Minkä ruohonleikkurin ostaisin?

7 kommenttia

Nykyinen hajosi totaallisesti joten ostaisin uuden n.250€ korkeintaan.
Mikä olisi hyvä ruohonleikkuri, vai onko niissä eroja?

  
  • Minä mietin samaa asiaa. Ja hintaluokkakin on sama. Itselläni on muutama kriteeri tullut selväksi:

    1) pitää olla ns. bioleikkaava. En halua säilöä ruohoa mihinkään. Taitaa olla hyvä lannoite.
    2) Ei saa olla mitään tiellä olevaa sivulle heittäjää.
    3) Moottorin kohdalla useimmissa on B & S mutta Honda saattaisi olla parempi. En vaan taida tuolla hintahaarukalla löytyä Hondaa...
    4) Ketteryys ja keveys ovat hyviä juttuja eli muovinen "konepelti" kelpaa. Muovin kestävyydestä en tosin tiedä mutta eipähän ole teräviä puita leikkaavia reunoja.
    5) ei tarvitse olla itse vetävä koska piha on tasainen ja ei niin suuri. Itsevetävyys saattaa olla tärkeämpi ominaisuus jos haluaa säiliöllä olevan leikkurin koska silloin säiliön täyttyessä kasvaa koneen paino.

    Näillä kriteereillä olen löytänyt kaksi konetta, molemmat aika samanoloisia eli Partner ja Jonsered. Molemmat alle 300€.

      
  • Bosch Rotak C on tehokas jos sähkökone kelpaa.

      
  • Sähkökoneen etuja ja haittoja...kiitos.?

      
  • Katsoppa TM testi Rotakista parin vuoden takaa :sleepy:

      
  • Sähkökoneen etuihin kuuluu varmaan hiljainen ääni ja se ettei tartte lutrata bensan ja öljyn kanssa.

    Haittoihin kuulunee se, että joutuu pelaamaan jatkojohdon kanssa sekä ilmeisesti pienempi teho, joka voi tulle esille esim. pidemmän ruohon sattuessa kohdalle.

      
  • Pst..katsoppas Stigan uusia malleja voisi löytyä mieleinen, tosin itse valitsin Husqvarnan leikkurin kaikilla herkuilla.

      
  • Sehän on tietenkin ihan makuasia, mutta itse pideän briggsin koneista. Moottorit on tehty yllättävän varmoiksi. Oikealla huollolla voisi melkein väittää että briggs&strattonin moottori on "ikuinen" Olen ottanut kaatopaikan metallipuolelta useita B&S moottorilla varustettuja leikkureita mukaani ja kaikki olen saanut kuntoon ihan pienellä laitolla. Rungot niistä melkein ensimmäisenä leviää...
    no tämä on nyt vaan mun mielipide, mut älä vaan osta asperan koneella varustettua leikkuria, niissä riittää ongelmia.. Kaasari tulvii, ei käy kunnolla, vaikka kaikki säädöt olisivat kunnossa...yms.
    ps: asperan lumilingon moottorit ovat kyllä ihan hyviä...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit