Öljyn vaihto välit jos on huoltoilmaisin

3 kommenttia

Uudet MB autot pyytävät huoltoa vuoden välein ajettiimpa niillä 100 tai20000 km onko muilla merkeiilä sama

  
  • Maksimiajomäärä riippuu Mersun koodauksesta ja löytyy auton VIN-koodilla tehtaan tuotannonohjauskoodien joukosta muiden teknisten valintojen ja lisävarusteiden joukosta.

    Huoltoväli on yleensä 25.000 km tai yksi vuosi. Sama periaate, tosin eri kilometrirajoilla pätee ainakin meillä myös perheen Volvoihin.

    Mitähän aloittaja ajaa takaa, en hoksaa?

      
  • @Lukija961482 kirjoitti:
    Uudet MB autot pyytävät huoltoa vuoden välein ajettiimpa niillä 100 tai20000 km onko muilla merkeiilä sama

    Bemareissa ja monessa muussakin toi CBS (condition based service) ilmaisin kertoo huoltotarpeen ja sen käyttämät parametrit ovat seurausta usampien anturien syötteistä, eli kiinteää huoltoväliä ei ole ollut enää vuosikausiin. Kun tuon CBS:n vaikka öljyhuollon yhteydessä bemarissa nollaa, niin se käytännössä näyttää lukemaa 30tkm/2 vuotta nollaushetkestä, mutta tuokin lukema elää ajan saatossa eikä siis ole kiveenhakattuna - ikinä en ole tuota 2v rajaa saavutanut. Omakohtaisien kokemusten perusteella, vuosien saatossa käytäntö on näyttänyt että öljynvaihtoväli on ollut 28tkm-33tkm riippuen esim. edellisen vaihdon ajankohdasta (kilometrejä tulee n. 40tkm jotka jakautuvat melkotasaisesti koko vuodelle, joten n. 9kk välein tulee itse vaihdettua - ja jos sattuu öljynvaihto loppukesälle, niin todennäköisesti ollaan lähempänä 28tkm johtuen talvisten "kylmäkäynnistysten" määrästä) . Tämä siis pelkkä öljyhuolto (itse olen myös merkkihuoltojen tapaan vaihtanut raikkarit joka kerta ja moottorin ilmansuodattimen joka toinen öljynvaihto). Muut huollot ovat sitten ihan oma tapauksensa mm. jarrupalojen vaihtoajankohta (kilometreissä) vaihtelee hyvinkin paljon (vaihdon aikaisen nollauksen antama lähtöarvo voi muuttua kymmenillä tuhansilla kilometreisllä) riippuen ajomääristä, jarruutusten määristä ja muista muuttuvista parametreistä.

      
  • muokattu 13.02.2020 15:43

    Suzuki Vitara ilmoitti vihdoin, vasta kahden vuoden kuluttua.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit