvomiehiä vaivaa vainoharhaisuus.

      
  • Oletko täysin sekaisin? Kaikkia teitä nimimerkkiä vaihtavia Volvomiehiä vaivaa vainoharhaisuus.

    Todennäköisesti, ei kai muuten lauantaita tähän tuhlaisi. Sekaisuutta ja vainoharhaisuutta? Kenelläköhän? Nyt olen mielestäsi Volvomies, joskus aikaisemmin volkkaripoju. Ihan hyvä tyyli sulla...
    Tunnustusta täytyy kyllä antaa siitä että jos tosiaan jaksoi kahlata 100 sivua läpi laskeakseen omat viestinsä! Vielä kun olisit lukenut ne.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit