Takarenkaan ja ketjujen kestoikä

3 kommenttia

Moi!

Mietiskelin tässä, että mitä (km) teillä kestää takarenkaat ja ketjut ennen kuin täytyy uusia ??

Itse olin ajellut 18 tkm kun meni takarengas vaihtoon. Ketjuilla olen ajanut 20 tkm toistaiseksi. Ketjut rasvattu joka 400 km noin keskimäärin.

  
  • Itse ajellut suht tehokkailla pyörillä hippasen alle 50tkm alkuperäisillä ketjuilla ja rattailla. Rasvaus usein ja ketjujen pesu välillä. Renkaat kuluvat hieman käyttötavan ja rengastyypin mukaan. Radalla ajaa n. 2000km jonka jälkeen ne on loppu reunoilta. Matka-ajoa ja touring rengas niin takana kestään n. 10tkm ja edessä 15tkm. About.

      
  • Apulannan Sipe vaihtoi muistaakseni 5 kertaa takarenkaan. Tuttavani 2 kertaa kesässä. Itse polkupyöräni takakumi kestää 2 vuotta kerrallaan... :smile:

      
  • Oon ajellu tollasella sport-touringvehkeellä nyt 27 tkm ja kettingit olis vaihtokunnossa. Renkaat on vaihdettu kerran noin 15 tkm paikkeilla. Nykyisillä ajan vielä tämän tulevan kesän elleivät ala kulumaan nopeammin. Ajo on ollut normaalia työmatka tai muuta matka-ajoa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit