Vertailussa neljä farmaria ja niiden pahin haastaja.

11 kommenttia
muokattu 26.07.2019 18:56

Hienoa huomata, että nyt on joko lukijoiden ääntä kuunneltu tai sitten muuten vain toimituksessa ollaan oltu tyylikkään proaktiivisia.
Seuraavan numeron farkkuvertailua odottelen suurella mielenkinnolla!
Neljä c-segmentin farmaria saa siis verrokiksi "miljoona kärpästä" - Qashqain.

Oma arvio on, että Ocu vie voiton, totuttuun tapaan. Taloudellinen, mutta suorituskykyinen Corolla on hyvä kakkonen (mikäli mukana 180hv hybridi) ja Focus, Kian ohella jäävät molemmat hieman telineisiin.
Nissan peesaa näitä, mutta muutama kiitettävä ei riitä viimeistä sijaa parempaan suoritukseen.

Toivomuksena olisi vielä idean jatkojalostus, eli mitä esim. 40-50 Keur summalla saa, kun verrokkina ovat tavis Suberbit, Passatit yms. vs. premium-merkkien tuotokset, ilman katumaasturihöttöä.
Mutta sitä odotellessa, kiitos jo tästä! :)

  
  • Omituinen testi tulossa joka tapauksessa, miksi kialta proceed...vaikka ois farkkukin tarjolla, miksi octavia vaikka scala olisi ollut mielenkiintoisempi uutuus, entä veikkaanpa että Toyotalta otetaan joku muu kuin suosituin active malli, toden. Premium malli saadaan haukkua hintaa ja renkaiden melutasoa(matalampi rengasprofiili).
    Näissä testeissä on kuiteskin pakko saada vag leirin auto voittajaksi ,se on selvä asia joten mielenkiinto on karissut jo etukäteen.

      
  • @Lukija23054 kirjoitti:
    Omituinen testi tulossa joka tapauksessa, miksi kialta proceed...vaikka ois farkkukin tarjolla, miksi octavia vaikka scala olisi ollut mielenkiintoisempi uutuus, entä veikkaanpa että Toyotalta otetaan joku muu kuin suosituin active malli, toden. Premium malli saadaan haukkua hintaa ja renkaiden melutasoa(matalampi rengasprofiili).
    Näissä testeissä on kuiteskin pakko saada vag leirin auto voittajaksi ,se on selvä asia joten mielenkiinto on karissut jo etukäteen.

    Joo onhan se törkeän puolueellista, kun Toyotalta muiden merkkien tapaan otetaan vertailuun se versio, minkä maahantuoja vertailuun toimittaa, eikä edes vaihdeta parempia renkaita Toyotaan!

      1
  • @NHB kirjoitti:

    @Lukija23054 kirjoitti:
    Omituinen testi tulossa joka tapauksessa, miksi kialta proceed...vaikka ois farkkukin tarjolla, miksi octavia vaikka scala olisi ollut mielenkiintoisempi uutuus, entä veikkaanpa että Toyotalta otetaan joku muu kuin suosituin active malli, toden. Premium malli saadaan haukkua hintaa ja renkaiden melutasoa(matalampi rengasprofiili).
    Näissä testeissä on kuiteskin pakko saada vag leirin auto voittajaksi ,se on selvä asia joten mielenkiinto on karissut jo etukäteen.

    Joo onhan se törkeän puolueellista, kun Toyotalta muiden merkkien tapaan otetaan vertailuun se versio, minkä maahantuoja vertailuun toimittaa, eikä edes vaihdeta parempia renkaita Toyotaan!

    Vähän sama kuin aina BMW:n kanssa.

      
  • ....joilla on aina väärät run flat -renkaat, näino

      
  • @Lukija37470 kirjoitti:
    Hienoa huomata, että nyt on joko lukijoiden ääntä kuunneltu tai sitten muuten vain toimituksessa ollaan oltu tyylikkään proaktiivisia.
    Seuraavan numeron farkkuvertailua odottelen suurella mielenkinnolla!
    Neljä c-segmentin farmaria saa siis verrokiksi "miljoona kärpästä" - Qashqain.

    Oma arvio on, että Ocu vie voiton, totuttuun tapaan. Taloudellinen, mutta suorituskykyinen Corolla on hyvä kakkonen (mikäli mukana 180hv hybridi) ja Focus, Kian ohella jäävät molemmat hieman telineisiin.
    Nissan peesaa näitä, mutta muutama kiitettävä ei riitä viimeistä sijaa parempaan suoritukseen.

    Toivomuksena olisi vielä idean jatkojalostus, eli mitä esim. 40-50 Keur summalla saa, kun verrokkina ovat tavis Suberbit, Passatit yms. vs. premium-merkkien tuotokset, ilman katumaasturihöttöä.
    Mutta sitä odotellessa, kiitos jo tästä! :)

    Melko hyvin osui ennustus tuloksesta. Focus roikkui hyvin kärjen tuntumassa, mutta Kia ja Nissan jäivät selvemmin. Katumaasturin vahvuudet eivät riittäneet tässä kyllä oikein millään osa-alueella.

      
  • muokattu 22.08.2019 17:18

    Kyllä Toyota Corolla Activen 2019 205/55R16 16X7J renkaiden äänet kuuluu karkealla päällysteellä ihan tarpeeksi, että sanomaan pääsee arvostelussa.

      
  • @NHB kirjoitti:

    @Lukija23054 kirjoitti:
    Omituinen testi tulossa joka tapauksessa, miksi kialta proceed...vaikka ois farkkukin tarjolla, miksi octavia vaikka scala olisi ollut mielenkiintoisempi uutuus, entä veikkaanpa että Toyotalta otetaan joku muu kuin suosituin active malli, toden. Premium malli saadaan haukkua hintaa ja renkaiden melutasoa(matalampi rengasprofiili).
    Näissä testeissä on kuiteskin pakko saada vag leirin auto voittajaksi ,se on selvä asia joten mielenkiinto on karissut jo etukäteen.

    Joo onhan se törkeän puolueellista, kun Toyotalta muiden merkkien tapaan otetaan vertailuun se versio, minkä maahantuoja vertailuun toimittaa, eikä edes vaihdeta parempia renkaita Toyotaan!

    Jaa..tiesikö NHB että Toyotalla ei ollut muuta testiin tarjota..lol
    Sinulla lienee hyvä kyky tällä palstalla olevasi ainoa se joka olet oikeassa vaikka nyt oletkin väärässä , kuten useimmissa keskusteluissa mitä olen täällä seurannut ja nyt vedit herneen nenääsi....

      
  • @Lukija23054 kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @Lukija23054 kirjoitti:
    Omituinen testi tulossa joka tapauksessa, miksi kialta proceed...vaikka ois farkkukin tarjolla, miksi octavia vaikka scala olisi ollut mielenkiintoisempi uutuus, entä veikkaanpa että Toyotalta otetaan joku muu kuin suosituin active malli, toden. Premium malli saadaan haukkua hintaa ja renkaiden melutasoa(matalampi rengasprofiili).
    Näissä testeissä on kuiteskin pakko saada vag leirin auto voittajaksi ,se on selvä asia joten mielenkiinto on karissut jo etukäteen.

    Joo onhan se törkeän puolueellista, kun Toyotalta muiden merkkien tapaan otetaan vertailuun se versio, minkä maahantuoja vertailuun toimittaa, eikä edes vaihdeta parempia renkaita Toyotaan!

    Jaa..tiesikö NHB että Toyotalla ei ollut muuta testiin tarjota..lol
    Sinulla lienee hyvä kyky tällä palstalla olevasi ainoa se joka olet oikeassa vaikka nyt oletkin väärässä , kuten useimmissa keskusteluissa mitä olen täällä seurannut ja nyt vedit herneen nenääsi....

    Ala vielä väittämään, että olen TM-kauppias tai jotain muuta yhtä terävää ja omaperäistä.

    Se, mitä malleja Toyotalla on tarjolla, ei liity mihinkään. Maahantuoja on päättänyt toimittaa tuon mallin vertailuun ja sillä luonnollisesti on pärjättävä. Voi olla, että maahantuoja teki vain huonon valinnan tai sitten tuona hetkenä ei nurkissa pyörinyt testiä ajatellen paremmin varusteltua esittelyautoa.

    Ei tämä aihe kosketa minua oikein millään tavalla, enkä edes keksi, miten voisin vetää herneet nokkaan tästä. Lähinnä huvittuneena seuraan tätä iänikuista itkua siitä, kuinka aina jonku mielestä TM on ollut kamalan puolueellinen ottaessaan vertailtavan auton vastaan sellaisena kuin se on toimitettu. Itkun kohteena oleva merkki vain vaihtuu.

    Itku ilman parannusehdotusta on vain pahan mielen purkua, joten kerrohan, että miten TM:n olisi pitänyt toimia siinä vaiheessa, kun tuo kyseinen Toyota tuotiin tontille? Olisiko siihen pitänyt vaihtaa paremmat pyörät, pyytää vaihtamaan se johonkin toiseen varusteluversioon vai sulkea pois testistä ihan vain sen riskin vuoksi, ettei kyseinen Toyota ehkä voita ja joku Tojo-poju pahoittaa siitä mielensä? Jos Toyotalla olisi tehty tuollainen erityiskohtelu, niin miten muiden kanssa olisi pitänyt toimia? Miten olisi pitänyt toimia, jotta homma olisi mielestäsi tasapuolista Toyotalle?

      1
  • @NHB kirjoitti:

    @Lukija23054 kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @Lukija23054 kirjoitti:
    Omituinen testi tulossa joka tapauksessa, miksi kialta proceed...vaikka ois farkkukin tarjolla, miksi octavia vaikka scala olisi ollut mielenkiintoisempi uutuus, entä veikkaanpa että Toyotalta otetaan joku muu kuin suosituin active malli, toden. Premium malli saadaan haukkua hintaa ja renkaiden melutasoa(matalampi rengasprofiili).
    Näissä testeissä on kuiteskin pakko saada vag leirin auto voittajaksi ,se on selvä asia joten mielenkiinto on karissut jo etukäteen.

    Joo onhan se törkeän puolueellista, kun Toyotalta muiden merkkien tapaan otetaan vertailuun se versio, minkä maahantuoja vertailuun toimittaa, eikä edes vaihdeta parempia renkaita Toyotaan!

    Jaa..tiesikö NHB että Toyotalla ei ollut muuta testiin tarjota..lol
    Sinulla lienee hyvä kyky tällä palstalla olevasi ainoa se joka olet oikeassa vaikka nyt oletkin väärässä , kuten useimmissa keskusteluissa mitä olen täällä seurannut ja nyt vedit herneen nenääsi....

    Ala vielä väittämään, että olen TM-kauppias tai jotain muuta yhtä terävää ja omaperäistä.

    Se, mitä malleja Toyotalla on tarjolla, ei liity mihinkään. Maahantuoja on päättänyt toimittaa tuon mallin vertailuun ja sillä luonnollisesti on pärjättävä. Voi olla, että maahantuoja teki vain huonon valinnan tai sitten tuona hetkenä ei nurkissa pyörinyt testiä ajatellen paremmin varusteltua esittelyautoa.

    Ei tämä aihe kosketa minua oikein millään tavalla, enkä edes keksi, miten voisin vetää herneet nokkaan tästä. Lähinnä huvittuneena seuraan tätä iänikuista itkua siitä, kuinka aina jonku mielestä TM on ollut kamalan puolueellinen ottaessaan vertailtavan auton vastaan sellaisena kuin se on toimitettu. Itkun kohteena oleva merkki vain vaihtuu.

    Itku ilman parannusehdotusta on vain pahan mielen purkua, joten kerrohan, että miten TM:n olisi pitänyt toimia siinä vaiheessa, kun tuo kyseinen Toyota tuotiin tontille? Olisiko siihen pitänyt vaihtaa paremmat pyörät, pyytää vaihtamaan se johonkin toiseen varusteluversioon vai sulkea pois testistä ihan vain sen riskin vuoksi, ettei kyseinen Toyota ehkä voita ja joku Tojo-poju pahoittaa siitä mielensä? Jos Toyotalla olisi tehty tuollainen erityiskohtelu, niin miten muiden kanssa olisi pitänyt toimia? Miten olisi pitänyt toimia, jotta homma olisi mielestäsi tasapuolista Toyotalle?

    Olisi voitu varmaan pyytää testiin myydyin varustemalli eli active ja jollei sitä saada testiin olisi ollut kiva että siitä olisi lehden sivuilla mainittu, rohkenen epäillä että ei edes haluttu...

    Mutta kerro sinä mistä tiedät että testiin on kysytty suosituinmalli , mutta sitä ei ollut saatavilla.

    "Ei tämä aihe kosketa minua oikein millään tavalla, enkä edes keksi, miten voisin vetää herneet nokkaan tästä"......mutta silti tähänkin keskusteluihin päätit puuttua vaikkei edes kiinnostanut....kuten tapanasi tuntuu olevan

      
  • @Lukija23054 kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @Lukija23054 kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @Lukija23054 kirjoitti:
    Omituinen testi tulossa joka tapauksessa, miksi kialta proceed...vaikka ois farkkukin tarjolla, miksi octavia vaikka scala olisi ollut mielenkiintoisempi uutuus, entä veikkaanpa että Toyotalta otetaan joku muu kuin suosituin active malli, toden. Premium malli saadaan haukkua hintaa ja renkaiden melutasoa(matalampi rengasprofiili).
    Näissä testeissä on kuiteskin pakko saada vag leirin auto voittajaksi ,se on selvä asia joten mielenkiinto on karissut jo etukäteen.

    Joo onhan se törkeän puolueellista, kun Toyotalta muiden merkkien tapaan otetaan vertailuun se versio, minkä maahantuoja vertailuun toimittaa, eikä edes vaihdeta parempia renkaita Toyotaan!

    Jaa..tiesikö NHB että Toyotalla ei ollut muuta testiin tarjota..lol
    Sinulla lienee hyvä kyky tällä palstalla olevasi ainoa se joka olet oikeassa vaikka nyt oletkin väärässä , kuten useimmissa keskusteluissa mitä olen täällä seurannut ja nyt vedit herneen nenääsi....

    Ala vielä väittämään, että olen TM-kauppias tai jotain muuta yhtä terävää ja omaperäistä.

    Se, mitä malleja Toyotalla on tarjolla, ei liity mihinkään. Maahantuoja on päättänyt toimittaa tuon mallin vertailuun ja sillä luonnollisesti on pärjättävä. Voi olla, että maahantuoja teki vain huonon valinnan tai sitten tuona hetkenä ei nurkissa pyörinyt testiä ajatellen paremmin varusteltua esittelyautoa.

    Ei tämä aihe kosketa minua oikein millään tavalla, enkä edes keksi, miten voisin vetää herneet nokkaan tästä. Lähinnä huvittuneena seuraan tätä iänikuista itkua siitä, kuinka aina jonku mielestä TM on ollut kamalan puolueellinen ottaessaan vertailtavan auton vastaan sellaisena kuin se on toimitettu. Itkun kohteena oleva merkki vain vaihtuu.

    Itku ilman parannusehdotusta on vain pahan mielen purkua, joten kerrohan, että miten TM:n olisi pitänyt toimia siinä vaiheessa, kun tuo kyseinen Toyota tuotiin tontille? Olisiko siihen pitänyt vaihtaa paremmat pyörät, pyytää vaihtamaan se johonkin toiseen varusteluversioon vai sulkea pois testistä ihan vain sen riskin vuoksi, ettei kyseinen Toyota ehkä voita ja joku Tojo-poju pahoittaa siitä mielensä? Jos Toyotalla olisi tehty tuollainen erityiskohtelu, niin miten muiden kanssa olisi pitänyt toimia? Miten olisi pitänyt toimia, jotta homma olisi mielestäsi tasapuolista Toyotalle?

    "Ei tämä aihe kosketa minua oikein millään tavalla, enkä edes keksi, miten voisin vetää herneet nokkaan tästä"......mutta silti tähänkin keskusteluihin päätit puuttua vaikkei edes kiinnostanut....kuten tapanasi tuntuu olevan

    Joo olen usein syyllinen keskusteluun ilman herneitä nokassa. Sait kiinni.

      
  • @Jokeri kirjoitti:

    @Lukija37470 kirjoitti:
    Hienoa huomata, että nyt on joko lukijoiden ääntä kuunneltu tai sitten muuten vain toimituksessa ollaan oltu tyylikkään proaktiivisia.
    Seuraavan numeron farkkuvertailua odottelen suurella mielenkinnolla!
    Neljä c-segmentin farmaria saa siis verrokiksi "miljoona kärpästä" - Qashqain.

    Oma arvio on, että Ocu vie voiton, totuttuun tapaan. Taloudellinen, mutta suorituskykyinen Corolla on hyvä kakkonen (mikäli mukana 180hv hybridi) ja Focus, Kian ohella jäävät molemmat hieman telineisiin.
    Nissan peesaa näitä, mutta muutama kiitettävä ei riitä viimeistä sijaa parempaan suoritukseen.

    Toivomuksena olisi vielä idean jatkojalostus, eli mitä esim. 40-50 Keur summalla saa, kun verrokkina ovat tavis Suberbit, Passatit yms. vs. premium-merkkien tuotokset, ilman katumaasturihöttöä.
    Mutta sitä odotellessa, kiitos jo tästä! :)

    Melko hyvin osui ennustus tuloksesta. Focus roikkui hyvin kärjen tuntumassa, mutta Kia ja Nissan jäivät selvemmin. Katumaasturin vahvuudet eivät riittäneet tässä kyllä oikein millään osa-alueella.

    Näinpä, tosin en odottanut Corollalta ihan noin hyvää suoritusta, mikä oli positiivinen yllätys, ja ehkä Kiankin pisteet olisivat voineet olla suuremmat, mikäli mukaan olisi valittu normifarkku.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit