AdAware

7 kommenttia

Onko käyttökokemuksia AdAware-ohjelmasta?

Kun ohjelma on skannannut koneen muistin, rekisterit ym. ja löytänyt epäilyttäviä kohteita, mitä näistä uskaltaa poistaa? Voiko esim. rekisterien sisältöä korjata?

Voiko ohjelmaa saada toimimaan ns. on-line-tilassa, jolloin se tarkkailisi aina Internet-yhteyden aikana koneen tilaa?

  
  • Lainaus:
    11.05.2004 klo 10:58 Antti Autoilija kirjoitti
    Onko käyttökokemuksia AdAware-ohjelmasta?

    Kun ohjelma on skannannut koneen muistin, rekisterit ym. ja löytänyt epäilyttäviä kohteita, mitä näistä uskaltaa poistaa? Voiko esim. rekisterien sisältöä korjata?

    Voiko ohjelmaa saada toimimaan ns. on-line-tilassa, jolloin se tarkkailisi aina Internet-yhteyden aikana koneen tilaa?


    Ad-Awaresta voi ostaa laajemman version, joka toimii muistinvaraisena taustalla. Käypä katsomassa osoitteesta www.lavasoftusa.com.

    Omakohtaisesti voin sanoa, että olen poistanut ohjelman löytämät merkinnät aina - ilman ensimmäistäkään ongelmaa. Mutta tämä siis vain omakohtaisena kokemuksena mainittakoon. Käsittääkseni ohjelma osaa kyllä palauttaa tekemänsä muutokset, jos ongelmia ilmenee - korjatkaa jos olen väärässä.

      
  • Toinen hyvä spyware scanneri on "Spybot Rearch & Destroy"
    www.safer-networking.org

    Itse käytän noita ristiin, koska toinen löytää toista toinen toista.
    Tähän mennessä mitään vahinkoa ei ole sattunut. vaikka olen käyttänyt sovelluksia useassa eri koneessa, NT-4, Win2K, XP.ja käyttiksissä.
    Anna tuhota ( korjata ) kaikki mitä ohjelma ehdottaa. Jos jokin ei tuhoamisesn jälkeen toimi voit aina palauttaa töhkät samalla sovelluksella

    Pelkkä virustorjunta on vain turvallisuudentunnetta, spyware kuormittaa konetta ja kertoo tietoja sinusta ja sinun toiminnastasi mm Internetissä. ( vieraillut saitit, downloadatut kuvat ja ohjelmat )
    Muista tarkistaa päivitykset mahd. usein, sillä vanhentuneilla tunnistimilla et uusinta vakoilijaa löydä
    Tarkkaile palomuuristasi ulospäinlähteviä viestejä.
    Kokonaistoimminnan kannalta SpyWaren poissaolo on yhtä tärkeää kuin viruksettomuus.

      
  • Mulla on aika mielenkiintoinen kokemus AdAware:sta. Olin taannoin kaverin luona kyläilemässä ja päädyin yllättäen taas korjaamaan perheen tietokonetta. Ladattiin sitten mm AdAware koneeseen ja skannauksen jälkeen öttiäisiä löytyikin odotettavasti yli tuhat kipaletta (myös prosesseja). Mutta kun kaikki tämä törky poistettiin, lakkasi koneen verkkoyhteys toimimasta. Noh, ajattelin, että tcp/ip palikka tms on rikki ja asenneltiin käyttis uudestaan entisen päälle, mutta vika ei vaan korjautunut. Tuntitolkulla tilannetta setvittyäni en enää keksinyt mitään muuta kun palauttaa AdAwaren varmuuskopio poistetusta törkystä takasin koneelle. Ja kas, kone toimii taas! Ihme juttu :sunglasses:

      
  • Jokin vakoojaohjelma oli ilmeisesti kytkeytynyt verkkokonficuraatioon ja siksi ohjelma poisti sen.
    Poista palasina löydetyt ohjelmat ja prosessit, vallankin jos niitä löytyy jopa satoja, tai kuten sanoit yli tuhat ?
    Oli kyllä tullut käytyä tuhmilla siteilla useasti, että nuin ppaljon oli tarttunut ötinkäisiä.

    Kannattaa aina lukea läpi tuhottavien palojen lista ja mahdollisesti tutustua sen alkuperään ja luonteeseen. ( jotta voit mahdolliseti päätellä mistä sen olet koneellesi saanut ja kiertää kaukaa )

      
  • Kannattaa myös käyttää kahta ohjelmaa "ristiin". Eli siis AdAwarea sekä juuri uusiutunutta Spybottia (versio 1.3). Varmuuden vuoksi.

    Ja ei koskaan, toistan, ei koskaan pidä ladata mitään ActiveX-komponentteja tai epäilyttäviä Java-softia lennossa. Palomuuri kannattaa säätää muistuttamaan jokaisesta ladattavasta komponentista erikseen. Näin mikään asiallinen ja turvalliseksi luokiteltu saiti ei lakkaa toimimasta.

      
  • Tuossa mun tarinassa kone oli oikeasti ystäväperheen kone, eikä oma (niinkuin usein näissä tarinoissa on ) :innocent: Ja ystäväni tuntien tiesinkin , että siinä on kaikki mahdolliset örkit, mitä ns. 'verkkosivuilta' voi mukaan tarttua. Niitä oli oikeasti yli tuhat! Jos kyseessä olisi oma kone, olisin pistänyt sen aikoja sitten sileäksi, ja tyrkännyt käyttiksen ja muut softat puhtaalle kovolle.

      
  • Joo Adware toimii erittäi hyvin. Itselläni on xp käyttis ja aina voi poistaa kaiken mitä ohjelma ehdoittaa. Kannattaa muuten aina surffailun jälkeen ajaa adware läpi ja poistaa kaikki. Muuten kannattaa myös ajaa läpi pakatut tiedostot ainakin kerran viikossa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit