Autopelit

17 kommenttia

Taas yksi lapsellinen juttu mutta miten hyvin mielestänne tietokonepelien autojen ajettavuus pitää paikkaansa. Muistakseni Gran Turismossa Yaris käyttäytyi melko aidosti, NFS underground on aika epäaito. Mutta esim.NFS on melko aidon oloinen.

  
  • Kyllähän noihin parhaisiin ajopeleihin (Gran Turismo yms.) yritetään simuloida mahdollisimman aidot ajo-ominaisuudet, mutta aitoa "pers
    'tuntumaa" niihin ei saada ennen kuin mukaan ympätään kallisteleva ja täristävä penkki..!!!
    :grin:

      
  • No jotain Need for Speed -sarjaa ei kannata edes mainita realistisuutta tavoitellessa. Gran Turismo on ihan ok, mutta sekin on niin sanotusti konsolirajoitteinen. Xboxilla uusi Toca Race Driver 2 miellyttää monia - kevyempään ja rempseämpään menoon esimerkiksi Project Gotham Racing 2.

    PlayStation 2:lle ilmestyi juuri GT4 Prologue, joka on eräänlainen esiosa (lue: rahastus) myöhemmin julkaistavalle Gran Turismo 4:lle.

    Jos näennäistä realismia haluat, hanki PC ja kunnon rattiohjain. Pelejä riittää laidasta laitaan, rallista radoille, vanhoista uusiin.

      
  • Oletteko pelanneet ensimmäistä NFS PC:llä? Se tuntuu ainakin minusta realistiseltä... :smile:

      
  • Kokeilepa PC:llä vaikkapa harrastajapohjalta väännettyä Live for Speed -peliä (Google auttaa).

      
  • Lainaus:
    01.06.2004 klo 21:26 Tuomas Kärpijoki kirjoitti
    Oletteko pelanneet ensimmäistä NFS PC:llä? Se tuntuu ainakin minusta realistiseltä... :smile:


    Juu, olen pelannut ensimmäistä Need For Speediä aikanaan ja tuolloin se oli mielestäni ehdottomasti hienoin ja aidomman tuntunen autopeli (ohjaamonäkymät ja kaikki!)

    Hyvät ajotuntumat on varmaan juuri Gran Tourismossa, jota aikoinaan tuli hakattua paljonkin ja joku pitää myös Grand Prix Legendsistä (joka on hillittömän vaikea).. Uusimmat NFS:ät on mun mielestä menneet varsin huonoon suuntaan. Äkkiä rävellettyjä teoksia ja ohjaamonäkymäkin nykyään puuttuu, sekä tunto on arcademainen...
    NFS Porsce Challenge on nähtävästi viimeinen "kunnon" NFS.

      
  • NFS Porsche oli aidon ärsyttävä... on vaikea ajaa 250km/h, kun monissa muissa autopeleissä autolla voi ajaa 300km/h radan päästä päähän. NFS Porsche on realistinen ja sitä kautta vaikea...

      
  • No NFS Porche on varmaan ainoita "vanhoja" pelejä, joita vielä pelaan satunnaisesti. Kyllä sitä tuli jokunen näppis hajoitettua ja kiroiltua kun ei millään meinannut päästä eteenpäin, koska vaikeustaso jopa helpoimmalla tasolla on pelin loppupuolella niin vaikea... Kun tekee yhden pikku mokan, saa aloittaa täysin alusta. Sitten kun pääsee hitusen eteenpäin, osaa nauttia siitä, koska työtä on tehty todella paljon. Tosiaan ko. peli vaatii ehdottomasti kunnon tärinäratin, jotta siitä saisi kaiken irti...

      
  • Porschessa yritän heittää perää vaikeaaa se on.Olen pelannut tuota näppäimistöllä ja ratilla. Täytyy pelata näppäimistöllä kun se on sillä paljon helpompi.
    Porschessa vastustajat ajavat kovaa jos sinäkin ajat jos ajat hiljaaniin nekin ajavat. Mutta niiden ohi on vaikea mennä.
    Olen pelannut ns.uraputken (factory driverin) läpi, helppoa se ei ollut.
    NFS underground on liian epärealistinen ja se on niin tarkoituksella tehty. Mutta autojen tunaaminen on hauskaa ja kiihdyttely kiihdytys kisoissa mutta ei muuten. Itse ajaminen on pääasiassa tylsää tässä pelissä...

      
  • Kokeilkaapa ehtiessänne / viitsiessänne sitä mainitsemaani Live for Speed -peliä! Googlettakaa tuolla nimellä.

    Jos omistaa Xboxin, kannattaa katsastaa Project Gotham Racing 2, joka edustaa rempseää kaahausta pienillä realismimausteilla. Siinä on paaaaaljon erilaisia aitoja autoja, ratoja sekä huippuhienosti toimiva Xbox Live -moninpeli.

    Samalle konsolille on saatavilla Toca Race Driver 2, joka on realistisempi (mm. vahinkomallinnut, varikkopysähdykset, dynaaminen sää jne.), joka on sekin laatukamaa.

    Gran Turismo 4 tulee PS2:lle ilmeisesti vielä tänä vuonna. Sen kaveriksi kannattaa hankkia Logitechin uudenlainen tärinäratti, jossa on kunnon kääntövastus ja palautus - ei muissa rateissa.

      
  • Mielestäni ei ole GT-sarjan voittanutta! GT3:sta pelattuna läpi muistaakseni n. 98% (onko kukaan pelaanut 100%?) ja GT4 Prologueta tahkottu nyt muutama viikko satunnaisesti. Tietysti sekä GT1 ja GT2 pelattu "läpi"... ;)

    Useampaa muutakin autopeliä (sekä PC:llä että konsoleilla)pelanneena ei voi kuin ihmetellä miten hyvin GT-sarjan peleissä on onnistuttu luomaan realistisen tuntuinen ajofiilis. Mm. GT4 Prologuessa ratista saa todella pitää kiinni Fujin radan pääsuoran päässä McLaren F1:llä, kun vauhtia on päälle 300 km/h... Odotan kieli pitkällä lopullista versiota ja sitä, että pääsee kokeilemaan miten erilaiset säädöt vaikuttavat ajettavuuteen ja siten kierrosaikoihin!

    Ja jos joltain nyt meni oh, että mitä tarkoittaa GT, niin Gran Turismostahan tässä puhuttiin! :D

    Hauskaa jussia! :tongue:

      
  • Hyvää jussia! :smile:

      
  • Kävin katsomassa live for speediä vaikutti mielenkiintoiselta kuvista päätellen, en kylläkään pelannut sitä. Ainakin se näytti hienolta! :smile:

      
  • Lainaus:
    02.06.2004 klo 10:01 Veijo kirjoitti
    Kokeilepa PC:llä vaikkapa harrastajapohjalta väännettyä Live for Speed -peliä (Google auttaa).

    YEAH! Live For Speed on paras autopeli, jota olen pelannut. Aluksi varmasti vaikea, jos käyttää manuaalivaihteita ja -kytkintä. Mielenkiintoiseksi pelin tekee juuri manuaalikytkin ja hiiriohjaus :sunglasses: . Kokeilkaa ihmeessä. Itsekin olen pelannu peliä jo 1.5 vuotta vaikka mulla on demoversio.

      
  • Hiirohjaus ja kytkin, MAHDOTTOMAN VAIKEAA... ei tuo voi olla totta? :open_mouth:

      
  • Eikös kukaan kannata Colin McRae Rallya? Mielestäni ko. pelissä on ehdottomasti aidoin ajofiilis. Okei, 03-versio on sarjasta huonoin mutta ainakin 2-versio oli aivan huippu. 04-versiota en ole kokeillut mutta kuulemma parempaan on taas menty.

    Ja vain amatöörit käyttävät automaattivaihteita :wink:

      
  • Itse en ole pelannut juuri muuta kuin Colin McRae 04:sta. Grafiikat on ainakin tosihyvät. Peli oli lähes pelikelvoton ilman rattiohjainta (=koko ajan metsässä) mutta rattiohjaimella todella hyvä.

      
  • Autopelien kiistaton kuningas löytyy Mazda-Ruotsin sivuilta www.mazda.se. Valitse sieltä ensin vasemmalta Mazda6, sitten jokin korimalli, Tämän jälkeen taas vasemmalta zoom zoom-skoj ja lopuksi Mazda6 cup-loppet. Tuomas, taas joudut kieliharjoitteluun!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit