Olipahan synkkää luettavaa TM:n 40 tkm kestotestin loppuraportti. Kytkin levähti hajalle neljännessä kiihdytyksessä. Takapää on veltto ja meteliä pitää niin, että kuulosuojaimia suositellaan. Takalaukkua ei voi pitää, muuten lähtee peli käsistä. Renkaita kuluu yhtä mittaa ja kardaanin öljyt on vaihdettava yhtenään, kun se niin hehkuu. Kuumaa tuppaa kuskin päälle niin, että kesällä ei voi oikein ajella.Kaasukahva on liian liukas, mutta toisaalta stonga täristää niin paljon, että tuntoa ei ole neljään päivään ajon jälkeen....
Olipa onni, että takamatkustaja säilyy varsin kuivana ja bensakulut ovat kohtuulliset, sekä ajovalopolttimot ehjät ja vaihteet pysyy päällä.
Muuten olisi Suomen suosituin iso pyörä saanut pelkkää kielteistä kritiikkiä.
Mites toi BMW 1200 GT?
Olisiko parempi matkamopo- pankaas kirjoittaen. Pelkillä mp-näyttelyn kylmillä tyypeilä ei tahdo ostaa tollasia.
Voi hyvä isä tätä taulapäätä, kun sen pitää aina päästä jotakin morkkaamaan, mitä paha se Yamaha on sulle oikein tehny, kun piti taas tuolla tavalla avautua, täh? Eikös se Yammu myös keränny kiitosta siinä testissä yhtään, vai? Ainahan joka tuotteessa on hyviä ja huonoja puolia, miks pitää aina tuoda kärkkäästi esille ne heikot ominaisuudet?? On se vaan harmi kun ei Volvo tee moottoripyöriä, se varmaan olis taulapään unelma vehe se.
Harrastan ratamp.llä ajoa ja työnkin liittyy kaksipyöräisiin joten voin jotain vinkkejä antaa.Kieltämäti tapion alustus oli aika kärjistettyä/provosoivaa.Yamahasta tiedän seuraavia asioita fjr on enemmänkin sporttinen matkapyörä.K sarjan bmw on enemmän matkalehmä jota voisi verrata hondan pan europeaniin.Se on totta että yamahan moottori värisee joillain kierros alueilla mutta käsittääkseni ne ovat tämän vuotiseen tehneet muutoksia.Kytkin vioista en ole juuri kuullut koskien yamahaa sen sijaan olen kuullut
että yamahan alkuperäiset renkaat eivät ole kovin kummoiset pidoltaan eikä kestävyydeltään.Laukuilla ei ole tarkoitus ajaa kuin korkeintaan noin 140 kmh sillä kaikissa pyörissä ne keventävät nokkaa ja siten huonontavat ajo ominaisuuksia.
Itselläni on ollut 3kpl fjr:ä -02, -04 ja -06. Viimeisimmän mallin alkuperäiset renkaat ovat parasta mitä eteen on sattunut, Z6. Tällähetkellä ajettu 16 tkm ja vielä kilsoja riittää, aikaisemmissa kesti muun merkkiset 11tkm ja 13 tkm. Sivulaukut eivät vaikuta pyörän ajettavuuteen millään tavalla; perälaukku aikaisemmissa vaikutti, mutta ei enää -06. Lämpö ei -06 lähtien ole ollut ongelma. Tärinä on ja se vaihtelee yksilöittäin. Tuo tärinä olikin yksi syistä, jonka vuoksi vaihdoin sivistyneempään ,eli gtr 1400 Kawaan.
Joku besserwisser yamahakuskihan täällä sanoi, että Yamaha kestää mitä vaan, mutta sen sijaan Ducatia ajaessa et ehjää päivää näe.
Se TM:n testi oli kyllä oikeasti aika negatiivinen myös ominaisuuksien puolesta. Toivotaan, että ovat yksilövikoja.
Itse tosin menetin sydämeni aikanaan Ducatin L2-koneille. Nyt ei pyörää ole ollut aikoihin, mutta jos tulisi, niin italiaano olisi valintani. Sen verran persoonallisia vehkeitä ovat. 1098R. Nam!
Hyvä Jamasaki,
Kun sinulla on kerran kolmen FJR:n kokemus, niin allekirjoitatko muut kuin rengas ja laukkuongelmat?
Mitä kehuttavaa moitittavaa on Kawan GTR:ssä?
Eikö löydy yhtään Bemari GT:n kuskia?
Nyt on vaikea sanoa aivan varmaa, mutta -02 mallisessa oli selviä ongelmia takalaukun suhteen, samaten z4:set eivät sopineeet siihen yhtään. -04 ja -06 eivät olleeet moksiskaan takalaukusta. Z6:set sopivat niistä renkaista parhaiten, joita käytin, kesto tuommoista 18 tkm, vaikka tuleekin kuormalla ajettua ja myös autobaanaa.
GTR:ssä ei ole vielä tullut muuta ongelmaa kuin korkeus; lyhyelle vähän hankalaa, mutta pärjää. Aikahan tuon näyttää, onko jotain moitittavaa. Omallani olen kokeillut kaverin gt:n kanssa kiihdytyksiä paikaltaan, sekä suurimmalla vaihteella. Kyllä Kawani, joka on vakio, pesee bemarin kummassakin, vaikka oli vähän ajettu testihetkellä.
kaveri morkkaa tahallaan on kade maiilman parhaimmistoon kuuluvasta pyörästä,vapaa ajattelu on pop!
oletko omistanut ja ajanut monta pyörää? Onko "rautaperse" hankittu! Siihen ei meinaan kylmät tyypit ja tm:n lukeminen riitä.....
Parahin tosibulix, vastaan että kyllä. Olen aloittanut omalla moottoripyörällä ajamisen vuonna 1975 ja niitä on ollut joitakin, kun tuppaan pitää samaa konetta aika pitkään - jopa 10 vuotta. Koeajot pyörillä olen pyrkinyt tekemään aina niin pitkinä kuin tilanne sallii. Nykyisen pyöräni kohdalla se oli yli 300 km ja useampaa eri yksilöä ajaen.
Nyt olen koittanut jo kahdesti viime viikolla päästä BMW 1200GT:n puikkoihin, mutta eipä ole ollut myyjillä kyseistä pyörää juuri koeajoissa.
Nykyisellä pyörälläni olen ajanut 35 tkm kolmen kesän aikana, josta 2 tkm tänä keväänä, joten en ole mielestäni mikään pelkkä "kylmien tyyppien" -ottaja.
Se miksi kirjoitin tuosta Yamahasta mitä kirjoitin johtuu siitä, että pettymykseni oli suuri, kun luulin pyörää ystäväni puheiden perusteella todella hyväksi ja oli tarkoitus käydä koeajollakin.Enpä mene enää.
GTR-1400 ja BMW K1300GT vertailu kuluttajien toimesta olisi poikaa...ajattelin vaihtaa Wanhan Bussin oikeaan matkamopoon...
Vasta kolahti postista BMW esite, jonka selasin pariinkin kertaan hämmästyksissäni, kun en löytänyt suosikkiani ollenkaan.
Ei kai BMW K1300GT:n valmistus ole 1600GT(L) vuoksi päättynyt?
Aika ilmeinen nelikko matkapyörän ostajan vertailtavaksi on FJR, Pan, GTR ja GT.