ADBlue ongelmaa Volvo V90 ??

34 kommenttia
2»
  • @tracktest kirjoitti:
    Usein ongelmia tulee tietoon käytännön kokemusten kautta. Tieto kulkee joskus huonosti maahantuojan suuntaan mutta ongelmiin löytyy yleensä ratkaisuja ja juuri elinkaaren viimeisissä päivityksissä ongelmat ovat selätetty. Tässä on yksi syy siihen miksi ostan mieluiten vähän ajetun käytetyn elinkaaren loppupään auton josta lastentaudit on karsittu pois.

    BMWee tuo tietojesi mukaan keskentestattuja autoja markkinoille kuluttajan testattavaksi.

      
  • ...mitenkään bemaria puolustamatta, mutta softakoodia alkaa nykyautoissa olla jo sen verran monta miljoonaa riviä, että epäilen minkään valmistajan pystyvän tuomaan täysin virheetöntä ulos - varsinkaan tuotaessa uusia järjestelmiä kuluttajakäyttöön ensimmäisten joukossa arktisille markkina-alueille (tällä viittaan siihen, että esim. SCR jäätymisongelmat eivät välttämättä ole olleet ensimmäisenä verifiointiprioriteettilistalla kun päämarkkina-alueilla sellaista ei tapahdu). SCR ratkaisut henkilöautokäyttöön alkoivat yleistyä pääasiassa Euro6 tiimoilta (normi voimaan 09/2014), Bemarilla noita näkyi syksyllä 2013 F10/F11 LCI tullessa markkinoille. Useat valmistajat ovat hoitaneet tuon normissa määritellyn NOx maksimirajan alituksen aggressiivisella EGR takaisinkierrrätyksellä tähän päivään saakka (ei tämäkään "juttujen" perusteella täysin ongelmatonta ole ollut).

      
  • muokattu 15.11.2019 06:41

    Erikoista, jos vastus palaa kuivilleen joutuessa puhki. Vesijohtoputkiin tai vaikka rännien syöksytorviin on jo vuosia osattu laittaa itsesäätyvä vastus, joka ei pala puhki. Ehkä bemarin insinöörien pitäisi käydä hakemassa oppia lähimmältä suomalaiselta rakennustyömaalta. Tai sitten kyse viassa on ihan jostain muusta, mutta asiakkaalle pitää kehittää hyvä tarina.

      
  • @Herbert kirjoitti:
    ...Tai sitten kyse viassa on ihan jostain muusta, mutta asiakkaalle pitää kehittää hyvä tarina.

    Juurikin näin. Asiakkaan suuntaan noista linjastoon liittyvistä ongelmista on annettu vaan tietoa joko haljenneista linjastoista tai rikkoutuneista vastuksista (puhki/poikkipalaminen oli oma päätelmäni, koska en keksi miten muuten vastus voisi rikkoutua).

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit