Kaikkein nopein kiihtyvyys 0-100 km/h on mitattu Suzuki RF 900:lle joka suoriutui siitä 2,5 sekunnissa! Tämä oli mitattu Biken testissä joskus 90-luvun puolivälissä.
Kaikkein nopein kiihtyvyys 0-100 km/h on mitattu Suzuki RF 900:lle joka suoriutui siitä 2,5 sekunnissa! Tämä oli mitattu Biken testissä joskus 90-luvun puolivälissä.
Tuo on totta. Oma muistikuvani on että se oli 2,6sek mutta aivan sama. Nykypyörien lähtökiihtyvyyttä hidastaa varmaan pitkä ykkönen - hyytyy helposti kytkintä nostettaessa. Suzuki RF oli todella nopea 0-100km/h mutta uskoisin että tehot alkavat loppumaan ja aika huononemaan 0-200km/h kiihtyvyydessä. Onhan sekin toki mitattu mutta ei jaksa kaivaa paljon se on.
90-luvun alkupuolen isot sportit (Yamaha FZR 1000, Suzuki GSX-R 1100) menivät laitanaan 0-100 km/h alle 3:n sekunnin ja muistaakseni CBR 900 RR ja CBR 1000 F:kin pystyivät alittamaan ko. ajan jossakin testissä.
Muistaakseni ZX-10 Kawa meni 270-280km/h 35 sekunnissa. Muistaakseni Audi A8 6,0-litran koneella menisi 250km/h 38 sekunnissa!
ZX-10 Kawa onkin jo lähes museoikäinen. Ja kulki ehkä juuri tuon 280km/h todellista, tuskin sitäkään. Ja tuo sinun vertailusi on vähän ontuva. Toinen on 0-250km/h ja toinen 270-280km/h. A8 kiihtyy viimeisen 10km/h (siis 240-250km/h) nopeasti koska tuo ei ole sen huippunopeus, ainoastaan rajoitettu sellainen. Mikäli se menisi ilman rajoitinta vaikka 280km/h niin sen kiihtyvyys viimeisellä 10km/h:lla olisi melko verkkaista. Samahan se mikä auto/mp on kyseessä niin ne viimeisten kilometrien kelaaminen kestää, on kyseessä Ferrari tai vaikka Volga.
ZX-10R:n kiihtyvyydestä on aikapaljon kokemusta. Mikäli ilmoitettu huippunopeus 295km/h pitää paikkaansa edes lähelle niin väitän että tuo 35sek 270-280km/h on puppua. Silloin varmaan 280-290km/h tarvitaan ainakin minuutti. Tuollainen pyörä ottaa huiput kyllä huomattavasti lyhyemmällä matkalla kuin 4km pitkällä suoralla. 35sekuntia nopeudella 280km/h ollaan 2770m päässä - eikä siis olla vielä huippunopeudessa. Pyörän oman mittarin mukaan väli 280-290km/h ei mene kuin (arviolta) 5-10sek, eri asia on mikä on todellinen nopeus (tämä kokeiltu Saksassa ettei joku tiukkapipo ala moralisoimaan:-). Onko sulla linkkiä tuohon testiin? Mikä oli testaaja?
Viime lauantaina lentokenttäajoissa nopein ZX-10R kiihdytti 290 km/h tutkaan 1800 metrin suoralla, eikä siihen kyllä puolta minuuttia enempää kulunut. Nopeimmat olivat tällä kertaa ZX-12R 298 km/h ja Hayabusa 297 km/h.
"Kadulla ajettava" Skyline ajoi (ei Suomess) 7,93s/286km/h. Jollain sivuilla oli 7,5s/varttimaili. Kiihdytys Skyline (en tiedä minkä näköinen tuskinpa olleenkaan Nissan Skylinin näköinen vain saman niminen?) niin varttimaili n.5sekuntia (ei Suomessa).
Brian Chapman ajoi 500 kuutioisella yksmukisella vuonna 1977 Santa Podissa neljännesmailin aikaan 8.96 (loppunopeus n.250 km).
Pyörä oli ensimmäinen 8 sekunnin viissatanen maailmassa ja vieläpä yks sylinterinen "paalu ja pamaus"!
"Midhty Mousessa" oli Vincent Cometin moottori joka oli kallistettu horisontaaliseen asentoon. Vaihdelaatikkona käytettiin AMC Nortonin lootaa. 75% nitrolla ja 25% metanolilla työntötanko koneesta revittiin 9000 rinkiä ja 125 konia voimaa ulos.
0-100km/h 0-200km/h 0-250km/h 0-400m 0-1000m
No niinku noin: 0-100km/h menee jo lähes jokainen sporttipyörä ripaus päälle 3sek, 0-200km/h (zx-12r) n. 7sek, 0-400m (12r) 10,3sek... että sillee.
Kaikkein nopein kiihtyvyys 0-100 km/h on mitattu Suzuki RF 900:lle joka suoriutui siitä 2,5 sekunnissa! Tämä oli mitattu Biken testissä joskus 90-luvun puolivälissä.
Tuo on totta. Oma muistikuvani on että se oli 2,6sek mutta aivan sama. Nykypyörien lähtökiihtyvyyttä hidastaa varmaan pitkä ykkönen - hyytyy helposti kytkintä nostettaessa. Suzuki RF oli todella nopea 0-100km/h mutta uskoisin että tehot alkavat loppumaan ja aika huononemaan 0-200km/h kiihtyvyydessä. Onhan sekin toki mitattu mutta ei jaksa kaivaa paljon se on.
Jonku Honda meni mielestäni 2,8sekuntia sataseen. Alittaako mikään pyöristä 20 sekuntia 1000 metrillä? Siis vakiopyöristä...
90-luvun alkupuolen isot sportit (Yamaha FZR 1000, Suzuki GSX-R 1100) menivät laitanaan 0-100 km/h alle 3:n sekunnin ja muistaakseni CBR 900 RR ja CBR 1000 F:kin pystyivät alittamaan ko. ajan jossakin testissä.
Muistaakseni ZX-10 Kawa meni 270-280km/h 35 sekunnissa. Muistaakseni Audi A8 6,0-litran koneella menisi 250km/h 38 sekunnissa!
ZX-10 Kawa onkin jo lähes museoikäinen. Ja kulki ehkä juuri tuon 280km/h todellista, tuskin sitäkään. Ja tuo sinun vertailusi on vähän ontuva. Toinen on 0-250km/h ja toinen 270-280km/h. A8 kiihtyy viimeisen 10km/h (siis 240-250km/h) nopeasti koska tuo ei ole sen huippunopeus, ainoastaan rajoitettu sellainen. Mikäli se menisi ilman rajoitinta vaikka 280km/h niin sen kiihtyvyys viimeisellä 10km/h:lla olisi melko verkkaista. Samahan se mikä auto/mp on kyseessä niin ne viimeisten kilometrien kelaaminen kestää, on kyseessä Ferrari tai vaikka Volga.
Puhun uudesta Kawasakin kympistä... luin Audin suorituskyvyn TM:stä ja Kawan jostain ulkolaisesta lehdestä.
ZX-10R:n kiihtyvyydestä on aikapaljon kokemusta. Mikäli ilmoitettu huippunopeus 295km/h pitää paikkaansa edes lähelle niin väitän että tuo 35sek 270-280km/h on puppua. Silloin varmaan 280-290km/h tarvitaan ainakin minuutti. Tuollainen pyörä ottaa huiput kyllä huomattavasti lyhyemmällä matkalla kuin 4km pitkällä suoralla. 35sekuntia nopeudella 280km/h ollaan 2770m päässä - eikä siis olla vielä huippunopeudessa. Pyörän oman mittarin mukaan väli 280-290km/h ei mene kuin (arviolta) 5-10sek, eri asia on mikä on todellinen nopeus (tämä kokeiltu Saksassa ettei joku tiukkapipo ala moralisoimaan:-). Onko sulla linkkiä tuohon testiin? Mikä oli testaaja?
Bike 4/2004:
ZX-10R 0-1000m 18,47sek/281,80km/h
Huippunopeus 295,60km/h.
Että sillee...
Viime lauantaina lentokenttäajoissa nopein ZX-10R kiihdytti 290 km/h tutkaan 1800 metrin suoralla, eikä siihen kyllä puolta minuuttia enempää kulunut. Nopeimmat olivat tällä kertaa ZX-12R 298 km/h ja Hayabusa 297 km/h.
Laskin kai mailit vähän väärin... ilmeisesti laitin nopeuden alakanttiin johon se kiihtyy 35 sekunnissa, laskin turhan nopeasti. Kuinka paljon 175mph?
"Kadulla ajettava" Skyline ajoi (ei Suomess) 7,93s/286km/h. Jollain sivuilla oli 7,5s/varttimaili. Kiihdytys Skyline (en tiedä minkä näköinen tuskinpa olleenkaan Nissan Skylinin näköinen vain saman niminen?) niin varttimaili n.5sekuntia (ei Suomessa).
Nopein ns.normaalipyörä, "kadulla ajettava" on mennyt varttimailin n.8,5s se oli Turbobusa. Ja huiputkin jollakin Turbobusalla oli 350km/h.
Brian Chapman ajoi 500 kuutioisella yksmukisella vuonna 1977 Santa Podissa neljännesmailin aikaan 8.96 (loppunopeus n.250 km).
Pyörä oli ensimmäinen 8 sekunnin viissatanen maailmassa ja vieläpä yks sylinterinen "paalu ja pamaus"!
"Midhty Mousessa" oli Vincent Cometin moottori joka oli kallistettu horisontaaliseen asentoon. Vaihdelaatikkona käytettiin AMC Nortonin lootaa. 75% nitrolla ja 25% metanolilla työntötanko koneesta revittiin 9000 rinkiä ja 125 konia voimaa ulos.
http://www.trakbytes.com/mousebig.jpg
http://www.trakbytes.com/mouse.html
Oma kokemus Cometista: se kiihtyy hyvin äkäisesti kun lähtee kakkosvaihteella, liikkeelle lähdettäessä täytyy hieman "liirata kytkimellä".
Ihan hullupyörä! Sillä voi vähän kiusat isoja pyöriä ja turbopyöriä sekä Ferrareita!
Mikä on uusimpien formuloiden varttimaili? Kun jonkun 80-luvun alun tai ja 70-luvun lopun formulassa oli n.9sekuntia.