Millainen peli alle...

5 kommenttia

Moi!

Mä oon aloittelemassa vasta moottoripyörä harrastusta niinpä ajattelin kysyä teiltä vähän neuvoa.

Mun pitää ajaa kortti eka niin millasella pyörällä se kannattaa aloittaa? Eikö se kevareilla harjoitella ja sit inssi on moottoripyörällä, vai?

Millasia tehoja mun kannattaa ottaa pyöriin?

Kiitos jo joku vaivautuu vastaileen!!! :smile:

  
  • Aika moni on sanonut että customia on helpointa ajaa joten ehkä se olisi hyvä aloittelijan pyörä.

    Jos ajat oikean pyörän korttia sitten ajat sillä oikealla pyörällä. Jos ajat kevarikorttia ajat kevarilla.

      
  • Minkä ikäinen olet?

    Jos olet 16-17-vuotias, saat ajaa vain alle 125-kuutioista ja alle 11 kW:n (15 hv) tehoista kevytmoottoripyörää.

    Jos olet 18-20-vuotias, saat ajaa isompaa, mutta korkeintaan 25 kW:n (34 hv) tehoista moottoripyörää kunnes kahden vuoden ajokokemus tulee täyteen ja saat siirtyä tehokkaamman pyörän puikkoihin.

    Jos taas ikäsi on 21 vuotta tai enemmän niin saat ajo-oikeuden suoraan täysitehoiseen pyörään.

    Muistelen, että nykyiset pykälät menevät näin, mutta korjatkaa jos olen väärässä... :smile:

    [-Jani- muokkasi tätä viestiä 18.02.2005 klo 08:48]
      
  • Siis jos on kevarikortti ja ikää tulee lisää vaikkapa 5 vuotta eli ikää olisi 21-vuotta, saa ajaa isolla pyörällä, ilman että erikseen lähtee sitä suorittamaan, vai?

      
  • Lainaus:
    18.02.2005 klo 10:42 Tuomas kirjoitti
    Siis jos on kevarikortti ja ikää tulee lisää vaikkapa 5 vuotta eli ikää olisi 21-vuotta, saa ajaa isolla pyörällä, ilman että erikseen lähtee sitä suorittamaan, vai?


    Saa ajaa, mutta täysitehoista vain jos on kahden vuoden ajokokemus isosta, mutta alle 25 kW:sesta pyörästä. Toinen mahdollisuus on ajaa autokoulussa ajolupa täysitehoiselle isolle pyörälle.

      
  • Ne kuskit (eli vanhukset) joiden ei tarvitse erikseen ajaa moottoripyöräkorttia, niin kannattaisi käydä vielä moottoripyöräkoulussa jos ei ole ajanut moneen vuoteen. On se kumma kun ikinä ei ole ajanut moottoripyörää ja sitten joskus viiskymppisenä hankkii 150 heppaisen moottoripyörän... eli harjoittelemaan ensiksi ja sitten baanalle. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit