VOLVO häntäpäässä uudessa JD laatututkimuksessa

282 kommenttia
145679
  • Tuossa esimerkkiä vaikkapa Mersun laadusta. Muovia ei ole kojelaudan osalta säästelty ja kojelaudan nitinä on kovaa.

      
  • Kommenttina vain noihin säälittäviin provovideoihin: käyttäjän kannalta lienee kuitenkin parempi, että kojelaudan paneelit joustavat paineltaessa, kuin että ne natisisivat ajaessa.

      
  • Kovin korkeasta laadusta voidaan tuskin puhua kun mittaristosta lähtee osa irti kevyellä repäisyllä (kohta 0.50). Niin että johtoja tulee näkyviin.

      
  • Samaa mieltä FARwd:een kanssa, säälittäviä nämä provovideot.

    Eli topikki on: VOLVO häntäpäässä uudessa JD laatututkimuksessa. Eikä 2018 tutkimus ollut ensimmäinen huono tulos Volvolle.

    http://cdn1.mestmotor.se/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE1MTY0Mjk7czoxOiJ3IjtpOjMyMDA7czoxOiJoIjtpOjMyMDA7czoxOiJjIjtpOjA7czoxOiJzIjtpOjA7czoxOiJrIjtzOjQwOiJhYTg4NGY1OTczMDYxOTJiMDU2OTg5ODViZjZkYTJjZDk2MjUzY2Y0Ijt9

    Varsin hyvät perustelut tuossa edellä on miksi Volvon laatu on mitä on. Aikaa tarvitaan kuten sanoin, Volvo on murrosvaiheessa, eikä laatua laiteta päivässä kuntoon.

    Tässä vielä kuvia millaisiin laatuongelmiin ruotsalainen henkilö on törmännyt Volvo XC90:n kanssa:

    http://teknikensvarld.se/volvo-har-kvalitetsproblem-332330/

      
  • Nimimerkki WhichCar ei edes ymmärrä mitä tuossa JD Powerin tutkimuksessa on tutkittu. Jospa nyt WhichCar kiltisti selostaisit meille muille että mitä seikkoja JD Power tutki.

      
  • E-Klassen laatuvaikutelma on kyllä ollut aina alan parhaasta päästä, vaikka palstan kestotrolli kovasti yrittääkin selittää muuta. Ei voi kuin ihmellä sitä, kuinka lapsellisesti kyseinen kirjoittaja reagoi joka kerta, kun Volvo ei menesty jossakin tutkimuksessa, vertailussa tai mittauksessa.

      
  • "E-Klassen laatuvaikutelma on kyllä ollut aina alan parhaasta päästä, vaikka palstan kestotrolli kovasti yrittääkin selittää muuta. Ei voi kuin ihmellä sitä, kuinka lapsellisesti kyseinen kirjoittaja reagoi joka kerta, kun Volvo ei menesty jossakin tutkimuksessa, vertailussa tai mittauksessa."

    Minä veikkaan että NHB ja WhatCar ovat entisiä koulukiusaajia. Kiusaajan käyttäytymismalli on säilynyt aikuisiälle asti.

    Vai mitä mieltä ollaan ihmisistä jotka ovat ryhmittäytyneet suurten saksalaisten automerkkien taakse ja jotka suurin piirtein ovat koko ajan mollaamassa pienempää ruotsalaista automerkkiä.

    Voiko enää olla olemassa säälittävämpiä henkilöitä kuin NHB ja WhatCar ?

      
  • TM:n kannattaisi herätä ja pitää huolta keskustelupalstastaan. Tuollaiset asiattomuuksia työkseen sylkevät trollit ovat varmistaneet sen, että palsta ei houkuttele järkevämpään keskusteluun pyrkiviä ja palsta on käytännössä kuollut. Keskustelupalsta ei vain toimi ilman moderointia.

      
  • TM on ansiokkaasti valottanut tuota JD Powerin tutkimusta, tutkimus on eräänlainen jonkin sortin käyttötyytyväisyystutkimus 90 ensimmäisen päivän ajalta. Teknikens Världista kävi ilmi että ihmisille aiheutuu eniten pulmia ääniohjauksesta ja puhelimen bluetooth-käytöstä. Volvon kohdalla saattaa myös olla kyse siitä että kosketusnäytön oppiminen aiheuttaa vaikeuksia.

    Yleishavainto tutkimuksesta on se että ns. premiumit menestyvät huonosti (esimerkiksi Audi, Volvo, Jaguar ja Land Rover).

    https://tekniikanmaailma.fi/korea-otti-kolmoisvoiton-kun-usassa-tutkittiin-autojen-laatua-3-merkista-2-on-suomessakin-tuttuja-mutta-onko-tulos-luotettava/

      
  • "TM:n kannattaisi herätä ja pitää huolta keskustelupalstastaan. Tuollaiset asiattomuuksia työkseen sylkevät trollit ovat varmistaneet sen, että palsta ei houkuttele järkevämpään keskusteluun pyrkiviä ja palsta on käytännössä kuollut. Keskustelupalsta ei vain toimi ilman moderointia."

    NHB:n voisi heittää pellolle ensimmäisten joukossa, NHB:hän toimii hybridi-epäjumalana ja arvostelee muiden autohankintoja mikä voi aiheuttaa pahaa verta muissa keskustelijoissa.

      
  • Samaa mieltä FARfw:een ja NHB:een kanssa, ei ymmärä miten tämä Heinz-Guido ei voi käydä asiallista keskustelua Volvon heikosta laadusta.

    Puutteet on tässä ketjussa osoitettu ja toivomme Volvon saavan laadun vielä kuntoon. Ei ole ihme, että Volvon käydessä isoja omistajamuutoksia sekä vanhan malliston pikaista uudistamista, laatu putoaa heikkoksi tai romahtaa. Seuraava steppi Volvolle on saada laadukkaan auton maine.

      
  • "Samaa mieltä FARfw:een ja NHB:een kanssa, ei ymmärä miten tämä Heinz-Guido ei voi käydä asiallista keskustelua Volvon heikosta laadusta."

    No mitä tämä JD Powerin tutkimus koski? Kysyn nyt tätä asiaa toista kertaa. Olet ilmeisesti niin tyhmä tai seniili ettet edes tajua minkälaiseen tutkimukseen viittaat, papukaijatoistat vaan tätä samaa ilosanomaasi mitä olet toistellut viime vuodet.

      
  • TM siis tuossa jutussaan valotti miksi esimerkiksi Kia ja Hyundai ovat "laadukkaampia" kuin BMW, MB, Audi, Volvo, Jaguar ja Land Rover.

    Muita hyvin pärjääviä merkkejä on esimerkiksi Ford, joka oli viidenneksi "laadukkain" .

    Näitä Saksan premiumeja ei ollut kympin sakissa muita kuin Porsche.

      
  • Heinz-Guido nyt sinulla lähtee vähän lapasesta.

    En ole tutkimukseen sen enempää perehtynyt, mutta ainakin alkuun Volvon sensuksessa (kosketusnäyttö ja siihen liittyvät toiminnot) oli melko paljon ongelmia ja siksi Volvoja vietiin paljon pajalle. Edelleen ainakin spotify jumittaa todella monessa uudessa Volvossa - omani mukaan lukien. Tietenkin tällainen hieman ärsyttää, mutta kovin pahana vaivana itse en tätä pidä. En tosiaan tiedä, mutta veikkaan, että tutkimuksen tulokset liittyvät pitkälti näihin sensuksen/spotifyn ongelmiin.

    Jossain toisessa tilastossa joku Volvon vanhemmista malleista taisi olla luokkansa luotettavin. Aika näyttää, miten uudemmat Volvot pärjäävät. Toistaiseksi ainakin itse olen ollut erittäin tyytyväinen.

      
  • Itse yritin tuoda esille sitä näkökohtaa että tutkimuksessa esiin tuodut viat ja puutteet ovat melko vähäisiä, siis yleensä.

    Toinen pointti on se että koska tavisautot ovat melko yksinkertaisia eikä niissä välttämättä ole monimutkaisia tietoviihdejärjestelmiä niin niistä on vaikeampi löytää mitään vikaa. Tässä TV:n tekstiä tutkimuksen kolmesta suuresta vikakategoriasta.

    "De i särklass vanligaste problemen som de amerikanska bilägarna upplever under de tre första månaderna av ägande är strul med röststyrning och ihopparning/uppkoppling av mobiltelefoner via bluetooth. Det är med andra ord inga tunga mekaniska problem som leder till flest rapporter.
    På tredje plats hittar vi dock ett sådant problem och det är att automatlådor växlar tvekande eller vid fel tillfälle. Men detta problem ligger i lä jämfört med de två andra nämnda problemen."

      
  • Myönteinen asia on se että autojen "vikaisuus" on vähentymään päin tutkimuksen mukaan. Esim. Volvossa oli 152/100 vikaa 2016 ja 134/100 vikaa 2017. Nyt siis 122/100 vikaa. Olettamukseni on se että viat ja puutteet liittyvät tuohon tietoviihdejärjestelmään. Muistaakseni XC 90 oli vikaisin malli kun taas S60/V60 tai jompikumpi näistä oli vähäongelmaisin.

      
  • JD Powerin rankingissa Hyundai Tucson 2018 saa huippupisteet 5/5.

    Seuraavat 2018 mallin autot saavat surkeat 2/5 pistettä.

    Volvo XC 90
    Audi Q7
    Volvo XC 60
    VW Tiguan

    En kuitenkaan lähtisi sanomaan että Tucson on näistä se paras auto, on varmaan esimerkiksi rengasmelultaan pahin.

      
  • Heinz-Guido:
    JD Powerin rankingissa Hyundai Tucson 2018 saa huippupisteet 5/5. Seuraavat 2018 mallin autot saavat surkeat 2/5 pistettä:
    Volvo XC 90, Audi Q7, Volvo XC 60, VW Tiguan. En kuitenkaan lähtisi sanomaan että Tucson on näistä se paras auto, on varmaan esimerkiksi rengasmelultaan pahin.

    No mutta jos kerran JD Power listaa vähävikaisuutta, niin miten rengasmelu siihen edes liittyy? Tucson pesee pisteillään nuo autot ihan muista syistä siis, eikö?

      
  • a. Tuossa on ne kohdat joista laatupisteitä on annettu. Ja Hyundai Tucson löi nuo neljä "premiumia" selvästi. Tucson 5/5 pinnaa. Tiguan 2/5 pinnaa. Volvo XC 90 2/5 pinnaa. Volvo XC 60 2/5 pinnaa. Vielä yksi malli, Audi Q5, 3/5 pinnaa.

    Powertrain Quality - Design

    Overall Quality - Mechanical

    Powertrain Quality - Mechanical

    Body & Interior Quality - Design

    Features & Accessories Quality - Design

    Overall Quality

    Features & Accessories Quality - Mechanical

    Body & Interior Quality - Mechanical

    Overall Quality - Design

    b. Oma mielipiteeni tästä JD Power tutkimuksesta on se että sitä on vaikea tulkita ja ymmärtää.

      
  • Onneksi ei tarvitse lukea lehdistä nyky XC90T8:n laadusta vaan voi ihan persoonakohtaisesti todeta päivittäin, että se ok. Ainakaan vielä ei ole ollut ongelmia autossa.

    Kosketusnäytön kanssa ei luulisi juuri kellään olevan ongelmia, sen verran paljon sormenpäät itsekullakin harjaantuvat kosketusnäyttöjen käyttöön mobiililaitteita operoidessa.

    Tracktestin myöntämästä tittelistä huolimatta olen vasta ihan alkutaipaleella näin volvofanaatikkona, mutta siti ihmettelen joidenkin kirjoittajien hanakkuutta hyökätä juuri Volvoa vastaan.

    Suorastaan hassun hauska kommentti tuossa aiemmin oli, ettei tässä ketjussa saa mainita muita automerkkejä vaan pitää keskittyä Volvon mollaamiseen eikä poiketa topicista. Kun lueskelee täällä olevia keskusteluketjuja, niin aika harvassa niinsanotusti pysytään aiheessa ja aika usein ei pysytä edes asiassa.

      
  • Hybrid:"Tracktestin myöntämästä tittelistä huolimatta olen vasta ihan alkutaipaleella näin volvofanaatikkona, mutta siti ihmettelen joidenkin kirjoittajien hanakkuutta hyökätä juuri Volvoa vastaan.

    Suorastaan hassun hauska kommentti tuossa aiemmin oli, ettei tässä ketjussa saa mainita muita automerkkejä vaan pitää keskittyä Volvon mollaamiseen eikä poiketa topicista."

    Onhan täällä vaikka kuinka monta keskustelua menossa eri merkkeihin liittyen. Ei Volvoa mollata, vaan tuodaan totuuksia esiin. Volvon täytyy parantaa juoksua laadussa, siinä se on. Jos isot laatututkimukset todistavat heikkoa laatua jotain Volvon täytyy tehdä? Jos premiumiin pyritään, ei peltien sovitukset voi olla kuin XC90:ssä kuten Teknikens Värld raportoi.

    Volvo on käynyt läpi melkoisen polun, omistajat vaihtuneet Ford ja Geely, seuraava generaatio todennäköisesti tulee olemaan jo laadukas.

      
  • Jaaha, nimimerkki WhatCar juhlistaa taas tätä kymmenen vuoden ilosanomaansa. Onko tänään jokin vuosipäivä kenties ?

      
  • Tuskin tässä juhlia tarvii, totuushan on että Volvo varmasti panostaa nyt laatuun kun näitä heikkoja tuloksia on tullut. Kuten mainitsin, seuraava sukupolvi varmasti on jo laadultaan selkeästi parempi. En ostaisi nyky-Volvoa nykylaadulla.

      
  • Ovatkohan NHB ja WhatCar samassa kirjoitusringissä ? Kummaltakin tulee aika sekavaa ja samansuuntaista kirjoitusta, näin kirjoitti NHB 3.5.2017.

    "Mitään kehityksen suunta ole avannut… Geelyhän vain kopioi toista teknologian edelläkävijää eli AutoVAZ:a, jonka Lada-brändin huippu-uutuuksista Granta, Kalina, Priora ja Largus tulevat toimeen yhdellä ja samalla 1,6 litraisella peruslohkolla ja variaatioita luodaan nerokkaasti vaihtelemalla venttiilien määrää. Myös historian ensimmäinen katumaasturi Lada 4×4 (Niva) on kehitetty huippuunsa käyttämään vain yhtä ja samaa 1,7 litraista moottoria. Volvolla on toki vielä matkaa tuolle edistyksellisyyden tasolle, mutta suunta onneksi on kohti itää."

    Kumpikin näistä kahdesta leikkii jotakin auto-asiantuntijaa mutta todellisuudessa kummatkin ovat ihan tyhjiä paukkuja.

      
  • @Derrick. kirjoitti:
    Kumpikohan on luotettavampi tietolähde, PA Consultingin Thomas Göttle vaiko TM:n palstan NHB.

    "Volvo, från vår synvinkel, är den mest positiva (utvecklingen), säger Thomas Göttle vid PA Consulting i Tyskland.

    Han menar att Volvo inte kommer att ha några problem att nå sitt interna mål för 2021 om 103,5 gram per kilometer, speciellt inte nu när de har en uttalad strategi om att elektrifiera (elbilar, laddhybrider och 48-volts mildhybrider) samtliga nya bilmodeller med start 2019."

    Thomas Göttlen mukaan Volvolla ei tule olemaan ongelmia sisäisen päästötavoitteensa saavuttamisessa ottaen erityisesti huomioon että vuodesta 2019 lukien Volvo ei enää lanseeraa pelkällä polttomoottorilla varustettuja autoja. Merkkikohtainen päästötavoite 103,5 g/km alittuu reippaasti (83,1 g/km).

    Daimlerin yksilöllinen päästötavoite on 100,7 g/km ja BMW:n 100,3 g/km.

    Antaisikohan tämä konsulenttien uusin arvio vastauksen kysymykseesi?
    https://www.paconsulting.com/insights/2019/co2-emissions-are-increasing/

      
  • NHB, mitä jos vaikka hankkisit itsellesi vaimon niin Sinun ei tarvitsisi öyhöttää ja pyllykipuilla näillä nettipalstoilla.

      
  • Thomas Göttlen mukaan Volvolla ei tule olemaan ongelmia sisäisen päästötavoitteensa saavuttamisessa ottaen erityisesti huomioon että vuodesta 2019 lukien Volvo ei enää lanseeraa pelkällä polttomoottorilla varustettuja autoja. Merkkikohtainen päästötavoite 103,5 g/km alittuu reippaasti (83,1 g/km).

    Jokainen voi päätellä miten epärealistiset Thomas Göttlen tavoitteet olivat kun katsoo tämän päivän arvioita. Luulo ei ole tiedon väärtti. Toyotan kohdalla ei julistuksia nähty siellä tehtiin töitä taivoitteen saavuttamiseksi ja onnistuttiin. Mielenkiintoista olisi nähdä miten Lexus sijoittuu listalla.

      
  • Eiköhän Lexuksen luvut ole samassa nipussa Toyotan kanssa. Onhan siellä muutkin konsernit nipussa merkkejä erittelemättä, kuten JLR, FCA, ja PSA. Bemarin lukuihin sisältynee mm. Mini, ja Volkkariin kaikki heidän merkkinsä.

      
  • Näin ollen BMW Groupin lukuihin sisältyy BMW, MINI, Rolls-Royce ja Motorrad -moottoripyörät. Rolls-Roycen valmistamat laivamoottorit ja lentokonemoottorit ovat asia erikseen.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Näin ollen BMW Groupin lukuihin sisältyy BMW, MINI, Rolls-Royce ja Motorrad -moottoripyörät. Rolls-Roycen valmistamat laivamoottorit ja lentokonemoottorit ovat asia erikseen.

    Varsinaisessa raportissa oli tarkempi tieto. Tilasto ei käsittele moottoripyöriä, eli BMWn osalta BMW, Mini ja R-R.

    Volkkarin osalta Lamborghinilla ja Bentleyllä on omat erilliset tavoitteensa, joten ne eivät olleet osa VW:n tilastoa.

    " In Europe, it runs Volkswagen, Audi,
    Škoda, Seat, Porsche, Bugatti, Bentley and
    Lamborghini. Bentley and Lamborghini have
    specific EU targets, so we excluded them from
    our Volkswagen analysis"

      1
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit