MP-näyttely 2006

12 kommenttia

Ainahan siellä jotain pientä uutta on.
Tiedä sitten onko se uusi se ihan tärkein asia.

Ne messut ovat vaan sellainen kuin Joulukin .. jonkinmoinen
käännekohta, kevään odotuksen alkupamaus, josta alkaa se
oikea, hieman ehkä malttamatonkin odotus ...
:sunglasses:

  
  • Jep. Näyttelyis tuli käytyä ja väkee oli halli täynnä. No uutuuksia ei ollut kovin montaa, ehkä merkittävin oli se uusi Kawa 1400cc. Hinta vaan karkaa aika kovaksi. Pitänee ajella vanhalla ainakin ens kesä. Mitä mieltä muuten ootte Survival kursseista tai rata-ajo päivistä? Itse oon käynyt muutamalla rata-ajo päivällä. :sunglasses:

      
  • Joo, täytyy olla vähintään 1400cc että pysyy liikenteen mukana----

    Ei voi muuta sanoa kun että paljon k---a ihmisten päässä jos on pakko ostaa 300km/h kulkevia laitteita katuliikenteeseen, tosin yhdellä parhaista kavereistani on Hayabusa, tavallaan ymmärrän mutta toisaalta eihän me ihan kakaroita enää olla...

      
  • Totta puhut. Ei niillä huipuilla tee mitään ainakaan Suomen maassa, eikä juuri Saksan autobaanoillakaan. Näyttäisi, että Kawa jatkaa noiden huippunopeiden pyörien kehittelyä. Itse arvostan pyörän alakierrosten vääntöä kuin huipputehoa / nopeutta. Mutta toinen tykkää tyttärestä toinen äiteestä... :wink:

      
  • Lainaus:
    13.02.2006 klo 22:13 eskimoto kirjoitti
    No uutuuksia ei ollut kovin montaa, ehkä merkittävin oli se uusi Kawa 1400cc.


    Mitä mieltä muuten olit siitä? Minusta aika vene tapaus.

      
  • Päälle päin ihan hieno. Ainakin maski oli leveä ja valotehoa luulisi olevan riittävästi. Pitäisi vain päästä koettamaan miltä se tuntuu käytössä. Itselläni on bläkkäri hieman piristetty sellainen, mutta ainakin Haybusan väännöistä jäädään jälkeen paljonkin. Olisi kiva vertailla noita kolmea... :wink:

      
  • MUISTAAKSENI kun kawasaki esiteli RX 1000 niin TM:n mukaan kawa ei aio enää sen jälkeen satsata tehopyöriin,siinä oli vissiin 137 heppaa.. nykyään jo 600 kuutioisissa alkaa olla sen verran tehoa eikä kawa ole heittänyt pyyhettä kehään tehokilpailussa kuten ei mikään muukaan merkki..Saas nähä onko loppujen lopuksi sporttipyörissä aivan samat tehot kuin moto GP pyörissä mutta vain enemmän painoa..Mielenkiintoista nähä myöskin paljonko GP pyörien uudessa 800cc luokassa käytännössä tulee tehot olemaan..ensi vuonna asia selvinnee

      
  • Näin on. Ei todellakaan yksikään japsi merkki ole vielä ilmoittanut, että nyt riittää tehot. Huippunopeudet voisi "alentaa" siihen max 300km/h ja mieluimmin vielä vähän alle. Ja kauankohan menee kun alkaa taas ilmestymään liikenteeseen tehtaan tekoisia turbo pyöriä. Ensimmäinen kokeiluhan ei ihan onnistunut, mutta nyt kun turbot on kehittyneet samoin kuin pyörien rungot, jarrut ja moottori niin saattaa olla hyvinkin pian ajan kohtaista.

      
  • Lainaus:
    17.03.2006 klo 21:52 eskimoto kirjoitti
    Huippunopeudet voisi "alentaa" siihen max 300km/h ja mieluimmin vielä vähän alle.


    Oma ZX12 ärräni vm. 2000 yltää valmistajan mukaan yli 300:n nopeuteen, mutta sen jälkeen japanilaiset ovat todellakin alanneet rajoittamaan huippunopeuksia ja jo vm. 2001 yltää "vain" 296 km/h, sen jälkeen kierrosrajoitin katkaisee huvin.

    320 km/h on sellainen sopiva huippunopeus.

      
  • No joo. Itse en niin välittäisi, vaikka bläkkäri ei ottaisi huippuja kuin tohon 250-270 km/h. Täällä Suomen maassa kun tuo teiden kunto on vähän niin ja näin. Suurista nopeuksista ei pysty nauttimaan, kun koko ajan pitää tarkkaila tien kuntoa yms. ja tietenkin, jos noilla huippunopeuksilla ajaa tutkaan niin saa sanoa ajokortille hyvästit siltä kesää. Saksaan pitäisi päästä koettamaan venttiilin nousua... :kiss:

      
  • Itse olen hinkannut paljon Saksassa. Mutta siellä matkatessa tulee tietenkin aina käytettyä niitä suurimpia väyliä, jotka ovat niin kovassa käytössä, ettei sielläkään pääse enää kokeilemaan. Lisäksi, aina joku laukku selän takana, jonka takia ei uskalla kovin komentaa mopoa. Mutta Italiassa, varsinkin etelässä homma aukeaa. Teiden kuntokin on sitä luokkaa, ettei siellä kerta kaikkiaan voi olla hurjastelematta! Oma suosikkini on väli Napoli - Bari. Piiiiiitkiä loivia kurveja mahtavia suoria.

      
  • Tässä yks filminpätkä, näin kesää ja kärpäsiä odotellessa!

    http://videos.streetfire.net/video/7F9D781A-BB9F-4CCB-8274-A2FF38FFE441.htm

    [EsaZX12R muokkasi tätä viestiä 19.03.2006 klo 09:39]
      
  • Aika hyvin kaveri lähettää... ja tietenkin kawalla... :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit