Tesla

600 kommenttia
11415161820
  • @_Quu kirjoitti:

    @perussuomalainen kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:
    Teslan tulevaisuus ei näytä hyvältä kun VW Audi Jaguar Mersu tuo sähköautomalliston markkinoille.

    heh koitahan nyt seurata vähän. Noi ko. merkit toi jo "sähköautomalliston" markkinoille. On taas kyllä keskustelun laatu iha huippuluokka tääl.

    Pölvästi seuraa tulevia myyntitilastoja.

    Etköhän se kuule ole sinä tässä se kuuluisa pölvästi. Väittämäsi on muutenkin ihan sontaa, mutta se ettet ole huomannut edes että ko. merkit toi markkinoille jo sähköautonsa eikä Teslalle käyny kuinkaan, viestittää lähinnä että sinulla on suuria vaikeuksia ymmärtää näitä asioita.

      
  • @PiiJei kirjoitti:
    No, jokaisella näistä on yksi sähköauto myynnissä. Pikkuvolkkareita vähän enemmän. Varsinainen invaasio alkaa 2020.

    Vai niin, ja millähän merkillä ja malleilla kun ei kukaan ole luvannut taaskaan sellaista "invaasiotakaan"? Faktaa peliin kiitos, merkki, malli, ajomatkat, vetotavat, autoluokka, hinta.

      
  • @perussuomalainen kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:

    @perussuomalainen kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:
    Teslan tulevaisuus ei näytä hyvältä kun VW Audi Jaguar Mersu tuo sähköautomalliston markkinoille.

    heh koitahan nyt seurata vähän. Noi ko. merkit toi jo "sähköautomalliston" markkinoille. On taas kyllä keskustelun laatu iha huippuluokka tääl.

    Pölvästi seuraa tulevia myyntitilastoja.

    Etköhän se kuule ole sinä tässä se kuuluisa pölvästi. Väittämäsi on muutenkin ihan sontaa, mutta se ettet ole huomannut edes että ko. merkit toi markkinoille jo sähköautonsa eikä Teslalle käyny kuinkaan, viestittää lähinnä että sinulla on suuria vaikeuksia ymmärtää näitä asioita.

    Tesla on taistellut tuotantovaikeuksien ja laadun kanssa 15 vuotta, huoltoverkostokin takkuaa pahasti.
    Vahvat valtamerkit esim. tässäkin lehdessä ajetut Audi ja Jaguar on vasta aloittaneet. Tulevat vuodet on Teslalle painajainen.
    https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/audi-e-tron-valmistajansa-ensimmainen-sahkoauto-nayttaa-tutulta-sisalta-uusi/

      
  • Motortrendin arvio Porschesta ei lupaa Teslalle hyvää. Toisaalta vertailu tehdään uuden Porschen ja vanhahkon Model S:n välillä, joten siltä kantilta katsottuna vertailu ei ole ihan reilu. Toisaalta ensi vuonna molemmat ovat myynnissä olevia malleja, joten on silti ok vertailla, niin se asiakaskin tekee.

    Kilpailu kovenee.

    https://www.motortrend.com/news/2020-porsche-taycan-review-electric-car-tesla-fighter

      
  • Porsche Taycania jonottaa 30.000 autonostajaa.

      
  • @M880 kirjoitti:
    Motortrendin arvio Porschesta ei lupaa Teslalle hyvää. Toisaalta vertailu tehdään uuden Porschen ja vanhahkon Model S:n välillä, joten siltä kantilta katsottuna vertailu ei ole ihan reilu. Toisaalta ensi vuonna molemmat ovat myynnissä olevia malleja, joten on silti ok vertailla, niin se asiakaskin tekee.

    Kilpailu kovenee.

    https://www.motortrend.com/news/2020-porsche-taycan-review-electric-car-tesla-fighter

    Sen toteaminen, että Porschessa on viimeistely ja ajodynamiikka korkeaa tasoa, ei oikein kerro mitään uutta ja yllättävää. Range ja vaikka takatilat olisivat jo paljon mielekiintoisempia kysymyksiä. Sinällään Porschen hyvät puolet yhdistettynä sähkövoimalinjan vähäiseen huollon tarpeeseen ja alhaisiin energiakuluihin on mielenkiintoinen yhdistelmä, vaikkakin auton hintaluokka venyttääkin kuluissa säästämisen käsitettä.

      1
  • Rahan säästäminen tuskin on Teslankaan hankinnan peruste.

      
  • ”Teslan tappaja” nousi valtavaan suosioon – HS poimi Suomeen saapuvista uusista sähköautoista kiinnostavimmat, ja halvimpaan pääsee käsiksi alle 20 000 eurolla
    Markkinoille on tulossa useita kiinnostavia uusia sähköautomalleja. HS poimi vaihtoehdot niin järkiostajalle, lifestyle-kuljettajalle kuin varakkaalle autoilijallekin.
    Tilaajille

      
  • https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Uh_GSkShwPPlrE5mOJcrkZ-T3NmLkLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0

    Vahvasti näyttäisi siltä, että asiantunjoiden kuolleeksi toteama Teslan kysyntä Euroopassa tekee aikamme terävimmätkin ajattelijat yllättäen ihmeparantumisen - taas.

      
  • Se olikin Porsche, joka kopioi ensimmäisenä Tesla napittoman käyttöliittymän.

    https://www.autonews.com/design/porsche-designs-button-free-dash-ev

      
  • Oikeasti NHB, universumi voisi paremmin jos lopettaisit nämä jorinasi.

      
  • No jos lähdet arvostelemaan jorinoitani, niin mitä jos aloittaisit omistasi? Millaisen arvon universumille lasket joka kertaa pieleen menneille arvioillesi Teslan kysynnästä tai Teslan osakkeen kehityksestä?

      
  • Teslan latauksesta softapäivityksen jälkeen.

    "Efter mjukvaruppdatering kommer snabbladdning kunna göras med upp till 200 kW."

      
  • Nico Rosberg testaili Tesla Model kolmosta radalla. Entisen F1-mestarin mielestä aivan kelpo auto:

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=443&v=dIwIcAJbOXg

      
  • muokattu 11.09.2019 15:21

    Polestarin johtajan Ian Collinsin mukaan Tesla on kehityksessä paljon muita edellä muun muassa sähköautojen energiatehokkuudessa ja kulutuksessa. Tämä sopii hyvin yhteen omien havaintojeni kanssa, joiden mukaan esimerkiksi Mercedes EQC ja Audi E-tron eivät sähköautoina kovin kummoisia ole. Ja lisäksi Polestarin johtaja pitää Polestar kakkosen kiihtyvyyttä nollasta sataan 4,7 sekuntia vain "keskinkertaisena".

    https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20190911/polestarchef-erkanner-tesla-ar-langt-fore-alla-andra/

      
  • Keskinkertaisena ollakseen urheilullinen sähköauto, mutta kuitenkin.

    Onhan tuokin taas osaltaan merkki siitä kuinka sähköautot ovat ja tulevat olemaan ylivertaisia vanhanaikaisiin polttomoottoriautoihin nähden. Jos nyt katsotaan sitä pelkkää kiihtyvyyttä, niin keskinkertainen luku 50keur polttikselle on 8,5sekuntia, eli jotain ihan muuta kuin 4,7sek.

      
  • Pitää paikkansa, että Teslan voimalinja, tehoelektroniikka ja sitä kautta energiatehokkuus on tällä hetkellä parasta sähköautoissa. Tämä toki ei kuitenkaan tarkoita, etteikö muilla sähköautoilla olisi paikkansa. Tottakai on. Kyse on vain yhdestä ominaisuudesta monien joukossa.

    Myös polttomoottoriautojen energiatehokkuudessa on suuria eroja. Henkilöautoissa skaala on noin kymmenkertainen piheimmästä janoisimpaan. Hyvin tuntuu markkina vetävän.

      
  • @M880 kirjoitti:
    Keskinkertaisena ollakseen urheilullinen sähköauto, mutta kuitenkin.

    Onhan tuokin taas osaltaan merkki siitä kuinka sähköautot ovat ja tulevat olemaan ylivertaisia vanhanaikaisiin polttomoottoriautoihin nähden. Jos nyt katsotaan sitä pelkkää kiihtyvyyttä, niin keskinkertainen luku 50keur polttikselle on 8,5sekuntia, eli jotain ihan muuta kuin 4,7sek.

    Miten joku voikin elää omassa kuplassaan noin ja kuvitella 50k polttiksille 8.7 sek kiihtyvyyksiä. hyundai i30 N:kin menee jokusen 6.1

      
  • @perussuomalainen kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:
    Keskinkertaisena ollakseen urheilullinen sähköauto, mutta kuitenkin.

    Onhan tuokin taas osaltaan merkki siitä kuinka sähköautot ovat ja tulevat olemaan ylivertaisia vanhanaikaisiin polttomoottoriautoihin nähden. Jos nyt katsotaan sitä pelkkää kiihtyvyyttä, niin keskinkertainen luku 50keur polttikselle on 8,5sekuntia, eli jotain ihan muuta kuin 4,7sek.

    Miten joku voikin elää omassa kuplassaan noin ja kuvitella 50k polttiksille 8.7 sek kiihtyvyyksiä. hyundai i30 N:kin menee jokusen 6.1

    Jep, ja se 6.1 onkin sitten hyvä lukema, ei keskinkertainen.

      1
  • Teslan Roadsteriin, S-malliin ja X-malliin on vuonna 2020 tulossa niin sanottu Plaid-mode joka tarjoaa entistä rajumman kiihtyvyyden. Plaid-modella varustettu Tesla Roadster kiihtyy nollasta sataan 1,9 sekunnissa.

    Ja kuulemma Plaid-modella varustettu Tesla S alitti Porsche Taycanin kierrosajan selvästi Nurburgringillä. Auto tosin saattoi olla modifioitu.

      
  • Kysyntäongelmien parissa kamppaileva Tesla paransi kakkoskvartaalissa tehtyä toimistusennätystään hiljattain päättyneellä kolmoskvartaalilla. Uusi ennätyslukema on noin 97 000 toimitettua autoa. Nähtäväksi jää, paheneeko kysyntäongelma entisestään ja tuleeko seuraavalla (kuluvalla) kvartaalilla taas uusi ennätys. Kiinaan aukeava uusi tehdas epäilemättä kiihdyttää kysynnän laskua.

    ;)

    https://electrek.co/2019/10/02/tesla-record-deliveries-q3/

      
  • Heh. Edelleenkin kysyntä on eri asia kuin toimitukset. Ja jos copy-pasteat jutun loppuun saakka, pääästään keskusteluun S- ja X- mallisarjojen enemmän kuin romahtaneesta kysynnästä, arvioihin Teslan katteiden edelleen pahenevasta katoamisesta ja kilpailijoiden, joka kattaa oikeastaan kaiken muun autoteollisuuden, tekemisistä.

      
  • Jännä firma tuo Tesla, kun sillä toimitukset vain kasvavat samaa tahtia kuin kysyntä romahtaa. Nyt on taas se aika kvartaalista, kun voidaan julistaa, kuinka Teslojen toimitukset/myynti/kysyntä/kaikki loppuivat lopullisesti.

      
  • Ihmeen moni on negatiivinen Teslaa kohtaan. Miksi ?

      
  • Kroonisesti negatiivinen EPS.

      
  • Ei niitä sähköautoja pystytä tekemään voitollisesti niin kauan kuin akkukustannukset muodostavat 40 prosenttia sähköauton valmistuskukuluista, mutta onneksi kait akkujen hinnat laskee.

      
  • muokattu 05.10.2019 23:51

    Saatat olla oikeassa, koska muullakaan autoteollisuudella ei ole näyttöjä voitollisista sähkäreistä, ellei julmetun kalliilla hinnalla myyty Nissan Leaf ole sellainen?

    Mutta jos olet oikeassa, kuten oletan sinun olevan, syy negatiivisuuteen on 16 vuotta vanha vuodesta toiseen tappiota tehnyt startup, joka on täysin riippuvainen toimialasta, jolla kukaan ei ole vielä menestynyt.

    Yrityksen arvostus siis perustuu toiveisiin löytää jotain sellaista, jota kukaan ei ole vielä onnistunut tekemään, ja jota kukaan muu maailmassa ei osaa toistaa sen jäljeenkään kun se Teslalla toivottavasti lähitulevaisuudessa onnistuu.

    Tuote on mielenkiintoinen, mutta sijoitusmielessä ostan mieluummin vaikka Toyotaa.

    Saatan toki olla väärässä, kuten olin Ferrarinkin listautumisen yhteydessä. En olisi uskonut edes hyvin hoidetun legendan kantavan näin pitkälle, mutta numerot näyttävät Ferrarin ylivoimaisen hinnoitteluvoiman. Jäin junasta, mutta valinta oli omani, joten toivotan hyvää matkaa niille, jotka tohtivat nousta kyytiin.

      
  • Yrityksen tila kai ei ole niin huono ettei autoa Tesla uskalla ostaa. Pääkaupunkiseudulla liikkuu paljon Tesloja nykyään ja Model kolmosen lisääntyminen on selkeästi havaittavissa. Voisi kuvitella että näiden henkilöiden ensisijainen ostoperuste on Teslan ominaisuudet.

    Osakkeeseen en ota kantaa, totean vain sen että Oraclen Larry Ellison osti hiljattain yksityishenkilönä Teslan osakkeita 3 miljoonaa kappaletta noin miljardilla dollarilla. Vaikka kyseessä on maailman yhdeksänneksi rikkain ihminen, niin voisi kuvitella ettei kolmea miljoonaa osaketta osteta ihan huvin vuoksi.

      
  • @740 GLE kirjoitti:
    Mutta jos olet oikeassa, kuten oletan sinun olevan, syy negatiivisuuteen on 16 vuotta vanha vuodesta toiseen tappiota tehnyt startup, joka on täysin riippuvainen toimialasta, jolla kukaan ei ole vielä menestynyt.

    Yrityksen arvostus siis perustuu toiveisiin löytää jotain sellaista, jota kukaan ei ole vielä onnistunut tekemään, ja jota kukaan muu maailmassa ei osaa toistaa sen jäljeenkään kun se Teslalla toivottavasti lähitulevaisuudessa onnistuu.

    Tuote on mielenkiintoinen, mutta sijoitusmielessä ostan mieluummin vaikka Toyotaa.

    Teknologian mullistuessa on melko turha tuijotella menneisyyteen. Nokiankaan tehokkuus nappikännyjen tekemisessä ei kantanut mihinkään asti. Jokaisen luulisi ymmärtävän, että akkujen nykyisellä 100 dollaria/kWh hintatasolla ollaan jo ainakin hyvin lähellä tuloksen tekemistä. Ainkaaan enää ei pitkään tarvitse odotella tuota hetkeä. Toyotaa kannattaa ostaa, jos uskoo Toyota sähköautostrategiaan.

      
  • Onko sinulla enää varaa ajaa Skodalla?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit