Kaksoisverotus?

56 kommenttia
2»
  • Lainaus:
    22.11.2005 klo 10:03 ArtoknV kirjoitti
    Montako kertaa teille vikisijöille on väännettävä asia rautalankasta. Veroja ei ole eoiteltu toisistaan jos on alv se rinnastetaan myös muuhunkin veroon ja yllätys yllätys saksassa on myös autoissakin vero joten kaksoisverotus toteutuu.


    Yrittäisit edes osoittaa tämän todeksi. Yrittäisit edes. Sillä ei ole mitään väliä mitä mieltä sinä olet asiasta. Mitenkään et voi perustella sitä, että veroja ei ole eroteltu. Et mitenkään. Vain sinä teet tämän rinnastuksen.

    Kukaan tällä palstalla ei ole ollut samaa mieltä kanssasi. Verohallinto, tulli ja EU ovat eri mieltä kanssasi. Miten selität sen muuten kuin sillä että olet väärässä?

      
  • [

    Kukaan tällä palstalla ei ole ollut samaa mieltä kanssasi. Verohallinto, tulli ja EU ovat eri mieltä kanssasi. Miten selität sen muuten kuin sillä että olet väärässä?



    Sitä minä suuresti ihmetelen kun kukaan ole kanssani samaa mieltä. Ennen TM kirjoitti paljon meidän epäoikeudenmukaista autoverolinjaa vastaan, mutta nyt on hijaa kun asialle pitäisi ja olisi mahdollista tehdä jotain. Onko syy se, että monella putoaisi auton arvo yhdessä yössä jos verotusta korjattaisiin. Nyt auto minkä arvo on esim. 25000 euroa olisi aamulla vain 5000 euroa. Ja mitä tapahtuisi autoliikkeille? Sitä sopii vain arvailla.

    Sinä voit mennä kirjastoon lukemaan EU:n peruslain ym. Kyllä tuo verotus ja tavaroiden vapaa kulku sieltä selviää sinulle. Minä en anna mitään linkkejä olen selittänyt asian täällä riittävän selvästi.
      
  • Lainaus:
    22.11.2005 klo 12:21 ArtoknV kirjoitti
    Sinä voit mennä kirjastoon lukemaan EU:n peruslain ym. Kyllä tuo verotus ja tavaroiden vapaa kulku sieltä selviää sinulle. Minä en anna mitään linkkejä olen selittänyt asian täällä riittävän selvästi.


    No jospa itse sen tekisit ensin !!!!!!


    [Seutulainen muokkasi tätä viestiä 22.11.2005 klo 12:32]
      
  • Lainaus:
    22.11.2005 klo 12:21 ArtoknV kirjoitti
    Sinä voit mennä kirjastoon lukemaan EU:n peruslain ym. Kyllä tuo verotus ja tavaroiden vapaa kulku sieltä selviää sinulle. Minä en anna mitään linkkejä olen selittänyt asian täällä riittävän selvästi.

    Minäpä annan linkin Euroopan perustuslakiin:

    http://europa.eu.int/constitution/fi/lstoc1_fi.htm

      
  • [quote title="17.11.2005 klo 15:50 simBanssi kirjoitti"]
    Autoveron sivuilta löytyy tieto, että Saksassa autoista ei makseta hankinnan yhteydessä autoveroa. Kun suomalainen ostaa Sakasasta auton, se maksaa siitä arvonlisäveron Saksaan. Suomeen maksetaan hankintaveroa vastaava autovero, josta lisäksi maksetaan arvonlisäveroksi kutsuttava autoveron korotusosa, joka ei ole vero.

    Siis Saksaan arvonlisävero ja Suomeen atutovero. Ne ovat eri veroja, joten kaksoisverotusta ei tapahdu.




    Simbanssi on asiassa oikeassa. Nimi arvonlisävero tarkoittaa veroa sille auton hinta erolle joka on suomen ja saksan välillä.
    Eihän meillä suomessakaan saa vähentää käytetyistä autoista ALV:tä
    Yksityis henkilö. Yritys kylläkin määrättyjen autojen kohdalla. Mites se tasa-arvo t'ss' kohdin ????
      
  • Lainaus:
    22.11.2005 klo 12:31 Seutulainen kirjoitti
    Lainaus:
    22.11.2005 klo 12:21 ArtoknV kirjoitti
    Sinä voit mennä kirjastoon lukemaan EU:n peruslain ym. Kyllä tuo verotus ja tavaroiden vapaa kulku sieltä selviää sinulle. Minä en anna mitään linkkejä olen selittänyt asian täällä riittävän selvästi.



    No jospa itse sen tekisit ensin !!!!!!


    Olen jo lukenut.

      
  • Lupasin pysyä erossa tästä keskustelusta mutta muistutetaan nyt vielä että EU:lla ei ole perustuslakia.

      
  • Lainaus:
    23.11.2005 klo 07:43 ArtoknV kirjoitti
    Olen jo lukenut.



    Loistavaa! Pyydän tarkentamaan mitkä kohdat prustuslakisopimuksessa puoltavat kantaasi.

    Aiheeseen liittyviä veroasioita käsitellään ainakin seuraavissa kohdissa:

    III Osa, III osasto, I luku, 4. jakso:
    III-158 artikla
    Kohdat 1. ja 1. a)

    III Osa, III osasto, I luku, 6. jakso:
    III-170 artikla
    III-171 artikla

    Suorin linkki lakiin: http://europa.eu.int/constitution/download/print_fi.pdf

    EDIT: Muokkasin listaa vähän selvemmäksi.

    [simBanssi muokkasi tätä viestiä 29.11.2005 klo 16:16]
      



  • Hienoa simpanssi kun olet lukenut ja siellä nimenomaan kielletään kaksoisvero. Eikö niin vai osaako simpassi edes lukea?

      
  • Lainaus:
    22.11.2005 klo 20:27 sapsa kirjoitti
    [quote title="17.11.2005 klo 15:50 simBanssi kirjoitti"]
    Autoveron sivuilta löytyy tieto, että Saksassa autoista ei makseta hankinnan yhteydessä autoveroa. Kun suomalainen ostaa Sakasasta auton, se maksaa siitä arvonlisäveron Saksaan. Suomeen maksetaan hankintaveroa vastaava autovero, josta lisäksi maksetaan arvonlisäveroksi kutsuttava autoveron korotusosa, joka ei ole vero.

    Siis Saksaan arvonlisävero ja Suomeen atutovero. Ne ovat eri veroja, joten kaksoisverotusta ei tapahdu.



    Simbanssi on asiassa oikeassa. Nimi arvonlisävero tarkoittaa veroa sille auton hinta erolle joka on suomen ja saksan välillä.
    Eihän meillä suomessakaan saa vähentää käytetyistä autoista ALV:tä
    Yksityis henkilö. Yritys kylläkin määrättyjen autojen kohdalla. Mites se tasa-arvo t'ss' kohdin ????


    Kyllä muuten on autovero. Ja arvonlisävero on sama kuin muu vero on sama asia. Joten sinä ja simpanssi olette väärässä.

      
  • Lainaus:
    25.11.2005 klo 16:28 ArtoknV kirjoitti
    Hienoa simpanssi kun olet lukenut ja siellä nimenomaan kielletään kaksoisvero. Eikö niin vai osaako simpassi edes lukea?


    Mutta et osaa sitä kohtaa meille silti osoittaa?

    Esitän kaksi haastetta:

    1. Haastan sinut osoittamaan aukottomasti, että eri verot ovat samoja veroja.

    2. Haastan sinut osoittamaan yksiselitteisesti kohdat EU:n perustuslakisopimuksessa, joissa kielletään kahden eri veron periminen samasta tuotteessa kahdessa eri maassa.

    Otatko haasteet vastaan vai peräännytkö?

    Molemmat asioita, jotka sinun olisi pitänyt yrittää osoittaa jo koko vietiketjun aluksi, jotta puheillasi olisi joku pohja.

      
  • Lainaus:
    28.11.2005 klo 13:38 simBanssi kirjoitti
    Lainaus:
    25.11.2005 klo 16:28 ArtoknV kirjoitti
    Hienoa simpanssi kun olet lukenut ja siellä nimenomaan kielletään kaksoisvero. Eikö niin vai osaako simpassi edes lukea?


    Mutta et osaa sitä kohtaa meille silti osoittaa?

    Esitän kaksi haastetta:

    1. Haastan sinut osoittamaan aukottomasti, että eri verot ovat samoja veroja.

    2. Haastan sinut osoittamaan yksiselitteisesti kohdat EU:n perustuslakisopimuksessa, joissa kielletään kahden eri veron periminen samasta tuotteessa kahdessa eri maassa.

    Otatko haasteet vastaan vai peräännytkö?

    Molemmat asioita, jotka sinun olisi pitänyt yrittää osoittaa jo koko vietiketjun aluksi, jotta puheillasi olisi joku pohja.


    Haasteet on otettu vastaan jo monesti, mutta montko kertaa pitää laittaa tänne että tajuat asiat?



      
  • Lainaus:
    22.11.2005 klo 12:21 ArtoknV kirjoitti
    [
    . Nyt auto minkä arvo on esim. 25000 euroa olisi aamulla vain 5000 euroa.

    Uuden 25000€ maksavan auton hinnassa on autoveron osuus 28% myyntihinnasta eli 5468,75€. Laskutavallasi autoveron osuus olisi 80% myyntihinnasta.
    Mitä tulee alkoholin verottomuuteen Saksassa, sielläkin alkoholin myyntihinnassa on sekä arvonlisä- että valmisteveroa. Suomessa on lisäksi alkoholiveroa.

      
  • Lainaus:
    28.11.2005 klo 17:04 ArtoknV kirjoitti
    Haasteet on otettu vastaan jo monesti, mutta montko kertaa pitää laittaa tänne että tajuat asiat?


    Koska "todistustaakka" on sinulla katsotaanpa mitä olet saanut aikaan:

    Mutta jos nyt haen esim. Saksasta käytetyn mistä on vero maksettu ko. maahan, mutta meillä siitä kuintenkin veroitetaan.

    Tuo on pelkkä väite ilman perusteluja. Saksaan ei ole maksettu rekisteröinti- eli autoveroa.

    Eikä toiseen maahan maksetusta tuote verosta saa periä veroa toisessa eu maassa. Tämä on kaikki selvää faktaa eu-perusasiakirjassa.

    Nyt perustelet väitettäsi EU:n perustuslakisopimuksella, mutta itse väite on valhe. Tuotteesta saa periä useita ERI veroja.

    Saksassakin on autovero ja arvonlisävero on myös vero eli jos on verotettu toisessa eu-maassa ei silloin voi periä toisessa.

    Väitettä ei taaskaan ole perusteltu ja se on jälleen valhe. Saksassa ei makseta rekisteröinti- eli autoveroa. Eri vero ei ole sama vero, se olisi jo logiikan vastaista. Maksathan itsekin tuloveroa, polttoaineveroa ja monenlaista alv:ia ym. etkä sano niitäkään samaksi veroksi.

    Alv on sama kuin muu vero.

    Väite on valhe. Eri vero ei ole sama vero, se olisi jo logiikan vastaista. Maksathan itsekin tuloveroa, polttoaineveroa ja monenlaista alv:ia ym. etkä sano niitäkään samaksi veroksi.

    Vero on vero on se sitten alv tai autovero ei sitä ole eritelty.

    Ks. edellinen kohta.

    Veroja ei ole eoiteltu toisistaan jos on alv se rinnastetaan myös muuhunkin veroon ja yllätys yllätys saksassa on myös autoissakin vero joten kaksoisverotus toteutuu.

    Ks. edellinen kohta.

    Kyllä muuten on [Saksassa] autovero. Ja arvonlisävero on sama kuin muu vero on sama asia.

    Väitettä ei taaskaan ole perusteltu ja se on jälleen valhe. Saksassa ei makseta rekisteröinti- eli autoveroa. Eri vero ei ole sama vero, se olisi jo logiikan vastaista. Maksathan itsekin tuloveroa, polttoaineveroa ja monenlaista alv:ia ym. etkä sano niitäkään samaksi veroksi.


    Jos et pysty tämän parempaan, katson että olet epäonnistunut asiassasi. Muistutan vielä, että koska sinä aloitit ketjun ja esitit ensin väitteesi, on sinun ne myös perusteltava ja osoitettava oikeaksi.

    Ja muistutan vielä siitä, että en hyökkä sinun henkilöäsi vastaan. Ei minulla eikä varmasti muillakaan olisi mitään sitä vastaan, että paljastaisit jonkun vääryyden. Siitähän olisi meille vain hyötyä. Tässä tapauksessa vain näyttö puuttuu.

    [simBanssi muokkasi tätä viestiä 29.11.2005 klo 16:11]
      

  • [/quo


    Simpansimn väitteet ovat täysin vääriä,


    Jos veroa on maksettu toiseen eu-maahan ei toiseen enään silloin tarvitse eikä toinen valtio saa periä tuotteestä mitään veroa eikä tullia eikä muuta maksuakaan ja jos tavara on ollut saatavissa ilman veroa (joissakin maissa on esim. kirjat) ei siitäkään saa periä veroa eikä muuta maksua.

    Tämä on fakta mikä löytyy Eu;n peruskirjasta.


    Miksi sitten hyökkäät asiaa vastaan noin voimakkaasti jos olet sitä mieltä että asia olisi hyvä jos ei tarvitsisi maksaa enään veroa Suomessa? Tätä minä vain ihmettelen?e]

      
  • Mikä on on EU:n Peruskirja? Mistä sellainen helpoiten löytyy luettavaksi? Onko sivunumero tiedossa tai pykälänumero?

      
  • Lainaus:
    29.11.2005 klo 19:45 Opelixi kirjoitti
    Mikä on on EU:n Peruskirja? Mistä sellainen helpoiten löytyy luettavaksi? Onko sivunumero tiedossa tai pykälänumero?


    Kanattaako noin tyhmälle selittää mitään? Ei kannata aja vaan sillä vanhalla opelilla mutta älä tartuta ruostetta muihin autoihin.
      
  • Euroopan Unionin toiminta perustuu seuraaviin perussopimuksiin:
    - Euroopan hiili- ja teräsyhteisön (EHTY) perustamissopimus
    - Euroopan talousyhteisön (ETY) perustamissopimus
    - Euroopan atomienergiayhteisön (Euratom) perustamissopimus
    - Sulautumissopimus
    - Euroopan yhtenäisasiakirja
    - Sopimus Euroopan unionista (SEU)
    - Amsterdamin sopimus
    - Nizzan sopimus
    Näiden lisäksi on
    - kunkin jäsenvaltion liittymisopimukset
    - Grönlannin sopimus
    - Euroopan investointipankin perussäännöstä tehdyn pöytäkirjan muuttamisesta tehty sopimus
    - Eräiden varainhoitoa koskevien määräysten muuttamisesta tehty sopimus
    - Tiettyjen talousarviota koskevien määräysten muuttamisesta tehty sopimus
    - Pöytäkirja Nederländska Antillerna
    - Sopimus Euroopan perustuslaista
    Viimeinen EI ole voimassa, koska sitä kaikki jäsenvaltiot eivät ole ratfioineet.

    Kaikki kyseiset sopimustekstit löytyvät osoitteesta: http://europa.eu.int/eur-lex/lex/fi/index.htm

    Käsitettä EU:n Peruskirja ei virallisesti ole olemassa.




    [clacson muokkasi tätä viestiä 30.11.2005 klo 10:27]
      


  • Käsitettä EU:n Peruskirja ei virallisesti ole olemassa.


    Kyllä on ja oma peruslaki.



      
  • Lainaus:
    30.11.2005 klo 10:03 clacson kirjoitti
    Euroopan Unionin toiminta perustuu seuraaviin perussopimuksiin:
    - Euroopan hiili- ja teräsyhteisön (EHTY) perustamissopimus
    - Euroopan talousyhteisön (ETY) perustamissopimus
    - Euroopan atomienergiayhteisön (Euratom) perustamissopimus
    - Sulautumissopimus
    - Euroopan yhtenäisasiakirja
    - Sopimus Euroopan unionista (SEU)
    - Amsterdamin sopimus
    - Nizzan sopimus
    Näiden lisäksi on
    - kunkin jäsenvaltion liittymisopimukset
    - Grönlannin sopimus
    - Euroopan investointipankin perussäännöstä tehdyn pöytäkirjan muuttamisesta tehty sopimus
    - Eräiden varainhoitoa koskevien määräysten muuttamisesta tehty sopimus
    - Tiettyjen talousarviota koskevien määräysten muuttamisesta tehty sopimus
    - Pöytäkirja Nederländska Antillerna
    - Sopimus Euroopan perustuslaista
    Viimeinen EI ole voimassa, koska sitä kaikki jäsenvaltiot eivät ole ratfioineet.

    Kaikki kyseiset sopimustekstit löytyvät osoitteesta: http://europa.eu.int/eur-lex/lex/fi/index.htm

    Käsitettä EU:n Peruskirja ei virallisesti ole olemassa.



    Mihin unohdit esim. mastditin sopimuksen?



      
  • Lisätietoa Euroopan Unionin sopimuksista:

    - Sopimus Euroopan unionista on sopimus, joka on: Tehty Maastrichtissa seitsemäntenä päivänä helmikuuta vuonna tuhat yhdeksänsataayhdeksänkymmentäkaksi (suora lainaus).
    Tästä syystä sopimus tunnetaan puhekielessä Maastrichtin sopimuksena.

    -Sopimus Euroopan perustuslaista on olemassa, mutta se tulee voimaan vasta kun KAIKKI jäsenvaltiot ovat sen hyväksyneet.
    Esim. Ranska ja Alankomaat ovat sen hylänneet, joten sellaisenaan se ei koskaan tule voimaan. Myöskään Suomi ei sopimusta ole hyväksynyt, ainakaan toistaiseksi.

    Euroopan perustuslaissa on mm seuraavat kohdat:
    - JOHDANTO
    - I OSA
    - II OSA – EUROOPAN UNIONIN PERUSOIKEUSKIRJA
    - III OSA – UNIONIN POLITIIKAT JA TOIMINTA
    - IV OSA – YLEISET MÄÄRÄYKSET JA LOPPUMÄÄRÄYKSET

    Ehkä joidenkin käsitykset peruskirjasta pohjautuvat Perustuslain II-osan nimeen.

    Unohdin tosiaan seuraavan sopimuksen:
    - Sopimus Bulgarian tasavallan ja Romanian liittymisestä Euroopan unioniin


    [clacson muokkasi tätä viestiä 01.12.2005 klo 13:55]
      
  • Lainaus:
    29.11.2005 klo 17:24 ArtoknV kirjoitti
    Miksi sitten hyökkäät asiaa vastaan noin voimakkaasti jos olet sitä mieltä että asia olisi hyvä jos ei tarvitsisi maksaa enään veroa Suomessa? Tätä minä vain ihmettelen?



    En minä mitään hyökkää, sinä et vain osaa perustella asiaasi faktoilla. Tässä tapauksessa ei vain näytä olevan mitään hyvää saavutettavissa koska sopimuksia ja lakeja ei rikota. Minä vastustan totuuden vastaisuutta ja siksi myös sinun mielivaltaisia päätelmiä kunnes voit ne todeksi osoittaa. Sitten välittömästi myönnän tappioni ja esitän pahoitteluni aikasi tuhlaamisesta.

    Sinun on pakko kertoa meille mistä tarkalleen olet tietosi saanut, siis asiakirjan nimi ja kohta jossa asia mainitaan. Muuten tämä keskustelu ei etene. Ethän sinäkään usko mitä minä sanon, miksi minun pitäisi automaattisesti uskoa sinua?

    Ja muuten, mikä on mastdit :grin:

    [simBanssi muokkasi tätä viestiä 01.12.2005 klo 13:45]
      


  • Vai että näytöt puuttuu. Pitääkö minun nyt lähteä Saksaan autoa hakemaan? Voisin ostaa sieltä vaikka vanhan warren tai trabanttin. Sitten kun olen suomessa himo veroittajan maassa katsotaan mitä pyydetään näistä autoista. Minä tietenkin kieltäydyn maksamasta ja vetoan EU:n lakiin. "Auto" todennäköisesti jää satamaan ja minä valitan asiasta EU:n tuomioistuimeen haastan suomen valtion oikeuteen.

    Muutaman vuoden kuluttua minulla on kyllä sitten sinulle näyttöä että olen ollut oikeassa, kun nyt et usko selvää lakitekstiä uskotko sitten edes selvää eu;n tuomioistuimen päätöstä. Tai noudattakoo sitäkään tämä meidän himoveroittaja.

      
  • Lainaus:
    01.12.2005 klo 15:56 Artokn112 kirjoitti


    Vai että näytöt puuttuu. Pitääkö minun nyt lähteä Saksaan autoa hakemaan? Voisin ostaa sieltä vaikka vanhan warren tai trabanttin. Sitten kun olen suomessa himo veroittajan maassa katsotaan mitä pyydetään näistä autoista. Minä tietenkin kieltäydyn maksamasta ja vetoan EU:n lakiin. "Auto" todennäköisesti jää satamaan ja minä valitan asiasta EU:n tuomioistuimeen haastan suomen valtion oikeuteen.

    Muutaman vuoden kuluttua minulla on kyllä sitten sinulle näyttöä että olen ollut oikeassa, kun nyt et usko selvää lakitekstiä uskotko sitten edes selvää eu;n tuomioistuimen päätöstä. Tai noudattakoo sitäkään tämä meidän himoveroittaja.


    Juuri noin ! Täydellinen ehdotus, suorastaan loistava !

    Nyt puhut asiaa, näinhän asia pitääkin hoitaa. Palataan tähän veroasiaan sitten kun saat testisi valmiiksi ! Turha siitä on ennen asian ratkaisua vängätä, kun kerran rupeat vapaaehtoisesti asiaa hoitamaan.

      
  • Niin, sinähän olit lähdössä sinne Karibialle. Tule Saksan kautta takaisin ja tuo auto tullessasi. Ilman muuta kannattaa kokeilla mitä tuomioistuin asiasta toteaa.

      
  • Lainaus:
    02.12.2005 klo 13:48 simBanssi kirjoitti
    Niin, sinähän olit lähdössä sinne Karibialle. Tule Saksan kautta takaisin ja tuo auto tullessasi. Ilman muuta kannattaa kokeilla mitä tuomioistuin asiasta toteaa.


    Joo Tiistaina on sitten lähtö. Paluu ensivuonna tammikuussa. Jos sitten talvirengas testin jälkeen kävisi saksassa luultavasti huhtikuussa.

    Eipä tässä sitten kirjoitella ennen tammikuuta. Jos joku haluaa kortin laittaa tämän viikonlopun aikana nimen ja osoitteen. Minä voin lähettää kortin.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit