kännyköiden kuuluvuus

6 kommenttia

Asun linnuntietä ehkä 6 km päässä Nokian pääkonttorista vanhassa tiilirakenteisessa omakotitalossa ja minulla oli aikaisemmin Radiolinjan kännykkäyhteys.Yhteys pätki jatkuvasti ja pitääkseni yhteyden yllä täytyi juosta vintille tai ulos.Valitin useasti , mutta muutosta ei tapahtunut , joten vaihdoin Saunalahtelaiseen , joka käyttää Soneran verkkoa ja nyt kuuluvuus on hyvä. Onko muilla vastaavia kokemuksia , missä ja minkälaisia

[hobbit muokkasi tätä viestiä 22.03.2005 klo 20:42]
  
  • Eri operaattoreiden katvealueista saisi tehtyä kirjan. Tampereen kupeessa on ainakin pari paikkaa, joissa Sonera katkaisee puhelun, Dna kuuluu huonosti kotona sisällä jne jne..

      
  • Juu, onhan noita. Elisa, tai pikemminkin Rätinälinja, on vanhempien talossa itä-Helsingissä paikkapaikoin toivoton. Puhelut ovat pätkineet ja pahimmillaan joissain kohdissa taloa puhelin ei löytänyt verkkoa. Samassa talossa ja samalla puhelimella Sonera ja Dna toimivat moitteita. Elisa on nyttemmin parantanut verkkoaan mutta täysin ongelmaton se ei vieläkään ole.

    Soneran kuuluvuus on ollut omassa käytössä kutakuinkin virheetöntä. Nykyinen pääliittymä Dna kuuluu lähes virheettömästi. Lähes siksi, että tiedän kaksi paikkaa, jossa ko. liittymä ko. puhelimella ei löydä verkkoa. Molemmat paikat maan alla (parkkihalli ja liikuntakeskuksen pukuhuonetilat).

      
  • eikös se ole niin, että elisa (ent. radiolinja alias rätinälinja) on nimensä veroinen? Mulla on tuttuja joilla on ollut kyseisen operaattorin liittymä ja heikkoa on ollut, toisin kuin taas sonera(eikös se ole ent. tele) kuuluu paikassa kuin paikassa, ulkomaillakin...

      
  • Minä taas tiedän paikkoja joissa Soneran ja Dna:n liittymillä' puhelut katkeavat, muttei Elisalla. Sen lisäksi Sonera ei kuulu kunnolla meillä pirtissä, pitää mennä ikkunan viereen tai ovesta ulos puhumaan, että kuuluu kunnolla vaikka on täydet kentät. Elisa kuuluu sisälläkin moitteitta. Paljon on vettä virrannut Aurajoessa Rätinälinjan ajoista.

      
  • Joo, millään operaattorilla ei ole 100 %:n täydellistä verkkoa mutta siellä missä itse liikun, paras on ollut Sonera. Nyt operaattorina on Dna, joka on miltei yhtä hyvä kuin Sonera mutta selkeästi parempi kuin Elisa.

    Onneksi operaattorin vaihto on tehty helpoksi, kun hinnatkin ovat kutakuinkin samat. Muuten ei itse olisi varmaankaan tullut testattua Dna:ta...

      
  • Tähän mennessä paras kuuluvuus on Soneralla (vaikka Saunalahden liittymällä). Mutta ei Sonera ole paras joka paikassa. Jos pitäisi valita sellainen liittymä, joka kuuluu joka puolellla Suomea, Sonera on ainoa joka toimii välttävästi.

    Jos soitteleepi vain kotinurkilla, kannattaa kysellä naapureilta. Katveita on yllättävissä paikoissa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit