Pyörät kehittyy/muuntuu edelleen ...millaisiksi?

38 kommenttia
2»
  • Mutt tiedäthän (?jett esim Tunturi on ollut jo vuosia Accel-grupin yksi tuotemerkki, brändi…
    

    Joo Accell Group omistaa Tunturin, mutta sinä kirjoitit valmistaja Tunturista. Tässä alku wiki-sivusta:

    Tunturi-Hellberg Oy Ltd (entinen Tunturipyörä Oy) on suomalainen polkupyörien ja kuntolaitteiden valmistaja. Tunturi on ollut vuodesta 2003 osa alankomaalaista Accell Group -konsernia.

      
  • Minä en pyörän varustelusta tiedä ja kokemukset Tunturista painottuu aitoihin suomalaisomisteisiin Tuntureihin. Yhteinen piirre on raskas runko ja kömpelö ajettavuus. Ensin pyörä ei käänny ja kun kääntyy enemmän, ohjaus ikäänkuin imaisee pyörän mennessään eli pyrkii kääntymään enemmän kuin kuski toivoo. Kun on tottunut ajamaan neutraalisti ohjautuvalla pyörällä, tuollainen on kamala piirre. Lisäksi kun maasturilla keuliminen vaatii voimaa (15-16 kiloinen pyörä ja pitkä takahaarukka ilmeisesti suurimpana syynä), ei ominaisuuksista voi puhua. 90-luvun alun amerikkalainen maasturi on täysi vastakohta tuolle, vaikka sielläkin tuolloin vasta harjoiteltiin maasturin rakentamista.

      
  • Niinpä, kun tarpeeksi vanhoihin vertaa, niin noinhan se on saattanut joskus olla. Mutt pyörät on jo nut vallan toisenmoisia ...myös Tunturit ja Helkamat...
    Mutt tässä ketjussa ei otsikkoni mukaan olekaan tarkoitus muistella menneitä, vaan katsoa tulevaan ...ainakin yrittää...

      
  • Siksi toin esiin esim sen vaihteiston siirron takapyörästä keskiöön, jonka Continental ja NuVinci ovat yhdessä kehittäneet...

      
  • Tunturin ja Helkaman maine suomalaisten keskuudessa on peräisin tuolta ajalta. Jos pyörät nykyään on samaa tavaraa kuin muutkin maailmalla myytävät pyörät, kannattaa se ottaa huomioon kun muodostaa mielipidettään ko. merkeistä.

      
  • Rohloff on kanssa hieno vaihteisto mutta takanavassa.

    Hemmetti, jostakin syystä tuli viesti vanhalla nimimerkillä.

      
  • Onko TM - sen toimittajatka sitä myöden lukijat tietoisia, että Suomessakin kehitetään sähkökäyttöisen polkupyörän seuraavaa ’vallankumouksellista’ ratkaisua, joka kyll tosiasiassa on jo olemassakin, vaikka tuskin Suomessa myynnissä lähivuosinakaan...

    Mutt portaattomasti toimivalla automaativaihteistolla ja automaattisella avustuksensäädöllä myös...
    Ajattelin vaan, kun TM kehuu olevansa johtava tekniikan lehti Suomessa, niin vois sopia artikkelin julkaisijaksi... kun kerran Kalevakin sen yleis-sanomalehtenä jo tiesi... mutt TM ei oo mitään maininnut...

    http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/sahkopyorien-tesla-syntyy-suomessa-uudentyyppinen-sahkomoottori-ja-pyoran-runkoon-integroitava-akku/799625/

      
  • Kun ei pyöräjutut lisäänny TM:ssä, niin koittakaa itse ottaa selville pyörien kehitysnäkymät, kun TM ei välitä niistä kertoa, useista pyynnöistä, toivomisista, provosoinneistani ja/tai pehmoilustanne huolimatta. Minä en niistä TAAS jatkossa tänne vinkkaa.
    Joten ei näkemiin eikäkuulemiin, vaan poistumiin!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit