F1 2009

355 kommenttia
145791012
  • Petos uskoo aina ns. auktoriteeteihin! Uskon, että F1 menee jollain lailla eteenpäin, mutta kaikki merkit eivät välttämättä näe siyä tärkränä! Varsinkin tämä kausi ei varmaan miellytä monia!

      
  • Vai että BMW:n hallituksen puheenojohtaja vain satuilee. Jos huono menestys olisi automaattinen pakoittava syy lähteä sarjasta, niin kai sitten Toro Rosso, Rellu ja Williamskin lähtisivät.



    Tässäpä vähän lisää satuja Mersun hallituksen jäsenen puhumana:



    Earlier this year, Lense was quoted as suggesting that Mercedes should be pulled out of the sport in favour of more worthy projects. Now, in the wake of fellow German carmaker BMW's decision to withdraw at the end of 2009, he reveals that uncertainty about the Mercedes engagement is still debated internally.



    http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090731111142.shtml

      
  • NHB:



    Vai että BMW:n hallituksen puheenojohtaja vain satuilee.

    -älä nyt käsitä väärin. Satuilee siinä mielessä, että nyt kun ollaan ryvetty, ja vetäydytään, onkin tuo F1 ''huono bisnes ja parempiakin on olemassa, keskitytään niihin, blabla...'' -sitten jos talli olisi ollut korkeammalla, ja enemmän tapetilla, ei mihinkään olisi taatusti vetäydytty. Eikö tuo juuri kerro sen, että F1 on suht hyvä kanava, jos sieltä menee edes kohtuullisesti? Parempiakin voi tietty olla, en minä sitä sano.


    Jos huono menestys olisi automaattinen pakoittava syy lähteä sarjasta, niin kai sitten Toro Rosso, Rellu ja Williamskin lähtisivät.


    -Toro Rosso on yksityistalli, eikä sillä ole mitään automerkkiä takanaan, joka vaatisi menestystä, tai muuten menee talli vasaran alle.

    Williams sama juttu. Olen käsittänyt että Sir Frank Williams ja Patrick Head eivät halua maineikasta talliaan hävittää, vaikka menestystä ei ole viime vuosina tullutkaan.
    Näillä herroilla on rahaa kuin kakkaa, joten hommaa voi pyöritellä rakkaudesta hommaan.

    Renault on Renault. Niillä on valtavan suosittu ja seurattu kuljettaja, joka takaa ''tapetilla olon'', vaikkei podiumille ole aina asiaakaan. Renault on kylläkin hyvin pärjännyt viime vuosina. Tämä kausi keskikastissa, välillä vähän väläytellen. Onhan niistä paljon huhuja että vetäytyvät.



    Tässäpä vähän lisää satuja Mersun hallituksen jäsenen puhumana


    -niin: selitetään jotain, mutta tehdään toista.

    Juuri nyt ovat mukana tehdastiiminä, ja se on se kouriintuntuvampi asia, kuin se että joku johtaja spekuloi homman järkevyyttä mediassa.

    Voihan toki olla että mersu siirtyy vain moottoritoimijaksi, ja kauppaa tuon siivunsa McLarenista jollekkin.

    Itse luotan vakaasti siihen että nykypäivänä ei kukaan harrasta mitään mieletöntä törsäystä moottoriurheiluun, jos siitä ei saa kohtuullista hyötyä takaisinpäin.

    Jollain mersulla tai Renaultilla on jo niin pitkä kokemus näistä asioista menneiltä kausilta, ja uskon että ovat tutkineet ja laskelmoineet tarkasti missä menee raja olla mukana tehdastiiminä, ja milloin suunnata markkinointinsa muihin asioihin.
      
  • Muuten, metka esimerkki jalkapallomaailmasta:



    Jokin aika sitten jokin supertähti ostettiin ennätyssummalla joukkueeseen. En muista kuka oli, kuuntelin juttua tästä radiosta.



    Siinä sanottiin että vaikka toiset taivastelee megasummien älyttömyyttä, oli jo kaupan julkistamisesta seuraavana päivänä myyty pelkkiä äijän nimellä ja numerolla varustettuja fanipaitoja niin isolla summilla, että se oli jo huikean iso määrä tuosta siirtosummasta prosenttuaalisesti.

    Yhdessä ainoassa päivässä.



    Formulamaailmassa, siis tuolla muissa maissa, on jokseenkin samaa meininkiä.

    Ei sitä tajua jos ei omin silmin näe. Monessa maassa tunnelma ja kiinnostus lajiin on käsinkosketeltavissa.



    Täällä suomessahan olet suuren yleisön mielestä lähinnä urpo, jos tunnustat seuraavasi formuloita, saati vetäisit jonkun Kimi-lippiksen päähäsi kun menet lenkille.



    Italiassa maailma pysähtyy kisojen ajaksi, papit ja poliitikot istuu jännittämässä kisoja, ja kirkonkelloja soitetaan Ferrarin voiton jälkeen.

      
  • petos:

    Italiassa maailma pysähtyy kisojen ajaksi, papit ja poliitikot istuu jännittämässä kisoja, ja kirkonkelloja soitetaan Ferrarin voiton jälkeen.




    Onko tuossa sitten jotain tavoittelemisen arvoista?

      
  • En ota kantaa huipputähtien palkkauksiin enkä muuhunkaan urheilun kuluihin,vanha totuus että halvalla ei saa hyvää pätenee?

    Monet F1 kisat, futis ja kiekkomatsit paikalla nähneenä voin vain ihailla F1-yleisöä.Olkoon voittaja kuka tahansa ei tapella eikä rikota paikkoja.Voittajalle hurraavat myös häviäjien kannattajat ja muutenkin on tosi urheilujuhlan fiilinki jo kauan ennen kisan alkua,varsinkin Ferrarin väki esiintyy edukseen tartuttamalla iloisen kisamielialan jopa jöröihin suomalaisiin mersun kannattajiin.

    Ikäväkseni on todettava etten ole muutamaan vuoteen jaksanut rähinöiden vuoksi mennä katsomaan sen kummemmin kiekkoa kuin jalkapalloakaan,olen myös eronnut kiekkojoukkueen kannattajista,samasta syystä.

    Matkoillani olen joskus sattunut Italiaan formulakisojen aikaan ja sekin on melkein järkyttävä kokemus.Moottoritiet ovat ihan tyhjiä, mutta mihin tahansa kylään poiketessa ymmärtää heti syyn,kaikki katsovat kisoja,jos ei kotona niin lähikahvilan suurkuva tv:stä ja ääni on tietysti täysillä kaikilla.Ja jos Ferrari voittaa ,soivat kirkonkellot,ainakin Maranellossa,lipuista ja muusta juhlinnasta puhumattakaan.Mutta ei jonkun toisenkaan voittaessa mellakoida eikä pukeuduta säkkiin.

    Jalkapallo on myös suuri kansanjuhla Italiassa eikä huligaaneja ole näkynyt.

    Vähän käy kateeksi.

      
  • NHB:



    Onko tuossa sitten jotain tavoittelemisen arvoista?






    En tiedä, ei varmaankaan. Enpä kyllä mitään kovin negatiivista tuosta löydä.



    Minusta on kuitenkin positiivista ja ihailtavaa jos urheilu yhdistää positiivisessa mielessä ihmisiä, ja tuo lisäarvoa ja sisältöä tähän elämän tallaamiseen. Ihminen tarvitsee muutakin kuin vettä ja leipää.



    Aina pitäisi muistaa myös että kyllä ne kuprut ja tahrat kilvissä on monilla muillakin lajeilla, jotka ovat huippu-urheilua. Minusta on kieroa kaivaa vain F1:sten kuprut esiin, ja olla niinkuin se olisi jotenkin uniikkia.

      
  • salo-ms:



    En ota kantaa huipputähtien palkkauksiin enkä muuhunkaan urheilun kuluihin,vanha totuus että halvalla ei saa hyvää pätenee?

    -niin, ainahan voisi katsella vaikka kännykänheitto tai jotain mölkkykisaa.

    Kyllä se vaan on veret seisauttava kokemus kun tuhannet hevosvoimat mylvivät lähtövalojen syttyessä yksitellen, ja maailman parhaat kilpa-ajajat syöksyvät ultimaaliseen urheilusuoritukseen.


    Monet F1 kisat, futis ja kiekkomatsit paikalla nähneenä voin vain ihailla F1-yleisöä.Olkoon voittaja kuka tahansa ei tapella eikä rikota paikkoja.


    -Niin, kovasti jotkut valittaa että herrasmiesmäisyys on hävinnyt. Radalla ehkä otteet ovat häikäilemättömämpiä, mutta kyllä tänäkin päivänä hommaan kuuluu selkeästi tietyt käytöstavat, tarkoitan nyt kuskeja. Kuten voittajien rehti kättely/onnittelu ( ablodit podiumilla ), anteeksipyytämiset hölmöilyjen jälkeen, median huomioiminen, jne. Jos kuski ei noita noudata, on se silmiinpistävää, ja saa kyllä paheksuntaa.

    Tuo että fanit käyttäytyvät hyvin, on minusta nimenomaan osoitus siitä kuinka hieno ja poikkeksellinen urheilutapahtuma on kyseessä: vaikkei omalla suosikilla menisi putkeen, on kuitenkin nähnyt jotain mieletöntä.


    Ikäväkseni on todettava etten ole muutamaan vuoteen jaksanut rähinöiden vuoksi mennä katsomaan sen kummemmin kiekkoa kuin jalkapalloakaan,olen myös eronnut kiekkojoukkueen kannattajista,samasta syystä.


    -tuo on kyllä ikävää, ja saman huomion olen tehnyt itsekkin, paikkakuntani jääkiekkojoukkueen peleissä käydessäni.

    Täysin lätkähullu olen kyllä siltikin.




    Matkoillani olen joskus sattunut Italiaan formulakisojen aikaan ja sekin on melkein järkyttävä kokemus.Moottoritiet ovat ihan tyhjiä, mutta mihin tahansa kylään poiketessa ymmärtää heti syyn,kaikki katsovat kisoja,jos ei kotona niin lähikahvilan suurkuva tv:stä ja ääni on tietysti täysillä kaikilla.Ja jos Ferrari voittaa ,soivat kirkonkellot,ainakin Maranellossa,lipuista ja muusta juhlinnasta puhumattakaan.Mutta ei jonkun toisenkaan voittaessa mellakoida eikä pukeuduta säkkiin.
    Jalkapallo on myös suuri kansanjuhla Italiassa eikä huligaaneja ole näkynyt.



    -Kyllä. Voisin vielä lisätä että kun italiassa Ferrarikuski menee esim. syömään, ei häneltä suostuta ottamaan rahaa.

    Varmaan italian jälkeen briteissä ollaan seuraavaksi hulluimpia.

    Myös saksassa, brasiliassa, kanadassa, ja nykyään espanjassa seurataan formuloita suurella mielenkiinnolla.
    Ranskasta en ole ihan varma, mutta olen siinä käsityksessä että vaikkei omia kuskeja juuri nyt oikein ole, sielläkin seurataan.
      
  • Vormulakisojen kiinostavuutta yritetään parantaa näillä eväillä:



    http://www.stara.fi/2009/08/10/formula-1-kisojen-konsepti-uusiksi-lisaa-sirkushuveja/



      
  • todella outo valinta ottaa badoer massan korvaajaksi eikä geneä jolla on kunnon kilpa kokemusta tältä kaudelta



    olikohan scumin kieltäytymisen syy todella niska???

    ainakin aiheuttaa paljon spekulaatiota

      
  • NYT voi kyllä vormuloita ryöpyttää ihan aiheesta, sillä tämä oli perseestä faneja kohtaan.



    Asiaa on uutisoitu kaikenaikaa aivan naurettavasti, olisi pitänyt ilmoittaa että ''palaa rattiin, JOS niskavammaltaan kykenee''. Nyt julistettiin kovaan ääneen että tekee paluun, ja ruvettiin vasta sitten kattelemaan kestääkö terveys.



    Vaikka olisi ollut hienoa nähdä tuo, olen huojentunut. Maichel on ollut Benetton-ajoista lähtien suurin suosikkini, ja minun silmissäni uskomattomin urheilija-sankari, niin karismallaan kuin saavutuksillaan.



    Mies on ilman mitään tulkinnanvaraa aikansa huikein kuljettaja, ja olisi ollut hullua mennä tuota makua muuttamaan joka miehestä jäi maailmalle. Saati saamaan jostain jousesta tai renkaasta päähän vanhoilla päivillään....

      
  • Niin ja tämä Badoer. Voi jeesus, äijähän on tunnettu hitaana kuin etana. Ei häntä muistaakseni pidetty minään lahjakkaana edes ollessaan ''oikean ikäinen''.



    Olishan siellä ollut esim. kauden ajanut ja vireessä oleva Bourdais, jolla on kokemusta jonkinlaisesta kilpailusta ja voittamisestakin rapakon takaa.







      
  • En ole Badoerin uraa sen tarkemmin seurannut. 90-luvulla jämätalleissa ja sitten ferkulle testaamaan. Ei mitään käsitystä että millaisia testiaikoja mies on ajellut esim. Räikköseen tai Massaan verrattuna. Onko edes Geneäkään nopeampi? Ehkäpä tämä on nyt vaan eräänlainen kiitos tallissa vietetystä ajasta. Testikuskithan on nykyään aika turhia kun ei saa testata, joten odotettavissa on että Badoer ja Gene saisivat monoa. Geneä ollaan viemässä noihin ensikaudeksi tuleviin uusiin talleihin ja luulen että Badoerin tilalle tullaan hankkimaan vähän tuoreempaa verta varakuskiksi.



    Badoerin tulo on myös mun mielestä selkeä merkki siitä, että Ferrarilla katsotaan jo ensikauteen. Jos Badoer pääsee edes aika-ajojen ensimmäisestä osiosta läpi, niin olen yllättynyt. Olisihan se kiva nähdä miehen saavan uransa ensimmäiset pisteet, mutta pakka on nykyään niin tiivis, eikä Ferrari ole niin hyvä että sillä ihan kuka tahansa pääsisi pisteille. Räikkönen yksin tuskin pystyy pitämään tallin taistelussa valmistajien kolmospaikasta.



    Minä muistan Badoerin kisasuorituksista ainoastaan tämän: https://www.youtube.com/watch?v=wDTMQR4z2QE

      
  • Mika Salon mukaan Badoer tulee tekemään paremman tuloksen kuin Schumi olisi tehnyt.



    Hemmetti, nää kuskit on kaikki näköjään saanu liika tärskyjä päähän..

      
  • petos:

    Mika Salon mukaan Badoer tulee tekemään paremman tuloksen kuin Schumi olisi tehnyt.

    Hemmetti, nää kuskit on kaikki näköjään saanu liika tärskyjä päähän..




    kai tuo kommentti perustui siihen ettei scumi olisi päässyt maaliin niskan johdosta

      
  • finman:



    kai tuo kommentti perustui siihen ettei scumi olisi päässyt maaliin niskan johdosta






    Niinhän se on tulkittava. Mika Salolla kun ei ole yhtään mitään varaa arvostella schumin kykyjä.

      
  • Kyllähän Schumi on varmaan kaikkien aikojen kuljettaja, mutta persoonana ei mikään suuri mies! Räikkösen habituksella olisi ollut todella suuri persoona! Race was bad but car was good!

      
  • saas nähdä millaisen tuomion eu antaa tuossa uusien tallien valitsemis tavasta,kun siitä on tehty sille valitus.

    nyt valituilla talleille oli pakko ottaa cossun kone joka taisi olla maxin jonkin tason kosto/irrottauttamis yritys automerkkejä vastaan...

    omalla lailla outoahan oli ettei prodrivea valittu vaikka se valittiin jo viime kaudelle mutta kaatui kai williamssin vastukseen silloin että pitää olla itse tehty auto ei osto malli

      
  • Pakko tämän GB:n jälkeen alkaa uskomaan Mclarenin hallitsevan loppukautta. Vahva esitys vaikka varikolla ryssittiin Hamiltonin voitto!

    Kimiltä hyvä esitys, mutta kukaa ajaa viikon kuluttua toista Ferraria Spassa? Nuorten kuljettajien superlisenssistä on ollut porua välillä liikaakin mutta on siellä ikähaitarin toisessa päässäkin syytä joku tolkku pitää. Badoerhan oli vaaraksi kaikille!





    Kuljettajien MM-pisteet (11/17 osakilpailua ):



    1. Jenson Button 72

    2. Rubens Barrichello 54

    3. Mark Webber 51,5

    4. Sebastian Vettel 47

    5. Nico Rosberg 29,5

    6. Lewis Hamilton 27

    7. Kimi Räikkönen 24

    8. Jarno Trulli 22,5

    9. Felipe Massa 22

    10. Timo Glock 16

    11. Fernando Alonso 16

    12. Heikki Kovalainen 14

    13. Nick Heifeld 6

    14. Robert Kubica 3

    15. Sebastien Buemi 3

    16. Sebastien Bourdais 2



    Malesian GP:n pisteet puolitettiin




    Nyt saa spekuloida: Kuka vie MM:n?

    Kuusi kisaa jäljellä, Hamiltonkin voi päätyä 87 pisteeseen. Jensonilla nyt 72p. eikä meno maistu! Buttonille keskimäärin 2p./kisa niin päätyy 84 pojoon! Mitä tekevät RedBull kuskit? Vettelin moottorit alkaa olemaan käytetty ja Webberillekin tuli taas huono kisa.

    Varmaa alkaa olemaan mestaruuden voittajan pistemäärän jääminen reilusti alle 100 pisteen.

      
  • finman:

    saas nähdä millaisen tuomion eu antaa tuossa uusien tallien valitsemis tavasta,kun siitä on tehty sille valitus.
    nyt valituilla talleille oli pakko ottaa cossun kone joka taisi olla maxin jonkin tason kosto/irrottauttamis yritys automerkkejä vastaan...
    omalla lailla outoahan oli ettei prodrivea valittu vaikka se valittiin jo viime kaudelle mutta kaatui kai williamssin vastukseen silloin että pitää olla itse tehty auto ei osto malli




    Oli ihan hyvä tehdä valitus koska varsin hämäräksi jäi ketä kelpuutettiin mukaan ja millä perusteilla.

    Richards ja prodrive haluttiin pitää ulkona koska sieltähän olisi voinut tulla liikaa uusia ideoita horjuttamaan vanhojen asemia.

    Muutenkin: Kuinka paljon tulijoita todellisuudessa oli?

      
  • Tämä kausi on ollut kyllä aivan uskomaton.



    Barrichello löi nyt kerrankin tallikaverinsa selkeästi, Button pääsee hädin tuskin pisteille.

    Vähän aikaa sitten suvereeniksi autoksi julistettu redbullkin koki jonkinlaisen romahduksen. Ehkä erikoinen rata selittää tätä...?



    Heikin romahtaminen oli tosi paha juttu, saattoi olla jopa ratkaiseva rasti tallipaikka pelissä: NICO tilalle? tai joku muu.



    Trulli ei jatka toyotalla, mihin ihmeeseen sekin menee? Kubica on taatusti haluttu, ja heidfeld kokeneena kuskina varmaan kanssa kiinnostaa joitain talleja, tuskin kuitenkaan kärkitalleja.





    Badoer ei tule pisteitä hankkimaan, joten on ihan sama jos sitä toista autoa ei ajatettaisi ollenkaan.



    Täysin järjetön veto tuo Badoer oli, kyllä joku tunnetusti lahjakas ja ansioitunut kuski kuten coulthard, villeneuve, bourdais, tai joku GP2 lahjakkuus pystyisi kisaamaan jämäpisteistä, kun kerran kimi vetää nyt kolmostiloja hyvänä päivänä.



    Kisa oli minusta todella tylsä, ja tuollaisella radalla ei pitäisi formuloilla ajaa ollenkaan, kun kunnon viihdyttäviä ratojakin olisi olemassa.

      
  • Toisaalta hyvä tuo tapaus badoer: Voidaan lopettaa ainaiset formulavihaajien houreet siitä että on ihan sama kuka siellä rattia vääntelee, ja että auto ratkaisee kaiken.



    Siinähän se nyt nähtiin, huippukokenut ammattikuljettaja, ja tutussa tallissaan. Mutta kun ei ole sitä lahjakkuutta, niin tulos on tässä.

      
  • petos:

    Toisaalta hyvä tuo tapaus badoer: Voidaan lopettaa ainaiset formulavihaajien houreet siitä että on ihan sama kuka siellä rattia vääntelee, ja että auto ratkaisee kaiken.

    Siinähän se nyt nähtiin, huippukokenut ammattikuljettaja, ja tutussa tallissaan. Mutta kun ei ole sitä lahjakkuutta, niin tulos on tässä.




    Grosjean Renaultilla pysyi Ruubenin kanssa samalla kierroksella vaikka kävi etusiiven vaihdossa. Luca jäi kierroksella!

    Muuten Rellunkin kuskin vaihdon hyödystä ei vielä tiedä päädytäänkö "plussalle".

      
  • Rellun tilanteessa ei heillä mitään hävittävää ainakaan ole. Piquetin kortit on jo katsottu. Ihan mukiinmeneviä suorituksia Grosjeanilta, vaikka ylimääräinen stoppi tulikin.



    On kyllä ollut hämmentävä kausi tähän saakka. Ensin Button vie miten tahtoo, sitten nousevat Red Bullit ja nyt on kärjessä McLaren. Jokunen kisa sitten Hamilton ja Kovalainen ajeli siellä 15. sijan paikkeilla. En olis uskonut että nykyformuloissa moiset harppaukset kauden aikana olis edes mahdollisia. Ja vielä kun ei saa edes testata, jolloin suurempien tallien resursseista olisi enemmän etua. Lewis on nyt viime kisat ajanut niin kuin mestarin kuuluukin, ja Heikki on selvästi osoittanut miksi tallikaveri on maailmanmestari ja hän ei ole. Yhdellä kierroksella voi roikkua perässä mutta kisavauhti ei vaan riitä. Pakka on niin tiivis että pienetkin erot vauhdissa pudottavat heti sijoitusta.



    Kimi ajoi hienosti. Vähän vaan huolestuttaa Ferrarin loppukausi. Valmistajien kolmospaikasta pitäisi taistella autolla joka ei enää kehity, eikä tallikaverista ole juurikaan apua. Badoerin touhu aiheutti lähinnä myötähäpeää. No saipahan ajaa Ferraria kisassa. Nyt sinne voitaisiin istuttaa joku ketä osaa sentään ajaa. Badoer ei tule sitä ensimmäistä pistettään saamaan ilman hirveetä lottokisaa. Hyvä ettei Schumi lähtenyt nolaamaan itseään radalle.



    Ja Valencia kuuluu ratana sinne jonnekin öljysheikkien hiekkalaatikoiden ja magnycoursien sekaan todella turhana ratana. Maailmasta tosiaan löytyy hienoja ratoja vaikka kuinka paljon

      
  • Ja täysin älytön perustelu Ferrarilta että pitää palkita pitkästä testityöstä pääsemällä ajamaan GP. Hemmetti mitä sillä on väliä, olisivat palkinneet jotenkin muuten, kun hyvin oli tiedossa että kaveri on hyvä testikuski, mutta toivoton kisassa.



    Vähän sama juttu jos pitkän uran paiskinut sairaanhoitaja laitettaisiin ''kiitoksena'' korvaamaan saikulle joutunut kirurgi.... kaunis ajatus ja hieno ele, mutta ei siitä mitään tule :weary:

      
  • Vuorossa huikea belgian SPA!



    Mitä mieltä olette radasta? minusta ehdottomasti kaikkien aikojen rata, upeaa vuoristomaisemaa ja mäkiä, sekä ohituspaikkoja. Vain Suzuka pääsee edes lähelle.



    Täällä on ollut monia ikimuistoisia tapauksia



    https://www.youtube.com/watch?v=8zYGkKzqco0



    täysin käsittämätöntä autonhallintaa ja taktikointia mestarilta





    https://www.youtube.com/watch?v=WEGALqfb9Fc&feature=related



    uskomatonta että kaikki kömpivät terveinä ulos autoista tuon jälkeen ( ! )





    https://www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8kGak&feature=related



    yksi huikeimmista Häkkisen suorituksista

      
  • petos:

    Vuorossa huikea belgian SPA!

    Mitä mieltä olette radasta? minusta ehdottomasti kaikkien aikojen rata, upeaa vuoristomaisemaa ja mäkiä, sekä ohituspaikkoja. Vain Suzuka pääsee edes lähelle.

    Täällä on ollut monia ikimuistoisia tapauksia

    https://www.youtube.com/watch?v=8zYGkKzqco0

    täysin käsittämätöntä autonhallintaa ja taktikointia mestarilta


    https://www.youtube.com/watch?v=WEGALqfb9Fc&feature=related

    uskomatonta että kaikki kömpivät terveinä ulos autoista tuon jälkeen ( ! )


    https://www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8kGak&feature=related

    yksi huikeimmista Häkkisen suorituksista




    Häkän ohitus Schumista on jäänyt lähtemättömästi mieleen!

    Räkän onnettomasti päätynyt taistelu voitosta viime vuonna oli myös huikeaa viihdettä!

    Toki kaatosateen romuralli oli myös muistiinjäävä.



    Aika-ajo tänään oli sellainen sirkus ettei paremmasta väliä.

    Näistä lähtökohdista odotukset kisan suhteen ovat korkealla!

    Fisicolta todellinen pommi!

      
  • jokaka:


    Fisicolta todellinen pommi!






    Juu, eikä vain Fisicolta, vaan kaikki oli aivan sekavaa.



    Tämä täysin järjetön kausi saa jatkoa -en muista toista tällaista yllätyspommia, ilman jotain sadekelejä tai bensakikkailuja.



    Veikkaukseni on että huomenna nostetaan joko suomen tai brasilian lippu korkeimpaan salkoon.



    Saas nähdä miten turvallisesti huominen menee, tämähän on yksi vaarallisimmista radoista sillä huippunopeita paikkoja on paljon, ja kierroksesta ajetaan 70 pinnaa täydellä kaasulla. GP kakkosissa sattui jo vakava mälli.

      
  • Kuivalla ajettaessa homma pysynee hanskassa, sadetta ei ole luvassa.

    Räikkönen voi ajaa kauden parhaansa eli voiton.

    Kunnon kilvanajoa on luvassa.

    :smile:

      
  • -Kers toi kimille voiton. Hyvä ajo kimiltä.



    -Ferrarit eka ja selvästi viimeinen...enzo varmaan kierii haudassaan...



    -Button häviää vielä mestaruuden



    -Nykymeininki: olisiko esim. kaudella '99 voinut kuvitella että minardi taistelee ajamalla voitosta? heh.



    -hienoa nähdä kuinka aikuinen mies tekee kaikkensa pidätelläkseen itkua lehdistötilaisuudessa





    -Vettel olisi homman vienyt, jos aika-ajo olisi mennyt putkeen. Oli kisan viime kolmannella 0.3 - 0.5 sek nopeampi kuin kimi ja fisico.

    Lupaa hyvää jatkoa ajatellen.





    -hyvä formulavihaajat, onnea sveitsi! maammelaulu meni n. 180 maahan :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit