Keskustelu auton kojelaudan materiaaleista

185 kommenttia
123457»
  • muokattu 18.02.2019 14:00

    Tuulilasin testissähän todettiin että isossa premium-sedanissa pitää olla tunnokas ohjaus. Tältä pohjalta BMW:tä, Volvoa ja Mercedestä verrattiin keskenään ohjauksen osalta.

    "Tunnokkuus on sellainen asia, jota tässä autoluokassa pitää arvostaa. Siirtyessämme pienemmälle lumipäällysteiselle tielle paljastuivat autojen väliset erot heti. Mercedes tuntuu polveilevalla mutkatiellä kepeimmältä, vaikka todellisuudessa se on painavin. Muuttuvavälityksinen ohjaus on nopea ja kertoo erinomaisesti tien ja renkaan välisistä tapahtumista. Volvossakin on oikein hyvä ohjaustunto, vaikkakaan ihan Mercedeksen tarkkuuteen se ei yllä. Luotto kumpaankin kasvaa todella nopeasti.

    BMW toteuttaa tällä hetkellä asiakkaittensa toiveita. He eivät kuulemma halua tuntea ohjauspyörällä minkäänlaisia häiriövoimia -tässä on kieltämättä onnistuttu. Kääntöpuolena on se että ohjaustunto on menetetty siinä määrin, että luottamusta autoon ei synny. Kun tähän yhdistetään vielä se että Viitonen tuntuu kilpakumppaneitaan massiivisemmalta, on ajamisen ilo aika kaukana. Pitävällä mutkapätkällä voi todeta alustan toimivan oikein hyvin, mutta ohjaustunnon puute vesittää ajonautinnon."

    Sanat "tässä autoluokassa" viittaavat siis nimenomaan isoihin premium-sedaneihin. Testissä olivat Volvo S90, Mercedes E-sarja ja BMW Vitossarja.

      
  • @▫️ kirjoitti:
    BMW toteuttaa tällä hetkellä asiakkaittensa toiveita. He eivät kuulemma halua tuntea ohjauspyörällä minkäänlaisia häiriövoimia -tässä on kieltämättä onnistuttu.

    Hyvältähän tuo kieltämättä kuulostaa tuon tyylilajin autolla ajavalle, vaikka Tuulilasin toimittajan varmaan kannattaakin ostaa itselleen jotain muuta.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Mukavuuden ja ajettavuuden välille on vaikea saada tasapainoista asetusta siksi asetukselle saisi olla vaihtoehtoja kaikki kolme normaali asetus sport-asetus ja supersport-asetus. Ehkä BMW 5-sarja sitten saisi täydellisen ohjausvasteen hyväksynnän tuskin siinä enää pahimmatkaan viholliset löytäisivät purnattavaa. BMW M5 on aina ollut sellainen että näitä horinoita ei kukaan tohdi ilmoille päästellä nolaamatta itseään.

    Kansanautossa on hyvä nopeuden mukaan säätyvä ohjausvaste, eikä ole kertaakaan tullut tarvetta säätää sitä.

      
  • BMW ehkä on matkinut Nissan X-Trailin ja Volvo S60:n (ensimmäinen sukupolvi) etäistä ohjaustuntumaa jotta pysyisi kehityksen kärjessä ohjauksen suhteen.

      
  • Ei, kyllä sen on oltava toisinpäin! Saksalaiset ovat aina (olleet) etujoukossa, joita muut matkivat - tai jotakin...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit