Kiihtyvyydestä

17 kommenttia

Kuinka kovaa markkinoiden nopeimmat moottoripyörät kiihtyvät:
0-100km/h 0-200km/h 0-250km/h 0-400m 0-1000m

  
  • Lainaus:
    14.07.2004 klo 17:18 Tuomas kirjoitti
    Kuinka kovaa markkinoiden nopeimmat moottoripyörät kiihtyvät:
    0-100km/h 0-200km/h 0-250km/h 0-400m 0-1000m


    No niinku noin: 0-100km/h menee jo lähes jokainen sporttipyörä ripaus päälle 3sek, 0-200km/h (zx-12r) n. 7sek, 0-400m (12r) 10,3sek... että sillee.

      
  • Kaikkein nopein kiihtyvyys 0-100 km/h on mitattu Suzuki RF 900:lle joka suoriutui siitä 2,5 sekunnissa! Tämä oli mitattu Biken testissä joskus 90-luvun puolivälissä.

      
  • Lainaus:
    18.07.2004 klo 00:30 -Jani- kirjoitti
    Kaikkein nopein kiihtyvyys 0-100 km/h on mitattu Suzuki RF 900:lle joka suoriutui siitä 2,5 sekunnissa! Tämä oli mitattu Biken testissä joskus 90-luvun puolivälissä.


    Tuo on totta. Oma muistikuvani on että se oli 2,6sek mutta aivan sama. Nykypyörien lähtökiihtyvyyttä hidastaa varmaan pitkä ykkönen - hyytyy helposti kytkintä nostettaessa. Suzuki RF oli todella nopea 0-100km/h mutta uskoisin että tehot alkavat loppumaan ja aika huononemaan 0-200km/h kiihtyvyydessä. Onhan sekin toki mitattu mutta ei jaksa kaivaa paljon se on.

      
  • Jonku Honda meni mielestäni 2,8sekuntia sataseen. Alittaako mikään pyöristä 20 sekuntia 1000 metrillä? Siis vakiopyöristä...

      
  • 90-luvun alkupuolen isot sportit (Yamaha FZR 1000, Suzuki GSX-R 1100) menivät laitanaan 0-100 km/h alle 3:n sekunnin ja muistaakseni CBR 900 RR ja CBR 1000 F:kin pystyivät alittamaan ko. ajan jossakin testissä.

      
  • Muistaakseni ZX-10 Kawa meni 270-280km/h 35 sekunnissa. Muistaakseni Audi A8 6,0-litran koneella menisi 250km/h 38 sekunnissa! :smile:

      
  • Lainaus:
    26.07.2004 klo 13:49 Tuomas kirjoitti
    Muistaakseni ZX-10 Kawa meni 270-280km/h 35 sekunnissa. Muistaakseni Audi A8 6,0-litran koneella menisi 250km/h 38 sekunnissa! :smile:


    ZX-10 Kawa onkin jo lähes museoikäinen. Ja kulki ehkä juuri tuon 280km/h todellista, tuskin sitäkään. Ja tuo sinun vertailusi on vähän ontuva. Toinen on 0-250km/h ja toinen 270-280km/h. A8 kiihtyy viimeisen 10km/h (siis 240-250km/h) nopeasti koska tuo ei ole sen huippunopeus, ainoastaan rajoitettu sellainen. Mikäli se menisi ilman rajoitinta vaikka 280km/h niin sen kiihtyvyys viimeisellä 10km/h:lla olisi melko verkkaista. Samahan se mikä auto/mp on kyseessä niin ne viimeisten kilometrien kelaaminen kestää, on kyseessä Ferrari tai vaikka Volga.

      
  • Puhun uudesta Kawasakin kympistä... luin Audin suorituskyvyn TM:stä ja Kawan jostain ulkolaisesta lehdestä.

      
  • ZX-10R:n kiihtyvyydestä on aikapaljon kokemusta. Mikäli ilmoitettu huippunopeus 295km/h pitää paikkaansa edes lähelle niin väitän että tuo 35sek 270-280km/h on puppua. Silloin varmaan 280-290km/h tarvitaan ainakin minuutti. Tuollainen pyörä ottaa huiput kyllä huomattavasti lyhyemmällä matkalla kuin 4km pitkällä suoralla. 35sekuntia nopeudella 280km/h ollaan 2770m päässä - eikä siis olla vielä huippunopeudessa. Pyörän oman mittarin mukaan väli 280-290km/h ei mene kuin (arviolta) 5-10sek, eri asia on mikä on todellinen nopeus (tämä kokeiltu Saksassa ettei joku tiukkapipo ala moralisoimaan:-). Onko sulla linkkiä tuohon testiin? Mikä oli testaaja?

      
  • Bike 4/2004:
    ZX-10R 0-1000m 18,47sek/281,80km/h
    Huippunopeus 295,60km/h.
    Että sillee... :smile:

      
  • Viime lauantaina lentokenttäajoissa nopein ZX-10R kiihdytti 290 km/h tutkaan 1800 metrin suoralla, eikä siihen kyllä puolta minuuttia enempää kulunut. Nopeimmat olivat tällä kertaa ZX-12R 298 km/h ja Hayabusa 297 km/h.

      
  • Laskin kai mailit vähän väärin... ilmeisesti laitin nopeuden alakanttiin johon se kiihtyy 35 sekunnissa, laskin turhan nopeasti. Kuinka paljon 175mph? :smile:

      
  • "Kadulla ajettava" Skyline ajoi (ei Suomess) 7,93s/286km/h. Jollain sivuilla oli 7,5s/varttimaili. Kiihdytys Skyline (en tiedä minkä näköinen tuskinpa olleenkaan Nissan Skylinin näköinen vain saman niminen?) niin varttimaili n.5sekuntia (ei Suomessa).

      
  • Nopein ns.normaalipyörä, "kadulla ajettava" on mennyt varttimailin n.8,5s se oli Turbobusa. Ja huiputkin jollakin Turbobusalla oli 350km/h. :smile:

      
  • Brian Chapman ajoi 500 kuutioisella yksmukisella vuonna 1977 Santa Podissa neljännesmailin aikaan 8.96 (loppunopeus n.250 km).

    Pyörä oli ensimmäinen 8 sekunnin viissatanen maailmassa ja vieläpä yks sylinterinen "paalu ja pamaus"!

    "Midhty Mousessa" oli Vincent Cometin moottori joka oli kallistettu horisontaaliseen asentoon. Vaihdelaatikkona käytettiin AMC Nortonin lootaa. 75% nitrolla ja 25% metanolilla työntötanko koneesta revittiin 9000 rinkiä ja 125 konia voimaa ulos.

    http://www.trakbytes.com/mousebig.jpg
    http://www.trakbytes.com/mouse.html

    Oma kokemus Cometista: se kiihtyy hyvin äkäisesti kun lähtee kakkosvaihteella, liikkeelle lähdettäessä täytyy hieman "liirata kytkimellä".

      
  • Ihan hullupyörä! Sillä voi vähän kiusat isoja pyöriä ja turbopyöriä sekä Ferrareita! :wink:

      
  • Mikä on uusimpien formuloiden varttimaili? Kun jonkun 80-luvun alun tai ja 70-luvun lopun formulassa oli n.9sekuntia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit