Pelästyin

11 kommenttia

Ajoimme kaverimme kanssa rauhassa moottoritietä n.120km/h, hetken päästä ohi suhahtaa moottoripyörä n.200km/h ja sitten taas ohittelee muutamia muita moottoripyöriä melkoisella nopeudella. Nopein siis pahin tuli noin 300km/h meidän ohitsemme, en ehtinyt edes tunnistamaan mikä pyörä se oli. Äkkiä se hävisi horisonttiin ja kaarteisiinkaan se ei tainnut edes hidastaa ja liikenteessä oli paljon muitakin teillä liikkujia.
Täytyy myöntää että 300km/h on kova nopeus (en ole ennen nähnyt tällaista nopeutta kulkevaa yleisellä tiellä liikkujaa) ja mitäköhän moottoripyöräkuski olisi tehnyt jos joku vaihtaa kaistaa tai ym.
:confused:

  
  • Ja mistäs sinä tiedät, että kuinka kovaa se ohi mennyt moottoripyörä meni? Yleensä kuski kyllä aliarvioi nopeuden ja yliarvioi matkan, mutta kuitenkin..

      
  • En tarkkaa nopeutta tiedä mutta noin suunnilleen saattaase heitellä. Mutta ei se ainakaan alle kahta ja puolta sataa kulkenut. Ei se ihan välttämättä sitä kolmea satakaan kulkenut.
    Olen kerran nähnyt tätä ennen motorisitin menevän erittäin kovaa, se meni jotain 250km/h (kuulin jälkeenpäin kuskin kaverilta kuinka kovaa se meni). Niin nyt osasin vähän suuntaa-antavasti arvella... mutta kumminkin aika epätarkasti... :confused:

      
  • Oisko ollu se Ruottin Ghostrider iltapäiväajelulla Suomen puolella? :grin:

      
  • Ghostrider, se tuli mieleeni . Saa nähdä. Tai sitten se oli joku "Bomberi". :smile:

      
  • kaveri varmaan poltti karstoja ennen pyörän talvi unia.on sitten keväällä puhtaat röörit. :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    19.09.2004 klo 15:50 15092004 kirjoitti
    kaveri varmaan poltti karstoja ennen pyörän talvi unia.on sitten keväällä puhtaat röörit. :sunglasses:

    Juu, ei varmaan jäänyt ollenkaan karstaa. Eikä ensi vuonna taida olla konettakaan tuolla ajolla... :wink:

      
  • Lainaus:
    24.09.2004 klo 12:08 Tuomas kirjoitti
    Lainaus:
    19.09.2004 klo 15:50 15092004 kirjoitti
    kaveri varmaan poltti karstoja ennen pyörän talvi unia.on sitten keväällä puhtaat röörit. :sunglasses:

    Juu, ei varmaan jäänyt ollenkaan karstaa. Eikä ensi vuonna taida olla konettakaan tuolla ajolla... :wink:


    Kyllä nykyiset R-mallin pyörät vaativatkin välillä repäisyjä että toimivat kunnolla, koska siihenhän ne on rakennettukin, että niillä ajetaan kovaa ja korkeilla kierroksilla. Ei ne siitä hajoa!!!

      
  • Ei niillä kauan ajeta noita nopeuksia.
    Luitteko poliisin takaa-ajosta tässä 1 kk sitten. Eivät tavoittaneet yli 200 km/h ajanutta pyörää, mutta sen kone hajosi 40 kilsan jälkeen, jolloin kaveri poimittiin kyytiin. Ellei henki mene jo aikaisemmin, leikkaa kone kiinni. Hupinsa kullakin yleisillä teillä!

      
  • Lainaus:
    25.09.2004 klo 22:34 SixPack kirjoitti
    Ei niillä kauan ajeta noita nopeuksia.
    Luitteko poliisin takaa-ajosta tässä 1 kk sitten. Eivät tavoittaneet yli 200 km/h ajanutta pyörää, mutta sen kone hajosi 40 kilsan jälkeen, jolloin kaveri poimittiin kyytiin. Ellei henki mene jo aikaisemmin, leikkaa kone kiinni. Hupinsa kullakin yleisillä teillä!

    Aika monet ajavat loppujen lopuksi, noin lujaa eikä niitä saada kiinni. Tuollaisetkin pitäisi saada jotenkin kiinni. Poliisien autot eivät oikein tavoita tuollaisia, moottoripyöräpoliisitkin eivät varmasti saa kiinni kovempia kyykkypyöriä vaikka olisivat kuinka taitavia. Jos pyörä kulkee yli 250km/h, sitä on varmaan mahdotonta saada kiinni.

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 27.09.2004 klo 13:54]
      
  • Kyllä tuollaisia 300 km nopeuksia suoralla tiellä huitelee. Täältä kehityksen keskuksesta Topuperältä on Botniaringille n.25 km. Viikonlkoppuisin siellä on useimpia moottoripyöräilijöitä kiertämässä rataa ja saa todella koittaa mitä uruista lähtee. Olen huomioinut että kaksmukisella Ducatilla kulkee parhaiten ja nuo "ärrä"-pyörät jäävät äkkiä hännille. Myös Buell'n menoa on ilo seurata.

      
  • Hurjastelijat eivät pärjäisi radalle. On helppoa kilpailla rajoituksia noudattavien siviilien kanssa. Radalle vaan koittamaan "oikeita" kuskeja vastaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit