Kawazaki ZZR 1400

24 kommenttia

Ajatuksia, kokemuksia ja tietoja Kawazaki 1400 ZZR:stä? :sunglasses:

  
  • -Ruma
    -Kallis
    -Turha
    -Kawasaki on Kawasaki vaikka olis 2500cc!

      
  • :sunglasses: Joo, nämähän on toki makuasioita... ajamalla käsitykset yleensä muuttuu...

      
  • Kawasaki on ihan kohtuullinen merkki, mutta kyllä semmonen 800 cc Yamaha tai Honda on aika hyvä.

      
  • Minulla on semmonen Hondan 4-sylinterinen 880 kuutioinen Moottoripyörä.

      
  • Lainaus:
    14.02.2007 klo 17:57 911 kirjoitti
    -Turha
    -Kawasaki on Kawasaki vaikka olis 2500cc!


    Turha? Perustele. Vai oletko näitä joiden mielestä kaikki yli 25kw ja stonga on turhia?

    Mitä toi Kawasaki on Kawasaki tarkoittaa?

      
  • Italopyörä sen olla pitää! Nuo japsivehkeet on vaikkapa Ducateihin verrattuna tappavan tylsiä. (toki myös edullisia!)

    http://www.ducatifinland.com/pyora.php?i=96
    --> ei ole jokapojalla tuollaista.

    http://www.ducatifinland.com/pyora.php?i=101
    --> raharikkaalle ehdottomasti paras! Ei taida muilla valmistajilla löytyä mitään vastaavaa.

    http://www.mvagusta.it/_vti_g2_ver.aspx?IdVer=98&rpstry=27_
    -->Joku MV Agustakin voisi olla aika räyhäkäs peli!

    Itse jos olisin pärrää hankkimassa, katsoisin ensiksi mitä Ducati tarjoaa.

      
  • Lainaus:
    24.03.2007 klo 22:58 Simppa- kirjoitti
    Italopyörä sen olla pitää! Nuo japsivehkeet on vaikkapa Ducateihin verrattuna tappavan tylsiä. (toki myös edullisia!)

    http://www.ducatifinland.com/pyora.php?i=96
    --> ei ole jokapojalla tuollaista.

    http://www.ducatifinland.com/pyora.php?i=101
    --> raharikkaalle ehdottomasti paras! Ei taida muilla valmistajilla löytyä mitään vastaavaa.

    http://www.mvagusta.it/_vti_g2_ver.aspx?IdVer=98&rpstry=27_
    -->Joku MV Agustakin voisi olla aika räyhäkäs peli!

    Itse jos olisin pärrää hankkimassa, katsoisin ensiksi mitä Ducati tarjoaa.


    Käsittääkseni on tarkoitus ajaa pyörällä eikä ruuvata, ja ei tuo omakaan 800cc Honda niin edullinen ollut -03 21Keur ompa vain paljon kehityneempää tekniikkaa kuin mainitsemasi italiaano.

      
  • Lainaus:
    26.03.2007 klo 01:51 misar kirjoitti


    Käsittääkseni on tarkoitus ajaa pyörällä eikä ruuvata, ja ei tuo omakaan 800cc Honda niin edullinen ollut -03 21Keur ompa vain paljon kehityneempää tekniikkaa kuin mainitsemasi italiaano.


    Ja monenkohan omistetun Ducatin perusteellä tämä ruuvausväite tuli? Noh, ehkä se 1098 on joillekin turhan eksoottinen. Vähän sama, kun jotkut eivät uskalla edes koittaa mitään muuta autoa kuin Corollaa... :grin:

      
  • Lainaus:
    14.03.2007 klo 09:30 Green1 kirjoitti
    Lainaus:
    14.02.2007 klo 17:57 911 kirjoitti
    -Turha
    -Kawasaki on Kawasaki vaikka olis 2500cc!



    Turha? Perustele. Vai oletko näitä joiden mielestä kaikki yli 25kw ja stonga on turhia?

    Mitä toi Kawasaki on Kawasaki tarkoittaa?


    1400 ZZR on ruma, mutta se ei vielä merkitse mitään, Hayabusa on myös ruma mutta se on tehty vain sitä varten että se saavuttaa yli kolmensadan nopeuden.

    Kaikki pyörät jotka kulkevat yli 130kmh ovat Suomessa turhia, harva kuski ajaa yli 180kmh nopeudella mutkaan radalla tai tiellä, on tullut käytännössä todistettua, kai tuli pissat housuun...

    [alarjak muokkasi tätä viestiä 30.03.2007 klo 21:09]
      
  • Lainaus:
    24.03.2007 klo 22:58 Simppa- kirjoitti
    Italopyörä sen olla pitää! Nuo japsivehkeet on vaikkapa Ducateihin verrattuna tappavan tylsiä. (toki myös edullisia!)

    http://www.ducatifinland.com/pyora.php?i=96
    --> ei ole jokapojalla tuollaista.

    http://www.ducatifinland.com/pyora.php?i=101
    --> raharikkaalle ehdottomasti paras! Ei taida muilla valmistajilla löytyä mitään vastaavaa.

    http://www.mvagusta.it/_vti_g2_ver.aspx?IdVer=98&rpstry=27_
    -->Joku MV Agustakin voisi olla aika räyhäkäs peli!

    Itse jos olisin pärrää hankkimassa, katsoisin ensiksi mitä Ducati tarjoaa.


    Tutustupa vaikka Hondan NR 750:een. Oli jo 15 vuotta sitten tuotannossa, mutta et ole tainnut kuulla kun on tuommoista hehkutusta jostain putkirunkoisesta!!! italopärrästä. Ei häviä spekseissä eikä hinnassa edes tuolle Ducatin Moto GP-replicalle!

      
  • Lainaus:
    04.04.2007 klo 22:54 -Jani- kirjoitti

    Tutustupa vaikka Hondan NR 750:een. Oli jo 15 vuotta sitten tuotannossa, mutta et ole tainnut kuulla kun on tuommoista hehkutusta jostain putkirunkoisesta!!! italopärrästä. Ei häviä spekseissä eikä hinnassa edes tuolle Ducatin Moto GP-replicalle!


    NR 750:ssä oli tehoa huimat 125 hv. Ducatissa on melkein tuplasti enemmän. NR 750:n huiput olivat 263km/h, kun Ducatilla mennään reippaasti neljänelle sadalle. Lisäksi tuo Hondan kone painaa kuin synti, jos sitä vertaa nykyaikaisiin voimalaitoksiin.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Desmosedici

    Jos oikeasti olet sitä mieltä, että joku NR 750 pärjää tuolle, niin onneksi olkoon vaan. Tuskin kukaan kuitenkaan ottaa sinua todesta, jos sellaista väität.

    Edit:

    Honda:
    http://www.bikez.com/motorcycles/honda_nr_750_1992.php



    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 09.04.2007 klo 11:43]
      
  • En missään kohtaa väittänytkään, että Honda olisi ratakierroksella Desmocedicin veroinen nopeudessa vaan vastasin siihen kun sanoit japsipyörien olevan halpoja ja tappavan tylsiä!!! Tuostakin mallista on tehojen osalta ristiriitaisia tietoja (125-144 hv), mutta kannattaa muistaa että tuohon aikaan muut 750-kuutioiset tavoittelivat 100 hevosvoiman rajan ylittämistä. Ja jos perehdyt teknisiin yksityiskohtiin löytyy sieltä lisää sellaista mitä ei vielä nykyäänkään juuri muissa ole nähty.

    Ja sorry, että menee näin paljon offtopic. Aiheenahan tässä ketjussa oli Kawasaki ZZR 1400. :wink:

    [-Jani- muokkasi tätä viestiä 09.04.2007 klo 13:18]
      
  • Lainaus:
    09.04.2007 klo 13:15 -Jani- kirjoitti
    En missään kohtaa väittänytkään, että Honda olisi ratakierroksella Desmocedicin veroinen nopeudessa vaan vastasin siihen kun sanoit japsipyörien olevan halpoja ja tappavan tylsiä!!! Tuostakin mallista on tehojen osalta ristiriitaisia tietoja (125-144 hv), mutta kannattaa muistaa että tuohon aikaan muut 750-kuutioiset tavoittelivat 100 hevosvoiman rajan ylittämistä. Ja jos perehdyt teknisiin yksityiskohtiin löytyy sieltä lisää sellaista mitä ei vielä nykyäänkään juuri muissa ole nähty.



    Kirjoitit, että "ei häviä Ducatille spekseissä eikä muussa"! Todellisuus on kuitenkin jotain aivan muuta. Tuo Honda painaa jo 1098:iin verratuna kuin synti (171.0 kg vs. Hondan ~230kg). Nykypyöriin verrattaessa NR 750 on auttamattomasti vanhentunut rohjo.

    Katsopa niitä Desmosedicin speksejä. Siinä on läjä tavaraa, mistä muut vasta haaveilevat.

    Mielenkiinnolla odotan, mitä seuraavaksi ehdot Desmosedici RR:n haastajaksi. Tuo NR 750 oli todella kaukaa haettu.

    Japsipyörät ovat italoihin verrattuna halvempia (hyvä asia), mutta huomattavasti tylsempiä (huono asia). Ducatin L-twinin käyntiäänen voittanutta ei ole.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 09.04.2007 klo 13:51]
      
  • kumpikahan tavallisen käyttäjän kannalta olis pahempi.Jos ajattelee vaikka venttiilien säätöä? Nr:ssä 8 venttiiliä/sylinteri mutta ducatissa desmosysteemi? luultavasti hondan säätötarve harvempi :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    09.04.2007 klo 20:08 AXE kirjoitti
    kumpikahan tavallisen käyttäjän kannalta olis pahempi.Jos ajattelee vaikka venttiilien säätöä? Nr:ssä 8 venttiiliä/sylinteri mutta ducatissa desmosysteemi? luultavasti hondan säätötarve harvempi :sunglasses:


    Samanlainen desmosysteemi on 1098 mallissa. Sama systeemi oli 996 mallissakin, joten liekö tuo nyt niin kovin kummallinen?

      
  • Lainaus:
    30.03.2007 klo 13:19 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    26.03.2007 klo 01:51 misar kirjoitti


    Käsittääkseni on tarkoitus ajaa pyörällä eikä ruuvata, ja ei tuo omakaan 800cc Honda niin edullinen ollut -03 21Keur ompa vain paljon kehityneempää tekniikkaa kuin mainitsemasi italiaano.


    Ja monenkohan omistetun Ducatin perusteellä tämä ruuvausväite tuli? Noh, ehkä se 1098 on joillekin turhan eksoottinen. Vähän sama, kun jotkut eivät uskalla edes koittaa mitään muuta autoa kuin Corollaa... :grin:


    Ja millä perusteella itse väität pyöristä jotain tietäväsi, ethän edes omista pyörää. Tulee mieleen tuttavan kertoma jolla oli samanlainen kuin omani ja vaihtoi ST4:n kertoi että on mutkiin mentäessä kuin rautakanki kun vanha meni kuin itsestään. Niin se muuten oli Honda VFR vtec abs testeissä haukuttu maailman parhaaksi julkisesti kaupan olevaksi.

      
  • Lainaus:
    10.04.2007 klo 00:45 misar kirjoitti

    Ja millä perusteella itse väität pyöristä jotain tietäväsi, ethän edes omista pyörää. Tulee mieleen tuttavan kertoma jolla oli samanlainen kuin omani ja vaihtoi ST4:n kertoi että on mutkiin mentäessä kuin rautakanki kun vanha meni kuin itsestään. Niin se muuten oli Honda VFR vtec abs testeissä haukuttu maailman parhaaksi julkisesti kaupan olevaksi.


    On ollut sekä japsi- että italopyörä... Ducatin ST-4:jää on kyllä lehdistö kehunut todella hyväksi ajettavaksi. Desmosedici RR:stä muuten puhutaan jo nyt maailman hurjimpana pyöränä, vaikkei lehdistö sitä ole edes testannut.

    Kuten olen aiemminkin sanonut, ei japsipyörissä ole mitään varsinaista vikaa. Niistä vaan puuttuu se luonne jonka esim. Ducati tarjoaa.

    http://www.motopalsta.com/koeajot/Ducati+Ducati+ST-4/6

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 10.04.2007 klo 16:24]
      
  • Totta on että ST4:n ajo ominaisuuksia on lehdissä kehuttu. Tuttavan kertoma oli kuitenkin varsin karua kuultavaa hänen verratessa ST4;n ja VFR ajo-ominaisuuksia keskenään, jäi sellainen kuva että olisi jäänyt vaihtamatta jos ei olisi vaihtanut sokkona ja olisi käynyt vielä ST4:n koeajamassa.

    Luonne ja luonne henkilökohtaisesti luonnetta luo luotettavuus, loistavat ajo-minaisuudet huipputekniikka ja esimerkiksi ajossa täysin kirkkaana pysyvät peilit, ei sellaiset jotka ovat kuin rautalangan päässä ja ovat kirkkaat ainoastaan kun kone ei ole käynnissä.

    Omasta mielestä luonnetta on se että laadun suorastaan aistii, eikä esimerkiksi pärrän ääni jota ei itse edes ajaessa kunnolla kuule.

    Tuttava yritti muuten kaupata laserin slip.on vaimentajia, neljää satulan alle tulevaa pilliä jolla ääni on kuulemma sellainen että menee luihin ja ytimiin, en muuten ostanut. Jos jotain hankkisin niin voisin kokeilla Öhlinssin takavaimentajaa olisi hauska nähdä vieläkö se siitä paranisi.

      
  • Lainaus:
    09.04.2007 klo 13:45 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    09.04.2007 klo 13:15 -Jani- kirjoitti
    En missään kohtaa väittänytkään, että Honda olisi ratakierroksella Desmocedicin veroinen nopeudessa vaan vastasin siihen kun sanoit japsipyörien olevan halpoja ja tappavan tylsiä!!! Tuostakin mallista on tehojen osalta ristiriitaisia tietoja (125-144 hv), mutta kannattaa muistaa että tuohon aikaan muut 750-kuutioiset tavoittelivat 100 hevosvoiman rajan ylittämistä. Ja jos perehdyt teknisiin yksityiskohtiin löytyy sieltä lisää sellaista mitä ei vielä nykyäänkään juuri muissa ole nähty.



    Kirjoitit, että "ei häviä Ducatille spekseissä eikä muussa"! Todellisuus on kuitenkin jotain aivan muuta. Tuo Honda painaa jo 1098:iin verratuna kuin synti (171.0 kg vs. Hondan ~230kg). Nykypyöriin verrattaessa NR 750 on auttamattomasti vanhentunut rohjo.

    Katsopa niitä Desmosedicin speksejä. Siinä on läjä tavaraa, mistä muut vasta haaveilevat.

    Mielenkiinnolla odotan, mitä seuraavaksi ehdot Desmosedici RR:n haastajaksi. Tuo NR 750 oli todella kaukaa haettu.

    Japsipyörät ovat italoihin verrattuna halvempia (hyvä asia), mutta huomattavasti tylsempiä (huono asia). Ducatin L-twinin käyntiäänen voittanutta ei ole.


    Opetteles nyt lopultakin lukemaan selvää tekstiä: Kirjoitin ettei häviä spekseissä eikä HINNASSA!
    Moottorin rakenne ja käytetyt materiaalit koko pyörässä olivat jo tuolloin jotain mitä Ducatilla ei oltu kuultukaan. Jos perehdyt asiaan kuten kehotin niin huomaat sen. Ja jos joku olisi tuolloin halunnut itselleen uuden NR:n Suomeen olisi siitä saanut maksaa yli 700000 mk eli tuo Desmosedici on hinnaltaankin halpa karvahattumalli Hondan NR:ään verrattuna!

      
  • Lainaus:
    10.04.2007 klo 18:24 -Jani- kirjoitti

    Opetteles nyt lopultakin lukemaan selvää tekstiä: Kirjoitin ettei häviä spekseissä eikä HINNASSA!
    Moottorin rakenne ja käytetyt materiaalit koko pyörässä olivat jo tuolloin jotain mitä Ducatilla ei oltu kuultukaan. Jos perehdyt asiaan kuten kehotin niin huomaat sen. Ja jos joku olisi tuolloin halunnut itselleen uuden NR:n Suomeen olisi siitä saanut maksaa yli 700000 mk eli tuo Desmosedici on hinnaltaankin halpa karvahattumalli Hondan NR:ään verrattuna!


    Minä lasken "speksiksi" mm. painon. NR painaa Desmosedici RR:ään verrattuna kuin tankki. Lasken "speksiksi" myös tehon, jossa Ducati voittaa hondan täysin pystyyn. Haluatoko lisää "speksejä".

    Ja jos nyt yleisesti haluat hintoja katsella, niin kyllä se vain niin on, että Ducatit, MV Agustat ym. maksavat enemmän kuin japsit, ikävä kyllä. Se ei vänkäämällä muuksi muutu.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 10.04.2007 klo 22:07]
      
  • No kyllä täytyisi myös vannoutuneen italofanin tunnustaa että kyllä tuo NR oli aikaansa edellä. Siitä ei pääse mihinkään. Eri asia on sitten miten sillä kiertäisi radan verrattuna nykyisiin kyykkyihin.

    Italopyörät ovat kyllä ihan hienoja. Ei siinä mitään. Itse yhden italopyörän omistaneena (ja 13 japsia) ymmärrän jossainmäärin väitteen "fiiliksestä" jonka vaikka Ducati tuottaa. Myöskin fakta on se että japsit ovat edellä tuotannon laadussa. Teknisesti Ducatihan on vain erilainen. Sanotaan vaikka näin että jos lähtisin moottoripyörällä Vladivostokiin niin en valitsisi pyöräksi Ducatia, Apriliaa tms. Aika vähän näkee myytävänä yli 50tkm ajettuja italoja? Miksi? Onko ruuvattu vai kuopattu? En tiedä.

    Enkä jatka tästä aiheesta koska tiedän että loppua ei näy. :smile:

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 09:35 Green1 kirjoitti
    No kyllä täytyisi myös vannoutuneen italofanin tunnustaa että kyllä tuo NR oli aikaansa edellä. Siitä ei pääse mihinkään. Eri asia on sitten miten sillä kiertäisi radan verrattuna nykyisiin kyykkyihin.

    Italopyörät ovat kyllä ihan hienoja. Ei siinä mitään. Itse yhden italopyörän omistaneena (ja 13 japsia) ymmärrän jossainmäärin väitteen "fiiliksestä" jonka vaikka Ducati tuottaa. Myöskin fakta on se että japsit ovat edellä tuotannon laadussa. Teknisesti Ducatihan on vain erilainen. Sanotaan vaikka näin että jos lähtisin moottoripyörällä Vladivostokiin niin en valitsisi pyöräksi Ducatia, Apriliaa tms. Aika vähän näkee myytävänä yli 50tkm ajettuja italoja? Miksi? Onko ruuvattu vai kuopattu? En tiedä.

    Enkä jatka tästä aiheesta koska tiedän että loppua ei näy. :smile:


    Enhän minä ole sitä kiistänytkään, etteikö NR olisi ollut aikaansa edellä. Nykypyöriin verrattaessa se on silti auttamatta vanhentunut rohjo. Nykyään japseilla ei ole tarjota kilpailijaa Desmocedici RR:lle.

    Varmasti japsit ovat luotettavampia kuin Ducatit. Kuitenkin nyky Ducatit ovat jo niin luotettavia, ettei suurempia ongelmia tule. Ja jos Vladivostokiin pitäisi lähteä, kyykkypyörä on kyllä viimeinen pyörä jolla se kannattaa toteuttaa merkistä riippumatta.

      
  • alarjak:

    14.03.2007 klo 09:30 Green1 kirjoitti:

    14.02.2007 klo 17:57 911 kirjoitti:

    -Turha
    -Kawasaki on Kawasaki vaikka olis 2500cc!





    Turha? Perustele. Vai oletko näitä joiden mielestä kaikki yli 25kw ja stonga on turhia?

    Mitä toi Kawasaki on Kawasaki tarkoittaa?




    1400 ZZR on ruma, mutta se ei vielä merkitse mitään, Hayabusa on myös ruma mutta se on tehty vain sitä varten että se saavuttaa yli kolmensadan nopeuden.

    Kaikki pyörät jotka kulkevat yli 130kmh ovat Suomessa turhia, harva kuski ajaa yli 180kmh nopeudella mutkaan radalla tai tiellä, on tullut käytännössä todistettua, kai tuli pissat housuun...




    Ai siis tarttis vinguttaa matka-ajossa kuulo pois?

    Minun matkamp>ni tulee kulkea 250, jotta puolitehoilla 125 on kiva

    tai siis 120 moottoritiella

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit