MM-Ralli

38 kommenttia
2»
  • Miten on, viekö Hirvonen mestaruuden tällä kaudella?



    Kaksi kisaa jäljellä; veikkaan Loebin voittavan seuraavan kisan mikon ollessa kolmas kun asvaltilla ajetaan ja Citikalla näin ollen on kova puristus päällä. Kauden päättävässä on Mikolla pakkovoiton paikka jos tuo skenaario toteutuu. Jokerina J-M:n onnistuminen pakan sotkemisessa tallikaverin hyväksi.



    Loebille 60% mahdollisuus mestaruuteen, Hirvoselle 40%.

      
  • Veikkaan että ehkä Loeb vie. Voittamisen rutiini, ja jos sordo pystyy syömään mikolta pisteenkin, niin se on paha rasti fordille. Latvalalta on lienee turha odottaa apuja.

      
  • espanjan kilpailu on ratkaiseva koska citikka satsaa paljon siihen ja nopeasti voi olla 3-4 niit mikon edel...

    loeb-sordo-ogier-solberg

      
  • Saa nähdä kumpi voittaa maailmanmestaruuden, Hirvonen vai Loeb.



    Ensimmäisen päivän lähtöjärjestys tasoittaa kilpailua, mutta ei välttämättä ole oikeudenmukainen sarjaa johtavalle kuljettajalle, kuten ei kilpailun aikana taktikointi seuraavan päivän lähtöjärjestyksestä.



    On mietitty jos ennen kilpailua ajettu testi pikataival määräisi lähtöjärjestyksen siten että nopein voisi valita lähtöpaikkansa kilpailussa.

    Tämä mielestäni ei ole hyvä idea. Se tekisi testistä, jossa testataan että kaikki autossa on kunnossa, liian totisen eikä palvelisi tarkoitusta.



    Yksi mahdollisuus parantaa tilannetta olisi että ensimmäisen päivän lähtöjärjestys olisi kuten nytkin, mutta siten että jokaisen pikataipaleen jälkeen ensimmäisenä ajanut siirtyisi seuraavan pikataipaleen ajovuoroon kuudenneksi. Kun ensimmäisenä päivänä on yleensä vähintään kuusi pikataivalta, joutuisi kuusi MM tilastossa parasta ajamaan kukin kertaalleen pikataipaleen ensimmäisenä, toisena... kuudentena. Jos päivässä on pikataipaleita enemmän kuin kuusi, ajetaan loput samassa järjestyksessä kuin päivä aloitettiin.



    Seuraavana päivänä ajetaan taas samalla tavalla kuin ensimmäisenä, mutta nyt kyseisen kilpailun järjestyksen mukaan, ensimmäisen päivän jälkeen johdossa oleva aloittaa seuraavan päivän ja siirtyy ensimmäisen pikataipaleen jälkeen kuudenneksi, jos päivässä on pikataipaleita enemmän kuin kuusi, ajetaan loput samassa järjestyksessä kuin päivä aloitettiinkin.



    Uskoisin että tällöin ei nähtäisi taktikointia eikä sarjaa johtava kuljettaja kärsisi lähtöjärjestyksestä.

      
  • Onnea Loebille maailmanmestaruudesta.



    Loebiä voi jo verrata Schumaceriin, molemmat on voittaneet mestaruuksia tallissa jossa heillä on ollut apukuljettaja joka noudattaa tallimääräyksiä.



    Tänä vuonna Loeb ei olisi voittanut mestaruutta ilman tallimääräyksiä. Toisaalta jos Ford olisi käyttänyt tallimääräyksiä kauden aikana, olisi Mikko nyt mestari.

      
  • Penteles:



    Toisaalta jos Ford olisi käyttänyt tallimääräyksiä kauden aikana, olisi Mikko nyt mestari.






    Mahdollisesti. Mutta tämän takia näitä tallimääräyksiä tehdään. Siellä ollaan voittamassa mestaruuksia, eikä todistelemassa jotain ritarillisista ''fairplay -henkeä'', josta ei juuri rahaa ja kunniaa heru.



    Ei ole järkeä antaa selvästi heikomman ( eli kuljettaja joka on selvästi tallikaveriaan lahjattomampi, ja sellainen jolla ei ole potentiaalia taistella mestaruudesta ) syödä pisteitä siltä kurkolta, oli sitten kyse barrichellosta suhteessa schumiin, Coulthardista suhteessa Häkkiseen, tai Sordosta suhteessa Loebiin.



    Suomalaiset ''fanit'' tekevät itsensä idiooteiksi, kun marisevat aina näistä jutuista, jos tulos ei mielytä itseään. Sitten jos se oma suomi-suosikki saa etua näistä toimista, apu kelpaa kyllä mainiosta, eikä tallikaveriapu-politiikassa ole mitään vikaa :lol:





      
  • Räikkösen rallisopimus enää allekirjoitusta vailla.



    Hyvä Kimi! Tämä lisää rallin mielenkiintoa.



    Sehän on selvää ettei Kimi ainakaan ensimmäisenä vuonna tule menestymään.

    Pikataipaleiden nuotitus vaatii kokemusta ja pikataipaleiden tunteminen (läpiajaminen täydellä vauhdilla) vasta auttaa jatkossa menestymään.



    Mm. Loeb ja Hirvonen osaavat ajaa MM-rallien nykyiset pikataipaleet vaikka unissaan ja tietävät vaarapaikat.

      
  • Kimi on päivittänyt kotisivunsa: http://www.kimiraikkonen.com/



    Siellä on hieno video Kimin WRC-auton testistä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit