Juuri nyt tarvitaan polttomoottoriautojen puolustuspuheenvuoroja

919 kommenttia
1252627282931»
  • Siinä olet oikeassa halutessani saan BMW:n sovitettua vaikka jokaiseen viestiin mutta harvoin näin käy. Jos joku on ajotaidoton ei se tarkoita haukkumista se on vain todennettu ominaisuus kuljettajasta jonka ajotaidot ovat puutteelliset. Sähköautoilla ajaville tapahtuu ajotilanteissa mitä ihmeellisempiä törmäilyjä tämä pistää miettimään tai ainakin pitäisi laittaa miettimään missä lienee ongelma. Olet tunnetusti henkilö joka ei kestä kritiikkiä, hihat palaa samantien tämä on tullut nähtyä useaan otteeseen. Tunnetuimpana VW-fanaatikkona ei kannata paljon syytellä muita fanaattisuudesta.

      
  • muokattu 04.03.2020 16:40

    @tracktest kirjoitti:
    Siinä olet oikeassa halutessani saan BMW:n sovitettua vaikka jokaiseen viestiin mutta harvoin näin käy. Jos joku on ajotaidoton ei se tarkoita haukkumista se on vain todennettu ominaisuus kuljettajasta jonka ajotaidot ovat puutteelliset. Sähköautoilla ajaville tapahtuu ajotilanteissa mitä ihmeellisempiä törmäilyjä tämä pistää miettimään tai ainakin pitäisi laittaa miettimään missä lienee ongelma. Olet tunnetusti henkilö joka ei kestä kritiikkiä, hihat palaa samantien tämä on tullut nähtyä useaan otteeseen. Tunnetuimpana VW-fanaatikkona ei kannata paljon syytellä muita fanaattisuudesta.

    Mihin tietoon tämä mainitsemasi ajotaidottomuus viittaa? Toki taannoin oli jonkun instanssin tiedote siitä että sähköautojen korjaus on kalliimpaa ja vahinkotiheys suurempi, mutta on erittäin todennäköistä että Teslasta puhdistettuna kyseinen tilasto ei juuri poikkea polttomoottoriautoista.

    Olet muuten, ehkä tietoisesti, vähentänyt vielä jokin aika sitten läpi tunkenutta BMW-fanatismiasi. Sanon tämän ehdottomasti kehuna, en kettuiluna. Kiitos siitä!

      
  • Huomioni kolaroinneista saattaa liittyä mainitsemaasi sähköautoon. Tietoista tai ei näin on, fanatismia se ei ole. Autonani on vain ollut mainitsemasi merkki reilut 30 vuotta. Jotakuta se voi ihmetyttää mutta mitä sitä hyvää toimivaa, luotettavaa ja erittäin turvallista merkkiä vaihtaisi toiseen. Elämäni nainen tokaisi joskus osuvasti miksi vaihtaisit sikarin sätkään, näinhän se juuri on.

      
  • On mukava kuulua osaavien kuljettajien joukkoon, kun molemmat autoni ovat selvästi keskimääräistä vähemmän onnettomuusaltista mallia.

    EIhän tämä automallien keskiarvo tee minusta yhtään parempaa kuljettajaa, mutta vakuutusmaksuja se kyllä kohtuullistaa mukavasti.

      1
  • muokattu 05.03.2020 13:48

    @tracktest kirjoitti:

    Siinä olet oikeassa halutessani saan BMW:n sovitettua vaikka jokaiseen viestiin mutta harvoin näin käy

    Höpsistä. Jopa itse aloittamassasi katupölykeskustelussa onnistuit.

    Tietoista tai ei näin on, fanatismia se ei ole.

    Aha...

    Autonani on vain ollut mainitsemasi merkki reilut 30 vuotta. Jotakuta se voi ihmetyttää mutta mitä sitä hyvää toimivaa, luotettavaa ja erittäin turvallista merkkiä vaihtaisi toiseen

    Miksi sinun pitää sitten leimata fanatismillä ja uskovaisuudella kirjoittajan, jolla on toinen automerkki? Ihan samoista seikoista johtuen kuin sinulla - tai mistä vain syistä.

      
  • Juuri näin ei mitään lisättävää.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    Juuri näin ei mitään lisättävää.

    Paitsi vastaus viimeiseen kysymykseeni...

      
  • Pitääkö tahallista väärinymmärrystä sietää? Mielestäni ei pidä, tahallisessa väärinymmärtämisessä vastapuoli koittaa viedä keskustelua pois aiheesta. Tämä ilmenee silloin kun toinen keskustelija ei ole kartalla aiheesta tai ei halua myöntää toisen tietoa oikeaksi. Tätä näkee yhä enemmän näissäkin keskusteluissa.

      1
  • @tracktest kirjoitti:
    Pitääkö tahallista väärinymmärrystä sietää? Mielestäni ei pidä, tahallisessa väärinymmärtämisessä vastapuoli koittaa viedä keskustelua pois aiheesta. Tämä ilmenee silloin kun toinen keskustelija ei ole kartalla aiheesta tai ei halua myöntää toisen tietoa oikeaksi. Tätä näkee yhä enemmän näissäkin keskusteluissa.

    Sen pari-kolme vuotta minkä olen tähän aktiivisesti osallistunut, olen ollut sitä mieltä että n. 48% sisällöstä on tahallista väärinkäsitystä.

    Jonkun iltapäivälehden kommenttipalstalle ei järkeä saa, mutta täällä on samat kymmenkunta keskustelijaa joiden parissa varmasti voi saada aikaan yhteiskuntajärjestyksen jos haluaa.

    Toinen asia on tietysti se, että suuri osa keskusteluista kuolee pois kinaamisen lakkaamisen myötä, ja se vähentää kommentteja noihin satunnaisiin muihinkin aiheisiin.

    Jatkakaa

      1
  • Hyväksykää vaan vastapelurin teesit aika usein ne osuu aivan nappiin.

      
  • Polttomoottoreilla hybrideissä on vielä pitkätulevaisuus, surkean sähköverkon alueita on maalimalla paljon, mutta autot on välttämättömiä.

      
  • muokattu 15.03.2020 02:35

    @_Quu kirjoitti:
    Polttomoottoreilla hybrideissä on vielä pitkätulevaisuus, surkean sähköverkon alueita on maalimalla paljon, mutta autot on välttämättömiä.

    Kaksi päämoottoria yhdessä ajoneuvossa? Saako siihen kolmannen?
    Vie ne ”huottoon”. Otaksun itse osaavasi? Vai oletko pelkkä maksaj/kuluttaja?

      
  • Kuluttaja vs tekijä?
    En vie autojani minnekään hepuille. Mainitsin tuossa aiemmin että korkeintaan kymmenen vuoden välein, silloin oli kyseessä jakohihnan vaihto.
    Uskoin kyllä kolmannen Peuguerin kohdalla, että kyvyt loppuivat hämärään sähkövikaan.

    Swift 19 vuotta, ei mitään. Laakerit, puslat, mitä ne ovat?

      
  • Lähes kaksi vuotta vielä Trafi maksaa 200 euroa etanoli e85 käyttöiseksi. Tuo kyllä sopii autooni, kannattaako?

    https://etanoliautoilijaksi.fi/etanoliautoilijat

      
  • Ettei vaan ole samanlainen tähdenlento kuin petroli oli aikanaan?

      
  • Ihan petrooliin en vertaisi ja toimii tuo myös silloinkin bensalla, mutta mihinkään korjaamoihin en mene, joten se on sitten tehtävä itse. Voi v.

    Rahallisesti ei ole merkitystä (~5000km/vuodessa).

    Antaako esikuvani Pentti Linkola sitten anteeksi, että olen materialisti?

      
  • Baijerin moottoritehsas karsii polttomoottoreitaan raskaalla kädellä osana säästöohjelmaa.

    https://electrek.co/2020/03/13/bmw-to-cut-half-its-internal-combustion-engines-as-profits-slump/

      
  • Uusimmissa tutkimuksissa todetaan näin, uudet autot eivät olekaan vihreämpiä? Päinvastainen päästöraportti: Uusien katumaasturien päästöt entistä suurempia. Vaikka terveydelle vaaralliset typpioksidi- ja hiilimonoksidipäästöt ovat vähentyneet, ovat uusien autojen hiilidioksidipäästöt jopa kasvaneet.

    Uudet autot tuottavat yhä enemmän hiilidioksidipäästöjä. Erityisen tanakasti päästelevät suuret bensiinihybridiautot. Keskikokoisten bensiinikatumaasturien hiilidioksidipäästöt ovat kasvaneet muutaman viime vuoden aikana 20,4 prosenttia ja isojen bensiinihybridien 31,7 prosenttia.

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uudet-autot-eivat-olekaan-vihreampia-painvastainen-paastoraportti-uusien-katumaasturien-paastot-entista-suurempia/722aaf66-ba6c-4192-8402-58728b70b36d

      
  • Näinhän se on. Jos päästöjä haluaa leikata tehokkaasti, niin täyssähköauto on ainoa ratkaisu. Biokaasulla lienee pääsevän myöskin hyviin lukuihin, jos sitä onnistuu jostain saamaan. No autoja ei ainakaan enää kauaa saa, kun VAGkin luopuu pelistä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit