VOLVO häntäpäässä uudessa JD laatututkimuksessa

282 kommenttia
14567810»
  • M880 kiitos selvennyksestä!

      
  • @▫️ kirjoitti:
    NHB, mitä jos vaikka hankkisit itsellesi vaimon niin Sinun ei tarvitsisi öyhöttää ja pyllykipuilla näillä nettipalstoilla.

    Huomaatko, kuinka viestisi on juuri tuota mainostamaasi öyhötystä ja pyllykipuilua? Et ota mitään kantaa asiaan, vaan ainoastaan heittelet henkillökohtaisuuksia, jotka osuvat aivan yhtä hyvin kuin julistuksesi Volvon päästöjen alhaisuudesta.

      
  • Tuo uusin raportti oli kielteisempi kuin aiemmin myös aika monen muun autonvalmistajan kannalta (Toyota, RNM, Volvo, Honda ja Jaguar-Land Rover). Toyotan sakot tosin ovat vähäiset. Mistä muutos johtuu. ovatkohan raporttien tekijät vaihtuneet ? Noin yleisesti ottaen voidaan arvioida että alentunut dieselmyynti ehkä vaikuttaa asiaan.

    "All the car makers that were previously on track to meet their targets (Toyota, Renault-Nissan-Mitsubishi (RNM), Volvo, Honda and Jaguar Land Rover (JLR)) are now set to fall short according to our forecasts. Still, Toyota remains at the top of the table, while Peugeot-Citroen has moved from fifth to second, replacing RNM, which slipped to third."

    Korkeiden ja raskaiden katumaasturien myynti on Volvolla 63,20 prosenttia mallistosta maailmanlaajuisesti, joten kysyä voi että voidaanko tällaista valmistajaa verrata muihin valmistajiin päästöjen osalta. SUV on minusta mukavampi käyttää kuin matala auto.

      
  • muokattu 29.01.2020 18:56

    Volvo myy Euroopassa eniten painavia autoja ja paino kai vaikuttaa päästöihin.

    "Vi ser allt fler tunga bilar i Europa. Och den tillverkare som säljer flest tunga bilar är Volvo, säger Cinzia Pastorello, bilexpert på Europeiska energibyrån EEA som tar fram statistiken.

    Volvo säljer idag 60 procent SUV:ar, och är det märke som i genomsnitt säljer tyngst bilar i hela EU. Tunga bilar ger mer utsläpp vid tillverkning – det kan handla om sju-åtta ton CO2 för en stor SUV istället för fyra-fem ton för en mindre eller mellanstor bil. Tunga bilar ger mer utsläpp när man kör dem. 300 kilo extra ger som tumregel cirka tio gram mer CO2 per kilometer, enligt EEA."

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-stora-suv-bilar-hotar-klimatmalen

      
  • EU:n rankaisuprosentit automerkkikohtaisesti, poimittu tuolta raportista. Itseäni vähän ihmetyttää se että miksi BMW ja Daimler ovat paljon "puhtaampia" kuin esimerkiksi Volkswagen. Myyvätkö BMW ja Daimler paljon dieseleitä vai onko kyse siitä että näillä merkeillä on paljon sähköautoja. Käsittääkseni Volkswagenin pitäisi olla eturintamassa sähköautojen suhteen. Vertasin myös Volvon, Bemarin ja Daimlerin plugari- ja sähköautojen osuutta vuodelle 2021, ja kaikilla näillä osuus oli noin 15 prosenttia. Volvo on esittänyt että se välttäisi sakot kolminkertaistamalla plugareiden myynnin, aika näyttää.

    Toyota
    0,1 %

    PSA
    21,3 %

    Renault-Nissan-Mitsubishi
    12,4 %

    Hyundai-Kia
    28,9 %

    Volkswagen
    32,4 %

    BMW
    8,3 %

    Ford
    39,0 %

    Daimler
    9,0 %

    Honda
    5,5 %

    FCA
    49,50 %

    Volvo
    27,6 %

    Mazda
    115,7 %

    Jaguar-Land Lover
    404,30 %

      
  • NHBNHB
    muokattu 30.01.2020 18:19

    @▫️ kirjoitti:
    EU:n rankaisuprosentit automerkkikohtaisesti, poimittu tuolta raportista. Itseäni vähän ihmetyttää se että miksi BMW ja Daimler ovat paljon "puhtaampia" kuin esimerkiksi Volkswagen. Myyvätkö BMW ja Daimler paljon dieseleitä vai onko kyse siitä että näillä merkeillä on paljon sähköautoja. Käsittääkseni Volkswagenin pitäisi olla eturintamassa sähköautojen suhteen.

    Huvittavaa nähdä tuollaisia kysymyksia kirjoittajalta, joka suoraan huutelee muita tyhmiksi. Eri valmistajilla on eri tavoitteet:

    VW 96,6 g/km
    BMW 102,5
    Daimler 103,1
    Volvo 108,5

    Eli Volvo saa tavoitteissa tasoitusta reilusti. Kyllähän VW on arvon konsulenttien ennusteessa noista vähäpäästöisin 2021. Voisin myös veikata, että ennusteessa ei näy edelleenkään täysimääräisenä VW:n sähköautojen kasvu ja Golfin uusiutuminen.

      
  • muokattu 30.01.2020 19:43

    Mainitsit nuo päästögrammat. Grammojen erot selittyvät sillä että automalliston paino vaikuttaa päästötavoitteeseen. Kai se on selvä että Volkkarilla on paljon keveitä autoja, siksi päästötavoite on alhainen. Jaguar Land Roverin päästötavoite on huikeat 130,6 grammaa.

    VW 96,6 g/km
    BMW 102,5 g/km
    Daimler 103,1 g/km
    Volvo 108,5 g/km
    Jaguar Land Rover 130,6 g/km

    Kokonaan toinen asia on sitten se kuinka paljon valmistaja on jäljessä päästötavoitteesta vuodelle 2021. Volkswagen on jäljessä 12,7 grammaa/km ja Volvo taas 12,5 grammaa/km. Eivätkö nuo ole melko tasoissa ?

    Daimler on jäljessä 11 grammaa.

    JLR 4,4 grammaa.

      
  • On väärin ajatella noita rankaisuprosentteina, sakkohan muodostuu jokaisesta ylitetystä grammasta kilometri automerkille asetettuun rajanylitykseen.
    Volkkari valmisti viime vuonna n. 11 000 000 miljoonaa autoa, mersu n. 2,34 milj. bemari noin puolet siitä ja volvo oliko nyt 700 tuhannenpaikkeilla, josta varmaan Teslakin menee kohta ohi, mutta kumminkin summa muodostuu määristä ja tuo prosenttiluku ei kuvaa suoraan automerkkien puhtautta.

      
  • @Topi27 kirjoitti:
    On väärin ajatella noita rankaisuprosentteina, sakkohan muodostuu jokaisesta ylitetystä grammasta kilometri automerkille asetettuun rajanylitykseen.
    Volkkari valmisti viime vuonna n. 11 000 000 miljoonaa autoa, mersu n. 2,34 milj. bemari noin puolet siitä ja volvo oliko nyt 700 tuhannenpaikkeilla, josta varmaan Teslakin menee kohta ohi, mutta kumminkin summa muodostuu määristä ja tuo prosenttiluku ei kuvaa suoraan automerkkien puhtautta.

    Bemari on aika tasoissa Mersun kanssa ja täsaä pitäisi varmaankin puhua EU:n myyntilukemista.

      
  • Tottakai pidin itsestään selvyytenä Eu:n lakien koskevan vain Eu maita. Laitoin suuruusluokkia valmistusmääristä selventämään, ettei taulukon prosentit tarkoita auton yksilön päästömäärien erojen olevan tuon prosenttimerkinnän mukaisia. Kyseiset prosentit kuvaavat huonosti auton päästöjä yksilötasolla.
    Eihän noista valmistusmääristä laiteta kilpiin Eu:n alueella kuin osa, joita Eu:n päästölait koskee.
    Brititkin jäävät tuon ulkopuolelle 2021 tammikuu ensimmäisen päivän jälkeen ilmeisesti, miten lie sopivat siitä kauppaneuvotteluissa?.

      
  • BMW Sales Global 2019 - 2,520,307 - muutos +1.2%
    BMW Sales Europe 2019 - 1,081,563 - muutos -1.5%
    (sis. Mini ja RR)

    MB Sales Global 2019 - 2,456,343 - muutos +1.3%
    MB Sales Europe 2019 - 937,881 - muutos +0.4%
    (sis SMART)

      
  • Ne valmistajat joiden EBIT oli vähäinen vuonna 2018 taitavat selvitä melko pienellä sakolla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit