Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

1091 kommenttia
1313233343537»
  • Niin NHB, Audi A6 tulee olemaan jatkossa takavetoinen tai Quattro. Valitettavasti uudistus ei ehtinyt nykyiseen generaatioon. Onneksi Audilla sentään on kone oikeinpäin, eli Quattrona pääsee osin jo jakamaan tulevaa.
    

    Kiitos kun varmistit taas väitteidesi olevan pelkkää fantasiaasi vailla mitään yhteyttä todellisuuteen.

      
  • Moottori Ajoneuvot | Koeajo | 28.5.2018
    A6 on varustettu aina automaattivaihteistolla, mutta vaihteiston ja mahdollisen nelivedon tarkempi toteutustapa riippuu moottorista. Markkinoilla ensimmäisenä nähtävistä moottoreista 55 TFSI bensiini-V6 luottaa seitsemänvaihteiseen kaksoiskytkinlaatikkoon ja uudempaan quattro with ultra -nelivetoon, 50 TDI V6-dieselin saadessa kahdeksanvaihteisen momentinmuunninautomaatin ja perinteisen jatkuvan nelivedon.
    Myöhemmin moottorivalikoimaa täydentyy etuvedoilla ja nelisylinterisillä vaihtoehdoilla, joihin kuuluu 40 TDI:ksi ristitty 2,0-litrainen diesel, jonka strategiset mitat ovat 204 hevosvoimaa, 400 newtonmetriä ja seitsemänvaihteinen kaksoiskytkinautomaatti.

      
  • Tottakai hienoa, että premimum-markkinoille tulee Audilta jatkossa takavetoinen/Quattro -vaihtoehdot. Kaikkihan perustuu konsernin pohjalevyihin ja Audi & Porsche jatkavat samalla tekniikalla. Audi A6 takavetoisena on iso steppi ajamisen iloon.

      
  • Jos Audi siirtyy takavetoon, niin tämä johtuu säästösyistä.

      
  • Mutta kun ei A6 siirry, kaksivetoiset on etuvetoisia.

      
  • Kiitos linkistä, onko höpötystä vai ei niin muutamia vuosia menee ennenkuin voi toteutua.

      
  • Näköjään myös Autocar luulee tasapainon olevan hyvä asia:

    "skriver Autocar att den här förändringen skulle kunna vara mycket positiv för köregenskaperna i framtidens Audibilar. MLB-plattformens längsmonterade motor ger i vissa fall en mer framtung bil jämfört med konkurrenterna."

    Onneksi sentään Volkswagen versiot tehdään sen verran Audeja paremmin, että niissä ei Audissa havaittuja negatiivisia ominaisuuksia voi havaita edes asiantuntija.

      
  • Louis Hamilton, 69. kierros:
    "Understeering, can you help?"

    Pit crew:
    "Turn power setting blah blah blah"

    Studio:
    "Hamiltonille neuvottiin voimayksikön asetus vahvemmalla moottorijarrutuksella"

    Loppu onkin historiaa ja onnittelut maailmanmestaruuden johdosta!

    Jotkut eivät ole kyseisestä ilmiöstä edes tietoisia, nekään jotka sen tuntevat eivät ehkä käytä sitä koskaan ja ne jotka käyttävät, tekevät sen vain harvoin, eikä siinä ole mitään ongelmaa.

    Ilmiön olemassaoloa on silti turha kieltää. Se on yksi erikoistyökalu kuljettajalle tarjottavien työkalujen joukossa.

      
  • Sähköauto MB EQC.

    "Moottorit on molemmilla akseleilla, joten auto on nelivetoinen tärkeimpien kilpailijoiden tapaan. Rauhallisessa ajossa käytetään pääasiassa etumoottoria, ja nopeissa kiihdytyksissä päävastuu siirtyy tehokkaammalla takamoottorille. Nollasta sataan ehditään noin viidessä sekunnissa. Liukkaissa olosuhteissa nelivedon voimanjako akseleiden välillä on varsin vapaata ja reaaliaikaista."

    Onkohan tämä auto pääasiallisesti etuvetoinen vaiko takavetoinen ja mitä on rauhallinen ajo ?

    Mistään muuten ei löydy etumoottorin ja takamoottorin tehoja eriteltyinä tämän auton osalta. Takamoottorin todetaan olevan tehokkaampi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit