formula 1

10 kommenttia

Kimi teki 3-vuoden sopimuksen Ferrarille.
Kimi kuskina hyvä,auton kehitystaidot ?
Vapaa-ajan huvit, hyväksyykö Ferrari
Kimin kosteat juhlat. :sunglasses:

  
  • Benetton oli paperia ennenkuin Schumi astu rattiin. Schumi kehitti autosta voittajan. Schumi lähti pois, Benettonista tuli paperia.

    Ferrari oli paperia ennenkuin Schumi astu rattiin. Schumi kehitti autosta voittajan. Schumi lähti pois, Ferrarista tuli paperia.

    "It happened once, it'll happen again..."
    -Armageddon (1998)-

    [Volkkarijermu muokkasi tätä viestiä 18.09.2006 klo 22:45]
      
  • Benetton muuttui Renaultiksi, Alonso voitti mestaruuden, missä Schumi?

      
  • No ei se sentään Schumi yksin tainnut olla sateentekijänä Ferrarillekaan, vaan hänen mukanaan siirtyi koko joukko menestykseen vaikuttavia tekijöitä.
    Ainakin Rory Byrne, Ross Brawn, Paolo Martinelli ja Aldo Costa ovat suurelta osalta vaikuttaneet Schumin lisäksi Ferrarin menestykseen Jean Todtia unohtamatta. Koko tämä "hovi" on Ferrarin menestyksen takana eikä vain Schumi, joka kieltämättä on ratin takana tehnyt ihmeitä vähän heikommallakin kalustolla.

    [-Jani- muokkasi tätä viestiä 01.11.2006 klo 21:43]
      
  • Oletteko muuten kiinnittäneet huomiota että heti kun ilmoitettiin Kimin korvaavan Schumacherin Ferrarilla alkoi Schumin auto kärsiä teknisistä vioista (Japani, Brasilia), joita muuten ei ole sattunut Ferrarille vuosikausiin!!!
    :grin: :grin: :grin:

      
  • Lainaus:
    22.10.2006 klo 16:00 -Jani- kirjoitti
    Oletteko muuten kiinnittäneet huomiota että heti kun ilmoitettiin Kimin korvaavan Schumacherin Ferrarilla alkoi Schumin auto kärsiä teknisistä vioista (Japani, Brasilia), joita muuten ei ole sattunut Ferrarille vuosikausiin!!!
    :grin: :grin: :grin:


    Joo kyllä huomattu on, vaikealta tuntuu uskoa sattumalta. Kimillähän oli, muistaakseni varsinkin viime vuonna, myös teknisiä ongelmia yllättävän paljon verrattuna tallikaveriin. Ei ole sattunut silmiin (todennäköisyys) analyysiä näistä, onkohan tuo tekniikan hoitaminen niin herkkää että siihen tahtomattaan vaikuttavat 'sivu-asiat'.
    Ensi vuonna nähdään onko Kimistä auton kehittäjäksi, vai onko 'puhdas' kuski.

      
  • Olisiko kannattanut ilmoittaa Kimin siirtyminen Ferrarille vasta viimeisen kisan jälkeen.

    Schumin tekniset ongelmat alkoi heti sen jälkeen ja näkyypä jatkuvan...

    Tidä italialaisten taikauskosta mutta..... :smile:

      
  • En pidä Schumia sen kummallisempana kakarana kuin muitakaan. Harmitukseni kohdistuu enemmän tuomariston suuntaan.

    Mieleeni tulee kilpailu jossa Sch teki jonkin rikkeen ja tuomaristo langetti siitä rangaistukseksi varikkostopin. Sch suoritti sen vasta maalilinjan jälkeen, ja kaikki meni muka sääntöjen mukaan. Taktiikkahan on aina ollut Schn (ja Ferrarin) monista vahvuuksista.

    Saattaahan olla että tuomarit pelkäsivät enemmän Ferraria kuin Schumia, mutta tätä tapausta en ole henkkohtaisesti vielä unohtanut.

    Muistaakohan joku mikä kilpailu tuo oli?

    Valitan! Tää olis kuulunut kakaraketjuun:

    [Pellervoinen muokkasi tätä viestiä 20.11.2006 klo 21:45]
      
  • Lainaus:
    20.11.2006 klo 16:52 Pellervoinen kirjoitti
    Mieleeni tulee kilpailu jossa Sch teki jonkin rikkeen ja tuomaristo langetti siitä rangaistukseksi varikkostopin. Sch suoritti sen vasta maalilinjan jälkeen, ja kaikki meni muka sääntöjen mukaan. Taktiikkahan on aina ollut Schn (ja Ferrarin) monista vahvuuksista.

    Saattaahan olla että tuomarit pelkäsivät enemmän Ferraria kuin Schumia, mutta tätä tapausta en ole henkkohtaisesti vielä unohtanut.

    Muistaakohan joku mikä kilpailu tuo oli?



    jep, silverstone 98, sadekisa. rangaistus tuli keltaisen lipun aikana ohittamisesta ja muistan hyvin kun alex wurz muistaakseni hidasti reilusti antaakseen tietä schumille joka joutui näin väkisinkin ohittamaan wurzin. rangaistus tuli ihan kisan lopussa ja rangaistusstoppihan piti tehdä viimeistään kolmen kierroksen jälkeen rangaistuksen langettamisesta...mutta kisa loppui 'kesken' ja siinä ei kukaan tuntunut tietävän (tuomarit myöskään) miten pitää menetellä. muistaakseni tuomarit tyrivät siinä että rangaistuksen langettaminen kesti liian kauan tai jotain vastaavaa..

    ok, säännöt on sääntöjä, mutta ei tuo rike mitenkään poikinut schumin voittoa, hänhän oli omaa luokkaansa, samalla kun häkkinen ja muut pyörivät nurmikolla. tästäkin tehtiin hirveä haloo, ja minusta olisi ollut tosi vammasta jos schumi olisi hylätty... :innocent:

      
  • Lainaus:
    muistaakseni tuomarit tyrivät siinä että rangaistuksen langettaminen kesti liian kauan tai jotain vastaavaa..


    Tuota juuri tarkoitin: Schumin/Ferrarin rankaisu on aina ollut vaikeaa! Tosin olihan tässä tapauksessa lieventäviäkin juttuja.

      
  • juu nyt muistankin että tuomaristohan mitätöi lopulta koko stop-and-go rangaistuksen. koska se oli langettanut sen liian pitkän ajan jälkeen tapahtuneesta rikkeestä...

    tuleehan tuomareille jatkuvasti mokia, jää antamatta rangaistuksia ja joskus tulee liian kovia ratkaisuja. monesti mm-tilanne näyttää määräävän kuinka ratkaisut tehdään; halutaan tiukemmaksi tilannetta 'pyöristämällä' tuomioita alakynnessä olevan hyväksi. kuten tuossakin tapauksessa ( häkkinen johti sarjaa ja olisi ollut aika kuolinisku mm taistelulle jos schumi olisi hylätty) sama koskee tapausta jossa alonsolle muka 'esteli' massa aika-ajoissa italiassa viime vuonna.

    toisaalta sitten ihmettelen että nuo superiskarit rellulla olivat laillisia lähes koko kauden ja sitten kun ne kiellettiin, yllätys yllätys siihen loppui alonson ja renaultin ylivoima. vai oliko se sattumaa vaan :innocent: siinä oli mielestäni vähän isompi moka fia:lta :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit