Vanhuksia liikenteessä

36 kommenttia
2»
  • Liikenteessä on valvojat, kortin voi menettää koska vaan jos töpeksii liikenteessä.
    Ei se mallikuskia tee jos karppaa ajokokeessa.

      
  • Quu, aivan oikein, se onkin ongelmallista tuo ’karppaus’. Kiltistäkin tytöstä voi tulla peto, tai huihai, opetukset ovat ”sieltä”. Mä meen nyt, miten menen, mulla on kortti ja kaikki oikeudet vakuutuksia myöten.
    Totuus oli oli kuitenkin vasta ”oikeus opetella ajamaan”, näin kortin saadessa sanotaan.

    Valvonta liikenteesä on hyvin rajoittunutta. Paljon ajavilla, esim. pitkänmatkan bussikuskeilla on monella kortti ”heilumassa” kuitenkin ylinopeuksien (3) vuoksi. Se ei tarkoita heidän haluavan ajaa kovaa, vaan kireistä aikatauluista.
    Muutaman kuukauden taukoja kortittomuuden vuoksi, niitä on yllättävän paljon ja lopputilejä on otettu jonkin verran siksi, tai jaettu, ja vaihdettu alaa.

      
  • Käykääpä kaikki lukemassa liikenneturvan Esra -raportti (liikenneturvan selvityksiä 2/2016 (Suomalaisten tieliikenteen riskikäyttäytyminen ja asenteet kansallisessa ja eurooppalaisessa tarkastelussa). Mielenkiintoista luettavaa tähän liikennekeskusteluun, jossa helposti kaikki olemme asiantuntijoita. Oma näkemys kun on liian helposti se "absoluuttinen totuus". Näillä keskustelupalstoilla kun tahtoo käydä useassa asiassa, niinkuin tässäkin, että se oma absoluuttinen totuus alkaa aiheuttaa häiriöitä ottaa vastaan minkään muunlaista kommenttia. Kaiken tietävyys on oppimisen ja kehittymisen loppu.

      
  • Erinomaista Inspektori kun löysit tuon ja olet oikeassa, kaikilla meillä on sokea pisteensä.

    Pitää syventyä, se on mielenkiintoisen laaja. Nyt meillä on faktaa tulkintojen pohjaksi.
    Kaikille liikkujille ja tilastoidussa muodossa. Ei kun lukemaan.

      
  • Itsesensuuri poisti tekstini.
    Olen pahoillani ei näinlaajaan aiheeseen ole mielekästä ottaa enempää kantaa minun tiedoilla aiheesta.
    Moikka!

      
  • Vital:
    Timo Tervo? En tunne, onko hän tehnyt jotain? Viimeisessä puolen vuoden liikennekoulutuksessani ei tuollaista nimeä mainittu?

    Niin, minä pyysin sinua käyttämään nimeään hakusanana TM-keskusteluissa. Näkisit, ettet tuonut tänne mitään uutta saati ihmeellistä keskustelunaihetta mielipiteeksi. Et sitten tehnyt niin. Ja muutenkin, google-haulla löytäisit, jos haluaisit (Liikenneprofessori, ei laulaja, ennen kuin edes aloitat viisastelua).

    Tilastollisesti ja psykogin silmin teksistäsi syntyy analyysi, että olet kenties yksi niistä mitään tietämättömistä tivolin törmäysauton kuljettajista ja koet sen kuuluvan liikenteeseen?

    Ilman tilastoja ja kenenkään muun silmiä arvasin, että lähdet tuollaiselle linjalle. Mitäs jos keskittyisit aiheeseesi, eikä minun arvioimiseen? Et ole kovin hyvä analyysin tekemisessä näemmä kuitenkaan... Vai oliko se sinun psykologikaverisi tekemä, mutta eipä kummoinen hänkään.

    Hahmottaminen ennakoivasti muiden käyttäytymiseen, kuuluu jokaisen etenkin motoristin hallita. Millä vehkeillä itse ajat?

    Niin, keskittyminen siihen, mistä alunperin olit kirjoittamassa estäisi sinua lipsumasta vielä enemmän sivupoluille. Kertaisitko, mistä kirjoitit 02.05.2018, 14:41, ole hyvä.

    Vaihtoehtoisesti voisit kirjoittaa mielipiteesi uusiksi niin, että siihen sisältyy ne argumentit kerralla, eikä tällä tavalla pikku hiljaa tiputellen. Ehkä sinulle ei ole oikeasti tarkentunut edes, mistä sinulla piti olla joku mielipide, tai agenda? Myönsithän jo tavallaan, että otsikosta alkaen taisi mennä pieleen...

    Pelkäätkö, että menettäisit korttisi tarkemmassa analyysissä?

    En.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit