Autovahat

8 kommenttia
muokattu 13.03.2020 19:02

Kesä lähestyy!! Ottakaa testeihin pitkästä aikaa autovahoja. Kovista ainakin esim. Fusso soft99 ja nestemäisistä paljon kehua saanut Turtle waxin sealant carnauba wax.

  
  • Miten noihin suhtautuu oma suosikkini Collinite, joka ainakin tuntuu kestävän hyvin?

      
  • Teetin vahaukset ammattilaisella mutta viime kesänä tein vahauksen itse hyvillä välineillä ja vahalla. Kehuja saaneella vahalla, voin suositella kyseistä vahaa Turtle waxin sealant carnauba wax. Ammattikäyttöön on omat litkut mutta hyviä vahoja on niin paljon että huteja ei tule. Foorumeilla on paljon hyviä vahoja ja näihin arvioihin voi luottaa.

      
  • @740 GLE kirjoitti:
    Miten noihin suhtautuu oma suosikkini Collinite, joka ainakin tuntuu kestävän hyvin?

    You tubessa on video missä joku Colliniten vannoutunut käyttäjä kokeili tuota Fussoa, oli vakuuttunut kaikesta muusta kun Fusson hajusta. Uudistettu Fusso haisee kai vähemmän kuin aiemmin.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Teetin vahaukset ammattilaisella mutta viime kesänä tein vahauksen itse hyvillä välineillä ja vahalla. Kehuja saaneella vahalla, voin suositella kyseistä vahaa Turtle waxin sealant carnauba wax. Ammattikäyttöön on omat litkut mutta hyviä vahoja on niin paljon että huteja ei tule. Foorumeilla on paljon hyviä vahoja ja näihin arvioihin voi luottaa.

    Tuostakin monta videota You Tubessa ja melkein aina vertaa Fusso soft99 kanssa. Tosin, Amerikassa toi Turtle Wax on Seal n' Shine nimellä. Siellä hämmästellään kuinka hyvää onkaan toi nestemäinen vaha. Kestosta sitten normaalikeleissä paha sanoa.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Teetin vahaukset ammattilaisella mutta viime kesänä tein vahauksen itse hyvillä välineillä ja vahalla. Kehuja saaneella vahalla, voin suositella kyseistä vahaa Turtle waxin sealant carnauba wax. Ammattikäyttöön on omat litkut mutta hyviä vahoja on niin paljon että huteja ei tule. Foorumeilla on paljon hyviä vahoja ja näihin arvioihin voi luottaa.

    Tuostakin monta videota You Tubessa ja melkein aina vertaa Fusso soft99 kanssa. Tosin, Amerikassa toi Turtle Wax on Seal n' Shine nimellä. Siellä hämmästellään kuinka hyvää onkaan toi nestemäinen vaha. Kestosta sitten normaalikeleissä paha sanoa.

    @740 GLE kirjoitti:
    Miten noihin suhtautuu oma suosikkini Collinite, joka ainakin tuntuu kestävän hyvin?

    Joku Colliniten vannoutunut käyttäjä kokeili You tubessa tuota Fusso soft99, oli vakuuttunut kaikesta muusta paitsi Fusson hajusta. Uudistettu versio ei kai haise enään niin kauheasti.

      
  • Ennen kiireinen isä ja sitten vanha pappa. En ole pahemmin vahannut autojani eikä mitään ongelmaa ole tullut. Esim. Erittäin ruostuva Vw Golf 1975,  en vahannut, pesin kyllä 1-2 kertaa kuussa puhtaalla vedellä. Pidin yli 10 vuotta, ei ruostetta. Näin auton sitten 2 v kuluttua uudella omistajalla, keltainen auto oli muuttunut lähes kokonaan ruosteen ruskeaksi. Askonaa pidin 18 vuotta, en vahannut, myynnissä lähes päivittäin pyyhin tärpätillä. Vielä 2-3 v kuluttu uusi omistaja ihmetteli kuinka olen saanut auton pysymään niin hyvänä.  Ehkä, ehkä tärkeitä on ollut pesu puutarhaletkulla ja vesijohtovedellä. Ainakin vielä -90 luvulla oli huoltsikoiden pesuvedessä suolaa. Testasin sähkönjohtavuutta.

    Nykyiseen autooni olen laittanut tuollaista 1-2 pullollista vuodessa. Laitan sen aivan tavallisen "pehmoharjapesun" jälkeen, kun auto on kuivunut tallissa. 30ML 9H MR FIX SUPER CERAMIC CAR COATING Wax Free Shipping US

      
  • muokattu 17.03.2020 15:11

    muokata osasin, en osannut poistaa kommenttiani.

      
  • muokattu 17.03.2020 15:12

    muokata osasin, en osannut poistaa kommenttiani.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit