Tässä n.210 heppaisessa Kawassa on tehari (aika hyvä, ymmärtääkseni) sekä powercommander lastu,
Toi tehari tuskin auttaa mitään 4 tahti pyöris kun pakoputken tarvii vaan olla saman kokonen kuin pakoaukko niin savutetaan maksimi hyöty siit. ja kyllä tossa kawassa on jo vakiona semmonen putki.
Tässä n.210 heppaisessa Kawassa on tehari (aika hyvä, ymmärtääkseni) sekä powercommander lastu,
Toi tehari tuskin auttaa mitään 4 tahti pyöris kun pakoputken tarvii vaan olla saman kokonen kuin pakoaukko niin savutetaan maksimi hyöty siit. ja kyllä tossa kawassa on jo vakiona semmonen putki.
Kyllä tehoputki yleensä auttaa johtuen alkuperäisten putkien "tukkoisuudesta". Eli ääntä on pitänyt vaimentaa rajusti (mikä ei ole niin suuri ongelma tehoputkien valmistajille) ja alkuperäisessä on katalysaattori mitä ei tehoputkissa ole. Mikäli bensansyöttöön paneudutaan putken vaihdon yhteydessä, saadaan tasaisempi vääntö sekä hieman enemmän huipputehoa. Eli kuopat vääntökäyrässä saadaan pienemmiksi tai kokonaan hävitettyä. Kaasaripeleissä joutuu vaihtamaan suuttimet ja/tai neulat ja ruiskupelissä hommaamaan erillinen ruiskunohjausyksikkö (mm. PowerCommander, Techclusion) ja säätää sitä.
Toi tehari tuskin auttaa mitään 4 tahti pyöris kun pakoputken tarvii vaan olla saman kokonen kuin pakoaukko niin savutetaan maksimi hyöty siit. ja kyllä tossa kawassa on jo vakiona semmonen putki.
Kaverini (jolla ei tällä hetkellä ole pyörää)väitti että tehoputki on oikeastaan pienempi kuin tavallinen putki. Kuulostaa sangen huvittavalta, pitääkö tämä paikkaansa? Ehkä ne voi olla pienempiä mutta tavallisesti isompia, vai?
Kaverini (jolla ei tällä hetkellä ole pyörää)väitti että tehoputki on oikeastaan pienempi kuin tavallinen putki. Kuulostaa sangen huvittavalta, pitääkö tämä paikkaansa? Ehkä ne voi olla pienempiä mutta tavallisesti isompia, vai?
no uskoisin et on täyttä p@skaa. 2 tahtisis tietty eri asia.
Nelitahtisissa kilpamoottoreissa käytettiin aikanaan yleisesti megafoonia moottorin tehojen nostoon. Megafoonilla saadaan sylinteriin ilman ja polttoaineen läpivirtaus imu- ja pakoventtiilien yhtäaikaisen aukioloajan aikana eli ns. "overlapin" aikana. Myöhemmin kun äänirajoitukset tulivat yleiseksi, Megafoonin takapäätä supistettiin jonkinverran. Sen keskelle laitettiin putki jonka ympärille kierretiin teräsvilla. Hyvänä puolena siinä oli että villa katosi ajanmyötä ja meno parani kummasti.
Megafoonin hyöty moottorin tehojen nostattamisessa on melkein verrannollinen esim ahtamiseen. Otan esimerkiksi yksipyttyisen ja viissatasen maantiepyörän Velocette Truxtonin, sen huippunopeus normaalilla tehdasvaimentimella on n. 160 -170 km/h. Asentamalla tilalle vain pelkän megafoonin, huippunopeutta saatiin lisättyä 210 km/h. (lähde: J.Juurikkala/TM/muistatko merkin).
Kaverini (jolla ei tällä hetkellä ole pyörää)väitti että tehoputki on oikeastaan pienempi kuin tavallinen putki. Kuulostaa sangen huvittavalta, pitääkö tämä paikkaansa? Ehkä ne voi olla pienempiä mutta tavallisesti isompia, vai?
Nelitahtisissa nykykyykyissä usein tehoputki tai tarkemmin sen äänenvaimennin on yleensä pienempi tilavuudeltaan kuin alkuperäinen. Liittyy edelleen siihen äänten kurissa pitämiseen. Kuten tuossa joku mainitsi niin tehoputksisahan yleensä on suora reikäputki äänenvaimentajan läpi ja reikäputken ja änkkärin kuoren välissä villaa. Alkuperäisissä änkkäreissä pakokaasut kiertelevät erilaisten vaimennin kammioiden läpi kaikkea muuta kuin suoraan. Kaksitahtisiin jos asentaa "suoran" putken, pakovastus katoaa ja tehot laskee - näin niinkuin yksinkertaistettuna.
Kiitoksia Stormrider, nyt tiedän asiasta huomattavasti enemmän. Meinasin jo erehtyä... Tämä oli ollut pitkään jo minulla ihmetyksen aihe, mutta nyt selkkis!
Mun edesmenneessä 12R:ssä oli "kova" tehoputki (alkukäyrästöä myöden) ja "tosikova" lastu. Antoi penkissä 180hv takapyörältä. Vastaavilla modifikaatioilla (penkistä riippuen) olen nähnyt tehoja 178-185hv.
Muzzy Titanium hiilikuitupöntöllä ja PC3R (PowerCommander). [/quote Kiitos, osaatko erikseen sanoa mitä ne tuotti tehoa?
En, koska ei penkitetty ennen muutoksia. Vakiona tuollaisesta on otettu takapyörältä n. 160hv ja nyt siitä saatiin 180hv. Yksilöissä on eroja mutta on tuo tehonlisä nyt noin 15-20hv. Vääntökäyrä tasoittui myös sekä kaasussa ollut "pykälä" katosi.
En, koska ei penkitetty ennen muutoksia. Vakiona tuollaisesta on otettu takapyörältä n. 160hv ja nyt siitä saatiin 180hv. Yksilöissä on eroja mutta on tuo tehonlisä nyt noin 15-20hv. Vääntökäyrä tasoittui myös sekä kaasussa ollut "pykälä" katosi.
Mutta jos tuttavani pyörässä oli 180-193 hepaa ja jos sillä tuli ainakin nuo samat 20 heppaa niin eikö ole mahdollista että siinä olisi 210 heppaa. Tästä on keskusteltu mutta pakko vielä kerran kysyä, vaikka olet saanut jo aika paljon vastata ja valistaa mulle.
En, koska ei penkitetty ennen muutoksia. Vakiona tuollaisesta on otettu takapyörältä n. 160hv ja nyt siitä saatiin 180hv. Yksilöissä on eroja mutta on tuo tehonlisä nyt noin 15-20hv. Vääntökäyrä tasoittui myös sekä kaasussa ollut "pykälä" katosi.
Mutta jos tuttavani pyörässä oli 180-193 hepaa ja jos sillä tuli ainakin nuo samat 20 heppaa niin eikö ole mahdollista että siinä olisi 210 heppaa. Tästä on keskusteltu mutta pakko vielä kerran kysyä, vaikka olet saanut jo aika paljon vastata ja valistaa mulle.
Ja vastaus on: Ei. Kyseisillä muutoksilla 210hv (takarenkaalla) on täysi mahdottomuus.
Mutta jos tuttavani pyörässä oli 180-193 hepaa ja jos sillä tuli ainakin nuo samat 20 heppaa niin eikö ole mahdollista että siinä olisi 210 heppaa. Tästä on keskusteltu mutta pakko vielä kerran kysyä, vaikka olet saanut jo aika paljon vastata ja valistaa mulle.
Ja vastaus on: Ei. Kyseisillä muutoksilla 210hv (takarenkaalla) on täysi mahdottomuus. Kiitos vastauksesta, nyt alkaa kova tuttavan kuulustelu...
Osa noista videoista vaikutti tutuilta. Tuontapaisia olen katsonut ja ihmetellyt, hauskoja ovat. Esimerkiksi se kun eräs turbobusa ajoi keula pystyssä 250km/h ja sitten "laski" nokan ja ajoi loppujen lopuksi 350km/h. Sitten jossain oli kuva kun Passat ajoi myöskin 355km/h!
Omassa pyörässäni (GSX-R 1000) on asennettuna Yoshimuran slipari ja Powercommander joiden avulla takapyöräteho nousi vakiosta 144 hevosvoimasta 162 hevosvoimaan. Moottoriteho nousi siis 165 hv:stä yli 180 hv:n.
Omassa pyörässäni (GSX-R 1000) on asennettuna Yoshimuran slipari ja Powercommander joiden avulla takapyöräteho nousi vakiosta 144 hevosvoimasta 162 hevosvoimaan. Moottoriteho nousi siis 165 hv:stä yli 180 hv:n.
Aika mukavasti tehot olet saanut nousemaan. Jossain vaiheessa ymmärsin että tehonousu olisi pienempi tuollaisella.
täällä on näimä seurattu "torque" (en muista suomalaista nimeä) leffa varsin hyvin... kustomilla paukutettiin kyykkyä vastaan valonnopeudella tai siltä se ainakin näytti.
jos itse aiheeseen niin eiköhän se riitä viritykseksi jos vaihtaa vähän sytkäpyörää paremmaksi ja antaa muuten olla norm. kuosissa. eihän nuilla muutenkaan jalkoihin jää valoista kun lähdetään oli vastassa "miljoonakuutio" micra tai "juppi" bemari.
Alussa puhumastani moottoripyörässä taitaa sittenkin olla 205-210 heppaa. Erään helsinkiläisen motskarifirman luona tuli sinne uusi ennätys ja noista tehomittauksistakin on myös paperit todisteena jos oikein muistan. Sillä moottoripyörällä kait ajetaan pian jotain pieniä kiihdytyskisoja muita katurekisterissä olevia pyöriä vastaan. Turboa vastaan ei tietenkään ole mitään mahdollisuuksia. Mutta muita vastaan on.
Alussa puhumastani moottoripyörässä taitaa sittenkin olla 205-210 heppaa. Erään helsinkiläisen motskarifirman luona tuli sinne uusi ennätys ja noista tehomittauksistakin on myös paperit todisteena jos oikein muistan. Sillä moottoripyörällä kait ajetaan pian jotain pieniä kiihdytyskisoja muita katurekisterissä olevia pyöriä vastaan. Turboa vastaan ei tietenkään ole mitään mahdollisuuksia. Mutta muita vastaan on.
Laitas vähän faktaa. Siis mikä moottoripyörä, paljon tehoa tarkalleen, takapyöräteho vai joku muu, missä penkissä mitattuna jne...
Toi tehari tuskin auttaa mitään 4 tahti pyöris kun pakoputken tarvii vaan olla saman kokonen kuin pakoaukko niin savutetaan maksimi hyöty siit. ja kyllä tossa kawassa on jo vakiona semmonen putki.
Kyllä tehoputki yleensä auttaa johtuen alkuperäisten putkien "tukkoisuudesta". Eli ääntä on pitänyt vaimentaa rajusti (mikä ei ole niin suuri ongelma tehoputkien valmistajille) ja alkuperäisessä on katalysaattori mitä ei tehoputkissa ole. Mikäli bensansyöttöön paneudutaan putken vaihdon yhteydessä, saadaan tasaisempi vääntö sekä hieman enemmän huipputehoa. Eli kuopat vääntökäyrässä saadaan pienemmiksi tai kokonaan hävitettyä. Kaasaripeleissä joutuu vaihtamaan suuttimet ja/tai neulat ja ruiskupelissä hommaamaan erillinen ruiskunohjausyksikkö (mm. PowerCommander, Techclusion) ja säätää sitä.
Toi tehari tuskin auttaa mitään 4 tahti pyöris kun pakoputken tarvii vaan olla saman kokonen kuin pakoaukko niin savutetaan maksimi hyöty siit. ja kyllä tossa kawassa on jo vakiona semmonen putki.
Tuskin se sitä turhaan on laittanut, tai ehkä on?
Kaverini (jolla ei tällä hetkellä ole pyörää)väitti että tehoputki on oikeastaan pienempi kuin tavallinen putki. Kuulostaa sangen huvittavalta, pitääkö tämä paikkaansa? Ehkä ne voi olla pienempiä mutta tavallisesti isompia, vai?
no uskoisin et on täyttä p@skaa. 2 tahtisis tietty eri asia.
Nelitahtisissa kilpamoottoreissa käytettiin aikanaan yleisesti megafoonia moottorin tehojen nostoon. Megafoonilla saadaan sylinteriin ilman ja polttoaineen läpivirtaus imu- ja pakoventtiilien yhtäaikaisen aukioloajan aikana eli ns. "overlapin" aikana. Myöhemmin kun äänirajoitukset tulivat yleiseksi, Megafoonin takapäätä supistettiin jonkinverran. Sen keskelle laitettiin putki jonka ympärille kierretiin teräsvilla. Hyvänä puolena siinä oli että villa katosi ajanmyötä ja meno parani kummasti.
Megafoonin hyöty moottorin tehojen nostattamisessa on melkein verrannollinen esim ahtamiseen. Otan esimerkiksi yksipyttyisen ja viissatasen maantiepyörän Velocette Truxtonin, sen huippunopeus normaalilla tehdasvaimentimella on n. 160 -170 km/h. Asentamalla tilalle vain pelkän megafoonin, huippunopeutta saatiin lisättyä 210 km/h. (lähde: J.Juurikkala/TM/muistatko merkin).
ks. Aito megafooni: http://members01.chello.se/arwidsson/manx.htm
ks. typistetty megafooni http://www.motobykz.co.uk/Manxman/Manxman_details_sheet.htm
no uskoisin et on täyttä p@skaa. 2 tahtisis tietty eri asia.
Jaa... eli kaksitahtises pienempi putki...
Nelitahtisissa nykykyykyissä usein tehoputki tai tarkemmin sen äänenvaimennin on yleensä pienempi tilavuudeltaan kuin alkuperäinen. Liittyy edelleen siihen äänten kurissa pitämiseen. Kuten tuossa joku mainitsi niin tehoputksisahan yleensä on suora reikäputki äänenvaimentajan läpi ja reikäputken ja änkkärin kuoren välissä villaa. Alkuperäisissä änkkäreissä pakokaasut kiertelevät erilaisten vaimennin kammioiden läpi kaikkea muuta kuin suoraan.
Kaksitahtisiin jos asentaa "suoran" putken, pakovastus katoaa ja tehot laskee - näin niinkuin yksinkertaistettuna.
Kiitoksia Stormrider, nyt tiedän asiasta huomattavasti enemmän. Meinasin jo erehtyä... Tämä oli ollut pitkään jo minulla ihmetyksen aihe, mutta nyt selkkis!
Mun edesmenneessä 12R:ssä oli "kova" tehoputki (alkukäyrästöä myöden) ja "tosikova" lastu. Antoi penkissä 180hv takapyörältä. Vastaavilla modifikaatioilla (penkistä riippuen) olen nähnyt tehoja 178-185hv.
Mikä tehoputki ja lastu, sinulla olikaan?
Mikä tehoputki ja lastu, sinulla olikaan?
Muzzy Titanium hiilikuitupöntöllä ja PC3R (PowerCommander).
Mikä tehoputki ja lastu, sinulla olikaan?
Muzzy Titanium hiilikuitupöntöllä ja PC3R (PowerCommander).
[/quote
Kiitos, osaatko erikseen sanoa mitä ne tuotti tehoa?
Mikä tehoputki ja lastu, sinulla olikaan?
Muzzy Titanium hiilikuitupöntöllä ja PC3R (PowerCommander).
[/quote
Kiitos, osaatko erikseen sanoa mitä ne tuotti tehoa?
En, koska ei penkitetty ennen muutoksia. Vakiona tuollaisesta on otettu takapyörältä n. 160hv ja nyt siitä saatiin 180hv. Yksilöissä on eroja mutta on tuo tehonlisä nyt noin 15-20hv. Vääntökäyrä tasoittui myös sekä kaasussa ollut "pykälä" katosi.
En, koska ei penkitetty ennen muutoksia. Vakiona tuollaisesta on otettu takapyörältä n. 160hv ja nyt siitä saatiin 180hv. Yksilöissä on eroja mutta on tuo tehonlisä nyt noin 15-20hv. Vääntökäyrä tasoittui myös sekä kaasussa ollut "pykälä" katosi.
Mutta jos tuttavani pyörässä oli 180-193 hepaa ja jos sillä tuli ainakin nuo samat 20 heppaa niin eikö ole mahdollista että siinä olisi 210 heppaa. Tästä on keskusteltu mutta pakko vielä kerran kysyä, vaikka olet saanut jo aika paljon vastata ja valistaa mulle.
En, koska ei penkitetty ennen muutoksia. Vakiona tuollaisesta on otettu takapyörältä n. 160hv ja nyt siitä saatiin 180hv. Yksilöissä on eroja mutta on tuo tehonlisä nyt noin 15-20hv. Vääntökäyrä tasoittui myös sekä kaasussa ollut "pykälä" katosi.
Mutta jos tuttavani pyörässä oli 180-193 hepaa ja jos sillä tuli ainakin nuo samat 20 heppaa niin eikö ole mahdollista että siinä olisi 210 heppaa. Tästä on keskusteltu mutta pakko vielä kerran kysyä, vaikka olet saanut jo aika paljon vastata ja valistaa mulle.
Ja vastaus on: Ei. Kyseisillä muutoksilla 210hv (takarenkaalla) on täysi mahdottomuus.
Mutta jos tuttavani pyörässä oli 180-193 hepaa ja jos sillä tuli ainakin nuo samat 20 heppaa niin eikö ole mahdollista että siinä olisi 210 heppaa. Tästä on keskusteltu mutta pakko vielä kerran kysyä, vaikka olet saanut jo aika paljon vastata ja valistaa mulle.
Ja vastaus on: Ei. Kyseisillä muutoksilla 210hv (takarenkaalla) on täysi mahdottomuus.
Kiitos vastauksesta, nyt alkaa kova tuttavan kuulustelu...
katsokaa ja ihmetelkää[/img]http://www.uponone.com/sortvideos-speed-viewed.php
Osa noista videoista vaikutti tutuilta. Tuontapaisia olen katsonut ja ihmetellyt, hauskoja ovat. Esimerkiksi se kun eräs turbobusa ajoi keula pystyssä 250km/h ja sitten "laski" nokan ja ajoi loppujen lopuksi 350km/h. Sitten jossain oli kuva kun Passat ajoi myöskin 355km/h!
Omassa pyörässäni (GSX-R 1000) on asennettuna Yoshimuran slipari ja Powercommander joiden avulla takapyöräteho nousi vakiosta 144 hevosvoimasta 162 hevosvoimaan. Moottoriteho nousi siis 165 hv:stä yli 180 hv:n.
Aika mukavasti tehot olet saanut nousemaan. Jossain vaiheessa ymmärsin että tehonousu olisi pienempi tuollaisella.
Boss Hoss.http://www.bosshoss.com/
Boss Hoss.http://www.bosshoss.com/
Isoja pyöriä, siinä yhdessäkin oli yli 500 heppaa! (sivuilla oli muuten hyvät musiikit )
täällä on näimä seurattu "torque" (en muista suomalaista nimeä) leffa varsin hyvin... kustomilla paukutettiin kyykkyä vastaan valonnopeudella tai siltä se ainakin näytti.
jos itse aiheeseen niin eiköhän se riitä viritykseksi jos vaihtaa vähän sytkäpyörää paremmaksi ja antaa muuten olla norm. kuosissa. eihän nuilla muutenkaan jalkoihin jää valoista kun lähdetään oli vastassa "miljoonakuutio" micra tai "juppi" bemari.
paljonko autossa olisi "tehoputkesta" apua?
ei mitään... ainakaan perlkästä putkesta...
Alussa puhumastani moottoripyörässä taitaa sittenkin olla 205-210 heppaa. Erään helsinkiläisen motskarifirman luona tuli sinne uusi ennätys ja noista tehomittauksistakin on myös paperit todisteena jos oikein muistan. Sillä moottoripyörällä kait ajetaan pian jotain pieniä kiihdytyskisoja muita katurekisterissä olevia pyöriä vastaan. Turboa vastaan ei tietenkään ole mitään mahdollisuuksia. Mutta muita vastaan on.
Laitas vähän faktaa. Siis mikä moottoripyörä, paljon tehoa tarkalleen, takapyöräteho vai joku muu, missä penkissä mitattuna jne...
mulla on tietokoneella semmonen video josa äijä keulii 270km/h ghostraider