Miksei pikku Tv:tä voi käyttää tietsikan näyttönä

3 kommenttia

Ostin tuossa pikku smart TV:n 28 " laitoin HMDI kaapelin kiinni. Mutta kuva oli surkea, esim. ikoninien pikkutekstit olivat mahdottomia lukea! Lähetin laitteen takaisin TV kuva oli hyvä ja terävä, kabnavat vaihtui nopeasti jne. Yriti tutkia HMDI.n säätöjä . en keksinyt mitään järkevää.
Eipä kaupan tekijäkään vaivaitunut yrittää säätää kanavaa. Lähetti maksun takaisin.
Onko näin, että hyvä telkkai ei omaa Näyttöjen tarkkuutta.

  
  • Pikkutelkkarin HDMI-liitäntään olen laittanut Chromebit-tietokonetikun ja tikun USB-liitäntään olen laittanut hiiren ja näppiksen, jolloin käytössä on tietokone halvalla. On olemassa myös Intel-PC-tikkuja missä taitaa olla Windows käyttiksenä.

      
  • muokattu 02.01.2020 09:01

    Minulla iso UHD TV tietsikan näyttönä ja kuva on kaikin puolin erinomainen. Epäilen, että sinulla on käytössä joko tylsäpiirto-televisio, joka ei riitä tietokoneen näytöksi tai TV:n näyttötarkkuus on eri mitä tietsikka lähettää televisiolle. Tarkista tietokoneen asetuksista, että kuvapikseleitä on sama määrä, minkä TV näyttää.

      
  • Kannattaa tarkistaa telkkarin manuaalista paneelin natiivi resoluutio, ja käyttää sitä arvoa tietokoneen päässä. Töllö voi mainostaa HDMI:n yli niitä resoja jotka se osaa skaalata alaspäin -> huono lopputulos tietokonekuvan kanssa.

    Toinen vaihtoehto on chroma subsampling. Jos mustaa valkoisella (ja päivastoin) näkyvät hyvin mutta värillinen teksti erivärisellä taustalla ei, vikaa kannattaa etsiä tuolta suunnalta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit