"Yksi paras, yksi hylätty"

3 kommenttia

Tuliko lyötyä kunnari, vai kolmas huti?
Eikö tämä henkseleiden paukuttelu ole jo mennyt vähän liian pitkälle? Onhan se hyvä, että tällaisia suunnittelun 'kukkasia' löytyy lehtien koeajoissa. Onnistuihan se ruotsalainen 'kolleega' kaatamaan A-Mersun heti tuoreeltaan. Mielestäni edellisessä numerossa ollut, kansikuvassakin esiintynyt juttu olisi jo riittänyt tästä aiheesta -vai? Eiköhän VAG ole sen verran vastuullinen valmistaja, että se tulee hoitamaan tuon turvavyön lukon vaihdon kaikkiin altistuneisiin autoihin. On varmaan NOx-gatesta jotain opittu tekemään paremmin. Vai pitäisikö Aronan (ja Polon, ja Ibizan)myynti kieltää kokonaan Suomessa -varmuustoimenpiteenä holtitonta valmistajaa vastaan?

  
  • Minä en hyväksy autoa, jossa on tekninen vika, vaikkakin vain yhden matkustajan turvavyössä. Miksi maksaisin viallisesta tuotteesta.

    Enemmän minua ihmetyttää tässäkin vertailussa ominaisuuksien luokittelu, minulle on tärkeää ajo-ominaisuudet, mutta nykyisin se ei tarkoita, ainakaan täällä TM:ssa, että auto kulkisi suoraan, eikä ohjautuisi itse. Seat saa kiitettävän maininnan ajo-ominaisuuksistaan, vaikka auto vetelee, ohjautuu, on uraherkkä jne. Miten näitä Seatin maantieominaisuuksia nyt pitäisi tulkita muihin 2,6 metrin akselivälillä oleviin, saatikka 2,8 metrin BMW, Volvo ym-isot autot. Onko arvosana 9 paras markkinoilla, 10:hän on täydellinen.

    Jos ostaa auton maantieajoa varten, pitää sen kulkea ohjautumatta jokaisesta asfalttimöykystä itsestään. Korjausliikkeiden tekeminen pitää toki hereillä, mutta tuskin siitä kannattaa autokaupassa maksaa. Odotan lehden toimitukselta ammattiosaamista, kokemusta. Joillakin toimittajilla on vielä arvosteluissa huonona puolena, kun "tätä ei saa dieselinä" tai "punaisena" (kt. TM).

      
  • Minä en hyväksy autoa, jossa on tekninen vika, vaikkakin vain yhden matkustajan turvavyössä. Miksi maksaisin viallisesta tuotteesta.
    

    Jos tilaat vertailun Seatin, niin eikökähän ole selvää, että se tullaan valmistamaan uusitulla turvavyöllä. Voit siis huoleti laittaa tilauksen sisäään.

      
  • Tuon suuntavakausasian olen minäkin pannut merkille. Testeissä/kokeiluissa mitä lehdet tekevät pääasia tuntuu olevan mutka-ajo mitä sitäkään ei voi väheksyä mutta silti, tärkeintä on että auto kulkee suoraan, ei valu kallistuksissa, ei vetele tuulessa eikä urissa.
    Monasti sanotaan että ohjaus ons etärkein ja paljon sillä onkin merkitystä. Monissa nykytrendin mukaisissa "uhrehilullisissa" autoissa on aivan liian tärävä ohjaus jossa senkanssa olisi mukava matkustaa. Useimmat näistä terävisti reagoivista ohjauksisa on lisäksi epätarkkoja mikä on jo sen tason ongelma että oksat pois.

    Terävästi reagoivissa ohjauksissa ei ole mitään vikaa sinällään mutta kyllä toimittajien soisi osaavan analyyttisesti tarkastella asiaa kokonaisuutena eri tarkoituksia/tottumuksia silmällä pitäen. Sama tietysti pätee auton muihinkin ominaisuuksiin ja toimintoihin.

    Muuten kannattaa miettiä haluaako omalta kannaltaan parhaan kompromissin vai vähiten huonon kompromissin :-)
    Itse en enää sulata autossa yhtään huonosti tehtyä osa-aluetta itselle/perheelle tärkeissä asioissa. Mikään osa-alue ei silti tarvitse olla parasta ryhmää.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit