Joidenkin saksalaisia autoja fanittavien alhainen moraalitaso ja kevytmielisyys

106 kommenttia
24
  • Seuraava viesti...

      
  • Ei jaksa tähän provosointiin puuttua, mutta kuten monet täällä kirjoittavat, on Volvolla vielä urakkaa edessä. Volvon laatuongelmat on jo käsitelty ja imagoa tarvitsee parantaa. Kiina-Volvo ei paranna tilannetta. Aikamoista haloota Heins-Guido tekee. Käy oikeasti testaamassa myös muita merkkejä, esim. Audi, BMW ja Mercedes.

    Olihan Volvo ihan tuuliajolla yli 10v Fordin alla. Voisit myöntää sen. Passat, Kia ja Mondeo olivat paljon parempia autoja. Kuten mainittu Volvo, edelleen pienenä merkkinä, pyrkii parantamaan. Hyvä niin: koskaan siitä ei kuitenkaan tule Audi/BMW/MB, koska näiden maine on saavutettu vuosikymmenien aikana. Aikaa tarvitaan.

      
  • "Ei jaksa tähän provosointiin puuttua, mutta kuten monet täällä kirjoittavat, on Volvolla vielä urakkaa edessä. Volvon laatuongelmat on jo käsitelty ja imagoa tarvitsee parantaa. Kiina-Volvo ei paranna tilannetta. Aikamoista haloota Heins-Guido tekee. Käy oikeasti testaamassa myös muita merkkejä, esim. Audi, BMW ja Mercedes."

    Mikset tuon JD Powerin tutkimuksen nojalla kirjoita myös VW:n, Audin, Jaguarin ja Land Roverin laatuongelmista. En oikein ymmärrä, sorry.

      
  • "Olihan Volvo ihan tuuliajolla yli 10v Fordin alla. Voisit myöntää sen. Passat, Kia ja Mondeo olivat paljon parempia autoja. Kuten mainittu Volvo, edelleen pienenä merkkinä, pyrkii parantamaan. Hyvä niin: koskaan siitä ei kuitenkaan tule Audi/BMW/MB, koska näiden maine on saavutettu vuosikymmenien aikana. Aikaa tarvitaan."

    Audi, BMW ja MB sedan-autot valitettavasti ovat melko tylsästi muotoiltuja. Kirittävää on.

      
  • "Minä kirjoitinkin että maailmalla made in Eurooppa tunnetaan alansa kehityksen kärkituotteista ja laadusta. Volvon maine turvallisten autojen valmistajana oli made in sweden
    Made in hong kong mielikuva käyttöroinasta on juurtunut kuluttajiin. Made in China ei edes kunnolla kertakäyttöä kestäviä mekaanisia tuotteita."

    Sehän on vain Volvo S90 joka on Made in China. Muut autot ovat Made in Belgium, Made in Sweden ja Made in USA.

      
  • Merkillinen "keskustelu".

    Oletko Heinz-Guido koskaan miettinyt, miksi et pysty kirjoittamaan kovin pitkään samalla nimimerkillä?

      
  • "Oletko Heinz-Guido koskaan miettinyt, miksi et pysty kirjoittamaan kovin pitkään samalla nimimerkillä?"

    Tänne palstalle pitäisi voida kirjoittaa vain omalla nimellä ja naamakuvan kera.

      
  • Volvon omistus oli Made in Sweden ja tuotevastuuseen luotettiin.
    Nokia oli Made in Finland ja johtava laadukas tuote, miten on nykyään?

      
  • Jos haluaa kiinalaisen Volvon, niin silloin on pakko muuttaa Kiinaan, vain Volvo S90:ta tuodaan Kiinasta Eurooppaan. Muistaakseni, en ole täysin varma.

    Vuonna 2020 Kiinasta aletaan toimittaa BMW iX3-sähköautoa ympäri maailmaa. Nythän voisi jo etukäteen laittaa WhatCar-henkisen teatterin pystyyn tämän auton ostosta Suomessa. Tyyliin "kaupan voi perua jos myyjä jätti auton tilauksen yhteydessä kertomatta että auto on Kiinassa valmistettu."

      
  • Kiinalaiset omistaa Volvon, ja siinä meni Volvon uskottavuus Ruotsalaisena laadukkaan tuotteena, on valmistus sitten vaikka kuussa.

      
  • "Kiinalaiset omistaa Volvon, ja siinä meni Volvon uskottavuus Ruotsalaisena laadukkaan tuotteena, on valmistu sitten vaikka kuussa."

    Oleg Deripaska ehkä olisi ollut paras omistaja. Oltaisiin mahdollisesti kahden miljoonan auton vuosimyynnissä Deripaskan komennossa.

      
  • Quu...Kiinalaiset omistaa Volvon, ja siinä meni Volvon uskottavuus Ruotsalaisena laadukkaan tuotteena, on valmistus sitten vaikka kuussa."

    No jos Kiinalainen omistus tai valmistus määrää tuotteiden laadukkuutta, niin aika moni tuote (mm. kulutuselektronikka ja autot), pitäisi jättää ostamatta. Ja sitten ei oikeastaan paljon vaihtoehtoja olisikaan. Sen verran paljon Kiinalaiset tekee jo nyt osista ja komponenteista sekä omistaa myös osavalmistajia. Nyt pitäisi alkaa keskustelemaan (ja huolestumaan) enemmän siitä, mitä tapahtuu autopuolella lähivuosien aikana Euroopassa mm. sähköautojen yleistyessä. Volvon osto oli pikkujuttu tulevaan verrattuna.

    Nuo kommentit, jotka itse kustakin autosta perustuu enemmän uskontoon, on aika mielenkiintoisia. Minäkin voisin omilla kokemuksilla ja kirjatuilla tiedoilla todeta, että toden totta, Mondeo,Passat (ja jopa Insignia) ovat parempia autoja kuin E-MB ja 5-BMW A6. Ainakin menee vähemmän rahaa huoltoihin ja korjauksiin. Niin ja arvonalennus on pienempi johtuen mm. lähtöhinnasta. Ja kaiken lisäksi vikojakaan ei ole oikeastaan yhtään enemmän. Ominaisuuksia on varmasti vähemmän, mitäs ne nyt olikaan... No, Ei ole Volvokaan tuossa suhteessa yhtään tätä kolmikkoa parempi, vaikka selkä ei niin kipeäksi pitkillä matkoilla tulekaan.

    Mutta auton ostohan on kuin romaanisarjoista järki ja tunteet (ja uskomukset).

    Ps 1. Osa uskomuksista elää, vaikka monessa autossa jotkin murheet on´jo taakse jääneitä tai sitten uusissa tulee ihan uutta purtavaa.

    Ps 2. kesän kestopuheenaihe kärrynvedossa, on joidenkin hybridien onnettomat vetopainot. Esim. Toyota C-HR hybridi- jarrullinen vain 725 KG? Ei siis venemiehille tai rakentajille. Eikä Toyota ole ainoa...

      
  • Niinpä, auton kuitenkin voi valita toistaiseksi ilma Made in China omistussuhdetta.

    Enkä ihan äkkiä lähtisi vertaamaan autoa Kiinalaiseen viihde-elektroniikkaan ja rättituotantoon.

      
  • Samaa mieltä GLE:n kanssa, että tämä on merkillinen keskusteluketju.

    Itse olen lueskellut näitä keskusteluja vasta viime syksystä lähtien, enkä tiedä "vakiokeskustelijoiden" historiaa, mutta paljon näyttää tuntemuksia patoutuneen joillekin joitakin vastaan ja päinvastoin.

    Nimitteleminen ei ole mukavaa luettavaa.

    Viime joulun edellä oli yhdessä ketjussa suorastaan herkistävän sopuisia tekstejä ja sitähän jotkut "vakiojäsenetkin" hämmästelivät, että tonttujen pelkoko se siinä näkyi. Sittemmin on kyllä palattu arkeen.

    Kiina on aika erikoinen valtio. Mao voitti Kiinan sisällissodan ja perusti Kiinan kansantasavallan 1949. Sitä lähtien maa on elänyt omanlaisensa sosialismin järjestelmässä ja kehittynyt koko ajan teollisuusmaana. Suunnilleen samassa ajassa osa eurooppalaisista maista päinvastoin kadotti aikaisemman elintasonsa ja taantui taloudellisesti Neuvostoliiton määrittämässä sosialismissa.

    Kiinan kohdalla tulee mieleen, että ajatus valistuneesta itsevaltiaasta demokratiaa tehokkaampana järjestelmänä saattaa pitää paikkansa. Kiinassa tietysti ihmisoikeuksien kustannuksella, mutta sehän ikäänkuin "kuuluu" diktatuuriin.

    Kiinassa, kuten muissakin Aasian maissa, riittää tärkeintä tuotannontekijää eli työvoimaa. Keltaisesta vaarasta on puhuttu jo vuosikymmeniä sitten, mutta nyt Aasiasta todella alkaa tulla talouksia, jotka painelevat ohi eurooppalaisista.

    Onko japanilainen tai korealainen auto jotenkin oikeampi valinta kuin kiinalainen, sikäli mikäli kiinalaisia autoja aletaan tuoda Suomeen? Vai voiko Suomessa jo ostaa kiinalaisen auton? Siis oikeasti kiinalaisen eikä sikäläisellä pääomalla valmistettua tai siellä alihankintana tehtyä eurooppalaista autoa.

    Japanilaiset ovat riisikuppeja, mutta onko korealaisille joku vastaava nimitys, vai ovatko suomalaiset jo tottuneet Aasiasta tuleviin autoihin? Hyundaita muistaakseni vuosia sitten ensin yritettiin tuoda Suomeen, mutta maahantuonti lopetettiin, kun suomalaiset olivat ennakkoluuloisia eivätkä sitä ostaneet. Muutaman vuoden päästä oltiin valmiita korealaisten autojen tuloon, eikä nykyään Hyundaita väheksytä. Eihän?

      
  • Ei näitä nimimerkillä osallistuttavia keskusteluja kannata viihdearvoa vakavammin ottaa.
    Volvo on kuitenkin menettämässä ruotsalaisuutensa, ja on vielä samassa rivissä eurooppalaisten laatumerkkien kanssa.
    Seuraava rivi onkin sitten kattava japani, korea, kiina ym. myyntiluvut on huimia, mutta brändi meni.

      
  • Näissä teksteissä ainakin paistaa se, että Volvo-vastaiset sepittävät kiinalaisen pääoman olevan huono juttu Volvolle.

    Tähän mennessähän kiinalainen pääoma on ollut suorastaan onnen potku Volvolle eikä Volvon brändi minun mielestä ole ainakaan vielä kärsinyt siitä. Ja minulla kun ei ole kristallipalloa, niin en osaa sanoa, miten asia etenee.

    Vertaus Nokian puhelinbrändiin on sikäli huono, että eihän Nokia enää valmista puhelimia. Jos joku toinen halusi ostaa Nokialta brändin käyttöoikeuden, niin ei se ole ollenkaan sama kuin, että joku sijoitti rahaa ruotsalaiseen autobrändiin.

    Tietenkin osakkeiden omistajat sitten määräävät kehityssuunnan, mutta olihan Volvo Fordin omistuksessakin eikä siitä silti Fordia tullut. Olikohan Fordin ansiota kuitenkin se, että Volvon muotokieli pehmeni. Tai ehkä se ei joidenkin mielestä ollut ansio. Kirveellä veistetty farmari on tilankäytöltään parempi kuin viistoperäinen ja pyöristetyillä muodoilla oleva.

    Luulisi, että kiinalaiset säilyttävät Volvo-brändin vahvana. Geelyhän on monessa muussakin automerkissä mukana. Ja mistä sen tietää, tuleeko Geelystäkin sitten vain yksi periodi vanhan perinteikkään ruotsalaisen brändin historiassa.

    Harmi, ettei Saab löytänyt pääomaa oman toimintansa jatkamiseksi. Olisi hienoa, kun olisi toinenkin pohjoismaalainen automerkki markkinoilla.

      
  • Kun Nokia, Upon, Saloran, Finluxsin ym. omistus ja pääkonttori lähti, lähti myös suomalainen brändi.

    Ei me Toyotastakaan puhuta englantilaisena autona kokoonpanomaasta huolimatta.
    Eikä Mersustakaan tule suomalaista brändiä Uudenkaupungin kokoonpanolinjalla.

      
  • "Ei näitä nimimerkillä osallistuttavia keskusteluja kannata viihdearvoa vakavammin ottaa."

    Tänne palstalle pitäisi voida kirjoittaa vain oman nimen ja yhteystietojen kera. Puhelintiedot ja naamakuva vielä.

      
  • Puhelintiedot ja naamakuva olisi ehkä liiottelua, mutta omalla nimellä kirjoittaminen kyllä varmasti siistisi nettikeskusteluja palstalla kuin palstalla. Internet on kovin nuori ilmiö, ehkäpä sen käyttö kehittyy vielä niin kuin muukin kehitys kehittyy....

      
  • Kyllä se omalla nimellä kirjoittelu pitäisi saada tälle palstalle. Esimerkiksi elokuussa 2014 joku (nimimerkki Experience) avasi tarkoitushakuisen ketjun tällä otsikolla.

    "Uusi Volvo XC 90 - susi vai ei ?"

    Itse muuten olen havainnut sen, että nämä kaikkein pahimmat narsistit ja alistajat fanittavat erittäin intohimoisesti juuri saksalaisia autoja. Terve narsismi on ihan suotava asia, mutta näitä henkilöitä, joista nyt puhun, vaivaa jonkinlainen sairaalloinen narsismi.

      
  • Harmi, ettei Saab löytänyt pääomaa oman toimintansa jatkamiseksi. Olisi hienoa, kun olisi toinenkin pohjoismaalainen automerkki markkinoilla.
    

    Kyllähän se Saabinkin brändin ympärille rakennettu autojen valmistus löysi kiinalaista rahaa ja jatkaa edelleen toimintaansa, mutta Saab ei anna enää käyttää brändiään autoissa. Kai siellä Kiinassa linjalta jo tuleekin 9-3:n koriin rakennettuja sähköautoja.

    Puhelintiedot ja naamakuva olisi ehkä liiottelua, mutta omalla nimellä kirjoittaminen kyllä varmasti siistisi nettikeskusteluja palstalla kuin palstalla. Internet on kovin nuori ilmiö, ehkäpä sen käyttö kehittyy vielä niin kuin muukin kehitys kehittyy….
    

    Nämä ongelmathan on ratkaistu jo aika päiviä sitten. Foorumille tarvittaisiin vain toimiva alusta ja moderointia, niin homma pysyy kurissa. Näin lukemattomat foorumit jo toimivatkin. Nythän täällä ei puututa edes selviin häiriköihin, jotka viestistä toiseen pyrkivät vain purkamaan pahaa oloaan. Foorumin moderoinnin heikkoutta kuvaa hyvin se, että pahin häirikkö jo sai bannit, mutta kokeneena multinickaajana hän vaihtoi nopeasti nimimerkkiään ja sai tuosta vain lisää virtaa häiriköintiinsä. Moderoiduilla foorumeilla tuollaiset ongelmatapaukset joko blockataan pois sotkemasta keskusteluja tai vaihtoehtoisesti he joutuvat opettelemaan käyttäytymisen perusteet.

    Itse en ole nähnyt oikein yhtään hyvin toimivaa foorumia, jossa keskusteltaisiin omilla nimillä. Nuo menevät helposti hyvin pienen piirin jutusteluksi. Tuo saattaa rajoittaa vähän liiaksikin keskustelua ja keinot, jolla jokaisen nimi voitaisiin varmistaa, ovat vähän raskaita. Toki tämäkin foorumi on kutistunut todella lähinnä erään trollin synkäksi monologiksi, mutta tämä taasen johtuu siitä, ettei kovin moni viitsi lueskella vuodesta toiseen tuollaista. Tällä foorumilla on ollut aktiivistakin keskustelua ja enemmän fiksuun keskusteluun kykeneviä kirjoittajia, mutta noista ajoista on tultu paljon alas. Foorumin pitäjän pitäisi ottaa fooruminsa pyörittäminen tosissaan.

      
  • NHB, minä pyrin luottamuksellisiin keskusteluihin toisin kuin sinä. Miten voit herättää luottamusta muissa keskustelijoissa, kun koko ajan haukut muita ihmisiä valehtelijoiksi ?

      
  • Hyvä Heinz-Guido, mitä mahtaa "luottamuksellinen" tässä tarkoittaa? Voisit lukea omat kommenttisi ajatuksella. NHB, Quu.2018 ja 740 GLE + muut kuvasivat tilanteen hyvin. Monet ovat todenneet häiriköintisi (&bannit) ja toivotaan parannusta käytökseen. Henkilökohtaisuuksiin ei kannata mennä.

    En kommetoi enempää, ihan turha jatkaa tätä keskustelua.

      
  • Eihän täällä ole kielletty osallistumista omalla nimellä.
    Tosin jos se olisi osallistumisen vaihtoehto tänne jäisi vain mahdollisesti Virtaset ja Lahtiset, minunkin sukunimi on niin harvinainen että lätisin kuin telkkä pöntöstä.
    Minulla ei ole mitään intressiä puolustaa esim. portaatonta vaihteistoa omalla nimellä. Loppupeleissä ihan sama ymmärrättekö sen etujen olevan reippaasti haittoja paremmat.

      
  • "Hyvä Heinz-Guido, mitä mahtaa ”luottamuksellinen” tässä tarkoittaa? Voisit lukea omat kommenttisi ajatuksella. NHB, Quu.2018 ja 740 GLE + muut kuvasivat tilanteen hyvin. Monet ovat todenneet häiriköintisi (&bannit) ja toivotaan parannusta käytökseen. Henkilökohtaisuuksiin ei kannata mennä.

    En kommetoi enempää, ihan turha jatkaa tätä keskustelua."

    Siksihän varsinkin sinä vastustat omalla nimellä kirjoittamista jotta voisit jatkaa tuota puskista huutelua. Nimimerkin suojista on helppo käydä propagandaa.

      
  • Hyvä Heinz-Guido, ole hyvä ja ymmärrä muutkin merkit kuin Volvo. Merkki on hyvässä nousussa, mutta Fordin jälkeen vielä kestää saada laatu ja imago kuntoon! Paljon on tapahtunut Kiinalaisten alla.

      
  • "Hyvä Heinz-Guido, ole hyvä ja ymmärrä muutkin merkit kuin Volvo. Merkki on hyvässä nousussa, mutta Fordin jälkeen vielä kestää saada laatu ja imago kuntoon! Paljon on tapahtunut Kiinalaisten alla."

    Koska alkaa tulla tarinaa Volvo V60:sta ?

    Vähintään kuukauden välein tulisi ilmoittaa ettei ole tästä mallista kiinnostunut.

      
  • Ehkä V60 on jo parempi laadussa kun XC90 ja V90 ovat käyneet omat kuvionsa läpi. Katso ne Teknikens Värld kuvat läpi. Uskon Volvon laadun parantuvan ja 2-3v. aletaan olla saksalaisten tasolla. Ei pitäisi olla vaikeaa Volvolla kun kaikki mallit ovat = sama auto lähestulkoon. Sama pohja, sama kone ja sama tekniikka.

      
  • Volvosta ei sentään räjähtele vaihteistot niin kuin Mersusta, jota pitää mennä korjauttamaan Vehoon 10.125 eurolla.

      
  • Minulla ei ole mitään intressiä puolustaa esim. portaatonta vaihteistoa omalla nimellä. Loppupeleissä ihan sama ymmärrättekö sen etujen olevan reippaasti haittoja paremmat.
    

    Suosittelen kokeilemaan eri hybridivoimalinjoja ja vasta sen jälkeen saarnaamaan niiden paremmuudesta. Itse olen jo kokeillut markkinoilta löytyvät vaihtoehdot.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit