PS3 vs CD-soitin musiikin kuuntelussa

4 kommenttia

Moi,



Minua askarruttaa seuraava: Kuinka hyvä on PS3:n musiikin antotaso verrattuna kohtalaisen hyvään CD-soittimeen (esim.

Denon DCD500). Vahvarina toimii Denonin 1706, joka on kohtuu 7.1 vahvari ja pelittää vielä, vaikka ei ihan state of the art enää olekkaan. PS3 antaa äänen digitaalisena optisen kaapelin kautta. Denon DCD500 soittimessa on myös se vaihtoehto, mutta suosittelivat käyttämään RCA-liittimiä koska nyt Pleikka muuntaa äänen digitaaliseksi ja vahvari taas digitaalisesta analogiseksi. Jos pistää Denonin CD-soittimesta suoraan sen omien muuntiemien kautta niin vahvarin ei tartte muuntaa itse.



Näin siis kertoo myyjä CD-soittimelle. Eli pyytäisinkin kommenttia nyt täältä kun loppuu itseltä tietämys.



terveisin

Jukka

  
  • Etkös tuon saa korjattua, että laittaa pleikan asetuksista lähtevän äänen menee pcm:nä ulos? Silloin ei mun käsittääkseni pitäis tulla mitään ylimääräisä vaihteluita.

      
  • PeeS:

    Etkös tuon saa korjattua, että laittaa pleikan asetuksista lähtevän äänen menee pcm:nä ulos? Silloin ei mun käsittääkseni pitäis tulla mitään ylimääräisä vaihteluita.




    PCM:mä vaatii sitten HDMI liitännän vahvariin, ei riitä enää optinen kaapeli.

    Itellä on PS3, mutta eipä ole hirveseti tullu sillä cd levyiltä musiikkia kuunneltua tai varsinkaan vertailtua cd soittimeen. Tuskin laatu pääsee hyvän cd soittimen tasolle, mutta kyllä tuolla levyjäkin kuuntelee :grin:

      
  • Vastaus riippuu soittimen ja vahvistimen lisäksi äänitteen laadusta, kaiuttimista sekä kuuntelutilan akustiikasta. Itselläni on cd:n kuuntelua varten Arcamin CD-soitin ja leffoja varten PS3. Äänentoistosta huolehtii Arcamin 2-tievahvistin ja sen perässä on Audiovectorin lattiakaiuttimet. Kuuntelutila on akustisesti kohtuullisen hyvä ja ääni on CD-soittimen kautta erottelukykyisempi ja luonnollisempi. Uskoisin kuitenkin että tällä laatuerolla ei ole 99%:lle musiikin kuulijoista mitään merkitystä, sillä hyvä äänentoisto vaatii laatua koko toimitusketjulta. Useimmin se heikoin lenkki löytyy sieltä kaiutinosastolta...

      
  • Buusba:

    PeeS:
    Etkös tuon saa korjattua, että laittaa pleikan asetuksista lähtevän äänen menee pcm:nä ulos? Silloin ei mun käsittääkseni pitäis tulla mitään ylimääräisä vaihteluita.


    PCM:mä vaatii sitten HDMI liitännän vahvariin, ei riitä enää optinen kaapeli.
    Itellä on PS3, mutta eipä ole hirveseti tullu sillä cd levyiltä musiikkia kuunneltua tai varsinkaan vertailtua cd soittimeen. Tuskin laatu pääsee hyvän cd soittimen tasolle, mutta kyllä tuolla levyjäkin kuuntelee :grin:




    eikä ps3 ole rca lähtöä ulos? kyllä pcm kulkee koksuakin pitkin, ellei sekin puutu ps3:ta.

    mutta alkuperäiseen, ps3 slim pitää sekin ilkeää huminaa ja se kuuluu tosiaan selvästi. bd kakella pyöritin toimii, mutta on tosi hidas vanhaan oikeaan cd pyörittimeen, oottakoon ken tahtoo...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit