VW ID.3

14 kommenttia

Aivan kuten alusta asti epäilinkin, TM levitteli tuossa hiljattain misinformaatiota "uutisoidessaan" ID.3:n toimitusten myöhästyvän jopa vuodella. VW on vahvistanut tänään alkuperäisen aikataulun.

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/id3-just-as-inexpensive-as-a-car-with-an-internal-combustion-engine-5871

  
  • Klikkausten toivossa uutisoidaan kaikenlaista huuhaata vailla minkäänlaista totuuspohjaa. Tuo on siitä oiva esimerkki. Toinen ikävä ilmiö on huomiohuoraus, tämäkin on tullut netin välityksellä kaikkien nokan eteen. Pakonomainen tarve tuoda itseä esille mitä typerimmin aihein. Ajankuvaa pahimmillaan.

      
  • Tarkoittaako Saksassa tuon ID 3 n. 30 000 euron hinta saksan täyden sähköautotuen 6570 euroa, että ID 3 maksaa kuluttajalle vain reilut 23 000 euroa.

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkkarin-uusi-sahkoauto-on-saksassa-halvempi-kuin-vastaava-golf-vw-kumosi-huhut-viivastymisesta/7760762#gs.zwmlmh

      
  • @NHB kirjoitti:
    Aivan kuten alusta asti epäilinkin, TM levitteli tuossa hiljattain misinformaatiota "uutisoidessaan" ID.3:n toimitusten myöhästyvän jopa vuodella. VW on vahvistanut tänään alkuperäisen aikataulun.

    https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/id3-just-as-inexpensive-as-a-car-with-an-internal-combustion-engine-5871

    Ehkä tästä nyt ei kannata erityisemmin TMää syyttää, sama viesti oli monessa muussakin julkaisussa. Jos lehdet tekisivät journalismiaan pelkkien lehdistötiedotteiden varassa voisi olla aikaa kuivaa. Lähdekritiikki toki on aina paikallaan, ja maininta siitä että "yritys ei ole vahvistanut tietoa". Silloin (media)lukutaitoinen ymmärtää että tieto joko pitää tai ei pidä paikkaansa, ja voi itsekseen pohtia miten varmana tietoaan pitää.

    Juuri tällä hetkellä suhtaudun aika skeptisesti toimitusaikoihin. Akkupula oli tiedossa jo aiemmin, ja korona ja sen oheisvaikutukset kuten vaikka Tšekin rajojen sulkeminen ei sitä ainakaan auta. Toki ID3n huhuttu ongelma oli ohjelmistoissa, mutta silti.

      
  • @M880 kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:
    Aivan kuten alusta asti epäilinkin, TM levitteli tuossa hiljattain misinformaatiota "uutisoidessaan" ID.3:n toimitusten myöhästyvän jopa vuodella. VW on vahvistanut tänään alkuperäisen aikataulun.

    https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/id3-just-as-inexpensive-as-a-car-with-an-internal-combustion-engine-5871

    Ehkä tästä nyt ei kannata erityisemmin TMää syyttää, sama viesti oli monessa muussakin julkaisussa. Jos lehdet tekisivät journalismiaan pelkkien lehdistötiedotteiden varassa voisi olla aikaa kuivaa. Lähdekritiikki toki on aina paikallaan, ja maininta siitä että "yritys ei ole vahvistanut tietoa". Silloin (media)lukutaitoinen ymmärtää että tieto joko pitää tai ei pidä paikkaansa, ja voi itsekseen pohtia miten varmana tietoaan pitää.

    Juuri tällä hetkellä suhtaudun aika skeptisesti toimitusaikoihin. Akkupula oli tiedossa jo aiemmin, ja korona ja sen oheisvaikutukset kuten vaikka Tšekin rajojen sulkeminen ei sitä ainakaan auta. Toki ID3n huhuttu ongelma oli ohjelmistoissa, mutta silti.

    Kyllähän TM toimittajien joukossa on selvästi toimittajia, jotka kirjoittavat sähköautoista ja ilmastonmuutoksesta erittäin provosoivasti ja aivan naurettavien väärien tietojen lisäämisellä artikkeleihin haetaan tarkoituksella mahdollisimman suurta sekopäistä kommentointia. Varmaan eniten kommentteja saanut voittaa " perjaintainpullon"

      
  • Koronaviruksesta maininta, jatkoa tosin hieman sivusta. Osa asiantuntijoista uutisoi maltillisen viisaasti osa taas tuntuu vain lisäävän epäluuloja ja jonkinlaista paniikkimielialaa. En tiedä mitä muut ovat mieltä mutta tämänkaltainen kuva väkisinkin tulee. Uudet naamat pääsevät ääneen niin mopo keulii aika helposti.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Koronaviruksesta maininta, jatkoa tosin hieman sivusta. Osa asiantuntijoista uutisoi maltillisen viisaasti osa taas tuntuu vain lisäävän epäluuloja ja jonkinlaista paniikkimielialaa. En tiedä mitä muut ovat mieltä mutta tämänkaltainen kuva väkisinkin tulee. Uudet naamat pääsevät ääneen niin mopo keulii aika helposti.

    Minulta meni pointtisi hieman ohi. Puhutko koronasta vai volkkareista?

      
  • muokattu 13.03.2020 19:15

    Eiku BMW:stä, siellä on epäluuloja ja jonkinlaista paniikkimielialaa.

      
  • Tuo VW:n sähköauto kiihtyy paremmin kuin 209.069 euroa maksava Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kiihtyy 0 - 120 km/h 24 sekunnissa. Siis pelkällä sähköllä. Polttomoottoriahan ei tällaisessa autossa pidä kai koskaan käynnistääkään.

      
  • M880 koronasta tällä kertaa. Menihän tuo ohi aiheen aika lailla mutta mitä tuosta.

      
  • https://yle.fi/uutiset/3-11256734

    Korona vaikuttaa autoteollisuuteen siinä kuin muuhunkin talouteen.
    Monien mallien toimitukset ihan polttiksissakin saattavat venyä.

      
  • @▫️ kirjoitti:
    Tuo VW:n sähköauto kiihtyy paremmin kuin 209.069 euroa maksava Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kiihtyy 0 - 120 km/h 24 sekunnissa. Siis pelkällä sähköllä. Polttomoottoriahan ei tällaisessa autossa pidä kai koskaan käynnistääkään.

    Mutta Porschen kuski kiihtyy vielä nopeammin kuin ID, jollei saa polttomoottoria käynnistää.

      
  • Ei ole helppoja nämä koodit. CoV-2 ja ID.3 saattaa mennä helposti sekaisin.

      
  • @Topi27 kirjoitti:
    Tarkoittaako Saksassa tuon ID 3 n. 30 000 euron hinta saksan täyden sähköautotuen 6570 euroa, että ID 3 maksaa kuluttajalle vain reilut 23 000 euroa.

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkkarin-uusi-sahkoauto-on-saksassa-halvempi-kuin-vastaava-golf-vw-kumosi-huhut-viivastymisesta/7760762#gs.zwmlmh

    Selkis ID 3 on aika edullinen Saksassa. ID.3 maksaa Saksassa vain 23 430 euroa.

    https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/0a661679-21e0-4823-b186-a728764f8ac3

      
  • Kun polttomoottorin valta taittuu, Volkswagen ID.3 -sähköauto tulee perimään golfin listapaikan myyntitilastoissa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit