Formula one 2008

123 kommenttia
135
  • Tänään nähtiin saksassa tyylipuhdas TALLIMÄÄRÄYS. Kärsijänä Heikki, saajana Hamilton.



    Tosiasia on, että tuskin Lewis sitä pyysi, ( ja tuskin schumikaan sitä aikanaan vaati ) mersupomojen kädet kävi radiolle heti kun tilanne sattui eteen, ja heikki ajoi sopivasti ''leveäksi''.



    Hamilton oli kuitenkin koko ajan aivan eri sfääreissä kuin heikki, samoin kuin aikaan schumi barichelloon nähden, ja ansaitsi täysin voittonsa.

      
  • Kyllä nyt täytyy myöntää, että Valencian kisan jälkeen molemmat suomalaiset F1-kuskit ovat täysin 2-kuskin asemassa omissa talleissaan.

    Jäämieskin alkaa jo hermoilla ja Heikki on valovuoden jäljessä Hamiltonia.





      
  • Kovalainen sentään tietää missä on Hamiltonia huonompi eli Hamilton JARRUTTAA mutkiin paremmin (IS- Urheilun mukaan). Kimillä asiat on huonommin. Ei tiedä mikä mättää, kisainssi ei osaa tai uskalla laatia agressiivisempaa kisataktiikaa (kevyt auto aika-ajoon). 20milj./kausi jonossa ajelusta tietysti riittää, ei siinä enää kunniaa kaivata.

      
  • Näyttäisi ihan siltä, että Kimi 'hoitaa' sopimuksen loppuun (kauden 2009 vielä ) Ferrarilla ja siirtyy muihin hommiin. Ei ole oikein enää yritystäkään näkyvissä - ei haasteta toisia kuskeja lähdössä, ei yritetäkään ohituksia jne... Jos Massa vetää tuollaista vauhtia samanlaisella autolla niin kyllä Kiminkin pitäisi vähintään samaan pystyä, muussa tapauksessa Kimin taidot on olleet yliarvostetut tai sitten on kyse juuri tuosta motivaation puutteesta - veikkaan jälkimmäistä...



    :sleepy:

      
  • Nuorempana sai McLarenin kulkemaan ihan kelvollisesti aika-ajoissa, vaikkei auto ollutkaan aina ihan mieleinen. Uskottiin Kimin paikkaavan hanskalla auton heikkoudet. Yritys ei ole ollut samanmoista tällä kaudella.

      
  • Kimi on aina tykännyt span radasta, mutta tähän aikaan siellä tuskin helle hellii. Kuumaa keliä Räikkönen on toivonut koko kauden pito-ongelmien takia. Voi hyvin olla kosteat kelit ensi kisassa ja ei se Massaakaan suosi. McLarenilla Hamilton ei ainakaan Silverstonessa sateesta hätkähtänyt. Toivotaan nyt kuitenkin lämmintä niin Ferrarillakin vois pärjätä. Niin ja sit ku vielä moottori kestäis

      
  • huhhuh. olihan formulakisa. Enpä muista koska oli yhtä kutkuttavat parikierrosta kuin tänään viimeiset kaksi-kolme!



    Ja Kimihän tottakai haukkasi taas paskaa, kuinkas muutenkaan.



    Oli selvästi nähtävissä että kun sade alkoi, ja voimistui, se vaikutti paljon enemmän kimin vauhtiin kuin hamiltonin.



    Hamilton ajoi loistavan kisan, ja rohkeasti yritti voittoa, vaikka olisi voinut kimin takana vain tyytyä päävastustajansa MM:ssä Massan lyömiseen.

      
  • Joskus kauan sitten oli itselläkin harhaluulo, että Härmäläiset olisi sateella nopeita. Tänäkin kesänä olis treeniä saanut? Toki Kimi alkoi löytää muuten kadoksissa ollutta vauhtiaan. Mut sitten tuli vettä!

      
  • hohoh, Massa nostettu voittajaksi :open_mouth:



    Tuo tilanne josta rangaistus tuli, oli mielestäni hieman kaksipiippuinen juttu: hamilton sai oikaisunsa takia hyvän vauhdin suoralle jonka päässä teki ohituksen, mutta toisaalta Kimi puski hänet sinne pihalle, ja pakotti oikaisemaan. Oma tuomioni on ehkä että aiheellinen rangaistus :xmas:



    Kimin ulosajon toisaalta ymmärtää -pakko oli voittaa, ja ottaa riskejä, varmistellen hamiltonin takaa maaliintulo olisi ollut ihan yhtä turhaa kuin tuo seinään ajo. Toisaalta radalla pysyttyään olisi nyt tuon rangaistuksen myötä voittaja..

      
  • Jos ja jos... aina voidaan jossitella, mutta kisa on nyt ajettu ja siitä voidaan tehdä seuraavat johtopäätökset:

    - Kimi: taidot tallella ja edelleen koko sirkuksen nopein kuljettaja kun vain auto saadaan toimimaan myös viileämmällä kelillä, valitettavasti mestaruusjuna taisi nyt mennä, mutta ei luovuteta vielä !

    - Hamilton: vahvin mestarisuosikki edelleen, koska auto toimii kelillä kuin kelillä radalla kuin radalla ja ei kamppaile samoista pisteistä tallikaverinsa kanssa - selkeä 1-kuski

    - Massa: suoritukset ailahtelee kovasti - nyt Spassa täysin statisti vaikka voittikin - tämä oli kuljettajien rata ja Massan tulos kertoo kaiken kyvyistä ajaa Kimiä vastaan



    Veikkaus MM:stä tänään 9.9.

    1. Hamilton

    2. Kimi

    3. Massa



    :wink:

      
  • mhj:Tuomariston olisi pitänyt varautua keskeyttämään kilpailu ja se olisi pitänyt tehdä muutamaa kierrosta ennen kilpailukierrosten päättymistä, kun ajo käytössä olleilla renkailla kävi äärimmäisen vaikeaksi ja vaaralliseksi.Renkaiden vaihto kärjessä ajavien osalta ei takuulla tullut kyseeseen.

    Ei F1-GP:tä normaalin sateen vuoksi keskeytetä. Heidfeld vaihtoi renkaat ja poimi sijoituksia mukavasti yhdellä kierroksella. Nick ajoi liki 30s nopeammin viimeisen kierroksen kuin muut. Kärjestä ei ensimmäisenä helpolla renkaan vaihtoon tulla, jonkun täytyy ensin olla koekaniini ja näyttää kuika iso hyöty on. Kimikin olisi teoriassa pystynyt haastamaan Lewiksen jos olisi päässyt renkaanvaihtoon n. 6s johtoasemasta, mutta kun MacLaren oli takakontissa varikon lähestyessä. Hamilton teki selvän rikkeen ja ansaitsi rangaistuksen, mutta sääli ettei tuomaristo pystynyt reagoimaan siihen heti. Heikin kohdalla ei aikailtu :frowning: http://www.dailymotion.com/video/x6o...ltonkimi_sport Hyvä linkki viime hetkistä?

      
  • mhj:

    Tuomaristo ja Lewis Hamilton pilasivat kisan.

    Päätös numero yksi, joka tuomariston olisi pitänyt varautua tekemään.
    Sateen ennustettiin tulevan 20 minuutin kuluttua.
    Tuomariston olisi pitänyt varautua keskeyttämään kilpailu ja se olisi pitänyt tehdä muutamaa kierrosta ennen kilpailukierrosten päättymistä, kun ajo käytössä olleilla renkailla kävi äärimmäisen vaikeaksi ja vaaralliseksi.

    Kärkikuljettajien sijoitus olisi silloin ollut:
    1. Kimi Räikkönen
    2. Lewis Hamilton
    3. Felipe Massa



    Kenellekään ei jäänyt epäselväksi kuka teki kisan ja kuka oli paras kisassa.


    -ennen sadettakin hamilton saavutti runsaasti kimiä, ja kimi oli helisemässä kun sade oli vain pientä tihkua.

    Hamiltonin rohkeuden ja nopeuden tuossa kohtaa vr. kimiin näki ihan tv-kuvissakin.

    Ei siis auta jos on ''paras kisassa'' kolme-neljäsosaa, ja sitten hiipuu. Ruutulipulla sijoitukset ratkaistaan.



    Jälkipuheilta ei olisi tietenkään vältytty, mutta ratkaisu olisi ollut oikea ja rehellinen


    -no ei todella olisi ollut oikea. Säännöt on olemassa, ja niiden mukaan mennään. Yksi säännöistä on kisan pituus, hyvin yksinkertaista. Siihen ei liity mitenkään säätilat, tai se kuka on johtanut minkäkin verran kisasta.

    Samoin kisan keskeyttäminen, se tehdään vain jos täysillä sadekelin renkailla kuskit eivät hallitse ajokkejaan, tai näkyvyys on vaarallisen huono, tai että vettä tulee TODELLA monsuunisateena.





    Kilpailu olisi pitänyt keskeyttää viimeistään siinä vaiheessa, kun L.H. päätti tietoisesti oikaista
    shikaanin ja aiheutti toimenpiteellään K.R:n ulosajon.



    -kyse oli kaksinkamppailutilanteesta, jossa KIMI ahdisti hamiltonin ulos radalta.

    Hamilton teki sen mokan ettei antanut pois tuosta oikaisusta saamaa etuaan, mutta ei se mikään tahallinen ja laskelmoitu teko ollut.



    L. H. saa olla äärimmäisen tyytyväinen siihen, että päätösrohkeuden puutetta poteva tuomaristo antoi hänelle vain aikasakon, kun olisi pitänyt hylätä kokonaan.


    -oletko aivan sekaisin? ei hamilton tehnyt mitään sellaista mistä seuraisi musta lippu, tai totaalinen hylkäys kisan jälkeen.

    Kokonaan hylkääminen pitäisi näköjään seurata, jos lyö jonkun suomalaiskuljettajan...






    Turhaa on myöskin italialaisten formulafanien ja lehtien ulvoa: "Kimi Räikkönen apukuskiksi".
    En usko, että Ferrarilla mentäisiin siihen typeryyteen.



    -hyvin se apu Felipe Massalta kelpasi viime vuonnakin.

    Aivan taatusti jos tilanne vaatii, kimin on vuorostaan autettava.

    Tiedätkö millaiset rahasummat on kyseessä jos voitetaan tai jäädään kakkoseksi MM:ssä?

    Lisäksi M.Schumacherilla on valtava vaikutusvalta ja auktoriteetti Ferrari tallissa, ja Massa on hänen suosikkipoika. Voit olla varma että kaikki pannaan sen eteen kuka voi voittaa mestaruuden.



    Kimi oli sanonut vain "halunneensa voittaa".
    Niin teitkin!
    Voitit kisan.



    -ei voittanut, vaan hukkasi vauhtinsa kovemmilla renkailla jotka pantiin alle viimeiseen vetoon, murtui paineen alla, ja ei pystynyt vastaamaan L. Hamiltonin nopeuteen vaikeutuvissa olosuhteissa luoistoneston ollessa poissa, ja menetti autonsa hallinnan.

    Joten mitä ihmettä hourit että ''voitti kisan''...


    Hauskaa ( itse täysin vailla kansallisuus-puolueellisuutta )seurata kaikkien suomalaisten ''fanien'' itkuraivari reaktioita joissa todellisuus hämärtyy ja ruvetaan jo keksimään kaikenmaailman sekoiluja mitä tuomariston olisi pitänyt ruvetä säätämään jotta siniristilippu heilusi maalissa.
      
  • täsmäsäännöt juuri tähän kilpailuun..?



    en oikein ymmärrä. Olen seurannut tiivisti joka kisaviikonlopun 90-luvun alusta lähtien, ja minusta mitään raskauttavaa ei tapahtunut.



    Ainoastaan rangaistus olisi pitänyt antaa kisan aikana eikä sen jälkeen.



    Joka tapauksessa hamilton rikkoi sääntäjä, mutta sovitti sen sääntöjen mukaisella ja suuruisella rangaistuksella.



    Kimi ajoi ihan itse seinään, ja hävisi kisan jo ennen sateen alkua, ja olisi hävinnyt ilman sadettakin.

      



  • "-ennen sadettakin hamilton saavutti runsaasti kimiä, ja kimi oli helisemässä kun sade oli vain pientä tihkua.



    Hamiltonin rohkeuden ja nopeuden tuossa kohtaa vr. kimiin näki ihan tv-kuvissakin.



    Ei siis auta jos on ''paras kisassa'' kolme-neljäsosaa, ja sitten hiipuu. Ruutulipulla sijoitukset ratkaistaan."





    Hamilttoni ei saavuttanut kimiä missään muussa vaiheessa kuin hitaampia ohittaessa ja varikkokäynnillä.







    "-no ei todella olisi ollut oikea. Säännöt on olemassa, ja niiden mukaan mennään. Yksi säännöistä on kisan pituus, hyvin yksinkertaista. Siihen ei liity mitenkään säätilat, tai se kuka on johtanut minkäkin verran kisasta."



    Ei liity säätilat mutta pitäisi liittyä, kyllä sinunkin jo pitäisi tietää että kaikki sadekisat on tuurikisoja.



    "Samoin kisan keskeyttäminen, se tehdään vain jos täysillä sadekelin renkailla kuskit eivät hallitse ajokkejaan, tai näkyvyys on vaarallisen huono, tai että vettä tulee TODELLA monsuunisateena."



    Entäs kuivankelin renkailla sadekelillä? onko pito silloin parempi?







    "-kyse oli kaksinkamppailutilanteesta, jossa KIMI ahdisti hamiltonin ulos radalta."



    Oli, ja jos sikaanissa olisi ollut seinä nurmen sijaa olisi hamilttonin ajot ollut ajettu.





    "Hamilton teki sen mokan ettei antanut pois tuosta oikaisusta saamaa etuaan, mutta ei se mikään tahallinen ja laskelmoitu teko ollut."



    Se oli vain virhe, ei sen kummempaa.





    "-hyvin se apu Felipe Massalta kelpasi viime vuonnakin."



    En ota kantaa muuten kuin että sumille se vasta kelpasikin joten on aika jääviä olla mitään mieltä asiasta, meno on samaa kuin yleisurheilussa, laillistettua Dopingia.





    "Aivan taatusti jos tilanne vaatii, kimin on vuorostaan autettava."



    Totta kai.



    "Tiedätkö millaiset rahasummat on kyseessä jos voitetaan tai jäädään kakkoseksi MM:ssä? "



    Kimi tilasi juuri uuden 33 metrisen Jahdin.





    Lisäksi M.Schumacherilla on valtava vaikutusvalta ja auktoriteetti Ferrari tallissa, ja Massa on hänen suosikkipoika. Voit olla varma että kaikki pannaan sen eteen kuka voi voittaa mestaruuden.



    No totta helvetissä, ei sumi halua kimin menestystä, se on varma se.







    "-ei voittanut, vaan hukkasi vauhtinsa kovemmilla renkailla jotka pantiin alle viimeiseen vetoon, murtui paineen alla, ja ei pystynyt vastaamaan L. Hamiltonin nopeuteen vaikeutuvissa olosuhteissa luoistoneston ollessa poissa, ja menetti autonsa hallinnan."



    Mulla oli pari vuotta sitten Renu joka oli pirullinen ajettava liukkaalla mutta nyt on Ooppeli ja se on paljon parempi.





    "Joten mitä ihmettä hourit että ''voitti kisan''...





    Hauskaa ( itse täysin vailla kansallisuus-puolueellisuutta )seurata kaikkien suomalaisten ''fanien'' itkuraivari reaktioita joissa todellisuus hämärtyy ja ruvetaan jo keksimään kaikenmaailman sekoiluja mitä tuomariston olisi pitänyt ruvetä säätämään jotta siniristilippu heilusi maalissa."



    Mistäs maasta itse olet? Hamilttoni on samanlainen suurmestari mikä sumi on, taitava kuski kyllästettynä aivan uskomattomalla tuurilla. 10 vuotta Ron Dennisin kultapoika, heti ensimmäisenä vuonna aivan huipputiimiin, auton luotettavuus huippuluokkaa JUURI silloin kun kierrosrajoittimet määrätään pakolliseksi. Oikea mies sumin manttelinperijäksi, auto kääntyy pyörähtäessäänkin oikeaan suuntaan. Suurella mestarilla on Suuri onni. Toisilla on, toiset joutuvat tekmään töitä pää veressä eikä silti saavuta koskaan mitään.







    Kuinka vanha olet?

      
  • ritsa:



    Hamilttoni ei saavuttanut kimiä missään muussa vaiheessa kuin hitaampia ohittaessa ja varikkokäynnillä.


    -tottakai saavutti, jos ero kutistuu ja tullaan niin lähelle että aletaan kaksinkamppailu niinkuin siinä shikaanissa, on toista autoa saavutettu.

    Ei se kimi tosta vaan tupsahtanut hamiltonin eteen lopussa, vaan erohan pieneni ja lopulta ajettiin rengas-rengasta vastaan, ja sitten kävi niinkuin kävi.

    miksi edes väität tuollaista?


    Ei liity säätilat mutta pitäisi liittyä, kyllä sinunkin jo pitäisi tietää että kaikki sadekisat on tuurikisoja.


    -olkoon vai tuurikisoja. Ikinä ei ole kisaa keskeytetty ''ennakoivasti'', kun tiedetään että ''alkaa kohta satamaan'' ja kuskit ovat kuivan kelin renkailla, enkä käsitä miksi niin olisi nyt pitänyt tehdä. Varmaan siksi että suomalainen olisi voittanut...


    Entäs kuivankelin renkailla sadekelillä? onko pito silloin parempi?


    -talleillahan on kaikki mahdollisuudet mennä vaihtamaan sopivaa rengasta alle, ja tilanne on kaikille sama.


    Oli, ja jos sikaanissa olisi ollut seinä nurmen sijaa olisi hamilttonin ajot ollut ajettu.

    -mutta on ihan hyvä että ajaa mielummin ulos, kun ottaa sen toisen vaihtoehdon eli kolaroinnin, ja hamilton kärsi tuosta rangaistuksen. Mikä on ongelma siis.


    Kimi tilasi juuri uuden 33 metrisen Jahdin.

    -ei se tähän liity mitenkään. Tarkoitin mitkä rahat talleille lankeaa sijoitusten myötä, ja mitä niillä rahoilla saadaan aikaan ajatellen ensi kausien suorituskykyä.

    kiinnostaa talleja huomattavasti enemmän kuin joku ''katkeraan loppuun asti''- tallikaverien tekeminen hallaa toisilleen.



    pirullinen ajettava liukkaalla


    -tuokaan asia ei ole hamiltonin tai tuomariston vika


    Mistäs maasta itse olet?


    -täysin suomalainen, mutta olen aina seurannut formuloita vain kiinnostuksesta ja innostuksesta lajiin, en sillä varauksella että suomalainen on mukana ja pärjää.






    Hamilttoni on samanlainen suurmestari mikä sumi on, taitava kuski kyllästettynä aivan uskomattomalla tuurilla. 10 vuotta Ron Dennisin kultapoika, heti ensimmäisenä vuonna aivan huipputiimiin, auton luotettavuus huippuluokkaa JUURI silloin kun kierrosrajoittimet määrätään pakolliseksi. Oikea mies sumin manttelinperijäksi, auto kääntyy pyörähtäessäänkin oikeaan suuntaan. Suurella mestarilla on Suuri onni. Toisilla on, toiset joutuvat tekmään töitä pää veressä eikä silti saavuta koskaan mitään.

    -siinäpä ne motiivit tulikin...


    Kuinka vanha olet?


    -mitäs se tähän liittyy? olen kai keskustellut ihan asiallisesti tästä, joten ei lienee aihetta arvuutella ikääni?
      
  • ritsa:



    Hamilttoni on samanlainen suurmestari mikä sumi on, taitava kuski kyllästettynä aivan uskomattomalla tuurilla. 10 vuotta Ron Dennisin kultapoika, heti ensimmäisenä vuonna aivan huipputiimiin, auton luotettavuus huippuluokkaa JUURI silloin kun kierrosrajoittimet määrätään pakolliseksi. Oikea mies sumin manttelinperijäksi, auto kääntyy pyörähtäessäänkin oikeaan suuntaan. Suurella mestarilla on Suuri onni. Toisilla on, toiset joutuvat tekmään töitä pää veressä eikä silti saavuta koskaan mitään.
    quote]


    -En tiedä miten olet Schumin uraan perehtynyt, mutta voin kertoa että schumin perhe oli karting mittapuulla vaatimaton, kaukana hemmotellusta kultapojusta, sekä oli jo kartingissa MAAILMANMESTARI, (kartingissa ei kalusto ole niin ratkaisevassa asemassa kuin ylemmissä luokissa ) hän ei päässyt F1 huipputiimiin ensiyrittämällä kultapojuna, vaan Eddie Jordan löysi lahjakkuuden ja hän sai ajaa ensimmäisen kisansa keskikastin JORDANILLA, ja onnistui loistavasti.

    Sitten häntä vietii benettonille, joka ei ollut mikään valmis voittaja-auto. Loppu onkin historiaa, ja kyllä niitä takaiskujakin osui schumille, ne vaan jäävät mitättömälle huomiolle kun kyseessä on niin valtavasti hyvää saavuttanut urheilija.

    Itse asiassa juuri Kimihän pääsi huipputalliin McLarenille nimenomaan Häkkisen siivellä ja suosituksilla, hänen vetäydyttyään. Tosin ei siinä mitään väärää ollut, näinhän se menee. Nick Heidfeld voi olla tosin toista mieltä, jos ymmärrät mitä tarkoitan..

    Pää verissä töitä menestymisen eteen tekemisestä on naurettavaa sitäpaitsi nuljailla liittyen schumiin: hän jos joku testasi ja TEKI töitä sen eteen että auto toimi niinkuin hän halusi, ja treenasi kuin eläin että olisi itse parhaassa mahdollisessa terässä. Mitäs kimi tekee? itkee kun auto ei oikein käyttäydy niinkuin haluaisi (massalla kyllä toimii ),
    ja vähän väliä saa lukea kuinka on vedetty päätä täyteen jossain karaoke baarissa tai sekoiltu housut nilkoissa jossain yökerhossa, eli se siitä töiden paiskimisesta.
      
  • petos



    Itse asiassa juuri Kimihän pääsi huipputalliin McLarenille nimenomaan Häkkisen siivellä ja suosituksilla, hänen vetäydyttyään. Tosin ei siinä mitään väärää ollut, näinhän se menee. Nick Heidfeld voi olla tosin toista mieltä, jos ymmärrät mitä tarkoitan..



    Pää verissä töitä menestymisen eteen tekemisestä on naurettavaa sitäpaitsi nuljailla liittyen schumiin: hän jos joku testasi ja TEKI töitä sen eteen että auto toimi niinkuin hän halusi, ja treenasi kuin eläin että olisi itse parhaassa mahdollisessa terässä. Mitäs kimi tekee? itkee kun auto ei oikein käyttäydy niinkuin haluaisi (massalla kyllä toimii ),

    ja vähän väliä saa lukea kuinka on vedetty päätä täyteen jossain karaoke baarissa tai sekoiltu housut nilkoissa jossain yökerhossa, eli se siitä töiden paiskimisesta.





    ------------------------------------------------------------



    kyllä kimi on myös huippu lahjakkuus ei muuten pysty nousemaan suoraan formula renault luokasta suoraan f1 ja takana vain 23 siipi auto kisaa

    ja mitä tulee valintaan mclarenille niin tokkopa he olisivat maksaneet niin suurta summaa sauberille "siirtokovausta"

    vain että häkkinen suositteli ja mistä me tiedämme kuinka lähellä esim olisi ollut siirto ferrarille jo tuolloin???



    en myöskään tiedä kuinka erilaiset autot kimillä ja massalla ovat ominaisuuksiltaan sopivat??



    esim heidfield kärsi pitkään samantuntuisista ongelmista kuin kimi ja kubika pärjäsi ja nyt kun heidfield on vähän pärjännyt niin on kubika ruvennut valittamaan että hänet on unohdettu ja tulokset selkeästi huonontuneet.



    tänäpäivänä sellainen testaaminen mitä ferrari scumin aikana teki on kiellettyä = rajoitettu testi km määrä

    silti kaikki kunnioitus scumille siitä että oli todella kiinnostunut auton kehittämiseksi itselleen...



      
  • finman:



    kyllä kimi on myös huippu lahjakkuus ei muuten pysty nousemaan suoraan formula renault luokasta suoraan f1 ja takana vain 23 siipi auto kisaa

    -on, ehdottomasti, en kai nyt sitä lähtisikään kiistämään!
    Olen nähnyt livenä kimin ajoa aikanaan kartingissa, ja hän oli silloin jo omaa luokkaansa porukassaan.



    ja mitä tulee valintaan mclarenille niin tokkopa he olisivat maksaneet niin suurta summaa sauberille "siirtokovausta"
    vain että häkkinen suositteli ja mistä me tiedämme kuinka lähellä esim olisi ollut siirto ferrarille jo tuolloin???


    -Tilanne oli silloin sauberilla se että Nick Heidfeld ja Kimi ajoivat hyvin tasaväkisen kauden tallikavereina, heidfeld kuitenkin oli nopeampi aika-ajovertailuissa, ja F1 maailma oletti Heidfeldin saksalaisena ja tuosta kaksikosta hieman paremmin onnistuneena olevan luonteva valinta McLaren MERCEDEKSELLE.

    Tarviiko olla ruudinkeksijä hoksatakseen että Häkkinen oli isossa roolissa kun lopetti, että Kimi pääsee hänen tilalle?
    muistaakseni tuo asia ei ollut edes mikään salaisuus, ja on jurppinut Heidfeldia tähänkin päivään.

    Kimin siirto silloin Ferrarille ei käsittääkseni tullut kysymykseen, koska tämä ei halunnut olla kakkonen Ferrarilla.

    en myöskään tiedä kuinka erilaiset autot kimillä ja massalla ovat ominaisuuksiltaan sopivat??

    -Tilanne tuntuu vaihtelevan radasta ja renkaista riippuen, kimin moni kisahan on pilaantunut aika-ajon virheisiin, joista on seurannut liian vaikea kisa vaikka kisanopeus olisikin ollut kunnossa.

    Todella tasainen pari.
      
  • Ei ollut hurrattavaa kisassa, Heikki sentään palkintopallille, mutta ei naurattanut paljoa kun tiesi varmaan itsekkin, että MacLarenilla olisi pitänyt päästä haastamaan Vettel. Vetteliltä kertakaikkiaan loistosuoritus Toro Rossolla. Kimillä taas tuttu kaava: perjantaina kulkee, lauantaina ei ja sunnuntaina kisan nopein kierros! Ferrarin sääennusteet / taktiikka ei taaskaan kohdannut. Ehkä vielä joskus...

      
  • Meikäläinen kannattaa Ferraria kuskista riippumatta, olen aina kannattanut. Massan mestaruuden puolesta siis pidetään peukkuja.

      
  • Massa tämänvuotisen ferrarin tuntuu saavan parempiin tuloksiin. (taas tällä hetkell&#228:wink:. Epäilen kyllä brassin kantin riittävyyttä Hämyä vastaan. Kimin mahkut on täysin toisten epäonnen varassa, mut kaikkee voi viel sattuu :sunglasses:

      
  • Vettel on todellinen kultakimpale, josta vielä tapellaan verissäpäin.



    Paniko kukaan muuten merkille että Hamilton teki läpi kisan todellä likaisia temppuja? melko röyhkeää ajamista.



    Meikänkin sympatiat ja kannustus on Felipe Massalla. Tehnyt hyvää työtä ja ansaitsee vuorostaan mestaruuden.

      
  • JJLEHTO ei ollut väärässä arvostellessaan Hämyn ajoa. Mainitsi hannuhanhimaiseksi. Tuuria tosiaan oli kun mitään ei hajonnut. Monta turhaa liikettä rinnalla olevaa kohti. Tuli ihan mieleen yksi iso paha saksalainen pahimmillaan...

      
  • Vettelin ja Toro Rosson voitto on muuten mieletön juttu, kun miettii että talli on siis tämä entisen kesto-heittopussi-Minardi-tallin raunioille kasattu lilliputti budjettinen italialaistalli, jonka johdossa on ex- huippukuljettaja Gerhard Berger.



    Esim. Toyota ja Honda satsaavat huimia summia toimintaan, mutta viime vuosina tulokst ovat olleet lähinnä umpisurkeita.



    Vettelin voitossa ei myöskään ollut kyse jostain vääryydestä, vaan kärkitallien autot eivät vain kulkeneet noissa olosuhteissa.



    Ratakin oli sellainen jolla olisi päässyt ohi, jos niinkseen olisi tullut..

      
  • Räikköselle ei sitten tullut taaskaan muuta kuin "perinteinen" kisan nopein kierros! Ferrarin varikkotoiminta alkaa jo pelottamaan, olisiko aika ottaa "tikkarimies" takaisin? Ferrari oli ennen vahva juuri yllätyksellisissä tilanteissa, mutta se taito on hävinnyt vissiin Brawnin mukana. Turva-auto sääntö on kyllä tämmösenään huono, sekottaa vähän liikaa kisaa. Ohituksia onneksi nähtiin odotuksista huolimatta, mutta ei sarjassa enempää enää katuratoja tarvita.

      
  • Lähtöruudukon paras kuljettaja voitti tänään. Kannattaa muistaa että Alonson voitto ei ollut vain säkää turva-autoilun takia, vaan hän oli hurjassa vauhdissa kaikissa vaiheissa -aika-ajon vika vain pilasi lähtöasetelmat.





    Kimiltä taas USKOMATONTA kuraa! mitä järkeä on raivota itseään seinään radalla jossa tuskin voi ohittaa, viimeisill kierroksilla?!?!



    Tiimi olisi tehnyt paljonkin niillä pisteillä jotka oli tulossa.



    Joskus tulee mieleen että kimi ajelee sieltä keskeytyspaikalta skootterin kyydillä varikolle ja häviää rata-alueelta mielummin kuin ajaa maaliin häviäjänä ja kättelee voittaneen porukan.... :no_mouth:



    Harmittaa todella Massan puolesta, mestaruus saattoi mennä tallin hälmöilyjen takia. On se kumma että se ''valomiehen'' motoriikka ei voi toimia siten että lupa lähteä annettaisiin vasta sitten kun se letku tosissaan on irti autosta, eikä niin että kun sitä aletaan kiskoa, annetaan kuskille jo lupa porhaltaa.. :smirk:

      
  • Näin sivukaneettina täytyy sanoa, että itse olen ruvennut seuraamaan MotoGP:tä ja Superbikea yhä enemmän, kun F1 tuppaa usein olemaan niin pirun tylsää jonossa ajelua jossa kilpailut ratkaistaan varikkokäynneillä. MotoGP- ja Superbike-kisoissa sentään tapahtuu jotain, ja ohituksiakin nähdään enemmän kuin yksi per kisa.



    Lisäksi Baylissin menestys lämmittää vanhan Ducati-fanin mieltä.



    Ainoa ongelma vaan on, että kisoja katsoessa rupeaa pyöräkuume nousemaan ikävästi.

      
  • Tekninen vika aika-ajossa koitui Alonson hyväksi. Vauhti oli tosin kohdallaan muutenkin, mutta epäilen olisiko normaalisti lähtenyt kisaan noin vähillä bensoilla. Tallikaveri kyllä niittasi seinään tosi hyvään aikaan! Anyway, vain voittajat muistetaan :smile:

      
  • Canadan GP poistuu kalenterista.



    Älytöntä, yksi parhaista ja tapahtumarikkaimmista areenoista vuodesta toiseen.



    Kaikenmaailman mikkihiiriratoja kyllä löytyy.

      
  • Nyt ei jäänyt Fujissa jossiteltavaa kenellä on hommat hanskassa. Renaultilta hienoa toimintaa. Hamilton ei taida oppia mistään, uskomaton höyrypää! F1 kuljettajista jokaisen luulisi ymmärtävän ettei kisaa voiteta ekassa mutkassa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit