UUSI BMW 1-sarja, parasta premiumia Mercedeksen ohella

41 kommenttia
2»
  • Minulla on käytössäni unelmieni auto, tai hyvin lähellä sitä oleva.

    Huomattavilla kuluilla tarkoitettaneen verotusta, eli ajoneuvoista tai niiden sivukuluista kertyvää reilusti yli 10 % tulo-osuutta Suomen budjetista?

    Katselin samalla alkoholiverotusta. Paljonkohan se ohjaa taas euroja Viron-matkailuun kun virolaiset huomasivat että ankara verottaminen vähensi heiltä tuloja?

    Verojen ja sakkojen on tarkoitus ohjata ihmisten toimintaa muunlaiseksi, vaikka budjettia laadittaessa oli tarkoitus nostaa myynnistä saatavaa katetta, eli tuloja - ei vähentää kotimaan myyntiä.

      
  • @Karrette kirjoitti:
    Minulla on käytössäni unelmieni auto, tai hyvin lähellä sitä oleva.

    Huomattavilla kuluilla tarkoitettaneen verotusta, eli ajoneuvoista tai niiden sivukuluista kertyvää reilusti yli 10 % tulo-osuutta Suomen budjetista?

    Katselin samalla alkoholiverotusta. Paljonkohan se ohjaa taas euroja Viron-matkailuun kun virolaiset huomasivat että ankara verottaminen vähensi heiltä tuloja?

    Verojen ja sakkojen on tarkoitus ohjata ihmisten toimintaa muunlaiseksi, vaikka budjettia laadittaessa oli tarkoitus nostaa myynnistä saatavaa katetta, eli tuloja - ei vähentää kotimaan myyntiä.

    Juokoot venäjän ripekansat itsensä hengiltä.

    Alkoholi ja tupakkaverolla on Suomessa hillitty kulutusta yhteiskunnalle aiheuttamiensa terveyshaittojen takia.
    Nykyisen autoveron perintäperusteet haiskahtaa samalta.

      
  • @Kumppani kirjoitti:
    @Ruuhkamies kirjoitti:

    Noin ahtaista autoista on vaikea saada premiumia, vaikka olisi kuinka tyylikästä muotoilua ja laadukkaita materiaaleja.

    Olet ilmeisimmin perusesimerkki siitä mitä ennakkoluulot ja tietämättömyys saavat aikaan.

    Olet ilmeisimmin perusesimerkki siitä mitä keittiöpsykologian opinnot ja tietämättömyys saavat aikaan.

    No niin, nyt kun lapselliset ad hominemit on vaihdettu, voitaisiin keskittyä asiasta puhumiseen.

    Olen ajanut parhaillaan myynnissä olevalla 1-sarjalaisella, sekä A-Mersulla. Molemmat mukavia autoja pyöritellä kaupungissa ja "kokoistaan jämäkämpiä". Minun subjektiivista premium-määritelmää tuollaiset pikkuautot eivät kuitenkaan täytä - kuljettajalla pitää olla lebensraumia joka suuntaan, samoin kuin matkustajilla, myös pitkäjalkaisen takana. Samoin "premium"-autoon pitää mahtua kaikkien matkustajien matkatavarat mukavasti.

      1
  • @Ruuhkamies kirjoitti:
    Olet ilmeisimmin perusesimerkki siitä mitä keittiöpsykologian opinnot ja tietämättömyys saavat aikaan.

    Noo, lainasin vain erästä kirjoittajaa siinä aiemmin, joka heitti minulle tuollaisen "syytteen". Omat psykan lukemiset jäi tosiaan lukioon.

    Olen ajanut parhaillaan myynnissä olevalla 1-sarjalaisella, sekä A-Mersulla. Minun subjektiivista premium-määritelmää tuollaiset pikkuautot eivät kuitenkaan täytä - kuljettajalla pitää olla lebensraumia joka suuntaan, samoin kuin matkustajilla, myös pitkäjalkaisen takana. Samoin "premium"-autoon pitää mahtua kaikkien matkustajien matkatavarat mukavasti.

    Täältä löytyy kirjoittajia, joiden mielestä 3 saksalaismerkkiä, joiden kaikki mallit täyttävät kautta linjan p-sanan määritelmät piste Kisa on tiukka - kait? Minusta se on kuitenkin vähän sama asia kuin parhaasta kahvista voisi kisata vain Juhla-Mokka, Presidentti ja Saludo - kaikista kahveista. Asiaa millään tavalla kyseenalaistavat, tai vaihtoehtoisia merkkejä, tai paremminkin niiden ominaisuuksia, laatua tai fiilistä vilauttavat saavat huutia vääräuskoisuudesta (niin, uskontoa käytetään monin tavoin argumenttina, joten tuokin istuu)

      2
  • muokattu 27.08.2020 21:24

    Autozeitungin testi. Uusi Seat Leon vastaan BMW ykkössarja, Mersun A-sarja ja Audi A3. Seat Leon nappasi voiton.

    https://www.autozeitung.de/audi-a3-bmw-1er-mercedes-a-klasse-seat-leon-vergleichstest-198701.html?fbclid=IwAR31W-JPsjbLYe-Gt-_y0gkrCVn6nsPnE-TGVfUZcZyVL43aF9EAlGkpQGs

    Puhdas ominaisuusvertailu.

    Audi 2658 p

    Seat 2636 p

    BMW 2600 p

    Mersu 2598 p

    Osiossa Kosten/Umwelt Seat oli selvästi paras. Joka tapauksessa puhtaassa ominaisuusvertailussa Seat oli kakkonen Audin jälkeen.

    Seat oli halvin, 27.352 euroa. Myös BMW oli melko halpa, 31.544 euroa.

      
  • @▫️ kirjoitti:
    Autozeitungin testi. Uusi Seat Leon vastaan BMW ykkössarja, Mersun A-sarja ja Audi A3. Seat Leon nappasi voiton.

    https://www.autozeitung.de/audi-a3-bmw-1er-mercedes-a-klasse-seat-leon-vergleichstest-198701.html?fbclid=IwAR31W-JPsjbLYe-Gt-_y0gkrCVn6nsPnE-TGVfUZcZyVL43aF9EAlGkpQGs

    Puhdas ominaisuusvertailu.

    Audi 2658 p

    Seat 2636 p

    BMW 2600 p

    Mersu 2598 p

    Osiossa Kosten/Umwelt Seat oli selvästi paras. Joka tapauksessa puhtaassa ominaisuusvertailussa Seat oli kakkonen Audin jälkeen.

    Seat oli halvin, 27.352 euroa. Myös BMW oli melko halpa, 31.544 euroa.

    Väärin testattu, lehti on puolueellinen, toimittaja ajaa itse Seatilla, painotukset ovat väärin ja SEAT mainostaa Autozeitungissa. Lopetan väärämielisen Autozeitingin tilauksen tähän.

      2
  • muokattu 28.08.2020 13:47

    Mitatut Co2-arvot olivat korkeita. Mitattu/ilmoitettu. Kuulemma bensa-autot ovat kohottaneet päästöjä.

    Mersu: 175 /134 g/km

    Seat: 159 /130 g/km

    Audi: 166/ 128 g/km

    BMW: 175 /135 g/km

      
  • Autobild (de):
    1. VW Golf 1,5 eTSI
    2. BMW 118i
    3. Kia Ceed 1.4 T-GDI
    4. Mercedes A 200
    5. Opel Astra 1.4 DIT

      
  • muokattu 30.08.2020 11:09

    Miettikääpäs: Suomessa noita ei edes vertailtaisia keskenään. Täällä istuu niin syvällä tämä "p-auto vastaan muut autot" -ajattelu. En edelleenkään käsitä miksi ja talviautovertailu ei poikkeuksena pelasta mitään.

    Onneksi asiat on paremmin muualla.

      3
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit