Videoeditointi

3 kommenttia

Mikä olisi hinta/laatu-suhteeltaan harrastelijakäyttöön sopiva editointiohjelma? Ainakin pitäisi onnistua inserteditointi, feidaukset, ristikuva ja tekstitykset. TM:ssa oli niistä juttukin, mutta en löydä sitä.

  
  • Adobe Premiere Elements 3.0 , helppokäyttöinen , muutokset näkyy ilman renderöintiä .

      
  • ulead on ainakin kevyt ja toiminut minulla moitteetta ilman turhia päivityksiäkin.

      
  • Minulla on Pinnacle Studio Plus, tällä hetkellä päivitettynä versioksi 11. Ollut 9.x ja 10.x



    Minun mielestäni myös erittäin helppokäyttöinen sovellus. En tiedä mitä muutoksia tuo Adobe näyttää ilman renderöintiä, mutta Pinnaclella editoidaan valmiiksi koko videopätkä kaikkine kikkoineen ja menuineen yms ja sitten ihan viime vaiheessa renderöidään. Kaikki mitä muutat sillä välin, näkyy hyvin. :tongue:



    Tallennusmahdollisuuksia eri mediatarpeisiin riittävästi, samoin äänimaailmaa saa muokattua eri kotiteatteritarpeita varten yms yms.



    Olen kokeillut lisäksi MS MovieMakeria ja Panasonicin omaa sovellusta, jotka toimivat ihan OK. Jos tarvitsee vaativampaa kikkailua, niin jo mainitut ovat valittavissa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit