Mikä pyörä oikea tulevalle teiden kauhulle ?

4 kommenttia


Olen koko ikäni vihannut moottoripyöriä. Mopoista ei mielipiteeni kestä painomustetta. Nyt olen kuitenkin tullut tulokseen: "If you can not beat them,join them !" ja aion

hankkia moottoripyörän. Sopivasti tuli milli lotossa ja haluaisin isoimman kaupan olevan vehkeen, sillä pelottelisin mopoja ja näyttäisin keskisormea autoilijoille. Olen AB-kortilla ajanut autoa 18-vuotiaasta, vuodesta 1960, kohta

puolen vuosisataa, eli olen nyt 67 v. Olen ajanut parhaimmillani myyntimiehenä jopa 80 000 km/v ja minulla on ollut mm. kolme Alfaa ja Porsche. Millä pyörällä saan aloittaa,

ei kai ole pakko mopolla ? Jos saan ajaa vain pienellä, miten kauan kestää, ennenkuin saan hankkia ISON ? Tarvitaanko auto-

kortin lisäksi joku kurssi ?



Nimimerkki: "Nyt alkaa palaa !"



P.S. Onko tuo "astronautin asu" pakollinen, nahkapuku ja kypärä maksanevat toisen mopon verran ? 50-luvulla,kun ensimmäiset JAVA´t tulivat maahan, ajettiin helteellä shortseissa, tennareissa ja T-paidassa,tai ilman sitäkin.

Se oli elämää se ! Noin ajetaan edelleen vaikkapa Miamissa.

  
  • Saat ajaa ilman tehorajoituksia tai kursseja koska sinulla on A-kortti ja tarpeeksi kokemusta (ikävuosia).



    Kypärä on pakollinen mutta ne muut varusteet ovat mukavuustekijää. Ilman paitaa kun ajaa niin rintakarvat piiskaavat ikävästi ja ilman kenkiä on vaihdevipu kova jalkaan...



    Pahalta haisevat kaksitahtimopot saisi kieltää mutta muutoin oikein käytettynä mopo on ihan kätevä ja edullinen laite.

      
  • Parahin DI. Sääli meitä muita liikenteessä äläkä osta yhtään mitään mopoa. Jos olet puoli vuosisataa pärjäillyt ilma mitään mopoa niin elä aloita enää. Jos asut pääkaupungin lähettyvillä, mene Linnanmäen pelisaliin ja ota mukaan pari muovikassillista euron kolikoita. Siellä on ainakin ennen ollut muutama moottoripyörä simulaattori, joita voi jopa kallistella. Hiki tulee ja vauhtia piisaa - mutta turvallisuus on taattu myös meille, jotka olemme saaneet jo teini-iässä mopobensaa suoniimme.



    Tai jos ihan naapurien kiusaksi ostat, niin älä ainakaan lähde sillä mopolla ajelemaan!



    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Ei sillä, että kannattaisi isoin mahdollinen hankkia mutta jos on pakko joku saada osta Triumph rocket3.

      
  • Moi.Kaikki riippuu omasta käyttötarkoituksesta.Jos haluat kruisailla ja ajella rauhallisesti pikkuteitä niin sitten customi esim,yamaha virago tai suzuki intruder tai jos haluat siirtyä hd:n puikkoihin niin miksipä ei.



    Toinen mitä voisin suositella aloittelijoille on nakupyörät eli honda hornet tai cbf tai jos haluaa niin miksipä ei joku katuenduro.



    Yksi asia mitä en suosittele on joku r1 yamaha tai joku muu 1000 ns kyykkypyörä ne ovat tottumattoman käsissä aika neuroottisia pyöriä.

    Mutta jos haluat enemmän pyörätietoisuutta niin käy rohkeasti seuraavilla

    palstoilla esim.mporg tai mpfoorumi tai joku merkkipalsta niitä löytyy melkein kaikilta merkeiltä ja malleilta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit