Matkapyörien testi

4 kommenttia

Matkapyörien testissä oli virheitä pyörien varusteissa. Jammussa on tämänvuoden malleissa kahvanlämppärit vakiona. GT:ssä taasen tietokone ja istuinlämmitin ovat nykyään lisävarusteita. Mistäköhän ne bemujen saamat matkavarusteiden pisteet oikein tulivat, ei mielestäni selviä testissä?
Itse olen ajanut gt:n ja fjr:n, joista valitsin fjr:n. Jammu on paljon leppoisampi ajaa, mutta silti huomattavasti ketterämpi mutkatiellä, tehoa on minulle riittävästi. Päätös oli silti vaikea, mutta bemun vilkkukytkimet, tehostetut jarrut (2006) , äkkinäinen kaasukahva ja huono satula ratkaisivat asian.

  
  • Nää on hyvin pitkälle maku- ja tunneasioita, varmaan enemmän kuin autojen kanssa, vaikka tuo Volvo-Bemari vääntö näkyykin tällä palstalla. Oma valintani pari vuotta sitten kallistui RT:n hyväksi ja oma osansa oli kyllästyminen japsipyörien tarjoushinnoitteluun. Jatkuvasti sait lukea aina vain halvempia hintoja ostamastasi pyörästä, minun tapauksessani XX-Hondasta, joka halpeni joka vuosi ja sama oli meininki FJR:kin kohdalla. Bemari piti linjansa ja hintansa, tämä näkyy sitten vaihtopyöränkin arvossa. Lyhytnäköinen tarjousmeininki ei sittenkään ole kenenkään etu. :wink:

      
  • Hmm, kyllä tuo hyvitys oli kohdallaan, kun edellisen fjr:n vaihdoin silloin viimevuonna, tarjoukset kysyin sekä bemariin, että jammuun,
    henkilökohtaiset mieltymykset ratkaisivat. Toki, jos suoraan alkaa myymään, niin silloin voi olla toisin, mutta tuskin sitä tule tapahtumaan.
    Varmasti olet hyvän pyörän hankkinut; minulle merkki ei ole tärkeä, onhan noita viidentoista pyörän joukossa ollut merkkiä sun toista, tosin japseja kaikki. Ei ole eurooppalaiset mitenkään pois suljettuja, jahka seuraavan kerran vaihdan, varsinkin, kun nyt täällä pääkaupunkiseudullakin on kunnon bemarimyynti, eikä mikään ylimielinen pröystäilijä, niin kuin tämä pitempi aikainen edustaja.
    Ei muuten näy TM;n sivuilla korjauksia noista varusteista, vaikka olen toimitukselle kertonut.

      
  • Kiitän motoristiveljeä asiallisesta kommentoinnista, olisipa autopuolellakin samanlaista. FJR voisi olla minullakin, se olisi ollut luonteva askel XX:n jälkeen. Niin, jäi sanomatta, että edellisessä FJR:ssä oli hieman lyhyet välitykset, joista en pitänyt, nyttemmin tilanne lienee toinen. Tuolla motoristiorgissa käydään samaa keskustelua matkapyöristä ja tuttuja mielipiteitä. Palasin aamuyöllä rautaperseajosta, jo toinen RT:llä, ja voin kyllä todeta, että mopo toimii pitkällä matkalla. XX:llä aikoinaan ajettu oli tuskaa tähän verrattuna. :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Lienee aika vähän päivittää näitä kokemuksia. RT:llä on nyt ajettu 40 tkm ja viisi rautapersekeikkaa, viimeisimpinä BB 2500K Gold ja BB 2500K parin päivän välein. On osoitus toimivuudesta matkalla? RT on menossa vaihtoon tulevalla viikolla ja uusi pyörä on, aivan oikein, RT. :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit