Toyota Camry on premiumia hintansa perusteella !

97 kommenttia
124»
  • En sinällään ymmärrä, että jos mallistossa on myös muita moottoreita, niin mikä ongelma niitä on laittaa tuohonkin koriin? jenkeissäkin CH-R:aa saa esimerkiksi 2.0 moottorilla ja voisi kuvitella, että jotain kysyntää tuollaiselle täälläkin olisi niiden taholta, jotka haluavat lisätehoa.

    MIksei corollaan voi laittaa 1.2 turboa tai vaikka Toyotan 1.5 vaparia? Moni tyypillinen peräkärryä vetävä joutuu jättämään tuonkin kauppaan siis, sillä oletan että vaikka koukun saisi laittaa, niin painorajan puolesta siinä saa vetää lehtikasaa.

      
  • Toyota on perinteisesti halunnut pitää variaatiot vähänä. Se kun helpottaa tuotannon tehtäviä. Veikkaan, että ovat katsoneet, millä moottoreilla Toyotia tällä hetkellä myydään ja huomanneet, että muutamat peräkärryn vetäjän jossakin kaukana isoilta markkinoilta eivät ole riittävä peruste tarjota noita moottoreita.

    Jenkeissä taasen isomman moottorin asiakaskunta on suurempi ja onkin ymmärrettävää, että siellä 2.0 on tarjolla.

      
  • Vanerilevy vietereillä kuvaa hyvin tuon ajan Mersun istuinta. Volvokuski kaipaisi myös pidemmällä matkalla selkänojan kaaren säätöä. Ja plyysi oli tosiaan W126 aikana nahkaa kalliimpi verhoilu.

    Volvon ideologiaan kuului ainakin aiemmin, ettei tuotekehitys pysähtynyt edes valmistuksen päättymiseen, vaan seuraajiin tehdyt parannukset sovitettiin muutossarjoilla myös vanhoihin malleihin niiden vanhojen osien tuotannon loppuessa.

    740 on jo monilta osin muuttunut vähitrllen 940:ksi, ja uusin osa on S60:sta, jonka turvavyö myytiin kuluneen alkuperäisen tilalle korvaavana osana, toki ilman kiristinpommia. Vasta ihan viime vuosina on alkanut tulla eioota, mutta toistaiseksi Classic Parts tilauspalvelu on riittänyt, eikä ole yhtään osaa jäänyt löytymättä.

    Etenkin erikoisempien japanilaisten pisteosat tekevät varmaan helpon näköisestä japanilaisautosta hankalan entisoitävän, jos SöSSö Datsunista tai Toyota Levinistä puutuu vaikkapa erikoismallin sisustuksen osia?

    Kaduttaa, kun en käynyt hajottamolla putsaamassa sinisellä plyysillä verhoiltua Seittenneliskanttisen sisustusta silloin niitä vielä oli.

      
  • Kävin autoni pesun yhteydessä kurkkaamassa uutta ES:aa, joka johti mielenkiintoiseen keskusteluun.

    Minun silmääni ES näyttää hienolta, jos sillä nyt on mitään merkitystä. Hyvin ystävällinen myyjä esitteli auton, josta löytyi kylmissä tyypeissä vain kolme ilmiselvää puutetta MINUN KANNALTANI. Muut tietenkin miettivät oman käyttötarpeensa kannalta.

    • valtavan pitkä takaovi lupaa hyviä takatiloja, mutta kattolinja on taattua nykyajan 4-ovi coupe tyyliä. Ihan mahdoton takapenkki minulle, mutta "Camryssä on enemmän tilaa"

    • suksiluukku on hyvä parannus GS:n verrattuna, mutta "Camryssä kaatuu koko penkki"

    • entäs polkupyörät mukaan vetokuulaan? "No ei tietenkään Lexuksessa, mutta..."

      
  • Mitä merkitystä takapenkin pääntilalla on ellei auto ole edustus- tai taksikäytössä. Ainakin itselle takapenkin pääntila on täysin toisarvoinen asia. Sen kerran kun siellä joku ehkä istuu, niin kyllä se mahtuu siellä riittävän hyvin istumaan.

      
  • @NHB kirjoitti:

    ”BMW:n 5er:ssä tarjolla oli useita moottoreita reilusta kahdestasadasta reiluun kolmeen sataa hevosvoimaan. ”
    > 
    > ai kaksilitraisessa 5 sarjassa e28/e34sessa?
    > 

    Furensis puhui ajan tehokkaimmista perhesedaneista ilman litratilavuusrajausta.

    ketjussa puhuttiin kokoajan 2 litrasista, joten miksi sotkea mukaan noita bemareita, kyllä muillakin valmistajilla oli tehokkaampia sedaneita (siis yli 2 litraisia)

      
  • muokattu 19.03.2019 13:30

    @furesis kirjoitti:
    Mitä merkitystä takapenkin pääntilalla on ellei auto ole edustus- tai taksikäytössä.

    Ei mitään, ellei takapenkillä istu koskaan aikuisia. Minun autoni takapenkkiä käytetään sen verran usein, että minun valintakriteereihini tuokin mitta kuuluu. Ellei takatilat kuulu omaan valintakriteeriin, se on tietenkin yhtä EVVK kuin huippunopeus on minulle.

    Pointtini ES ja Camryn vertaamisessa ei kuitenkaan ollut omien tarpeideni myyminen muille, vaan havainto että ainakin joiltain osin Lexusta on kuljetuskyvyn ja käytännöllisyyden osalta tietoisesti huononnettu Camryyn verrattuna. Form before function vai päinvastoin?

    Ainakin itselle takapenkin pääntila on täysin toisarvoinen asia. Sen kerran kun siellä joku ehkä istuu, niin kyllä se mahtuu siellä riittävän hyvin istumaan.

    Sitten ES tai IS saattaa hyvinkin olla sinulle sopiva auto? Minulle ES ei ole vain pieni epämukavuustekijä vaan kattoverhoilu olisi normaalisti suorassa istuen joko otsan tai ehkä peräti silmien korkeudella.

    Mihin tarvitaan ES:aa ollenkaan, ellei takapenkillä ole merkitystä? Eikös IS ajaisi saman asian kaksipaikkaisen ostajalle.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit