Joidenkin saksalaisia autoja fanittavien alhainen moraalitaso ja kevytmielisyys

106 kommenttia
«134

27.8.2014 tracktest

"Löytyykö edes suomalaisista Volvon nimeen vannovien joukosta tuo uskovaisten kommuuni joille tuo mitätön moottori riittää tuskimpa vaan. Kiinalaisuus näkyy mielestäni tuossa uutukaisessa liikaa, ruotsalaisten osa on näemmä jäädä sivustakatsojan rooliin vailla osaa ja arpaa päätöksenteossa ja se on väärin. Näin käy kun lähtee (joutuu) kiinalaisten armoille, jos joku muuta väittää tietää että valehtelee.

Tuossa esimerkki siitä minne tuolla Volvolla ei ole mitään asiaa. Kyllä on helppo yhtyä NHB:n ja Experiencen ajatuksiin moottorin riittämättömyydestä näissä kyseisissä SUV:ssa. Vaatimattomuus kun ei kuulu näiden ostajien maailmankuvaan ei sitten pätkääkään."

  
  • Edellisessä viestissä mainittu Experience on yhtä kuin WhatCar, nykyinen WhichCar. Tässä nimimerkki MP-Autoilijan viesti 17.6.2016, jossa WhatCar saatiin kiinni valehtelusta ja vääristelystä liittyen TM:n koeajoon Volvo S90/V90:stä.

    WhatCarin kymmenen vuoden provoiluhistoriaan kannattaa myös kiinnittää huomiota.

    Näin siis kirjoitti MP-Autoilija 17.6.2016.

    "Luin uuden TM:n ja tuo WhatCarin kirjoitus on todellista propagandaa, johon on poimittu yksittäisten lauseiden osia irrotettuina asiayhteydestään ja omin sanoin väritettyinä, jotta asia näyttäisi mahdollisimman huonolta. Ei tosin mitään uutta ko. henkilön eri nimimerkeillä harjoittamaan jo 10 vuotta kestäneeseen Volvo-trollaukseen eli onhan tuohon jo totuttu.

    Todellisuudessa TM:n kirjoitus oli tosi myönteinen S90/V90 ominaisuuksista. Esim.
    – ajettavuudeltaan tähän asti tehdyistä Volvoista paras
    – ohjaus on sellainen kuin hyvän ohjauksen kuuluukin: looginen ja tunnokas, mutta suodattaa tienpinnan aiheuttamat häiriöt
    – jousitus toimii hienosti ja nielee sekä pienet kuopat että suuret heitot tyylikkäästi ja äänettömästi, vaikka autoissa oli 20 ” renkaat
    – 8-vaihteinen automaatti toimii satunnaisia pikkuvaihteilla ilmeneviä nykäyksiä lukuunottamatta hienosti
    – Volvon insinöörit korostavat, että Volvossa ei ole automaattiohjausta, vaan ainoastaan kuljettajaa avustava järjestelmä
    – ajamiseen tarvittavat hallintalaitteet ovat hyvin käsillä ja selkeitä
    – kosketusnäyttö selkeyttää ratkaisevasti kojelaudan ilmettä, mutta sen sujuva käyttö vaatii edelleen totuttelua
    – V90 tavaratila on perusmuodossaan 15 l pienempi kuin V70:ssä, käyttökelpoisuus on kuitenkin vähintään yhtä hyvä
    – V90 tavaratilaan saa sähköisen suojaverhon pieneen lisähintaan (Hinnaston mukaan kalleimmillaan 210 €) ’
    – ominaisuuksien suuret linjat ovat ihailtavassa kunnossa, vaikka jossain yksityiskohdissa onkin vielä kehittämisen varaa

    Kaikki nuo kehut WhatCar ”unohti” mainita propagandassaan.
    Lisää kehuja Iltalehden koeajovideossa:
    ”täysin uusi laatutaso. V90 on loikannut pari premiumtasoa V70:ntä korkeammalle. Nyt puhutaan autosta, joka haastaa vakavasti saksalaiset kilpailijansa BMW:n, Mercedeksen ja Audin.”

    http://www.iltalehti.fi/autotestit/2016061621739665_at"

      
  • Ilman Kiinalaisten VOLVO omistusta, ja laatutason nostoa Volvo henkilöautona olisi kuopattu jo vuosia sitten.

      
  • Ja rahaa riitti vielä siihen että ostivat 10 prosenttia Daimlerista noin 10 miljardilla dollarilla.

      
  • Tässä on WhatCarin melko tuoretta kirjoitusta 1.12.2017.

    "Jep, lava-autot USAssa myyvät hyvin. Silti Volvo on menettänyt täysin markkinat Kiina-kuvion jälkeen. 60.000 autoa vuodessa on kuin pisara meressä, alle puolet 10 vuodessa. Ja Suomi edustaa noin 0,1% automyynnistä. Tähän painottaen Audi/ BMW/ Mercedes ovat vahvoilla maailman tasolla, noin 6 miljoonan myynnilla.."

      
  • WhatCar 1.12.2017 käymässä taistoa Volvo XC 60:ta vastaan.

    "TM 22/17: ” Dieselin ääni saisi olla aavistuksen vaimeampi”

    "Totesin itse saman kun koeajoin XC60, eli yllättävän meluisa Volvo on hintaansa nähden. Kajuutta suorastaan meluaa.

    Tässä saksalaiset ovat paljon edellä ja Kiinalaisella Volvolla on vaikeaa päästä äänettömyyteen, mikä on Q3/5, X3/5 tai Suomalaisen Mercedes GLC vakiovaruste."

      
  • Tässä WhatCarin kirjoitusta 1.12.2017, ja mukaan on lipsahtanut BMW:n mainoskin.

    "Ilmeisesti Volvo on jäänyt pahasti jälkeen päästökehitystyössä.
    Volvos laddhybrid kan förbjudas i miljözonen:

    http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20171208/volvos-laddhybrid-kan-forbjudas-i-miljozonen-men-smutsig-740-tillats/

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/partner/20171128/bmws-overlagsna-avgasrening-infors-pa-allt-fler-dieselmodeller/"

      
  • Holtittomuudesta ja kevytkenkäisyydestä kertovat nämä seuraavat viestit.

    NHB kirjoitti 10.8.2017 näin:

    "Tässäpä tuore esimerkki Volvon hinnoittelusta Jenkkilässä myynnin laskiessa:

    https://www.motor1.com/news/176414/volvo-xc90-t8-23500-discount/"

    WhatCar vastasi tähän viestiin näin 11.8.2017:

    "Huh huh, siis 25 pinnaa alennusta uudesta XC90:stä jenkkilässä. Sielä ei kyllä Volvolla mene lujaa, kovat ovat keinot yrittää saada edes joku auto myytyä. Ilmeisesti Volvo ei ole jenkkien mieleen, liekö sitten se Kiina-kaiku joka vaikuttaa?"

    Kyseessä oli siis 45 auton erikoiserä jota myytiin alennuksella. Tällä erällä ei ollut mitään merkitystä XC90:n kokonaismyynnin kannalta. Kuitenkin tuollaisesta uutisesta aletaan maalata pirunkuvia seinille ja hekumoidaan posket kuumina.

      
  • 11.8.2017 NHB puolustelee viestiään näin minulle.

    "Tavoite oli antaa sinulle vain esimerkki Volvon hinnoittelusta vanhenevien mallien suhteen, mutta tapasi mukaan sinä et pysty suhtautumaan asiallisesti asialliseen faktapohjaiseen tietoon, vaan alat ulostamaan pelkkää lapsellista leukojen louskutusta vastaukseksi."

    Todettakoon, että XC 90 möi maailmanlaajuisesti 1.1.2016 - 30.6.2016 yhteensä 43.911 kpl (ensimmäinen vuosi).

    XC 90 möi maailmanlaajuisesti 1.1.2018 - 30.6.2018 yhteensä 47.658 kpl. Eli 2018 myytiin jopa enemmän kuin 2016.

    Kuitenkin NHB ja WhatCar räksyttävät alenevista myynneistä, vaikka myynnit ovat kasvamaan päin.

      
  • Käynyt pikimmiten Heinz-Guido edes istumassa parissa muussakin autossa kuin Volvo, niin huomaat että elämää on Volvo ulkopuolellakin.
    Sinulla nyt keittää niin pahasti että on viisainta käydä ulkona Volvosta tutustumassa nykyiseen autokantaan, niin eiköhän sinullekin selviä Volvon kaikesta huolimatta jäykkä tunnelma, mistä ei läheskään kaikki pidä.

      
  • "Käynyt pikimmiten Heinz-Guido edes istumassa parissa muussakin autossa kuin Volvo, niin huomaat että elämää on Volvo ulkopuolellakin.
    Sinulla nyt keittää niin pahasti että on viisainta käydä ulkona Volvosta tutustumassa nykyiseen autokantaan, niin eiköhän sinullekin selviä Volvon kaikesta huolimatta jäykkä tunnelma, mistä ei läheskään kaikki pidä."

    Minä vain mainitsin joidenkin kirjoittajien jatkuvasti kyseenalaiset motiivit.

    Sehän on teidän lukijoiden asiana todistaa nämä kirjoitukseni vääriksi.

    Vai onko tämä niin sanottu hupipalsta jonne voi kirjoittaa mitä sylki tuo suuhun ?

      
  • On kyllä jotenkin erikoista ja samalla aika surullista katsoa, kuinka vähiin elämän sisältö voi vajota. Eräs kirjoittaja käy koko ajan läpi vuosien ikäisiä ketjuja vain päästäkseen purkamaan pahaa oloaan. Eipä tuollaistakaan tapaus ole näkynyt yhdelläkään foorumilla se 20 vuoden aikana, mitä itse ole netissä palstoja lueskellut.

      
  • Vanha sanonta kuuluu että "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää."

      
  • No mikä sieltä löytyi PV 544 Volvo ??

      
  • Pitää olla sellainen auto jossa on kunnon Kiinan-kaiku, tuo on liian ruotsalainen.

    No ehkä se Trump lisää näitä Kiinan-kaikuja, kun esimerkiksi Tesla ja BMW siirtävät tuotantoaan Kiinaan.

      
  • No nyt minä sen hokasin, sinua nyppii se että Volvon omistus meni Kiinalaisille.

      
  • Ei pahemmin nypi, sillä pääomaa tuntuu olevan näillä kiinalaisilla paljon, sekä kunnianhimoa.

    Ja hieno juttu, että Mercedes-Benz ja Volvo ovat nyt konsernisisaruksia, ruotsiksi "koncernsyskon".

      
  • Someksi sama kohtalo kuin Nokia puhelimilla, kansallinen laatu uskottavuus ja arvostus meni.
    Meillä kaikkialla on uskottavuus mistä made in laatu tulee, ja se on Eurooppa.

      
  • Kiinassa tehty Buick Envision oli luokkansa laadukkain auto tuossa JD Powerin tutkimuksessa.

      
  • ja taas yksi Volvo ketju lisää, kuka jaksaa jauhaa Volvosta viikosta toiseen?? on mennyt tämä foorumi kyllä huonoksi, ihan kuin joku Volvon mainoskanava.

      
  • "Kiinassa tehty Buick Envision oli luokkansa laadukkain auto tuossa JD Powerin tutkimuksessa."

    Ja mitä olivat luokkaan kuuluvat Euroopassa valmistetut autot? Ja sijaluku.

      
  • Tuosta voit katsoa kaikki nuo autot. Linkki alla.

    Buick Envision sai viisi tähteä viidestä eli täysi potti. Euroautoista on tässä luokassa mukana vain VW Tiguan mutta se sai vain 2/5 tähteä. Toyota Rav4 oli myös mukana. Myös Subaru Forester oli tässä luokassa, se sai yleisarvosanan 2/5 (?).

    Buick Envisionin otin esiin koska se on Kiinassa valmistettu. Tiguanin valmistusmaaksi oletin Saksan.

    http://www.jdpower.com/cars/study/2018-Initial-Quality-Study/4170ENG/Compact-SUV/1081

    Tekniikan Maailma:

    "Kiinalaisten autojen nykyisestä laadusta kertoo paljon se, että siellä valmistettava Buick Envision voitti oman luokkansa."

    Ja tutkimushan koski autojen vikoja kolmen ensimmäisen kuukauden aikana.

    Itse en pahemmin näitä eri tutkimuksia arvosta, ajoin Ford S-Maxilla 10 vuotta mutta autossa ei ollut mitään vikoja vaikka sen piti kaiken maailman eri luotettavuustutkimusten mukaan olla todella epäluotettava auto. Eikä löytynyt mitään vikaa kolmen ekan kuukauden aikana. Nyt on ajossa Seat Ateca ja joskus Hyundai Tucson.

      
  • a. Tässä näitä NHB:n ennustuksia toukokuulta 2010, mistä ajankohdasta on vain kahdeksan vuotta. Jokainen päätelköön miten nämä ennustukset ovat käyneet toteen.

    "Volvo on sen verran pieni valmistaja, että kovin monelle (isolle) tehtaalle ei riitä kuormaa. Jos tuotantoa päätetään siirtää Kiinaan, niin nopeasti voidaan olla tilanteessa, jossa toiminta ruotsissa ajetaan kokonaan alas."

    "Kysymys kuuluukin, että kannattaako pitää kahta pientä tehdasta Euroopassa, jos toiminta keskittyy Kiinaan?"

    Esimerkiksi USA:n Charlestonin tehtaan kapasiteetti on 150.000 autoa ja se otetaan käyttöön tänä syksynä. Tehtaat ovat siellä missä potentiaaliset asiakkaat ovat.

    b. NHB:n tuore kirjoitus 3.5.2017.

    ”Mitään kehityksen suunta ole avannut… Geelyhän vain kopioi toista teknologian edelläkävijää eli AutoVAZ:a, jonka Lada-brändin huippu-uutuuksista Granta, Kalina, Priora ja Largus tulevat toimeen yhdellä ja samalla 1,6 litraisella peruslohkolla ja variaatioita luodaan nerokkaasti vaihtelemalla venttiilien määrää. Myös historian ensimmäinen katumaasturi Lada 4×4 (Niva) on kehitetty huippuunsa käyttämään vain yhtä ja samaa 1,7 litraista moottoria. Volvolla on toki vielä matkaa tuolle edistyksellisyyden tasolle, mutta suunta onneksi on kohti itää.”

    c. On erittäin vaikeata ymmärtää sitä, että vielä vuonna 2017 kirjoitukset ovat tuota tasoa. Kyse on ilmeisesti Siiri Angerkoski-tyylisestä mäkättäjästä (Justiina), joka mäkättää aina kun kyseessä on Volvo.

      
  • Ville Järveläinen - MTV - lauantai 14. heinäkuuta 2018

    Yhdysvaltalainen markkinatutkimusyhtiö laittoi hiljattain automerkit laatujärjestykseen. Häntäpäästä löytyi yllätys, sillä ruotsalaisvalmistaja löytyi premium-merkkien listauksen kolmanneksi viimeiseltä sijalta.

    Volvo-pomo avoimena laatuongelmista: ”On myönnettävä, että meillä oli hieman vaikeuksia”

      
  • Et laittanut koko MTV:n juttua. Jutusta ilmenee että ongelmat keskittyvät yhteen malliin (XC 90). Sama juttu on Tuulilasissa.

    Onko Quu2018 sinun mielestäsi ylipäätään hienovaraista alkaa perkaamaan yhden Volvo-mallin (XC 90) ongelmia tällä Tekniikan Maailman palstalla, jossa on tämän auton omistajia lukuisia ? Toisilla on ollut ongelmia, toisilla taas ei. Ongelmat liittyvät kai elektroniikkaan ja kosketusnäytön käyttöön.

    Tiedän ainoastaan kaksi kusipäätä tältä palstalta, jotka jatkuvasti nalkuttavat toisten omistuksessa olevista autoista, ja nämä kusipäät ovat NHB ja WhatCar. Ainakin minua vituttaisi suuresti, jos olisin ostanut kalliin auton ja pitäisi kuunnella näiden kahden propaganda-mestarin lässytystä päivästä toiseen. Ihmettelen että jollekulle voi tulla noin paha mieli yhdestä automerkistä.

    Jos tänne voisi kirjoittaa vain omalla nimellä ja sotulla, niin tämä varmaan hankaloittaisi näiden kahden narsistin kirjoittelua.

      
  • No jos Kiinassa tehty Buick Envision oli luokkansa laadukkain auto tuossa JD Powerin tutkimuksessa.
    Minkälainen otsikko pitäisi mielestäsi Volvo XC 90 kirjoittaa?

      
  • Auton omistaja on se joka voi kertoa näistä ongelmista konkreettisesti. Näistä JD Powerin tuloksista ja "tähdistä" keskustelu on kyllä aika turhanpäiväistä.

    Lisäksi tulisi muistaa että mitä monimutkaisempi auto, niin sitä enemmän käytön ongelmia on alussa. Tästähän TM kirjoitti, lehti varoitti siitä että JD Powerin tutkimuksista voi saada väärän käsityksen.

    Verrataan sitten kuitenkin vaikka Volvo XC 90:tä ja Audi Q7:aa, niin kummankin laatu-arvosana on huono, kumpikin sai vain kaksi tähteä viidestä. Jos haluaa provoilla, niin ei muuta kuin vääntämään TM:n palstalle juttua näiden kummankin auton väitetystä "surkeudesta". Anteeksi kovasti kyseisten autojen omistajat, tarkoitus ei ole loukata ketään.

    Kumpikin myy Amerikassa hyvin, kesäkuuhun mennessä Audi Q7 möi 17.763 kpl ja Volvo XC 90 möi 15.974 kpl. Jos huomasit niin kaksi nimimerkkiä julisti Volvo XC 90:n myynnin romahdusta, mutta en minä mitään romahdusta näe. Varsinkin kun XC 90 on maailmanlaajuisesti myynyt kesäkuun loppuun mennessä 47.658 kpl. Vuonna 2017 oli kai joitakin toimitusvaikeuksia, koska tämän vuoden myynnit ovat kohonneet 19 prosenttia vuodentakaiseen verrattuna. Nämä kaksi nimimerkkiä ovat tällä palstalla väittäneet, ettei kyse ole ollut toimitusvaikeuksista vaan jostakin muusta.

      
  • Tässä generaatio-miehen (WhatCar) arviot tuosta JD Powerin tutkimuksesta. Miksi tämä henkilö ei samalla lailla meuhkaa Audin väitetystä huonosta laadusta ? Tai Volkswagenin, Jaguarin tai Land Roverin ? Ei oikein mahdu kallooni. Epäilen että tämä WhatCar on lähinnä jonkinlainen sisäsiittoisuuden tuote. Jutut on sitä luokkaa.

    "Ruotsalainen autolehti AMS kirjoittaa ”katastrofaalisesta Volvon laatutasosta”. Uusin 2018 laatututkimus:”Katastrofalt resultat för Volvo i J.D. Powers kvalitetsundersökning”.

    Isoja ongelmia on ollut XC90:n kanssa, joista Teknikens Värld raportoi aikaisemmin. Vaikuttaa että Volvon uusi mallisto on kiireellä kehitetty ja tuotu markkinoille kun näin käypi laadun kanssa.

    Toivotaan Volvon saavan laadun kuntoon lähivuosina, jotta merkki pääsee haastamaan todella premiumluokan autoja.

    http://cdn1.mestmotor.se/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE1M"

      
  • Heinz-Guido:
    "Näistä JD Powerin tuloksista ja ”tähdistä” keskustelu on kyllä aika turhanpäiväistä."

    Itse Heinz-Guido julkaisi tutkimuksen ikään kuin Kiinalaisen laadun takeena.

      
  • No otappa kantaa tähän uutiseen. Kiinalainen laatu on korkeampaa kuin ruotsalainen laatu. Koska Kiinassa on vähemmän automaatiota.

    "Kineser bygger bättre bilar än svenskar"

    https://www.nyteknik.se/fordon/volvos-designchef-kineser-bygger-battre-bilar-an-svenskar-6914412

    "Lägre tolerans för fel

    Enligt designchefen är skälet till att produktionslinan i Chengdu klarar av att hålla högre kvalitet – att de förlitar sig mindre på automation. Det samt att de har lägre tolerans för fel.

    För att vara ärlig med dig. Om du pratar med [de europeiska] killarna i tillverkningen, så har de satt in så mycket automation i systemet att det inte går att göra manuella justeringar. De [i Kina] har många fler arbetare och mindre automation. Vilket faktiskt ger dig förmågan att minska toleranserna… och göra finjusteringar. Det är inga enorma skillnader, men om du vill göra poäng-per-poäng och genomsnitt, så är Kina riktigt duktiga. Så nuförtiden är vi inte så oroliga, sa Page."

    Volvo har i dagsläget bilfabriker i Sverige, Belgien och Kina. Till sommaren öppnar man sin första fabrik i USA. Huruvida företaget kommer att förlita sig till automation eller mycket ”handarbete” återstår att se."

      
  • Kyllä minä tiedän että Volvon Euroopan johtaja on sanonut Kiinassa valmistetuissa autoissa on ollut VÄHEMMÄN? takuukorjauksia.

    Minä kirjoitinkin että maailmalla made in Eurooppa tunnetaan alansa kehityksen kärkituotteista ja laadusta. Volvon maine turvallisten autojen valmistajana oli made in sweden
    Made in hong kong mielikuva käyttöroinasta on juurtunut kuluttajiin. Made in China ei edes kunnolla kertakäyttöä kestäviä mekaanisia tuotteita.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit