Yamaha Tzr/Honda CBR 125

19 kommenttia

Onkos kellään teistä kokemuksia tästä uudesta Honda CBR 125:stä? Ajo-ominaisuudet, kiihtyvyys, kulkevuus jne?

Tai sitten Yamaha Tzr 125:stä? Lähinnä semmonen olisi tarkoitus hankkia tässä vuoden sisään.

  
  • Muuta en tiedä, mutta tuo CBR on mielestäni hirveän pienikokoinen. Itse olen noin 180cm pitkä ja tuntuu aika alikokoiselta se Honda. Ja se näyttää ihan lelulta. Ihan uusi malli eikä ole edes USD-keulaa.

      
  • Lainaus:
    17.05.2004 klo 17:05 Reiska kirjoitti
    ...Ihan uusi malli eikä ole edes USD-keulaa.


    Tartun nyt vain yhteen kohtaan mutta mitäs väliä tuolla USD-keulalla on? Omasta kokemuksestani (14. ajokausi / 100 tkm) en ole havainnut mitään käytännön eroa kumminpäin keula on. Keveys-, pienempi jousittamaton massa tms. selitykset ovat aika kaukaa haettuja pyörässä, joka on tarkoitettu normaaliin maantieajoon.

    Ulkonäkösyyt ovat tietty täysin makuasioita mutta USD:n puuttuminen ei tee pyörästä vanhanaikaista.

      
  • Cbr kulkee ilman rajoittimia n.154km/h ja sataseen menee alle yhdeksän sekuntia.
    Tzr menee 145km/h ja sataseen noin 10sekuntia. :smile:

      
  • Cbr kulkee ilman rajoittimia n.154km/h ja sataseen menee alle yhdeksän sekuntia.
    Tzr menee 145km/h ja sataseen noin 10sekuntia. :smile:

      
  • Ulkonäkö on kyllä yksi syy. Olisin nyt vaan odottanut Hondalta sitä, kun 125 CBR:hän on juuri nuorille suunnattu pyörä ja yleensä heille ulkonäkö on tärkeää. Ja se nyt on varmaan aika sama meneekö 0-100km/h 9, vai 10sek. Kumpikaan ei ole mitään kovin hurjia lukuja, mutta varmasti ihan riittäviä.

      
  • Kyllä sen eron huomaa jos toisella on NSR ja toisellaTZR. NSR jätättää mukavasti pienissä kiihdytyskisoissa. Onhan siinä kymmenesosa eroa. Mutta kuskista se riippuu... :grin:

      
  • Lainaus:
    18.05.2004 klo 15:52 TK-85 kirjoitti
    Cbr kulkee ilman rajoittimia n.154km/h ja sataseen menee alle yhdeksän sekuntia.
    Tzr menee 145km/h ja sataseen noin 10sekuntia. :smile:

    ¨


    Pikkusen epäilen että menee... missä siinä edes on rajoittimet :confused: ..??

      
  • Kokeile! Ja kyllä ne lähtee kavereilla on ollut kyseiset kevarit, rajoittimet pois... :smile:
    Lue vanhasta TM:stä, missä oli TZR,NSR, Aprilia ja muut pyörät siellä oli muistaakseni nuo arvot... :smile:

      
  • Lainaus:
    28.05.2004 klo 12:15 Tuomas Kärpijoki kirjoitti
    Kokeile! Ja kyllä ne lähtee kavereilla on ollut kyseiset kevarit, rajoittimet pois... :smile:
    Lue vanhasta TM:stä, missä oli TZR,NSR, Aprilia ja muut pyörät siellä oli muistaakseni nuo arvot... :smile:



    Helppohan se on sanoa että rajoittimet pois. Mul on cbr ja niit rajoittimii on hauska ettii kun ei tiedä missä ne on. Pitää purkaa koko pyörä niitä etsiessä. :neutral:

      
  • Itse asiassa mullakaan ei ole tietoa, kaverini osaavat noi hommat. Uusista pyöristä on melkein ottaa rajoittimet pois ilman ammattilaista.
    Vanhemmista kevareista se on kuulemma paljon helpompaa... tämä on pelkkää kuulopuhetta. :confused:

      
  • vanhemmista on kyllä helponpi ottaa. Uusissa ne on piilottetu vaikka mihin kun japanin poika on yrittänyt olla niin #&%£$!* ovela. :sunglasses:

      
  • Sontapuhetta että CBR kulkisi yli 120 km/h missään tilanteessa! Siinä on nelitahtikone josta tehoja ei saa lähellekään TZR:n kaksitahtikoneen vastaavia! Nuo CBR:n nopeuslukemat vastasivat viimevuotisen 2-tahtisen kuristamattoman NSR:n huippunopeutta. Mutta ilman muuta suosittelen nelitahtisen hankkimista, koska siinä ei tarvitse huolehtia 2-tahtiöljyjen lisäämisestä, eivätkä vaatteet haise pakokaasuille jokaisen ajon jälkeen ja myös kulutus on reilusti pienempi kuin 2-tahtisessa.

      
  • Aikanaan laittelin kuristuksia TZR 125:iin. Ainakin seuraavat asiat tehtiin että pyörä saatiin eurotehoiseksi: Pakoputken alkukäyrään hitsattiin kuristuskappale, pakoaukon säätöventtiili poistettiin, kaasariin vaihdettiin pienempi suutin ja muistaakseni ilmansaantiakin kuristettiin, mutta sitä en muista aivan varmasti. Näillä eväillä kone ei sit kiertänytkään juuri päälle 7000 kierroksen, josta täysitehoinen vasta alkoi kunnolla vetämään.
    CBR:ssä tuskin on juurikaan kuristuksia laitettu, hengitystä parantamalla voisi ehkä muutaman hevosen saada lisää, mutta nelitahtisesta ei juuri sen enempää tehoja saada. :frowning:

      
  • Rajoitettunakin NSR kulkee yli 110km/h, jos testeihin on luottamista. Ja TM:n on mitannut muistaakseni että NSR:n huiput on yli 150km/h. Valmistaja ilmoittaa myös huippunopeudeski yli 150km/h.

      
  • &%£$!*! Nyt vasta huomasin vaikka olen lukenut nää monta kertaa puhuin CBR:stä vaikka olisi pitänyt puhua NSR:stä. Sori sori sori! Anteeksi! :grin:
    Anteeksi siis NSR kulkee 154km/h. :smile:

      
  • TZR:stä löysin sellaisen 125-kuutioisen version RR-mallia mikä kulkee 170km/h, perusmalli menee 146km/h.

      
  • Onneksi itse olen sitä ikäluokkaa, että meikäläisen kevarivuosina ei kuristuksista ollut tietoakaan ja pyörät kehittivät 30-35 hv:n huipputehon ja edelleen sinä päivänä kun ikää tuli 18-v sai hypätä minkä tahansa ison pyörän sarviin! :tongue:

      
  • Lainaus:
    07.06.2004 klo 18:28 Tillooja kirjoitti
    Sontapuhetta että CBR kulkisi yli 120 km/h missään tilanteessa! Siinä on nelitahtikone josta tehoja ei saa lähellekään TZR:n kaksitahtikoneen vastaavia! Nuo CBR:n nopeuslukemat vastasivat viimevuotisen 2-tahtisen kuristamattoman NSR:n huippunopeutta. Mutta ilman muuta suosittelen nelitahtisen hankkimista, koska siinä ei tarvitse huolehtia 2-tahtiöljyjen lisäämisestä, eivätkä vaatteet haise pakokaasuille jokaisen ajon jälkeen ja myös kulutus on reilusti pienempi kuin 2-tahtisessa.



    Itse olen päässyt cbr:lläni reiska 130 km/h...
    Ja vaikka cebarissa on nelitahtikone,
    niin villien baarihuhujen saattelemana
    se on kiihtyvin nelitahtimoottori,
    mitä kevareista löytyy
    :wink:

    Sitäpaitsi... Kaverini tzr jää vakio cbr:lleni... Helposti :grin: Kiihdytyksiss'a' ja huipuissa


    [-Are- muokkasi tätä viestiä 15.06.2005 klo 16:38]
      
  • Terve,

    Vaihteeksi kevarijuttujakin, ihan mukavaa. Itsekin olen sitä ikäluokkaa, ettei tehorajoituksia ollut. Minulla on edelleenkin vuoden 1985-mallinen Malanca OB ONE 125. Ja jatkoa: Racing H2O. Siis vuoden -84 Italian piikkimestaruuspyörän Replica, Tehoa penkissä 32 hv ja huiput poliisin tutkalla n. 2 km:n suoralla 170 km/h!!! Kiertää n. 12 000 rpm ja äänet sen mukaiset! Vesijäähdytys jne...Kun painoa on vähän ja tehoa ja ajo-ominaisuuksia riittävästi, niin hauskaakin piisaa! Siis RADALLA!!! Kadulla ei koskaan tullut kokeiltua, ehkä siksi olenkin tässä kertomassa asiasta. En muuten myy pyörääni. On se sen verran harvinainen lintu tänä päivänä. = )

    Jos jollakulla on tiedosa MALANCA:n pyöristä Suomessa, niin kertokaa ihmeessä!!! Olen kiinnostunut.

    [koomikko muokkasi tätä viestiä 15.06.2005 klo 22:44]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit