Tietoturvallinen "äly"puhelin?

3 kommenttia

Haen tässä ajatusta puhelimesta joka ei tallenna tietoja pilveen Suomen (lakien)ulkopuolelle. Eli iphone, android ja windows puhelimet eivät käy.

Jollassa on Sailfish, mutta siinä näyttää olevan vielä säätämistä (MB 2/2014). ZTEltä on ainakin englannista saatavilla Firefox OS puhelin.

Onkohan Nokia Asha vielä suomalainen vai jo Microsoftin hallussa?



Mukava olisi lukea lehdestä vertailu tietoturvan kannalta?

"niin, parasta händsfriissä on kun jää toinen käsi vapaaksi kahvimukin pitoon"
  
  • Tietojen kerääjillä taitaa olla vain sen verran kattavampi budjetti kuin TM:llä, ettei TM:n työkalut riitä tietoturvaerojen mittaamiseen.

      
  • Minulle riittäisi käytännössä tieto että "tästä laitteesta" ei lähde yhteystiedot NSAlle ja tästä lähtee, kuten MS, Google, Apple tuotteissa on.

    Sekin riittäisi että testeissä kiinnitettäisi huomio laitteen yksityisyyden suojaan. Ainakin teoriassa. Sitten kun on tullut se Gmail / Google tunnus hankittua, on enää itse turha kuvitella tietojensa olevan vain omassa hallinnassa.

    Kaikenlainen linkittäminen Facebook, Google+ yms tunnuksiin heikentää yksityisyyden suojaa. Ellei käytä nimimerkkiä tms. anonyymiä ratkaisua.

    "niin, parasta händsfriissä on kun jää toinen käsi vapaaksi kahvimukin pitoon"
      
  • Symbian 60 on ratkaisu kaikkeen, tai, ei nyt ehkä aivan kaikkeen. Itselläni on E7 ja olen ollut siinä käsityksessä, että symbianit pitäisi olla suht turvallisia, sen takiahan se elo(pi)stelija hankkiutu siitä eroon (Mahtaakohan turvallista älypuhelinta ollakaan). Korjatkaa jos olen ollut harhan vallassa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit