Tesla

2384 kommenttia
1232426282980
  • @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Esim. NHB on sanonut täällä, että lataaminen ei ole mikään ongelma. Mutta sitten Cybertruckin kohdalla se kuulemma onkin ongelma.

    Cybertruck ei oikein taida käydä teslafanien pirtaan, kun se ei ole sutjakan näköinen muka-urheiluauto.

    En minä piikkejä Teslaan tarkoita kohdistaa, ainoastaan Teslan fanittamiseen.

    Mikä siinä on hankala ymmärtää, että vaikka taloudellisen sähköauton lataaminen onnistuu ongelmitta, niin Cybertruckin tarvitseman kolminkertaisen sähkömäärän lataaminen on ongelma. Se tarkoittaa kolme kertaa pidempiä lataustaukoja matkalla ja vain kolmasosan verran kotona yön aikana latautuvia kilometrejä. Sinä jatkuvasti kerrot, kuinka sähköautosta ei ole ainoaksi autoksi näiden ongelmien vuoksi, mutta nyt sitten Cybertruck kolminkertaisine ongelmineen onkin ok.

    Teslafanit sitä ja teslafanit tätä. Tuo jatkuva piikittely on hyvin arrogantti tapa keskustella. Siinä annat ymmärtää, että Teslan ostajat eivät kykene valitsemaan objektiivisesti omaan käyttöönsä parhaiten soveltuvaa autoa, vaan kyse on jostakin mystisestä fanittamisesta. Samaa jupinaa moni tuottaa applen käyttäjistä. Onko kyse siitä, että yrität tukea omaa epävarmuuttasi alentamalla muiden valintoja?

    Vaikka en itseäni teslafaniksi laske, koska minulle auton brändillä ei edelleenkään ole mitään väliä ja seuraava autoni tulen valitsemaan sähköisen voimalinjan ominaisuuksien perusteella, niin kerron silti sen, mikä tuossa Cybertruckissa tökkii. Designista itseasiassa pidän. Olen aina pitänyt rohkeudesta tehdä tyyliltään massasta poikkeavaa ja tuotannon kannalta tuo muotoilu on suorastaan nerokas. Auto on kuitenkin tarpeettoman iso ja sen ajovastukset ovat valtavan suuret. Energiaa kuluu paljon liikkumiseen ja valmistukseen, sekä tietä ja kumia kuluu paljon. Erittäin suurikokoisena auto on myös hankala eurooppalaisin normein mitoitetuissa kaupungeissa. Ehkä jollakin on oikea tarve tuollaiselle, mutta useimmille tuon kokoinen lava-auto on pelkkä luontoa tarpeettomasti kuormittava turhake.

    Ei ole mukavaa, kun kirjoitettuja asioita irrotetaan asiayhteyksistä ja yhdistellään eri viitekehyksiin.

    En tokikaan ottaisi itselleni Cybertruckia jo pelkästään siksi, että pienempikään sähköauto ei vielä nykyään sovellu yleiskäyttöiseksi autoksi. Cybertruck vain hienosti kuvastaa Muskin visionäärisiä avuja ja suunnannäyttäjän roolia. Ison auton tehokkaaksi kuskaajaksi sähkökäyttö sopii erityisen hyvin päästönäkökulmasta ja kaipa sähkökone jaksaa liikuttaa isohkoa autoa oikein joutuisasti.

    Kukaan ei valitse autoaan objektiivisesti, ei Teslankaan ostajat. Jokainen valitsee autonsa omista lähtökohdistaan ja väitän, että Teslan kuskit tiedostavat sähköauton käyttöön liittyvät haasteet ja silti valitsevat Teslan, koska näkevät siinä olevien muiden ominaisuuksien olevan vaivan väärtti.

    Jos joku kokee minun jupinat alentamiseksi, niin hän on varmaankin itse epävarma omien valintojensa järkevyydestä. Oletan, että kukaan ei koe niin. Siis minun jupinoiden takia. Päinvastoin, nousevat takajaloilleen puolustamaan valintojaan, mikä on tietenkin ihan oikein.

      1
  • Tesla myy päästöoikeuksia FCA:lle ja tienaa tätä kautta noin kaksi miljardia euroa.

    https://teknikensvarld.se/sa-mycket-betalar-fiat-tesla-for-utslappen/

      
  • @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Esim. NHB on sanonut täällä, että lataaminen ei ole mikään ongelma. Mutta sitten Cybertruckin kohdalla se kuulemma onkin ongelma.

    Cybertruck ei oikein taida käydä teslafanien pirtaan, kun se ei ole sutjakan näköinen muka-urheiluauto.

    En minä piikkejä Teslaan tarkoita kohdistaa, ainoastaan Teslan fanittamiseen.

    Mikä siinä on hankala ymmärtää, että vaikka taloudellisen sähköauton lataaminen onnistuu ongelmitta, niin Cybertruckin tarvitseman kolminkertaisen sähkömäärän lataaminen on ongelma. Se tarkoittaa kolme kertaa pidempiä lataustaukoja matkalla ja vain kolmasosan verran kotona yön aikana latautuvia kilometrejä. Sinä jatkuvasti kerrot, kuinka sähköautosta ei ole ainoaksi autoksi näiden ongelmien vuoksi, mutta nyt sitten Cybertruck kolminkertaisine ongelmineen onkin ok.

    Teslafanit sitä ja teslafanit tätä. Tuo jatkuva piikittely on hyvin arrogantti tapa keskustella. Siinä annat ymmärtää, että Teslan ostajat eivät kykene valitsemaan objektiivisesti omaan käyttöönsä parhaiten soveltuvaa autoa, vaan kyse on jostakin mystisestä fanittamisesta. Samaa jupinaa moni tuottaa applen käyttäjistä. Onko kyse siitä, että yrität tukea omaa epävarmuuttasi alentamalla muiden valintoja?

    Vaikka en itseäni teslafaniksi laske, koska minulle auton brändillä ei edelleenkään ole mitään väliä ja seuraava autoni tulen valitsemaan sähköisen voimalinjan ominaisuuksien perusteella, niin kerron silti sen, mikä tuossa Cybertruckissa tökkii. Designista itseasiassa pidän. Olen aina pitänyt rohkeudesta tehdä tyyliltään massasta poikkeavaa ja tuotannon kannalta tuo muotoilu on suorastaan nerokas. Auto on kuitenkin tarpeettoman iso ja sen ajovastukset ovat valtavan suuret. Energiaa kuluu paljon liikkumiseen ja valmistukseen, sekä tietä ja kumia kuluu paljon. Erittäin suurikokoisena auto on myös hankala eurooppalaisin normein mitoitetuissa kaupungeissa. Ehkä jollakin on oikea tarve tuollaiselle, mutta useimmille tuon kokoinen lava-auto on pelkkä luontoa tarpeettomasti kuormittava turhake.

    Kukaan ei valitse autoaan objektiivisesti, ei Teslankaan ostajat. Jokainen valitsee autonsa omista lähtökohdistaan ja väitän, että Teslan kuskit tiedostavat sähköauton käyttöön liittyvät haasteet ja silti valitsevat Teslan, koska näkevät siinä olevien muiden ominaisuuksien olevan vaivan väärtti.

    Jos joku kokee minun jupinat alentamiseksi, niin hän on varmaankin itse epävarma omien valintojensa järkevyydestä. Oletan, että kukaan ei koe niin. Siis minun jupinoiden takia. Päinvastoin, nousevat takajaloilleen puolustamaan valintojaan, mikä on tietenkin ihan oikein.

    Ja millähän perusteella kukaan ei osta autojaan objektiivisesti? Moni esimerkiksi laskee kulujaan pitkällä taulukolla ja tekee valintansa siltä pohjalta. Esimerkiksi taksikäytössä sähköauton pienet energia- ja huoltokulut ovat aivan jotain muuta kuin tyrkyttämäsi ”ylikehittynyt halu ostaa Tesla”.

    Piikittely tehdään juurikin halventavassa mielessä. Sitähän tuo fanittelu on aina ollut. Joku haluaa julistaa, kuinka ”fanipoju” tyhmyyksissään teki huonon valinnan. Sinä menet tuossa jopa niin pitkälle, että täydennät sanomaasi vielä satuilemalla, kuinka sähköauto ei sovellu yleiskäyttöiseksi autoksi. Tesla ovat siis käyttökelvottomia ja niitä ostavat hardcore fanit fanittamisen vuoksi. Tuollainen halventava tyyli arvostella toisten valintoja tuskin ansaitsee tuota mainitsemaasi takajaloille nousua.

      
  • @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Esim. NHB on sanonut täällä, että lataaminen ei ole mikään ongelma. Mutta sitten Cybertruckin kohdalla se kuulemma onkin ongelma.

    Cybertruck ei oikein taida käydä teslafanien pirtaan, kun se ei ole sutjakan näköinen muka-urheiluauto.

    En minä piikkejä Teslaan tarkoita kohdistaa, ainoastaan Teslan fanittamiseen.

    Mikä siinä on hankala ymmärtää, että vaikka taloudellisen sähköauton lataaminen onnistuu ongelmitta, niin Cybertruckin tarvitseman kolminkertaisen sähkömäärän lataaminen on ongelma. Se tarkoittaa kolme kertaa pidempiä lataustaukoja matkalla ja vain kolmasosan verran kotona yön aikana latautuvia kilometrejä. Sinä jatkuvasti kerrot, kuinka sähköautosta ei ole ainoaksi autoksi näiden ongelmien vuoksi, mutta nyt sitten Cybertruck kolminkertaisine ongelmineen onkin ok.

    Teslafanit sitä ja teslafanit tätä. Tuo jatkuva piikittely on hyvin arrogantti tapa keskustella. Siinä annat ymmärtää, että Teslan ostajat eivät kykene valitsemaan objektiivisesti omaan käyttöönsä parhaiten soveltuvaa autoa, vaan kyse on jostakin mystisestä fanittamisesta. Samaa jupinaa moni tuottaa applen käyttäjistä. Onko kyse siitä, että yrität tukea omaa epävarmuuttasi alentamalla muiden valintoja?

    Vaikka en itseäni teslafaniksi laske, koska minulle auton brändillä ei edelleenkään ole mitään väliä ja seuraava autoni tulen valitsemaan sähköisen voimalinjan ominaisuuksien perusteella, niin kerron silti sen, mikä tuossa Cybertruckissa tökkii. Designista itseasiassa pidän. Olen aina pitänyt rohkeudesta tehdä tyyliltään massasta poikkeavaa ja tuotannon kannalta tuo muotoilu on suorastaan nerokas. Auto on kuitenkin tarpeettoman iso ja sen ajovastukset ovat valtavan suuret. Energiaa kuluu paljon liikkumiseen ja valmistukseen, sekä tietä ja kumia kuluu paljon. Erittäin suurikokoisena auto on myös hankala eurooppalaisin normein mitoitetuissa kaupungeissa. Ehkä jollakin on oikea tarve tuollaiselle, mutta useimmille tuon kokoinen lava-auto on pelkkä luontoa tarpeettomasti kuormittava turhake.

    Kukaan ei valitse autoaan objektiivisesti, ei Teslankaan ostajat. Jokainen valitsee autonsa omista lähtökohdistaan ja väitän, että Teslan kuskit tiedostavat sähköauton käyttöön liittyvät haasteet ja silti valitsevat Teslan, koska näkevät siinä olevien muiden ominaisuuksien olevan vaivan väärtti.

    Jos joku kokee minun jupinat alentamiseksi, niin hän on varmaankin itse epävarma omien valintojensa järkevyydestä. Oletan, että kukaan ei koe niin. Siis minun jupinoiden takia. Päinvastoin, nousevat takajaloilleen puolustamaan valintojaan, mikä on tietenkin ihan oikein.

    Ja millähän perusteella kukaan ei osta autojaan objektiivisesti? Moni esimerkiksi laskee kulujaan pitkällä taulukolla ja tekee valintansa siltä pohjalta. Esimerkiksi taksikäytössä sähköauton pienet energia- ja huoltokulut ovat aivan jotain muuta kuin tyrkyttämäsi ”ylikehittynyt halu ostaa Tesla”.

    Piikittely tehdään juurikin halventavassa mielessä. Sitähän tuo fanittelu on aina ollut. Joku haluaa julistaa, kuinka ”fanipoju” tyhmyyksissään teki huonon valinnan. Sinä menet tuossa jopa niin pitkälle, että täydennät sanomaasi vielä satuilemalla, kuinka sähköauto ei sovellu yleiskäyttöiseksi autoksi. Tesla ovat siis käyttökelvottomia ja niitä ostavat hardcore fanit fanittamisen vuoksi. Tuollainen halventava tyyli arvostella toisten valintoja tuskin ansaitsee tuota mainitsemaasi takajaloille nousua.

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Esim. NHB on sanonut täällä, että lataaminen ei ole mikään ongelma. Mutta sitten Cybertruckin kohdalla se kuulemma onkin ongelma.

    Cybertruck ei oikein taida käydä teslafanien pirtaan, kun se ei ole sutjakan näköinen muka-urheiluauto.

    En minä piikkejä Teslaan tarkoita kohdistaa, ainoastaan Teslan fanittamiseen.

    Mikä siinä on hankala ymmärtää, että vaikka taloudellisen sähköauton lataaminen onnistuu ongelmitta, niin Cybertruckin tarvitseman kolminkertaisen sähkömäärän lataaminen on ongelma. Se tarkoittaa kolme kertaa pidempiä lataustaukoja matkalla ja vain kolmasosan verran kotona yön aikana latautuvia kilometrejä. Sinä jatkuvasti kerrot, kuinka sähköautosta ei ole ainoaksi autoksi näiden ongelmien vuoksi, mutta nyt sitten Cybertruck kolminkertaisine ongelmineen onkin ok.

    Teslafanit sitä ja teslafanit tätä. Tuo jatkuva piikittely on hyvin arrogantti tapa keskustella. Siinä annat ymmärtää, että Teslan ostajat eivät kykene valitsemaan objektiivisesti omaan käyttöönsä parhaiten soveltuvaa autoa, vaan kyse on jostakin mystisestä fanittamisesta. Samaa jupinaa moni tuottaa applen käyttäjistä. Onko kyse siitä, että yrität tukea omaa epävarmuuttasi alentamalla muiden valintoja?

    Vaikka en itseäni teslafaniksi laske, koska minulle auton brändillä ei edelleenkään ole mitään väliä ja seuraava autoni tulen valitsemaan sähköisen voimalinjan ominaisuuksien perusteella, niin kerron silti sen, mikä tuossa Cybertruckissa tökkii. Designista itseasiassa pidän. Olen aina pitänyt rohkeudesta tehdä tyyliltään massasta poikkeavaa ja tuotannon kannalta tuo muotoilu on suorastaan nerokas. Auto on kuitenkin tarpeettoman iso ja sen ajovastukset ovat valtavan suuret. Energiaa kuluu paljon liikkumiseen ja valmistukseen, sekä tietä ja kumia kuluu paljon. Erittäin suurikokoisena auto on myös hankala eurooppalaisin normein mitoitetuissa kaupungeissa. Ehkä jollakin on oikea tarve tuollaiselle, mutta useimmille tuon kokoinen lava-auto on pelkkä luontoa tarpeettomasti kuormittava turhake.

    Kukaan ei valitse autoaan objektiivisesti, ei Teslankaan ostajat. Jokainen valitsee autonsa omista lähtökohdistaan ja väitän, että Teslan kuskit tiedostavat sähköauton käyttöön liittyvät haasteet ja silti valitsevat Teslan, koska näkevät siinä olevien muiden ominaisuuksien olevan vaivan väärtti.

    Jos joku kokee minun jupinat alentamiseksi, niin hän on varmaankin itse epävarma omien valintojensa järkevyydestä. Oletan, että kukaan ei koe niin. Siis minun jupinoiden takia. Päinvastoin, nousevat takajaloilleen puolustamaan valintojaan, mikä on tietenkin ihan oikein.

    Ja millähän perusteella kukaan ei osta autojaan objektiivisesti? Moni esimerkiksi laskee kulujaan pitkällä taulukolla ja tekee valintansa siltä pohjalta. Esimerkiksi taksikäytössä sähköauton pienet energia- ja huoltokulut ovat aivan jotain muuta kuin tyrkyttämäsi ”ylikehittynyt halu ostaa Tesla”.

    Piikittely tehdään juurikin halventavassa mielessä. Sitähän tuo fanittelu on aina ollut. Joku haluaa julistaa, kuinka ”fanipoju” tyhmyyksissään teki huonon valinnan. Sinä menet tuossa jopa niin pitkälle, että täydennät sanomaasi vielä satuilemalla, kuinka sähköauto ei sovellu yleiskäyttöiseksi autoksi. Tesla ovat siis käyttökelvottomia ja niitä ostavat hardcore fanit fanittamisen vuoksi. Tuollainen halventava tyyli arvostella toisten valintoja tuskin ansaitsee tuota mainitsemaasi takajaloille nousua.

    Sähän olet aina halventava täällä. Sitä tekee juuri sähköautouskovaiset fanipojat.

      
  • muokattu 12.01.2020 15:16

    Fanittelu? Perussuomalainen lienee deanilisti. Jos haluaa Suomeen pakolaisaaltoa, älkää ostako sähköautoja, ostakaa bensahirmuja ja koko keskustelu ilmastonmuutoksesta on höpinää ja pidetään pää pensaassa, eivät ne 98% yhtämieltä olevat tiedemiehet mitään tiedä, naapurin Jaakko tietää., hän osaa jopa hitsata.
    Jaakko tietää myös perussuomalaisten globaalisen rakkauden maahan muuttoon, näin heidän ulkoministerikin halusi, aluksi reilut 30 tuhatta kansamme avuksi.

    Tuon tämän hetkisen summan (1-1,6mrd/v) voisi laittaa heti korvikkeeksi polttoaineiden hintaan.

    Tuli uusia tilastoja. Biopolttoaineet eivät riitä edes suomalaisille, siksi suuri osa autoista on oltava sähkökäyttöisiä.

      
  • Mjoo’o. Ei se Tesla kysyntä vissiin vielä loppunutkaan ja firma ei kai sitten ilmeisesti ole kuluvan neljänneksen aikana menossa konkurssiin.

      
  • Aika vaikuttavia lukemia - vielä kun ottaa huomioon että tuote myy itse itsensä ilman mainontaa ja markkinointia, tai ainakaan sellaista markkinointia, josta yrityksen pitäisi maksaa.

      
  • Automerkkien status Ruotsissa.

    Bilmärken med högst status bland svenskarna

    Tesla – 24 procent

    Ferrari – 13 procent

    Volvo – 12 procent

    BMW – 10 procent

    Mercedes – 9 procent

    Porsche – 8 procent

    Audi – 7 procent

    Jaguar – 5 procent

    Toyota – 3 procent

    Cadillac – 2 procent

      
  • Täytyy ihmetellä miten toisille lähes kaikki käy, rima on vedetty todella alas. Teslan laatutaso on heikkoa, viimeistely on mitä sattuu ja rengasmelu on lähes sietämätön.

      
  • NHBNHB
    muokattu 06.02.2020 20:20

    Tupla

      
  • NHBNHB
    muokattu 06.02.2020 20:20

    Uusimmassa Auto Zeitungissa on näköjään sopivasti aiheeseen liittyen mitattu BMW M5:n olevan meluisampi kuin vertailun molempien sähköautojen eli Tesla MS:n ja Porsche Taycanin. No joillekin toivottavasti kelpaa kai tuo Bemmikin.

      
  • NHB etsii päivästä toiseen näitä ulkomaisten autolehtien Tesla-julistuksia ja hehkuttaa tuotetta monissa eri keskusteluissa. On aika erikoista ettei maalipinta kestä yhtä Suomen talvea vikaantumatta. Korjausmaalauksia on tehty heti alkumetreillä. Eikö uuden auton maalipinnan virheet kerro laatutasosta kaiken oleellisen? Vaikuttaa vahvasti alemman tason tekeleeltä jos katsoo viimeistelyä. Sisustus on yksinkertaisuudessaan puistattava. Voinee aiheesta kysyä mihin tämä ylenpalttinen hehkutuksesi perustuu? Tämä jatkuva yhden merkin hehkutuksesi on saanut hurmoshenkisiä ja uskonnollisia piirteitä.

    Koeajossa Teknavi totesi näin:
    Uusi BMW M5 on kokonaisuutena mielenkiintoinen yhdistelmä erilaisia ominaisuuksia. Arkiajoa ajatellen olennaisena se tarjoaa huomattavasti edeltäjäänsä mukavampaa kyytiä, minkä lisäksi auto yllätti positiivisesti hiljaisuudellaan.

      
  • muokattu 06.02.2020 21:55

    @tracktest kirjoitti:
    Koeajossa Teknavi totesi näin:
    Uusi BMW M5 on kokonaisuutena mielenkiintoinen yhdistelmä erilaisia ominaisuuksia. Arkiajoa ajatellen olennaisena se tarjoaa huomattavasti edeltäjäänsä mukavampaa kyytiä

    Jaahas, kuinka huonoja ne edeltäjät on onkaan, yltääkö uusi vieläkään Teslan tasolle.

      
  • Jos kiinnostaa kannattaa lukea eikä huudella puusta tai pensaasta mitä sattuu.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Jos kiinnostaa kannattaa lukea eikä huudella puusta tai pensaasta mitä sattuu.

    Ei minun tarvitse vaivautua, ammattikoeajajat vertailee. Sinä itse toit keskusteluun koeajon lausunnon "huomattavasti edeltäjäänsä mukavampaa kyytiä" täytyyhän parantamisenvaraa olla, että tuollaisen lausunnon voi antaa.

      
  • Nelivetoinen erittäin suorituskykyinen auto, pitääkö tuoda vielä lisää vihjeitä että menee jakeluun?Puolijauhoiseen keskusteluun ei ole muuta lisättävää.

      
  • Onhan Teslat kuulemma suorituskykyisiä autoja.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Nelivetoinen erittäin suorituskykyinen auto, pitääkö tuoda vielä lisää vihjeitä että menee jakeluun?Puolijauhoiseen keskusteluun ei ole muuta lisättävää.

    Paino sanalla auto: Lambo ja Audi R8 nelivetoisia suht tehokkaita ajajan autoja. Näitä varmaan tarkoitit.

      
  • Eiköhän reilut 600 hevosvoimainen nelivetoinen perheauto BMW M5 luokitella ajajan autoksi kuten mainitsemasi mallit.

      
  • M5 on hätäisesti ruikkiva pikkupoikien kumin kuluttaja ei siinä oikeita ajo-ominaisuuksia ole nopeaan pitkään ajoon vaan muistuttaa pikkupoikien nallipyssyleikkejä.

      
  • TrolliTopi liikkuukin tällä tasolla. Kaada itsellesi vain.

      
  • muokattu 07.02.2020 00:23

    Oikeesti hienoja ajettavia noiden kahden lisäksi niin paljoa ole. Porshce 911 on kyllä upea ajettava muttei pärjää Lambolle ja Audi R8:lle. Paganini kallis enkä pidä sen ulkonäöstä, Astonit nyt vaan on Englantilaisia ja Chironi pirun kallis pelkät vuosihuollot yli 200 000 tuhatta pelkkä rengas satsi 50 000 eur 8000 km välein ja öljyn vaihdot kymmenissä tuhansissa eikä ulkonäkö pure meikäläiseen ilman raha ongelmiakaan. Joku sanoo Ferrari, mutta sitä vaivaa sama Englantilaisen kanssa.

      
  • @Topi27 kirjoitti:
    Chironi pirun kallis pelkät vuosihuollot yli 200 000 tuhatta pelkkä rengas satsi 50 000 eur 8000 km välein ja öljyn vaihdot kymmenissä tuhansissa eikä ulkonäkö pure meikäläiseen ilman raha ongelmiakaan.

    Nyt on taas värityskirja auki. Renkaat Chironiin maksaa noin kymppitonnin ja vuosihuollonkin hinta on kymppitonneja.

      
  • @NHB kirjoitti:

    @Topi27 kirjoitti:
    Chironi pirun kallis pelkät vuosihuollot yli 200 000 tuhatta pelkkä rengas satsi 50 000 eur 8000 km välein ja öljyn vaihdot kymmenissä tuhansissa eikä ulkonäkö pure meikäläiseen ilman raha ongelmiakaan.

    Nyt on taas värityskirja auki. Renkaat Chironiin maksaa noin kymppitonnin ja vuosihuollonkin hinta on kymppitonneja.

    Oh ho yleensä pidän NHB:tä miltei faktan tarkastajana, mutta nyt kyllä erehdyit ja raskaasti 420 km tunnissa kulkevaan Chironiin saavasi renkaat kymppitonnilla heh heh hee.

      
  • muokattu 07.02.2020 01:12

    Ovatkohan Teslaa meluisaksi moittivat ajaneet uusilla (Raven) Model S/X -malleilla? Minä olen ja ainakin X oli minun (ja mukana istuneen patteriautoskeptisen seurueen) mielestä hyvinkin hiljainen - myös moottoritiellä - 22" rengastuksesta huolimatta. Tarjolla on toki maltillisempi 20" rengastus, joka on oletettavasti vielä hiljaisempi. Pian selviää.

      1
  • Entäs DS:n täyssähköiset kehuvat mukaviksi ja hiljaisiksi ajaa. Citroenin isot kissat olivat jo -80 alussa erittäin hiljaisia pilvenpäällä liukuvia menopelejä.

      
  • NHBNHB
    muokattu 07.02.2020 01:48

    @Topi27 kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @Topi27 kirjoitti:
    Chironi pirun kallis pelkät vuosihuollot yli 200 000 tuhatta pelkkä rengas satsi 50 000 eur 8000 km välein ja öljyn vaihdot kymmenissä tuhansissa eikä ulkonäkö pure meikäläiseen ilman raha ongelmiakaan.

    Nyt on taas värityskirja auki. Renkaat Chironiin maksaa noin kymppitonnin ja vuosihuollonkin hinta on kymppitonneja.

    Oh ho yleensä pidän NHB:tä miltei faktan tarkastajana, mutta nyt kyllä erehdyit ja raskaasti 420 km tunnissa kulkevaan Chironiin saavasi renkaat kymppitonnilla heh heh hee.

    Mihin perustat väitteesi?

    https://www.motor1.com/news/180923/bugatti-chiron-tires-cost/

    He adds that his upcoming Bugatti Chiron will only set him back $12,000 for a set of tyres, something that he's ecstatic about.
    https://www.driven.co.nz/news/lifestyle/bugatti-owner-reveals-the-mind-blowing-service-costs-of-the-veyron/

    Kyseisen Veyronin ylläpito on siis maksanut muutamalta vuodelta $175 000 ja Chiron on tässä suhteessa selvästi halvempi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit