Signaalin vaikutus akkuun

2 kommenttia

Onko kellään tietoa, miten merkittävästi operaattorisignaalin heikkeneminen näkyy oikeasti virransyönnissä? Jos oletetaan että 5 on maksimi, niin onko 4:llä tolpalla jo virransyönti kasvanut? alkaako se kasvaa vasta kun aletaan olemaan OIKEASTI huonolla kentällä?



Olen yrittänyt testata itse virrankulutusohjelmilla, ensin hyvällä kuuluvuudella ja sitten peittämällä puhelinta mahdollisimman tehokkaasti heikentäen kuuluvuutta. Itse en ole havainnut ainakaan valmiustilakulutuksessa mitään eroa.

  
  • Puhelin ottaa saman tukiaseman alueella ollessaan valmiustilassa niin harvoin yhteyttä verkkoon, ettei tuolloin virrankulutus juurikaan lisäänny singnaalin heiketessä vaikka lähetysteho kasvaakin, ellei kuuluvuus katkeile välillä kokonaan. Esim. puhuttaessa taasen puhelimen lähetysteho kasvaa sitä suuremmaksi mitä huonomman kuuluvuuden alueella ollaan enimmillään aina kahteen vattiin saakka.

      
  • Terve. Kiitos vastauksestasi.



    Voisitko hieman vielä täsmentää. Eli kun puhuu puhelimella, niin alkaako 5->4 tolpan tiputus jo näkymään virransyönnissä edes vähän? Millainen tuo virransyönti range on käytännön elämässä? jos 2W max, mikä on se minimi, käytännön optimitilanteessa?



    Kiitos.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit