Uusien autojen taustapeilien kameralaatikot haittaa näkyvyyttä

2 kommenttia

Juuri uuden Renault Clion koeistuneena huomasin ettei siitä ainakaan minulle ole autoa,188 senttisenä en saa
penkkiä niin alas ettei taustapeilin kameralaatikko haittaisi huomattavasti näkyvyyttä eteen. Sama vika uudessa Skoda Kamiqissa ja monen monessa uudessa autossa. Ongelma vain pahentunut parin vuoden aikana,näkyvyys huononee ja enpä ole teidänkään ottaneen TM toimituksessa kantaa asiaan. Eipä kukaan muukaan autoalan toimittaja. Miten lienee asiaa huomioitu edes Traficomin puolelta tai EUn taholta.

  
  • Oire on tuttu, vaikka olinkin itse luullut sen johtuvan liian matalalle painetusta kattopellin etureunasta? Mutta peilin eri puolilta kurkkimisena minäkin tuon häiriön olen kokenut. Tuo on häiritsevä ja vaarallinen asia, eikä se rajoitu Clion hinta- ja kokoluokkaan.

    Äärimmäiset vartalon mitat, niin isot kuin pienetkin, rajaavat valikoimaa.

      
  • Tuttu ongelma jo 80-luvulta. Toyota Hiacesta aikoinaan otin taustapeilin pois ja ruuvasin tarvikeversion sijaansa korkeammalle. Takanäkyvyys hiukan heikkeni, mutta ei tarvinnut kumarrella katsoakseen oikealta tulijoita. Nykyautoissa sekään ei onnistu.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit