Mitäs uudet kevarit kulkee

7 kommenttia

ilman rajoittimia ja eikös se maksa aika paljon jos rajoittimet otetaan pois oikein merkkikorjaamolla? :confused:

  
  • Nelitahtiset kevarit ei ihmeitä kulje. Joskus 80-luvun alussa Hondalla oli malli nimeltä 125 twin, jossa oli tehtaan ilmoituksen mukaan 17hv. Tankin päällä maaten pyörä kulki ehkä sellaiset 115 km/h todellista nopeutta.

      
  • Nelitahtiset ja rajoittimilla varustetut 2-tahtiset kelaa huippuja n. 100-120 km/h mallista riippuen. Ilman rajoittimia nopeimmat "kyykkykevarit" kelaavat huippuja n. 160-170 km/h. Muistaakseni nopein kevari kautta aikojen on ollut Suzuki RG 125F, jolle mitattiin tutkalla 170 km/h todellista nopeutta joskus 90-luvun puolivälissä. Tosin paljoa siitä ei jääneet italialaismallit Aprilia, Gilera ja Cagiva, mutta himpun verran kuitenkin.

      
  • Olen kuullut että merkkikorjaamolla kun käy "vähän huollattamassa" (kaikki rajoittimet pois), Aprilia RS kulkisi jopa yli 180km/h??

      
  • nsr rajoittamaton kulkee n:165 mun oman isomman mopon mittarin mukaan.Aprilia meni ehkä hivenen kovempaa n :170kmh

      
  • Kiitos, nyt tiedän mitä kyseiset pyörät kulkee, jotkut puhelivat Gagiva Miton ja Aprilian kulkevan kahta sataan vain sillä että rajoittimet ottaa pois...

      
  • Ainoastaan kilpakevarit pystyvät yli 200 km/h:n nopeuksiin. Ajelin joskus Suzuki RGV 250:llä joka 65 hv:n huipputeholla kykeni 215 km/h:n huippunopeuteen!!! Yamaha TZR 250 kulki vain 180 km/h 50:llä hevosvoimallaan.

      
  • Kilpakevarit kulkevat n.230km/h, välityksistä riippuen vähemmän tai enemmän, mutta ei kumminkaan varmasti yleensä tuosta nopeudesta enempää.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit